gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Is het stangetje van de actuator niet te verdraaien net als bij een originele? Lijkt me wat zekerder dan een dichtgeknepen slangetje :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vast wel zit alleen een borging op vaak die je effe voorzichtig los moet zien te krijgen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Is het stangetje van de actuator niet te verdraaien net als bij een originele? Lijkt me wat zekerder dan een dichtgeknepen slangetje :p
Nee zit geen schroefdraad op, is een vaste stang vanuit de actuator. Moet ik toch zo'n (voor mij)gevaarlijke turbodrukstelknop binnenin maken.

@Mark, idd regelt de KMS zelf het mengsel. Kan zowiezo tot 1,5bar gaan.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zit jou actuator op een plaatje vast gebout of is het plaatje er aan vast verweven?

Anders zou je er nog ringetjes of busjes tussen kunnen zetten waardoor hij al strakker staat... Als je dan begint op 0,6 en je kan nog mag tot 1.2 met regelaar is ie ook minder gevaarlijk voor je :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Borrelen van de koelvloeistof betekent toch dat er nog lucht in het systeem zit? Zou het feit dat ik op de turbo beide aansluitingen naar beneden gericht heb er iets mee te maken kunnen hebben? Temp blijf net iets boven het 2de streepje.

Verder rijd tie wel lekker. Vind alleen de koppeling zwaar klote. Drukgroep gaat echt zwaar. Heb het nog niet onder de knie om er normaal mee weg te rijden. Moet ik maar elke avond gaan oefenen :p
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat zou vanzelf over moeten gaan dan, en het niveau moet dan dalen natuurlijk. Kookt het echt? Misschien het drukventiel van de dop kapot?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

DennisT schreef:Dat zou vanzelf over moeten gaan dan, en het niveau moet dan dalen natuurlijk. Kookt het echt? Misschien het drukventiel van de dop kapot?
Hoor het enkel in de 2 turbo koelslangen koken. Kan het ook voelen aan de slangen.

Heb het enkel als ik de motor uitzet.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

het kvs of water begint te koken omdat het in de turbo stil blijft staan. Als je rijd circuleert dat en krijgt de kans niet om te koken. Bij een 21 werd de elektrische pomp geplaatst die aanslaat zodra je het contact uitzet. Het is mssn handig om de aansluitingen van het water te plaatsen zoals ze std zitten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:het kvs of water begint te koken omdat het in de turbo stil blijft staan. Als je rijd circuleert dat en krijgt de kans niet om te koken. Bij een 21 werd de elektrische pomp geplaatst die aanslaat zodra je het contact uitzet. Het is mssn handig om de aansluitingen van het water te plaatsen zoals ze std zitten.
Het enige dat anders is, is dat 1 banjo aansluiting naar beneden gericht is. En ik rijd de laatste km's gewoon rustig op de snelweg om alles af te laten koelen.

Is het mogelijk om er een elektrischepomp tussen te maken met deze waterpomp?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

bij de volvo 4*0 turbo series, is deze pomp ook geplaatst.

zal even een plaatje zoeken van het systeem

edit:
[img]http://img109.imageshack.us/img109/5238/mms22342.th.jpg[/img]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

had een 19 16v ook niet zo'n systeempje? electrische pomp die nadraait als de temp nog te hoog staat?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:ja: zelfde als de Clio 16V.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Arco schreef::ja: zelfde als de Clio 16V.
Clio had het origineel niet dacht ik. :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

3 clios die ik heb gehad wel...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik heb ze ook op clio's zien zitten maar heb ze nog nooit zien werken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik ook niet :~
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

?? Zit linksvoor vanaf bestuurderszijde achter/onder koplamp op beugel tegen balk aan. 2 slangen en 1 stekker bovenop.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

weet ik, maar zoals Martijn zegt werkt het volgens mij vaak niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Afbeelding
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tom schreef:weet ik, maar zoals Martijn zegt werkt het volgens mij vaak niet.
Ahh.... daar heb ik om je de waarheid te zeggen, ook geen idee van...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

werkt prima die clio pomp. (Y)
kan je er eenvoudig tussen sleutelen en met een vertraagd afvallend relaitje sturen.
misschien kan KMS hem ook wel aansturen.
effe jeroen vragen dus.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Op een 19 16V zit ie ook, werkt meestal niet of werkt meestal te goed zodat ie na 10 minuten niet uitgaat en je de volgende dag met startkabels er bij kan..

Die van mij doet het al jaren niet meer.. (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zit er bij mij wel op in de 9 maar heb nooit gecontroleerd of het wel werkt :p
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

In de 21 probleemloos (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Doen het bij alle auto's, behalve de 5 GTT 16v ...draadje afgebroken :smile:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Heb zo'n pompje van een clio nog wel liggen denk. Kan ik die er gewoon tussen zetten? Ik bedoel, werkt het dan? Word het water dan rond gepompt of houd de waterpomp de stroming tegen? En waar zet ik hem er tussen?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

(I) Tussen de turbo koelleidingen. Die hebben geen weerstand van de waterpomp volgens mij.

Word het koelwater dan ook in het blok rond gepompt?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Na een tijdje op 0,4 bar gereden te hebben toch maar eens zo'n boost controller ertussen gemaakt. Omdat ik geen schroef geval in de auto wil en wil kunnen schakelen tussen 2 standen in de auto heb ik een dual stage bc besteld. Vandaag erin gezet en afgesteld(wat het leukste is :D ). Heb de ene op 0,8 en de andere op 1,2 staan. En een fotootje uiteraard


[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... 002-10.jpg[/img]


Ook ff een rondje gedaan en gaat best vooruit zo.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Netjes man!! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

ARNO16V schreef:Netjes man!! (Y)
Ben ook zeer tevreden temeer omdat ik nu niet de mogelijkheid heb om hem te ver (al dan niet bewust)op te schroeven in het heetst van de strijd.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Klinkt interessant en ziet er goed verzorgd uit! (Y)
Maar hoe werkt dat dan Gerry?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Is gewoon een elektrisch 3-wegventiel welke je afzonderlijk kunt regelen. Heb gekeken of het zelf te maken is maar dan ben je ongeveer net zoveel kwijt aan onderdelen. Heb de mijne hier vandaan:
http://www.boostvalve.com/pricelist.html

Hier staat hoe je hem zelf kunt maken:
http://www.mx6.com/forums/1g-faq-forced ... oller.html
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb dat eens gemaakt met een gebruikte LPG afsluitklep. In feite schakel je gewoon een bleedvalve aan of uit ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb ook een dergelijk systeem gehad op 1 van mijn ex gtt's
idd geen lelijke chromen draaiknoppen

maar gewoon te bedienen met een originele pianoschakelaar.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dit is wat voor joost (F)

Mooi man! Maar waarom 2 standen? Gewoon altijd 1.2 doen toch :p
Plaats reactie