Dirk Megane 250 Rs cup
Woensdag mijn Megane opgehaald in de garage,dezelde dag uitlaat van K-tec gemonteerd,zaterdag de KW variant 3 ophanging gemonteerd en op 3000km een chipke van fastchip en de K-tec intercooler monteren,bakske rijd geweldig maar ben nog aan't inrijden dus moet het nog kalm aan doen.
Deze zal voornamelijk gebruikt worden voort circuit.
Voor verlaging:
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0364.jpg[/img]
Na verlaging:
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0377.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0373.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0370.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0375.jpg[/img]
Deze zal voornamelijk gebruikt worden voort circuit.
Voor verlaging:
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0364.jpg[/img]
Na verlaging:
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0377.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0373.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0370.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0375.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Oei das toch wel heel dik .....black on black
Dat ie verlaagd is zie je ook wel

Dat ie verlaagd is zie je ook wel

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
pure porno.
circuit dus? ff een kooi erin en echte kuipen?
circuit dus? ff een kooi erin en echte kuipen?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl



Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Kooi komt erin,recaro's blijven,zijn fantastische zetels....Martijn Kool schreef:pure porno.
circuit dus? ff een kooi erin en echte kuipen?
Wel erg vet met die verlaging!!!
Had ik het geld maar!
Had ik het geld maar!
Nouja een volkuip als bestuurdersstoel kan misschien toch net ff fijner zijn.dixie1 schreef:Kooi komt erin,recaro's blijven,zijn fantastische zetels....Martijn Kool schreef:pure porno.
circuit dus? ff een kooi erin en echte kuipen?
Verder een sjieke aanpak, al kan het zeker met dit soort vermogens ook wel fijn zijn om in stappen te gaan, dus eerst zo rijden, dan het onderstel en nog eens later de intercooler.
Zo wen je vaak beter aan de auto en het voorkomt dat je zo'n rechtuitblazer wordt die alleen maar gas durft te geven op rechte stukken met het idee toch nog snel te zijn. Iets waar ik echt een schurfthekel aan heb.
Maargoed, je investeerd wel in het juiste spul

Booischot (Pijpelheide)antoine schreef:Mooie Megane!!![]()
ps Begijnendijk?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik geloof dat deze man wel wat vermogen gewent is ..als ik me niet vergis heeft ie nog wat leuk spul ....porsche....speedster of haal ik er nou 2 personen door elkaar
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja das waar ........
Spot onJochem de Haas schreef:Ik geloof dat deze man wel wat vermogen gewent is ..als ik me niet vergis heeft ie nog wat leuk spul ....porsche....speedster of haal ik er nou 2 personen door elkaar
570pk 785 nm koppel
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0325.jpg[/img]
320pk 460 nm koppel
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... CT0011.jpg[/img]
Ben zeker ni de beste driver maar met de Porsche heb ik al verscheidene keren Zolder gedaan en zoveel zijn er me ni voorbij gestoken in de bochten hoor en op het rechte stuk zeker ni maar de Porsche is me een beetje te mooi om de grindbak in te gaan daarom heb ik speciaal de Megane gekocht omdat dit toch allemaal een beetje betaalbaarder is om op het circuit te vlammen.
Ah het is geen persoonlijke aanval, maar meer een advies om gewoon goed de auto te leren kennen, de grenzen te kennen en er het maximale uit proberen te halen, alvorens je verder gaat.
Is uiteindelijk ook leuker
Is uiteindelijk ook leuker

En wij maar in die ouwe cliotjes rond hobbelen 

-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34


Verlaging staat hem heel goed, ze staan gewoon veel te hoog af fabriek.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

(over een jaartje of 10 ....

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
valt op de foto niet tegen dat zwart.
Heb je genoeg met het standaard cup onderstel gereden om mij te kunnen vertellen of je veel verschil merkt met de huidige verlaging.
Moet zelf nog wennen aan de Megane vind de Clico RS 197 nog steeds iets makkelijker te rijden, in die zin dat de Clico zich meer liet horen qua toeren schakelmoment etc.
De Megane RS is echt een stuk stiller maar goed niet minder spannend wanneer je weer op de teller kijkt en hoe rap het door een bocht wil.
Heb je genoeg met het standaard cup onderstel gereden om mij te kunnen vertellen of je veel verschil merkt met de huidige verlaging.
Moet zelf nog wennen aan de Megane vind de Clico RS 197 nog steeds iets makkelijker te rijden, in die zin dat de Clico zich meer liet horen qua toeren schakelmoment etc.
De Megane RS is echt een stuk stiller maar goed niet minder spannend wanneer je weer op de teller kijkt en hoe rap het door een bocht wil.
Mijn bakske heeft nog maar 600km dus veel heb ik ni gereden met het cup onderstel maar de KW voelt echt heel goed aan,ik heb de KW iets harder gezet dan het cup onderstel (volledig regelbaar) wagen is zeker niet springerig maar of het beter is dan het cup onderstel kan ik u echt niet zeggen maar het gevoel is zeker héél goed.HaDries schreef:valt op de foto niet tegen dat zwart.
Heb je genoeg met het standaard cup onderstel gereden om mij te kunnen vertellen of je veel verschil merkt met de huidige verlaging.
Moet zelf nog wennen aan de Megane vind de Clico RS 197 nog steeds iets makkelijker te rijden, in die zin dat de Clico zich meer liet horen qua toeren schakelmoment etc.
De Megane RS is echt een stuk stiller maar goed niet minder spannend wanneer je weer op de teller kijkt en hoe rap het door een bocht wil.
-
- Berichten: 223
- Lid geworden op: wo 10 feb 2010 16:27
- Locatie: zwolle
jammie
als ik later groot ben

als ik later groot ben

clio RS 2001 voor een goed bod te koop.
Hoe staat het nu met de Megane is het chippie al gewijzigd ?
Ben eigenlijk zelf op zoek naar wat meer respons qua geluid in de Megane, overweeg de voorste demper er tussen uit te halen.
Ben eigenlijk zelf op zoek naar wat meer respons qua geluid in de Megane, overweeg de voorste demper er tussen uit te halen.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
mooie megane,ziet er veel beter uit met die verlagingdixie1 schreef:Mijn bakske heeft nog maar 600km dus veel heb ik ni gereden met het cup onderstel maar de KW voelt echt heel goed aan,ik heb de KW iets harder gezet dan het cup onderstel (volledig regelbaar) wagen is zeker niet springerig maar of het beter is dan het cup onderstel kan ik u echt niet zeggen maar het gevoel is zeker héél goed.HaDries schreef:valt op de foto niet tegen dat zwart.
Heb je genoeg met het standaard cup onderstel gereden om mij te kunnen vertellen of je veel verschil merkt met de huidige verlaging.
Moet zelf nog wennen aan de Megane vind de Clico RS 197 nog steeds iets makkelijker te rijden, in die zin dat de Clico zich meer liet horen qua toeren schakelmoment etc.
De Megane RS is echt een stuk stiller maar goed niet minder spannend wanneer je weer op de teller kijkt en hoe rap het door een bocht wil.
Rij zelf ook op KW,dan variant 2,ik heb er ook goeie arvaring mee,zeker omdat het goeie kwaliteit is,het zit er nu meer dan 3 jaar onder bij mij,en het enige wat ik nodig heb om hem hoger of lager te zetten is een koperborsteltje,remreiniger en een oude doek,niks geen roest of vastzittende ringen,je zult er geen spijt van krijgen.
Trouwens geen overweging gedaan om een HLS kit op je schroefset te monteren?



Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Is Fastchip al met de auto bezig geweest ???
Ben zeer benieuwd wat het oplevert qua rij gedrag met name in het midden gebied en onderin.
Ben zeer benieuwd wat het oplevert qua rij gedrag met name in het midden gebied en onderin.
Is nog niet gechipt maar mijne maat dezijne word volgende maand gedaan door Henk,ik weet niet of ik de mijne ga laten chippen ,nu heb ik 5 jaar garantie en op't circuit ben ik bang dat ik vroeg of laat wel eens iets ga stuk rijden en als ie gechipt is ben je de garantie kwijt.
Wat de uitlaat betreft,ik heb de downpipe met katalisator verwijderd en een catless downpipe (miltek) gemonteerd,ik heb wel een 100 cell racekat tussen mijn Ktec uitlaat laten lassen zodat ik nog in orde ben voor de keuring.Geluid is fenomenaal nu,vooral het luide knallen vind ik fantastisch...
Wat de uitlaat betreft,ik heb de downpipe met katalisator verwijderd en een catless downpipe (miltek) gemonteerd,ik heb wel een 100 cell racekat tussen mijn Ktec uitlaat laten lassen zodat ik nog in orde ben voor de keuring.Geluid is fenomenaal nu,vooral het luide knallen vind ik fantastisch...
OKe dan,
Heb sinds vorige week geen midden demper meer, heeft tot gevolg dat wanneer de auto echt warm is er ook lekkere knallen en ploffen uit de uitlaat komen.
Overweeg ook nog om te gaan chippen al verbaas ik mij nog steeds over de standaard prestaties van de Meggie
Heb sinds vorige week geen midden demper meer, heeft tot gevolg dat wanneer de auto echt warm is er ook lekkere knallen en ploffen uit de uitlaat komen.
Overweeg ook nog om te gaan chippen al verbaas ik mij nog steeds over de standaard prestaties van de Meggie
De Megane is zeker niet de snelste wagen die ik al gehad heb maar de rijeigenschappen zijn zo geweldig dat dit mijn favoriet is van alle auto's die ik al gehad heb,ik vind hem gewoon fantastisch...
Toch leuk om te lezen van iemand die flink wat dikke bakken heeft gereden !!! 

Ik wel, als je eenmaal met een Stage 1 RS290 gereden hebt,Is nog niet gechipt maar mijne maat dezijne word volgende maand gedaan door Henk,ik weet niet of ik de mijne ga laten chippen

-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: di 15 feb 2011 20:23
- Locatie: Overasselt
- Contacteer:
Ik heb hiervoor meg rs gereden en het fijne was gewoon dat deze al bij 3000toeren lekker vooruit ging in vergelijking met de clio nu valt dat beetje tegen,maar gaat aan gewerkt worden.
Je hebt wel in de clio meer beleving.
Je hebt wel in de clio meer beleving.
Die Clio moet je boven de 4500 toeren houden, het gas erop houden tot het groene lampie gaat branden en dan pas schakelen.Matthew Renault schreef:Ik heb hiervoor meg rs gereden en het fijne was gewoon dat deze al bij 3000toeren lekker vooruit ging in vergelijking met de clio nu valt dat beetje tegen,maar gaat aan gewerkt worden.
Je hebt wel in de clio meer beleving.
En niet bang zijn dat het kapot gaat, je hebt ook betere stoppers dan menig "snellere" auto.