is dit wat.
http://www.buggyboys.be/nl/tech_snelheid.htm
Andere versnellingsbak op Clio 1.8 16V
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
heine hut schreef:is dit wat.
http://www.buggyboys.be/nl/tech_snelheid.htm

Helpt mij even inzichtelijk maken wat de verschillen zijn.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hmmzz... Steven STK attendeerde mij ook "stalen carter = not oke, want de Clio heeft een alu carter" ...
Valt de lange bak JC3-046 i.i.g. af.
Beperkt i.i.g. de zoektocht.
Valt de lange bak JC3-046 i.i.g. af.
Beperkt i.i.g. de zoektocht.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Is het een 19 blok?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die van mij ??? Nee. Een Clio.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Heeft toch gewoon een stalen ondercarter dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nee. Alu.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Oohhh carterpan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
* door voor de koelkast *
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kleine vraag tussendoor ...
Hoe het beste de bak verwisselen bij de Clio 1.8 16V ??
- motor compleet met bak eruit halen via boven
- subrame laten zakken, motor zakken en bak demonteren
- andere oplossing die ik niet weet
Hoe het beste de bak verwisselen bij de Clio 1.8 16V ??
- motor compleet met bak eruit halen via boven
- subrame laten zakken, motor zakken en bak demonteren
- andere oplossing die ik niet weet
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Als je nou ook de distributie moest doen zou ik voor bovenlangs gaan. Als je een brug en enig opvangmateriaal hebt kun je ook het frame laten zakken en de bak ertussenuit vissen.
Ronald laat volgens mij altijd de frames zakken, ik haal ze eruit. Het is maar wat je je aanwent. Onderlangs is wel wat minder werk natuurlijk.
Ronald laat volgens mij altijd de frames zakken, ik haal ze eruit. Het is maar wat je je aanwent. Onderlangs is wel wat minder werk natuurlijk.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bij een clio zou ik het tweede doen.
subframe los, motorsteun los en iets laten zakken
subframe los, motorsteun los en iets laten zakken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
- brug [check]
- transmissiekrik [check]
- motortakel [check]
- hangbeugel voor motor op de veerpoten [check]
Pff... onderlangs dan maar proberen ...
volgende week maar eens wat dagen vrij nemen 
- transmissiekrik [check]
- motortakel [check]
- hangbeugel voor motor op de veerpoten [check]
Pff... onderlangs dan maar proberen ...


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
neem is een dagje en je bent klaar hoor
tweede keer doe je het op een avond
tweede keer doe je het op een avond

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Spuit alvast de achterste kooimoeren van je subframe in, en mochten ze meedraaien kun je er altijd nog een ringsleutel inleggen.
Heb zo eens de Clio rs destijds van Kim gedaan, had er toch 7 uur voor nodig de eerste keer
Heb zo eens de Clio rs destijds van Kim gedaan, had er toch 7 uur voor nodig de eerste keer

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Subframe zit los denk ik. Vorig jaar al eens via subframe de motor eruit gehaald. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tot nu toe bij 2 clio's die kooien naar de klote gehad
Wat voor bak heb je nu dan arie?

Wat voor bak heb je nu dan arie?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zie topique .. JB3-051
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Lees em net 

Arco schreef:Gisteravond maar een versnellingsbak opgeladen.
Blijkt dat deze jongen nog een Franse R21T, een Safrane Bi-Turbo en een 5 Alpine heeft staan ...
JC3-051 inclusief een 4de steun met goed rubber.
Volgende week wellicht maar ff vrij nemen om het de bak te verwisselen
ik trek die kooien altijd naar de klote... bewust of onbewust !
Paar nieuwe op de plank liggen, kosten geen hol bij de dealer. Steeksleutel beetje aangepast en die past er perfect in, fluitje van een cent.
Paar nieuwe op de plank liggen, kosten geen hol bij de dealer. Steeksleutel beetje aangepast en die past er perfect in, fluitje van een cent.
Eerste 16v die ik heb gesloopt heb ik gewoon de hoek uit de cass gehaald
Bij de williams heb ik em wel een stuk los kunnen krijgen en daarna tussen de cass en subframe doorgeslepen...

Bij de williams heb ik em wel een stuk los kunnen krijgen en daarna tussen de cass en subframe doorgeslepen...
wat was er nou ookalweer precies mis met de bak arco?
heb geen gekke dingen kunnen vinden......
oja, nu kan er iig geen enkele auto meer mee rijden:
eerst de 5de versnelling er af, door gereedschap gebrek heb ik dit met wat geweld op moeten lossen
![Afbeelding]()
toen dat gedaan was kon het bakhuis er af
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
en dan hou je dit over:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
heb geen gekke dingen kunnen vinden......
oja, nu kan er iig geen enkele auto meer mee rijden:
eerst de 5de versnelling er af, door gereedschap gebrek heb ik dit met wat geweld op moeten lossen

toen dat gedaan was kon het bakhuis er af
en dan hou je dit over:
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Daar waar je as in gaat aan de linkerzijde, het diff. Dat kon ik een cm heen en wer halen van links naar rechts ....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hmm okey, en wat deed het in de auto?
Toen ik het diff met de hand draaide klonk het ook wel schurend...
Toen ik het diff met de hand draaide klonk het ook wel schurend...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
ratelen met gasloslaten o.a. Geen "5" en geen "R" en ook geen "1" meer.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hmmm heb toch echt niks geks gezien.... Niet gewoon de schakelstang kut afgesteld? 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Gewoon onderlangs inderdaad, makkie bij een Clio. subframe links helemaal losdraaien en rechts heel iets zodat ie wat makkelijker kantelt, stuurkolom aan stuurhuis ook even loshalen anders wil 't subframe niet zakken. aandrijfassen er uit, motorsteun onder de accu loshalen (wel even ondersteunen, anders gaat de bak er wel heel makkelijk onder uitJean-Paul-S schreef:Als je nou ook de distributie moest doen zou ik voor bovenlangs gaan. Als je een brug en enig opvangmateriaal hebt kun je ook het frame laten zakken en de bak ertussenuit vissen.
Ronald laat volgens mij altijd de frames zakken, ik haal ze eruit. Het is maar wat je je aanwent. Onderlangs is wel wat minder werk natuurlijk.

In een uurtje of 4 moet je zo'n ding wel klaar hebben, 19 16V duurt iets langer. daar ben ik meestal een uur of 5 mee bezig. die achterste motorsteun van zo'n ding is serieus ruk.


Meteen even het busje waar de druklager overheen gaat even schoonmaken. dan koppelt ie meteen een stuk frisser.

EDIT: volgens mij ben ik wat te laat en is ie er al achter vandaan. maargoed, voor de volgende keer dan

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wat je zegt Ronald. Al gedaan zoals jij zegt. Onderlangs. En ook een vers druklagertje erin gezet, glijstuk ingevet. En ja, distributie is ook al gedaan in oktober met erin hangen van het Achterbergje ... 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"