
gtt-16v Te koop
Is het stangetje van de actuator niet te verdraaien net als bij een originele? Lijkt me wat zekerder dan een dichtgeknepen slangetje 

vast wel zit alleen een borging op vaak die je effe voorzichtig los moet zien te krijgen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Nee zit geen schroefdraad op, is een vaste stang vanuit de actuator. Moet ik toch zo'n (voor mij)gevaarlijke turbodrukstelknop binnenin maken.tutuur schreef:Is het stangetje van de actuator niet te verdraaien net als bij een originele? Lijkt me wat zekerder dan een dichtgeknepen slangetje
@Mark, idd regelt de KMS zelf het mengsel. Kan zowiezo tot 1,5bar gaan.
Zit jou actuator op een plaatje vast gebout of is het plaatje er aan vast verweven?
Anders zou je er nog ringetjes of busjes tussen kunnen zetten waardoor hij al strakker staat... Als je dan begint op 0,6 en je kan nog mag tot 1.2 met regelaar is ie ook minder gevaarlijk voor je
Anders zou je er nog ringetjes of busjes tussen kunnen zetten waardoor hij al strakker staat... Als je dan begint op 0,6 en je kan nog mag tot 1.2 met regelaar is ie ook minder gevaarlijk voor je

Borrelen van de koelvloeistof betekent toch dat er nog lucht in het systeem zit? Zou het feit dat ik op de turbo beide aansluitingen naar beneden gericht heb er iets mee te maken kunnen hebben? Temp blijf net iets boven het 2de streepje.
Verder rijd tie wel lekker. Vind alleen de koppeling zwaar klote. Drukgroep gaat echt zwaar. Heb het nog niet onder de knie om er normaal mee weg te rijden. Moet ik maar elke avond gaan oefenen
Verder rijd tie wel lekker. Vind alleen de koppeling zwaar klote. Drukgroep gaat echt zwaar. Heb het nog niet onder de knie om er normaal mee weg te rijden. Moet ik maar elke avond gaan oefenen

Hoor het enkel in de 2 turbo koelslangen koken. Kan het ook voelen aan de slangen.DennisT schreef:Dat zou vanzelf over moeten gaan dan, en het niveau moet dan dalen natuurlijk. Kookt het echt? Misschien het drukventiel van de dop kapot?
Heb het enkel als ik de motor uitzet.
het kvs of water begint te koken omdat het in de turbo stil blijft staan. Als je rijd circuleert dat en krijgt de kans niet om te koken. Bij een 21 werd de elektrische pomp geplaatst die aanslaat zodra je het contact uitzet. Het is mssn handig om de aansluitingen van het water te plaatsen zoals ze std zitten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Het enige dat anders is, is dat 1 banjo aansluiting naar beneden gericht is. En ik rijd de laatste km's gewoon rustig op de snelweg om alles af te laten koelen.-jo- schreef:het kvs of water begint te koken omdat het in de turbo stil blijft staan. Als je rijd circuleert dat en krijgt de kans niet om te koken. Bij een 21 werd de elektrische pomp geplaatst die aanslaat zodra je het contact uitzet. Het is mssn handig om de aansluitingen van het water te plaatsen zoals ze std zitten.
Is het mogelijk om er een elektrischepomp tussen te maken met deze waterpomp?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
bij de volvo 4*0 turbo series, is deze pomp ook geplaatst.
zal even een plaatje zoeken van het systeem
edit:
[img]http://img109.imageshack.us/img109/5238/mms22342.th.jpg[/img]
zal even een plaatje zoeken van het systeem
edit:
[img]http://img109.imageshack.us/img109/5238/mms22342.th.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
had een 19 16v ook niet zo'n systeempje? electrische pomp die nadraait als de temp nog te hoog staat?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Clio had het origineel niet dacht ik.Arco schreef:zelfde als de Clio 16V.
Project: GTT Blue Sport
3 clios die ik heb gehad wel...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb ze ook op clio's zien zitten maar heb ze nog nooit zien werken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
?? Zit linksvoor vanaf bestuurderszijde achter/onder koplamp op beugel tegen balk aan. 2 slangen en 1 stekker bovenop.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ahh.... daar heb ik om je de waarheid te zeggen, ook geen idee van...Tom schreef:weet ik, maar zoals Martijn zegt werkt het volgens mij vaak niet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
werkt prima die clio pomp.
kan je er eenvoudig tussen sleutelen en met een vertraagd afvallend relaitje sturen.
misschien kan KMS hem ook wel aansturen.
effe jeroen vragen dus.

kan je er eenvoudig tussen sleutelen en met een vertraagd afvallend relaitje sturen.
misschien kan KMS hem ook wel aansturen.
effe jeroen vragen dus.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Op een 19 16V zit ie ook, werkt meestal niet of werkt meestal te goed zodat ie na 10 minuten niet uitgaat en je de volgende dag met startkabels er bij kan..
Die van mij doet het al jaren niet meer..
Die van mij doet het al jaren niet meer..

Zit er bij mij wel op in de 9 maar heb nooit gecontroleerd of het wel werkt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Doen het bij alle auto's, behalve de 5 GTT 16v ...draadje afgebroken 

Heb zo'n pompje van een clio nog wel liggen denk. Kan ik die er gewoon tussen zetten? Ik bedoel, werkt het dan? Word het water dan rond gepompt of houd de waterpomp de stroming tegen? En waar zet ik hem er tussen?
Na een tijdje op 0,4 bar gereden te hebben toch maar eens zo'n boost controller ertussen gemaakt. Omdat ik geen schroef geval in de auto wil en wil kunnen schakelen tussen 2 standen in de auto heb ik een dual stage bc besteld. Vandaag erin gezet en afgesteld(wat het leukste is
). Heb de ene op 0,8 en de andere op 1,2 staan. En een fotootje uiteraard
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... 002-10.jpg[/img]
Ook ff een rondje gedaan en gaat best vooruit zo.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... 002-10.jpg[/img]
Ook ff een rondje gedaan en gaat best vooruit zo.
Netjes man!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Klinkt interessant en ziet er goed verzorgd uit!
Maar hoe werkt dat dan Gerry?

Maar hoe werkt dat dan Gerry?
Is gewoon een elektrisch 3-wegventiel welke je afzonderlijk kunt regelen. Heb gekeken of het zelf te maken is maar dan ben je ongeveer net zoveel kwijt aan onderdelen. Heb de mijne hier vandaan:
http://www.boostvalve.com/pricelist.html
Hier staat hoe je hem zelf kunt maken:
http://www.mx6.com/forums/1g-faq-forced ... oller.html
http://www.boostvalve.com/pricelist.html
Hier staat hoe je hem zelf kunt maken:
http://www.mx6.com/forums/1g-faq-forced ... oller.html
Ik heb dat eens gemaakt met een gebruikte LPG afsluitklep. In feite schakel je gewoon een bleedvalve aan of uit 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik heb ook een dergelijk systeem gehad op 1 van mijn ex gtt's
idd geen lelijke chromen draaiknoppen
maar gewoon te bedienen met een originele pianoschakelaar.
idd geen lelijke chromen draaiknoppen
maar gewoon te bedienen met een originele pianoschakelaar.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Dit is wat voor joost
Mooi man! Maar waarom 2 standen? Gewoon altijd 1.2 doen toch

Mooi man! Maar waarom 2 standen? Gewoon altijd 1.2 doen toch
