Dirk Megane 250 Rs cup

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

Woensdag mijn Megane opgehaald in de garage,dezelde dag uitlaat van K-tec gemonteerd,zaterdag de KW variant 3 ophanging gemonteerd en op 3000km een chipke van fastchip en de K-tec intercooler monteren,bakske rijd geweldig maar ben nog aan't inrijden dus moet het nog kalm aan doen.
Deze zal voornamelijk gebruikt worden voort circuit.
Voor verlaging:
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0364.jpg[/img]
Na verlaging:
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0377.jpg[/img]

[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0373.jpg[/img]

[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0370.jpg[/img]

[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0375.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Oei das toch wel heel dik .....black on black (Y)

Dat ie verlaagd is zie je ook wel :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

pure porno.

circuit dus? ff een kooi erin en echte kuipen? :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:worship: :worship: :worship:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

Martijn Kool schreef:pure porno.

circuit dus? ff een kooi erin en echte kuipen? :smile:
Kooi komt erin,recaro's blijven,zijn fantastische zetels....
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wel erg vet met die verlaging!!!

Had ik het geld maar!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Mooie Megane!! :worship:

ps Begijnendijk? :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

dixie1 schreef:
Martijn Kool schreef:pure porno.

circuit dus? ff een kooi erin en echte kuipen? :smile:
Kooi komt erin,recaro's blijven,zijn fantastische zetels....
Nouja een volkuip als bestuurdersstoel kan misschien toch net ff fijner zijn.

Verder een sjieke aanpak, al kan het zeker met dit soort vermogens ook wel fijn zijn om in stappen te gaan, dus eerst zo rijden, dan het onderstel en nog eens later de intercooler.

Zo wen je vaak beter aan de auto en het voorkomt dat je zo'n rechtuitblazer wordt die alleen maar gas durft te geven op rechte stukken met het idee toch nog snel te zijn. Iets waar ik echt een schurfthekel aan heb.

Maargoed, je investeerd wel in het juiste spul (Y)
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

antoine schreef:Mooie Megane!! :worship:

ps Begijnendijk? :)
Booischot (Pijpelheide)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik geloof dat deze man wel wat vermogen gewent is ..als ik me niet vergis heeft ie nog wat leuk spul ....porsche....speedster of haal ik er nou 2 personen door elkaar
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja dus? Zegt helemaal niets over hoe iemand de bocht doorkomt?
Vaker hoe duurder de auto is, hoe langzamer z door de bocht gaan :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja das waar ........
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Ik geloof dat deze man wel wat vermogen gewent is ..als ik me niet vergis heeft ie nog wat leuk spul ....porsche....speedster of haal ik er nou 2 personen door elkaar
Spot on
570pk 785 nm koppel
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... MG0325.jpg[/img]

320pk 460 nm koppel

[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... CT0011.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo krijg je dat Timeattack idee hè... Voor de insiders, moet ik die 600pk Skyline op Zandvoort nog even nadoen? :lol:
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

Ben zeker ni de beste driver maar met de Porsche heb ik al verscheidene keren Zolder gedaan en zoveel zijn er me ni voorbij gestoken in de bochten hoor en op het rechte stuk zeker ni maar de Porsche is me een beetje te mooi om de grindbak in te gaan daarom heb ik speciaal de Megane gekocht omdat dit toch allemaal een beetje betaalbaarder is om op het circuit te vlammen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah het is geen persoonlijke aanval, maar meer een advies om gewoon goed de auto te leren kennen, de grenzen te kennen en er het maximale uit proberen te halen, alvorens je verder gaat.

Is uiteindelijk ook leuker :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

En wij maar in die ouwe cliotjes rond hobbelen :lol:
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

:worship: :worship: Geweldige RS!!

Verlaging staat hem heel goed, ze staan gewoon veel te hoog af fabriek.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)

(over een jaartje of 10 .... (L) )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Rammi
Berichten: 947
Lid geworden op: do 4 mei 2006 20:11
Locatie: Vierlingsbeek

Nondeju!! Dat ziet er erg dik uit zo! :worship:
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

valt op de foto niet tegen dat zwart.

Heb je genoeg met het standaard cup onderstel gereden om mij te kunnen vertellen of je veel verschil merkt met de huidige verlaging.

Moet zelf nog wennen aan de Megane vind de Clico RS 197 nog steeds iets makkelijker te rijden, in die zin dat de Clico zich meer liet horen qua toeren schakelmoment etc.
De Megane RS is echt een stuk stiller maar goed niet minder spannend wanneer je weer op de teller kijkt en hoe rap het door een bocht wil.
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

HaDries schreef:valt op de foto niet tegen dat zwart.

Heb je genoeg met het standaard cup onderstel gereden om mij te kunnen vertellen of je veel verschil merkt met de huidige verlaging.

Moet zelf nog wennen aan de Megane vind de Clico RS 197 nog steeds iets makkelijker te rijden, in die zin dat de Clico zich meer liet horen qua toeren schakelmoment etc.
De Megane RS is echt een stuk stiller maar goed niet minder spannend wanneer je weer op de teller kijkt en hoe rap het door een bocht wil.
Mijn bakske heeft nog maar 600km dus veel heb ik ni gereden met het cup onderstel maar de KW voelt echt heel goed aan,ik heb de KW iets harder gezet dan het cup onderstel (volledig regelbaar) wagen is zeker niet springerig maar of het beter is dan het cup onderstel kan ik u echt niet zeggen maar het gevoel is zeker héél goed.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Man man wat een leuk speelgoed!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
edjeRS-2001
Berichten: 223
Lid geworden op: wo 10 feb 2010 16:27
Locatie: zwolle

jammie :beer:
als ik later groot ben :grin:
clio RS 2001 voor een goed bod te koop.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Mooie auto waar je veel plezier van kunt hebben!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Hoe staat het nu met de Megane is het chippie al gewijzigd ?

Ben eigenlijk zelf op zoek naar wat meer respons qua geluid in de Megane, overweeg de voorste demper er tussen uit te halen.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

dixie1 schreef:
HaDries schreef:valt op de foto niet tegen dat zwart.

Heb je genoeg met het standaard cup onderstel gereden om mij te kunnen vertellen of je veel verschil merkt met de huidige verlaging.

Moet zelf nog wennen aan de Megane vind de Clico RS 197 nog steeds iets makkelijker te rijden, in die zin dat de Clico zich meer liet horen qua toeren schakelmoment etc.
De Megane RS is echt een stuk stiller maar goed niet minder spannend wanneer je weer op de teller kijkt en hoe rap het door een bocht wil.
Mijn bakske heeft nog maar 600km dus veel heb ik ni gereden met het cup onderstel maar de KW voelt echt heel goed aan,ik heb de KW iets harder gezet dan het cup onderstel (volledig regelbaar) wagen is zeker niet springerig maar of het beter is dan het cup onderstel kan ik u echt niet zeggen maar het gevoel is zeker héél goed.
mooie megane,ziet er veel beter uit met die verlaging

Rij zelf ook op KW,dan variant 2,ik heb er ook goeie arvaring mee,zeker omdat het goeie kwaliteit is,het zit er nu meer dan 3 jaar onder bij mij,en het enige wat ik nodig heb om hem hoger of lager te zetten is een koperborsteltje,remreiniger en een oude doek,niks geen roest of vastzittende ringen,je zult er geen spijt van krijgen.

Trouwens geen overweging gedaan om een HLS kit op je schroefset te monteren? :p :p jammer genoeg is het nog vrij duur :D
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Is Fastchip al met de auto bezig geweest ???

Ben zeer benieuwd wat het oplevert qua rij gedrag met name in het midden gebied en onderin.
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

Is nog niet gechipt maar mijne maat dezijne word volgende maand gedaan door Henk,ik weet niet of ik de mijne ga laten chippen ,nu heb ik 5 jaar garantie en op't circuit ben ik bang dat ik vroeg of laat wel eens iets ga stuk rijden en als ie gechipt is ben je de garantie kwijt.
Wat de uitlaat betreft,ik heb de downpipe met katalisator verwijderd en een catless downpipe (miltek) gemonteerd,ik heb wel een 100 cell racekat tussen mijn Ktec uitlaat laten lassen zodat ik nog in orde ben voor de keuring.Geluid is fenomenaal nu,vooral het luide knallen vind ik fantastisch...
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

OKe dan,

Heb sinds vorige week geen midden demper meer, heeft tot gevolg dat wanneer de auto echt warm is er ook lekkere knallen en ploffen uit de uitlaat komen.

Overweeg ook nog om te gaan chippen al verbaas ik mij nog steeds over de standaard prestaties van de Meggie
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

De Megane is zeker niet de snelste wagen die ik al gehad heb maar de rijeigenschappen zijn zo geweldig dat dit mijn favoriet is van alle auto's die ik al gehad heb,ik vind hem gewoon fantastisch...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Toch leuk om te lezen van iemand die flink wat dikke bakken heeft gereden !!! :worship:
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Is nog niet gechipt maar mijne maat dezijne word volgende maand gedaan door Henk,ik weet niet of ik de mijne ga laten chippen
Ik wel, als je eenmaal met een Stage 1 RS290 gereden hebt, :D
Matthew Renault
Berichten: 29
Lid geworden op: di 15 feb 2011 20:23
Locatie: Overasselt
Contacteer:

Ik heb hiervoor meg rs gereden en het fijne was gewoon dat deze al bij 3000toeren lekker vooruit ging in vergelijking met de clio nu valt dat beetje tegen,maar gaat aan gewerkt worden.
Je hebt wel in de clio meer beleving.
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Matthew Renault schreef:Ik heb hiervoor meg rs gereden en het fijne was gewoon dat deze al bij 3000toeren lekker vooruit ging in vergelijking met de clio nu valt dat beetje tegen,maar gaat aan gewerkt worden.
Je hebt wel in de clio meer beleving.
Die Clio moet je boven de 4500 toeren houden, het gas erop houden tot het groene lampie gaat branden en dan pas schakelen.

En niet bang zijn dat het kapot gaat, je hebt ook betere stoppers dan menig "snellere" auto.
Plaats reactie