Mikey's Clio 16V

Vertel hier alles over je project.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat is dat ding vreemd
is ie gefreesd of zo?

ik heb hier namelijk ook eentje liggen die uitgedraaid is en dat ziet er toch wat strakker uit.

zal ze eens wegen tov een originele.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

van 5,2 naar 4,2kilo.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Heb je dat laten doen mike? ook laten balanceren? ziet er wel netjes uit!

edit- bril gepoetst, biggelaar gedaan en zal dus wel gebalanceerd zijn :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Moet jij niet uit eten Martijn? :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dit lijkt idd gefreesd. Maar wat maakt het uit, als het maar in balans is. Ook een mooie cake-vorm overigens :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Vandaag bezig geweest om het onderblok verder af temaken.. Nu liep ik nog tegen het volgende aan;

De 'buis' van de pijlstok moet uit het onderblok om originele clio buis er in te plaatsen

alleen hoe krijg je deze er uit? we hebben aardig lopen slaan en draaien, maar geen mm beweging..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

blok heetstoken en dan stikstof op de buis?
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Het is ons al gelukt. Buisje vanaf de buitenkant op de rand af laten knappen, vervolgens de verdikking uitgeboord en vanaf buitenaf naar binnen getikt (Y).

Weet iemand zo wat het aanhaalmoment is voor vliegwielbouten? zie dit zo 123 niet terug in de zoekfunctie...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

15nm. net opgezocht :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

15nm?

typfout hoop ik?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nee in het clio handboek staat 10-15 nm.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

wtf? zeker weten dat je niet in het puch handboek kijkt?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

vliegwielbouten moeten strakker, dat weet ik vrijwel zeker
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

het is eerder 115nm
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Het vel lag bijna van mijn hand af bij het lostrekken met de ratel, zo strak.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

excuus ik las verkeerd. 15nm is voor de carterpan boutjes :smile: die info moest je ook nog hebben :lol:
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Weet ik dat ook weer!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zo snel als ik het kan vinden is het vliegwiel 55nm
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nogal een verschil :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik wou zeggen, die trek ik altijd met 60nm aan. Wees blij dat je m niet met 15 aangetrokken hebt. Je wil niet weten hoe hard zo'n ding naar buiten, of nog erger.. naar binnen komt. (N)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

15Nm met superlijm wil anders prima!!!!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

we draaien in ieder geval alles aan. Bij sommige mensen is het altijd maar weer afwachten wat er als eerst af dondert :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

scheelt dat als je alleen poetst er ook niets af kan vallen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Lekker bezig jongens :lol:
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Vanmiddag ook nog een paar uitlaatdeeltjes ontvangen. Je hoeft niet heel goed te kijken om te zien waar deze uitlaat eindigt.. :lol:

[img]http://img841.imageshack.us/img841/9976/22022011379.jpg[/img]

Natuurlijk moet er nog aan gebeund en geslepen worden, maar dat komt ook wel goed..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik ben erg benieuwd hoe je dit tril vrij wil gaan monteren :P
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

vast tegen de kas aan, motor gaat toch zowat geen kant op :P
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Waarom niet even wat beugels maken en in rubbers hangen? Zal wel dikke herrie maken :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zo'n kleine demper als einddemper gebruiken en die grote middendemper wegmieteren ... dat levert pas herrie op :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Mikey schreef:vast tegen de kas aan, motor gaat toch zowat geen kant op :P
Kan je melden uit ervaring dat dit echt niet aan te raden is..., je wordt gek van de irritante herrie binnen... :lol:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Mikey schreef:vast tegen de kas aan, motor gaat toch zowat geen kant op :P
Kan je melden uit ervaring dat dit echt niet aan te raden is..., je wordt gek van de irritante herrie binnen... :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat zijn die slanke voor dempers?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is simons echt kwaliteits spul. (Y)

idd wel effe een stukkie flexibel er tussen lassen en even een paar rubberen ophangpunten.

btw thanks voor de cilinderkop (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Kooltje heeft vast nog wel wat lasdraad en tijd over :P... Ik wil hem gewoon netjes in de rubbers hangen en zien wat voldoet..

Maar daar zullen we achter moeten komen tijdens het bouwen..

Ben benieuwd naar het geluid icm de nokkenassen :P
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

tutuur schreef:Wat zijn die slanke voor dempers?
http://www.simons-uitlaten.nl/
universele delen bestelnummer U405120

Edit; de daar aangehouden prijzen zijn oud en zullen ietwat duurder uitvallen zo moest ik 37,50 betalen p/s ipv 33.51....
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Plaats reactie