Megane F7r wil niet lopen
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Ik heb hier een megane coupe staan met een f7r blok, welke plotseling uit is gevallen en nu niet meer wil starten.
Startmotor gaat rond, hij krijgt benzine, hij vonkt.
Heb al een andere bobineblok geprobeerd, hielp niet.
Alle stekkers gecheckt, evenals alle zekeringen.
Hij slaat gewoon niet aan. Het vreemde is ook dat de ene keer de startmotor sneller rond gaat dan de andere keer.
Andere ecu heb ik niet liggen dus dat is ff geen optie. Iemand verder nog ideeen?
edit- startblokkering werkt ook, als ie geblokkeerd is vonkt hij 2x en daarna niet meer, blokkering opheffen en hij vonkt prima.
Trek deze week de distributiekap er ff af om te kijken of de distributieriem er wel omheen zit en of deze op tijd staat.
overigens met remmenreiniger start hij ook niet.
BDP sensor is 3 weken geleden vervangen en dat hielp destijds niet. bedenk me nu, kan deze verkeerd om zitten? stekker zit er wel goed in dus het lijkt me sterk maar toch
Startmotor gaat rond, hij krijgt benzine, hij vonkt.
Heb al een andere bobineblok geprobeerd, hielp niet.
Alle stekkers gecheckt, evenals alle zekeringen.
Hij slaat gewoon niet aan. Het vreemde is ook dat de ene keer de startmotor sneller rond gaat dan de andere keer.
Andere ecu heb ik niet liggen dus dat is ff geen optie. Iemand verder nog ideeen?
edit- startblokkering werkt ook, als ie geblokkeerd is vonkt hij 2x en daarna niet meer, blokkering opheffen en hij vonkt prima.
Trek deze week de distributiekap er ff af om te kijken of de distributieriem er wel omheen zit en of deze op tijd staat.
overigens met remmenreiniger start hij ook niet.
BDP sensor is 3 weken geleden vervangen en dat hielp destijds niet. bedenk me nu, kan deze verkeerd om zitten? stekker zit er wel goed in dus het lijkt me sterk maar toch
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Draaid de bezine pomp nog wel?
Lees nu pas dat ie op remmenreiniger ook niet start. Dan zit het dus sowieso in de ontsteking....
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hij vonkt weltutuur schreef:Lees nu pas dat ie op remmenreiniger ook niet start. Dan zit het dus sowieso in de ontsteking....
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zou toch nog een andere bdp proberen of de draden omdraaien...
Als je ontsteking heb zou die op remmenreiniger sowieso moeten lopen...
Als je ontsteking heb zou die op remmenreiniger sowieso moeten lopen...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tis gewoon een stekker verbinding, het zou wel raar zijn als er bdp sensoren in omloop zijn welke verkeerd om zijn?
bougies waren zeiknat, na schoonblazen nog steeds niet lopen
bougies waren zeiknat, na schoonblazen nog steeds niet lopen

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Ik heb dit ooit gehad met m'm Megane. Die wilde op eens niet meer lopen. Bleek een onderbreker te zijn in de ontsteking die bij een botsing wordt geactiveerd. Alleen ik begrijp uit je verhaal dat de ontsteking wel werkt...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ja, de ontsteking werkt.
het is of de ontstekingsvolgorde
of hij krijgt geen lucht, doordat de distributie niet op tijd staat, of er zelfs helemaal af ligt?
morgen trek ik de distributiekap er maar af denk ik :/
het is of de ontstekingsvolgorde
of hij krijgt geen lucht, doordat de distributie niet op tijd staat, of er zelfs helemaal af ligt?
morgen trek ik de distributiekap er maar af denk ik :/
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik heb wel computer liggen
ik doe wel even een spoed verzending

ik doe wel even een spoed verzending

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ghehe, dan zie ik die computer morgen wel 
weet alleen niet of dat mogelijk is ivm de startblokkering, een computer uitwisselen..
nouja, als je mij een plezier wilt doen

weet alleen niet of dat mogelijk is ivm de startblokkering, een computer uitwisselen..
nouja, als je mij een plezier wilt doen

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
2 dingen: er zit op de inlaatnokkenas een fase sensor. Die bepaald of dis 1 of dis 2 een vonk gaan geven. Er zit een dubbel bobineblok op je kop. dis1 is voor 1 en 4 en dis 2 is voor 2 en 3.
Ik heb nog een ECU waar Bart de startblokkeering uit heeft geprogrammeerd en zoek nog een slachtoffer om hem te testen.
Ik heb nog een ECU waar Bart de startblokkeering uit heeft geprogrammeerd en zoek nog een slachtoffer om hem te testen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
test hem graag voor je en zou graag willen weten wat dat kost want ik wil die startblokkering er ook af hebben.
dat wil dus zeggen dat de riem er wel op ligt want de nokkenas draait dus blijkbaar mee anders zou hij niet vonken op alle 4 cilinders?
dan is het misschien toch een niet op tijd verhaal..
dat wil dus zeggen dat de riem er wel op ligt want de nokkenas draait dus blijkbaar mee anders zou hij niet vonken op alle 4 cilinders?
dan is het misschien toch een niet op tijd verhaal..
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op za 5 feb 2011 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Even voor de duidelijkheid. In je eerste post post je dat hij plotseling uitgevallen is. Maar aangezien je twijfelt of de riem erop ligt is dat dus niet bij jou gebeurd? (maw, jij hebt hem nooit lopend gezien?).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee, auto is daarna bij een garage geweest welke voor 250 euro de bdp en de lambda heeft vervangen zonder resultaat.
daarna heb ik hem hier staan
daarna heb ik hem hier staan

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
aha, op die fiets. Ik dacht na het lezen van de 1e post dat jij hem lopend had maar dat hij dus bij jou uitgevallen is.
Weet nog dat Rob en ik een motor gewisseld hebben in die saab en toen zochten we ons ook de tering. Alles leek ok. Uiteindelijk bleek die motor gewoon fucked-up te zijn en geen comrpessie te hebben
. Ander blok erin en in 1x keer lopen......
Maar zou iig eens kijken of hij op tijd staat.
Weet nog dat Rob en ik een motor gewisseld hebben in die saab en toen zochten we ons ook de tering. Alles leek ok. Uiteindelijk bleek die motor gewoon fucked-up te zijn en geen comrpessie te hebben

Maar zou iig eens kijken of hij op tijd staat.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
mja, wil eerst alles uitsluiten voordat ik die distributiekap eraf trek.
morgen maar is doen denk ik. bdp op vliegwiel aflezen en motorsteuntje eraf
het zal mij benieuwen
morgen maar is doen denk ik. bdp op vliegwiel aflezen en motorsteuntje eraf
het zal mij benieuwen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Had van de week ook iets dergelijks en dat bleek toch echt de computer te zijn .......
Nat/vochtig geworden van binnen en de print licht geoxideerd....
Nat/vochtig geworden van binnen en de print licht geoxideerd....
ander bobineblok is geprobeerd.
Tom schreef:Ander blok erin en in 1x keer lopen.....


Heb je niet de beschikking over een oscilloscoop (kts kast) waar je bdp-signaal en bobinesignaal naast mekaar kan zetten? Dan zie je zo of er iets wel of niet op tijd staat.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hmm riem ligt doormidden
probleem dus ontdekt
probleem dus ontdekt
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Meet de bonine eens door.
Ik meet op pen2-3 ca 3ohm
Ik meet op pen2-4 ca 3ohm
tennen van rechts naar links genummerd en bougieschachten naar beneden.
Secundair bougieaansluiting 1-4 10Kohm
Secundair bougieaansluiting 2-3 10Kohm
Ik meet op pen2-3 ca 3ohm
Ik meet op pen2-4 ca 3ohm
tennen van rechts naar links genummerd en bougieschachten naar beneden.
Secundair bougieaansluiting 1-4 10Kohm
Secundair bougieaansluiting 2-3 10Kohm
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
hmm ok. Ga je kleppen vervangen of de kop?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
geen idee nog
eerst is ff zien hoe krom het is
afhankelijk van de prijs ook
eerst is ff zien hoe krom het is

afhankelijk van de prijs ook

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ongelovelijk trouwens, alle megane f7r's lijken kopschade te hebben/hebben gehad. Het onderblok van Mikey heeft ook al putjes in de zuigers en beide f7r onderblokken van egbert ook al.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Neu. Eigenlijk niet
Hij valt uit en dat was t dan. Soms een rammeltje of n kraak.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Probleem inderdaad gevonden, Martijn wou er even een andere riem omheen leggen maar ik had al wel gezien dat er iig 2 inlaatkleppen en 2 uitlaatkleppen krom waren toen ik het kleppendeksel er af gedraait had.
Vanmiddag de kop er dus maar even afgehaald, van de week de kleppen er even uithalen en kijken of het bij 4 kleppen blijft.
Paar foto's.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 38-950.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 71-730.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 97-150.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 26-790.jpg[/img]

Vanmiddag de kop er dus maar even afgehaald, van de week de kleppen er even uithalen en kijken of het bij 4 kleppen blijft.

Paar foto's.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 38-950.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 71-730.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 97-150.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 26-790.jpg[/img]
die zijn krom idd jammer
hahaa echt martijn effe nieuwe riem en weer knallen.
ik houd daar wel van

hahaa echt martijn effe nieuwe riem en weer knallen.
ik houd daar wel van

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Weet niet of het bij je bekend is maar op ebay.co.uk kosten kleppen geen ruk 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ja, ik opzich ook wel, en ik hoorde 'm over de telefoon gisteren starten en dat klonk toch nog best veel belovend, ik hoorde in ieder geval compressie op wat cilinders en weinig vreemde geluiden. ik had eigenlijk ook niet verwacht dat die riem geknapt zou zijn maar kon me ook niet veel bedenken.mark 5t schreef:die zijn krom idd jammer![]()
hahaa echt martijn effe nieuwe riem en weer knallen.
ik houd daar wel van
Ik had even wat oude F7P riemen mee genomen om te proberen maar voordat Martijn de krukaspoelie eens los had met die Aldi-luchtsleutel had ik het kleppendeksel er al af en het al wel gezien.

Kan niet editen....dus nog maar een post 
Hebben jullie nog een oorzaak gevonden van de gebroken riem? Vastzittende pouli oid...

Hebben jullie nog een oorzaak gevonden van de gebroken riem? Vastzittende pouli oid...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Is dit net zo'n blok als in een Espace uit 2000? Dan ook direct ff de multiriem vervangen...die is bij ons ingescheurd en omdat de multiriem en distributieriem elkaar kunnen raken is de multiriem in de distributieriem gelopen met 16 kromme kleppen als gevolg...