Willem-Jan schreef:Is dit net zo'n blok als in een Espace uit 2000? Dan ook direct ff de multiriem vervangen...die is bij ons ingescheurd en omdat de multiriem en distributieriem elkaar kunnen raken is de multiriem in de distributieriem gelopen met 16 kromme kleppen als gevolg...
kop nodig ? Kheb nog een williams kop liggen, nieuwe kleppen, gevlakt en als nieuw. Ben je gelijk van die bobines af en kan je er een gewone 1.8 kabelboom met gechipte ecu aanhangen. (ik probeer je niks aan te smeren hoor )
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo- schreef:kop nodig ? Kheb nog een williams kop liggen, nieuwe kleppen, gevlakt en als nieuw. Ben je gelijk van die bobines af en kan je er een gewone 1.8 kabelboom met gechipte ecu aanhangen. (ik probeer je niks aan te smeren hoor )
Willy kop heeft alsnog kleinere kleppen dan een Megane kop. Ik zal van de week eens even een paar nieuwe kleppen regelen. en dan kan ie er weer op.
dat is iets anders, en mssn heb je gelijk. Alhoewel je nu nieuwe kleppen gaat steken en waarschijnlijk even laat pas vlakken ? Dan zie ik het verschil in moeilijkheidsgraad niet echt, maar goed, het was maar een vraag (en aanbod )
-jo- schreef:dat is iets anders, en mssn heb je gelijk. Alhoewel je nu nieuwe kleppen gaat steken en waarschijnlijk even laat pas vlakken ? Dan zie ik het verschil in moeilijkheidsgraad niet echt, maar goed, het was maar een vraag (en aanbod )
't is mooi aangeboden Jo, maar het wordt sowieso geen straatauto en ik begrijp niet zo goed waarom je zou overstappen op kleinere kleppen en een gedoe met een andere kabelboom. de Megane kleppen zijn gewoon veel beter om het dan nog maar niet te hebben over de inlaatkanalen van een Megane kop.
Voor het geld waar ik die kop weer voor klaar maak voor Martijn incl. nieuwe klepseals, paar nieuwe kleppen en inslijpen heb je geen andere Megane of Willy kop.
Ronald1916V schreef:'t is mooi aangeboden Jo, maar het wordt sowieso geen straatauto en ik begrijp niet zo goed waarom je zou overstappen op kleinere kleppen en een gedoe met een andere kabelboom. de Megane kleppen zijn gewoon veel beter om het dan nog maar niet te hebben over de inlaatkanalen van een Megane kop.
daar ben ik het helemaal niet mee eens maar das een andere discussie. Zie topic van Jacques.
Ronald1916V schreef:Voor het geld waar ik die kop weer voor klaar maak voor Martijn incl. nieuwe klepseals, paar nieuwe kleppen en inslijpen heb je geen andere Megane of Willy kop.
das iets anders en helemaal begrijpelijk.
Ronald1916V schreef:'t is mooi aangeboden Jo, maar het wordt sowieso geen straatauto en ik begrijp niet zo goed waarom je zou overstappen op kleinere kleppen en een gedoe met een andere kabelboom. de Megane kleppen zijn gewoon veel beter om het dan nog maar niet te hebben over de inlaatkanalen van een Megane kop.
daar ben ik het helemaal niet mee eens maar das een andere discussie. Zie topic van Jacques.
Naja, ik ben er al helemaal geen voorstander van om met verschrikkelijk veel vermogen te beginnen. eerst een fatsoenlijk onderstel er onder en er mee leren rijden. en als je dan eens constante rondetijden neer weet te zetten eens opzoek gaan naar wat meer motorvermogen. Er zijn al genoeg rechtuitbranders op het circuit te vinden. (Steve, kom er maar in. )