GTT Sieger

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
T*mmy

Misschien ben je in je oprechtheid dan toch iets te eerlijk geweest in het omschrijven van de situatie. Waarom niet gezegd dat de schade aangetroffen is op het parkeerterrein? Misschien niet helemaal fair, maar fair genoeg voor 900 euri lijkt me :P

Ik had precies hetzelfde, maar had voor de claim goed de voorwaarden doorgelezen. In ieder geval balen, succes! Ohja, enne, de ronals: :worship:
ARNO16V
Contacteer:

Mooi klote Sieger.... Had je nog wat aan die bandenprijzen die ik je heb ge-pmt?? :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

sieger everts schreef:waarborgfonds keert niet uit omdat er tussentijds met de auto is gereden,

ik had de auto geparkeerd op het veemarktterrein in assen, na het winkelen kwam ik van voren aanlopen. heb dus de schade eerst niet gezien. thuis aangekomen heb ik pas de schade ontdekt. Een van de voorwaarden van die K*)&(&*% lui is dat er tussentijds niet mee gereden is.
Je mag er wel mee rijden, maar je moet kunnen bewijzen (getuige) dat de auto zonder schade is geparkeerd, met schade is gevonden en in de tussentijd niet is verplaatst, dat is het zure.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
sieger everts
Contacteer:

ik ben idd te eerlijk geweest, had al in het politie rapport gezet dat ik thuis pas de schade heb ontdekt. zag later pas de voorwaarden van die oplichters :evil: .
-jacco-
Über-Spammer

Mark Coupe schreef:
-jacco- schreef:Ronals (Y) :D

@ Mark: Zonder D, zo lullig voor al die Ronalds :wink:
kennen ze in brabant geen humor.... :p
Er moet toch iemand happen? :D
Brabant? Das verder naar beneden :p
sieger everts schreef:waarborgfonds keert niet uit omdat er tussentijds met de auto is gereden,

ik had de auto geparkeerd op het veemarktterrein in assen, na het winkelen kwam ik van voren aanlopen. heb dus de schade eerst niet gezien. thuis aangekomen heb ik pas de schade ontdekt. Een van de voorwaarden van die K*)&(&*% lui is dat er tussentijds niet mee gereden is.
Wat is dat voor BS :-(
Mooi balen zo :@

Nah, ik zie dan wel wat er bij mij uitrolt...
We'll wait and see (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
sieger everts
Contacteer:

Nou toch maar eens lid geworden, eens kijken goe dat bevalt :D

Er is in de tussentijd het een en ander aan de auto veranderd, en heb hier en daar wat onderdeeltjes gekocht en verkocht.

zo ook mijn 14 inch velgen (nu onder sven's dafje). Dus nu moet er wat anders onder de 5.

deze komen er igg tzt er onder.
[img]http://img215.imageshack.us/img215/1402/ronala1.gif[/img]
dit is een 'net' setje voor meetings ed,

voor dagelijks en circuitdagen heb ik een Borbet Carisma velgen gekocht met 195-45-15 banden. foto's van de velgen en andere onderdelen volgen nog!
tutuur
Clubsponsor

Toch wel die alfa velgen? Meen me te herinneren dat je nog twijfelde? (lange tijd terug)

Leuk dat je toch weer lid bent (Y)
tutuur
Clubsponsor

Toch wel die alfa(of was het lancia?) velgen? Meen me te herinneren dat je nog twijfelde? (lange tijd terug)

Leuk dat je toch weer lid bent (Y)
sieger everts
Contacteer:

dit zijn alfa velgen. ronal A1 14 inch

heeft nogal wat voeten in de aarde om ze er onder te krijgen, maar goed ik heb inmiddels alles binnen om ze te kunnen monteren.

2 x spoorverbreder van 20 mm via de duitse ebay gekocht (echt een aanrader € 60 in totaal voor 2 )
en 16 schuifbouten.

nu alleen de velgen nog terug krijgen :bee
tutuur
Clubsponsor

Worden ze opgeknapt?
sieger everts
Contacteer:

ja, komen terug in een ''hip" kleurtje als het goed is :smoke:

zal direct ook de updates hier plaatsen

nieuwe motor
[img]http://img51.imageshack.us/img51/686/img1972.jpg[/img]

De BIG MOD computer en de aangepaste LMM
[img]http://img715.imageshack.us/img715/4224/img2098u.jpg[/img]
[img]http://img249.imageshack.us/img249/4947/img2093w.jpg[/img]

verdere lijst wat al klaar ligt

400 NM drukgroep en koppellingsplaat
350 cc injectoren
'e' nokkenas
60 mm gasklep

met deze set-up wil ik voor 200 pk adw gaan. er zit een redelijke overkill op, maar dan blijft het ook redelijk heel allemaal hoop ik.

voor de laatste circuitdag toch maar een 'dicht' luchtfilter geplaatst ivm de geluidsproductie. type van een Clio RS

[img]http://img801.imageshack.us/img801/2978/motort.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor

Beloofd wat! Openingsmeeting? :D
Willeon de Zoete

Hey Sieger!
Welkom terug! (Y)

Ben benieuwd wat voor hip kleurtje de Ronals krijgen.
sieger everts
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:Hey Sieger!
Welkom terug! (Y)

Ben benieuwd wat voor hip kleurtje de Ronals krijgen.

ik ook :D
mark 5t
Contacteer:

hee man eindelijk lid!
(Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
TheDirtyDutch

Waarschijnlijk een domme vraag hoor :~ , maar wat voor blok is dat? :smile:
En rij je met een orginele JB3 bak met alleen andere koppeling en drukgroep? of is er meer veranderd?

Vet project verder! :p

Grtz Mario! :beer:
I love it when a plan comes together!
tutuur
Clubsponsor

is een volvo 1700 turboblok (Y)
sieger everts
Contacteer:

Dit is een zgn B18ft blok uit een volvo 4*0 turbo.

bak is gewoon nog standaard GTT.

drukgroep is van Sachs, die heb ik naar kawe gestuurd voor 150% versterking. ook heb ik de lange koppelingshevel en druklager van een Clio RS klaarliggen voor montage
TheDirtyDutch

sieger everts schreef:Dit is een zgn B18ft blok uit een volvo 4*0 turbo.

bak is gewoon nog standaard GTT.

drukgroep is van Sachs, die heb ik naar kawe gestuurd voor 150% versterking. ook heb ik de lange koppelingshevel en druklager van een Clio RS klaarliggen voor montage
Owww 1.7 volvo blok... Nice! :p

En die manier hoe je dat met je bak hebt opgelost kende ik niet, dat had misschien ook wel een idee voor mij geweest! Komt alleen nét te laat! :(
Hiermee zou je dus zonder problemen 200 pk aankunnen? Ik neem aan dat het dan niet per see een Sachs drukgroep hoeft te zijn, zo'n groene valeo zoals ik heb zou dan ook wel kunnen, of niet?

P.S. hoe kom je op dit idee? Hebben er al meerdere (in de club) zo met rondgereden?

Thnx alvast voor de reactie!

Grtz, Mario :beer:
-jo-

blijven dromen, die koppeling red het nooit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
sieger everts
Contacteer:

-jo- schreef:blijven dromen, die koppeling red het nooit.
we gaan het vanzelf zien, gaat het stuk, jammer dan.

ik heb er nu een LUK koppeling in en die doet het ook prima bij 1,3 bar.

ga binnenkort de boel ombouwen, dan zien we het wel..

Heel misschien kom ik ook wel een keer naar Goes aangezien daar natuurlijk de beste bank van NL staat.
TheDirtyDutch

Ik ben erg benieuwd, zijn er al mensen die met zo'n soortgelijke koppeling en vermogen rondrijden? En wat zijn hun ervaringen?

Mijn koppeling gaat het hoogst waarschijnlijk ook niet lang trekken, maar ik wilde per see deze zomer de 5 rijdend én liefst ook nog gespoten hebben, dus bij mij was het kiezen of delen.. Trouwens zo heb ik volgend jaar ook weer iets te doen toch?! (D)

Grtzz!
tutuur
Clubsponsor

Je gaat sowieso een sinterplaat met sterkere drukgroep nodig hebben!
-jo-

sieger everts schreef:

Dat was eigenlijk tegen Mario :lol:

Er rijden genoeg gtti's rond met de versterkte koppeling van MB maar die is wel beperkt. Het vermogen waar jij over praat heeft zowieso een sinter en versterkte drukgroep nodig.

Bart en nog enkele anderen zullen dit wel bevestigen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
TheDirtyDutch

-jo- schreef:
sieger everts schreef:

Dat was eigenlijk tegen Mario :lol:

Er rijden genoeg gtti's rond met de versterkte koppeling van MB maar die is wel beperkt. Het vermogen waar jij over praat heeft zowieso een sinter en versterkte drukgroep nodig.
Bart en nog enkele anderen zullen dit wel bevestigen.
Owww, ok!
Maar ik snap je én ik snap zelf ook wel dat mijn koppeling niet het eeuwig leven gaat hebben hoor. Het was meer een afweging, ik heb nog genoeg kosten voor ik de 5 op straat heb staan én het geld groeit ook bij mij niet op mijn rug! (helaas! :p ) En ik neem aan dat de meeste projecten niet in één keer volmaakt zijn, de mijne niet in ieder geval..
De koppeling staat voor volgend jaar op de planning, zo kan ik uitgebreid uitzoeken hoe en wat, daar is toch niets mis mee?

Grtz, Mario :beer:
tutuur
Clubsponsor

Je gaat gewoon spijt krijgen als je er dik 200pk uit kan pompen maar niet meer dan 160 kan gebruiken omdat je koppeling het niet trekt...
sieger everts
Contacteer:

Daarom heb ik die sachs ook laten upraten naar +- 400 NM,

Bij mij komt er op den duur ook een sinterplaat in, maar eerst die sachs maar oproken, :smoke: zoals dikke dik zegt: kijke wat ie doet...
tutuur
Clubsponsor

Heb ook een sachs drukgroep en een geveerde sinterplaat maar die zal toch ook meer aan moeten kunnen.

Is het ook mogelijk om een gewone sachs drukgroep te upgraden naar 450nm ofzo? Beetje zonde om een powerclutch daarvoor te gebruiken als een normale hetzelfde kan bereiken.

En wat kost dat? Thnx! :beer:
TheDirtyDutch

Hmmmm... kijk, ik ben nou niet bepaald een expert op dit gebied jongens. :-(
Ik heb me gewoon laten inlichten door degene waar ik mijn spullen gekocht heb en die adviseerde mij weer zo'n groene valeo te steken, in ieder geval tot ik de koppeling/bak serieus wilde aanpakken. Hij reed namelijk ook met zo'n groene valeo én met bijna dezelfde specs als ik nu heb en had weinig klachten hierover.. De oude koppeling die ik nu dus vervangen had zag er zelfs nog heel goed uit..
Denken jullie echt dat de koppeling een restictie voor mij gaat zijn?

Thnx voor het advies alvast, ik denk alleen wel dat dit niet de juiste plaats is om mijn problemen te bespreken dit kunnen we beter doen in mijn topic (sorry Sieger! (F) )
Mocht iemand advies hebben over wat ik eventueel nog kan doen, post het dan aub, misschien kan ik nog iets aanpassen!

Bedankt alvast! :beer:
sieger everts
Contacteer:

de koppeling moet aan elkaar geklonken zijn, sachs heeft als een van de weinige dat zo gedaan. kosten van het upgraden zijn voor 150 en 200% ca € 200. (ik heb 125 betaald, ivm verkeerde voorlichting ivm de kosten)
Je kunt dus als je zoiets wil het beste de kit kopen die Joost v/d hammen heeft. ben je in totaal iets beter uit.

de langere koppelingsarm kun je ook uit een volvo van de 400 serie scoren,
mark 5t
Contacteer:

kheb hier nog steeds een sinterplaat liggen die wacht tot je hem ophaalt.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
sieger everts
Contacteer:

idd ja.. misschien wel handig om er direct in te doen
TheDirtyDutch

@Mark 5t; Dus jij hebt nog een sinterplaat liggen? Wat voor een is dat? en is die nieuw of 2e hands en is deze compleet?

Om nu nog mn koppeling te gaan vervangen moet de motor er dan ook weer terug uit? Of is er een trucje zodat de motor kan blijven zitten?

Thnx mannen! (Y)
tutuur
Clubsponsor

als ik het goed lees is deze al van sieger/ voor sieger bestemd....

je kan de bak er van af krijgen door het subframe te laten zakken, dan kan de bak een stuk onder de balk door aan de zijkant :)
TheDirtyDutch

tutuur schreef:als ik het goed lees is deze al van sieger/ voor sieger bestemd....

je kan de bak er van af krijgen door het subframe te laten zakken, dan kan de bak een stuk onder de balk door aan de zijkant :)
Oeps, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd! Was niet van plan onderdelen voor iemand anders z'n neus weg te kapen! :~

Maar op deze manier de koppeling wisselen is best te doen, of valt dat nog tegen?
Ik baal er wel stevig van dat ik dit dan weer achteraf opnieuw kan doen, ik dacht dat ik me nog zo goed had laten inlichten en dat ik het wel een tijdje kon trekken zo.. :dSb:

Thnx!
Plaats reactie