Mario met 5 GT Turbo onderweg naar 5 GTTi

Vertel hier alles over je project.
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

ff een kleine update;

Zoek de verschillen! 8)
[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... LD2441.jpg[/img]

[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... LD2443.jpg[/img]

Verder ben ik vandaag nog aan het puzzelen geweest met de oliekoeler.. Verticaal naast de radiator leek ook best een leuk idee, dit past allemaal heel netjes echter 2 nadelen, er blijft weinig plaats over voor een luchtfilter op de orginele plaats van de intercooler én slechts de bovenste helft van de oliekoeler zal in de rijwind hangen. Dusja, na veel gekloot toch maar besloten de oliekoeler recht voor de radiator te hangen, zo vangt deze de meeste rijwind. Of de koeling van de radiator eronder gaat lijden zal in de praktijk wel blijken. :~

[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... LD2442.jpg[/img]
Past wel mooi toch?

[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... LD2444.jpg[/img]
Even getest of de oliekoeler niet te laag zou hangen achter de gril. Nu nog ff met draadeindjes een fatsoenlijke bevestiging fixen!

[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... LD2445.jpg[/img]
Wie, wat waar? Deze stekkertjes blijven over! :lol:
Deze kabeltjes komen uit de centrale motor-kabelboom en splitsen zich onder de radiator hiervan. Ik kan alleen echt niet vinden waar deze vandaan zouden moeten komen, en waarvan zijn dan de bij elkaar gedraaide adertjes? Deze waren ingetaped, zijn deze van een vervallen sensor ofzo?

Iemand een idee? Let me Know! :worship:

Grtz, Mario :beer:
I love it when a plan comes together!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oliedruksensor voorop de motor.
Die gedraaide zijn waarschijnlijk het oliepeil onderaan de carterpan.

of andersom :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

uhm, heb je de bedrading weg gewerkt? :lol:

ziet er netjes uit hoor zo :) die recirculatie klep op het schutbord kan je er beter uit halen....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou je het zegt, bij een ph2 zouden die stekkers wel eens goed van die klep kunnen zijn. Oliedruk heeft normaal oranje draden :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

nee joh, ze komen van de voorkant... en dat bedoelde ik ook niet hoor :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mwah die lopen normaal ook zo over het blok heen toch?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik denk wel oliepijl en druk....

en dan zullen de draden van het pijl wel bij elkaar geknoopt zijn...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat is toch niet de meest betrouwbare meter van een GTT :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Riël schreef:Oliedruksensor voorop de motor.
Die gedraaide zijn waarschijnlijk het oliepeil onderaan de carterpan.

of andersom :lol:
De oliedruksensor moet ik ff controleren, maar die van het oliepeil op de carter is al aangesloten hoor, zeker weten!
Die oliedruksensor is dat die sensor die aan de olietoevoer van de turbo zit? Want ik snap jullie beredenering, daar zitten inderdaad ook 2 sensoren bij elkaar, eentje met 2 losse aansluitingen en eentje met een vaste connector, dit zit wel goed!

Kan het niet zijn dat deze kabel vanonder de radiator komt en zo aan de linkerkant van de radiator naar voren/boven komt, om zo voorlangs de radiator ergens aan de rechterkant aan te komen en hier aangesloten moet worden? Zo ziet het er namelijk uit als ik de lege kabelclipjes volg... kan er alleen niets vinden! :lol:
I love it when a plan comes together!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

kan ook nog van je mistlampen zijn omdat het kabeltje vrijlang is en zo te zien op de foto uit de hoek komt van je dynamo.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Joost van der Hammen schreef:kan ook nog van je mistlampen zijn omdat het kabeltje vrijlang is en zo te zien op de foto uit de hoek komt van je dynamo.
Nope, mistlampen zijn het ook niet... maar je hebt wel gelijk met dat de kabel uit de hoek van de dynamo komt! ...maar dan he? |:
I love it when a plan comes together!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Tis een ph2 he? Mis van de antperculatiefan?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

die twee stekkertjes zijn misschien van de overdrukbeveiliging (of weet ik veel hoe het heet). Zit op de standaard luchtslang tussen turbo en intercooler een beveiliging die zorgt dat de ontsteking eruit knalt als de turbodruk over de 1.1bar gaat.
GELOOF IK!
weet het allemaal niet zeker hoe het precies werkt.


EDIT: hmmm..neee zijn toch anders die stekkertjes.....
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

spir@l schreef:die twee stekkertjes zijn van de overdrukbeveiliging (of weet ik veel hoe het heet). Zit op de standaard luchtslang tussen turbo en intercooler een beveiliging die zorgt dat de ontsteking eruit knalt als de turbodruk over de 1.1bar gaat.
GELOOF IK!
weet het allemaal niet zeker hoe het precies werkt.
die komt niet van de kant van de dynamo maar onder de hoofdremcilinder.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Yep, je hebt gelijk....
En die stekkertjes hebben ook een andere vorm.
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Klopt, ze zijn niet van de overdrukbeveiliging, die komen inderdaad zoals Joost zegt ergens vanonder de hoofdremcilinder..
I love it when a plan comes together!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik gok op de aansluiting onder op je carb om de antperculatiefan aan te sturen. Zo te zien heeft tie al een keer op je uitlaatspruitstuk gelegen :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Riël schreef:Nou je het zegt, bij een ph2 zouden die stekkers wel eens goed van die klep kunnen zijn. Oliedruk heeft normaal oranje draden :)
De klep die op de antiperculatie zit bedoel ik dan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

GerryTT schreef:Ik gok op de aansluiting onder op je carb om de antperculatiefan aan te sturen. Zo te zien heeft tie al een keer op je uitlaatspruitstuk gelegen :p
Whahaha, idd, het zou zomaar kunnen als je die kabelhuls zo ziet! :lol: En dit verklaard ook gelijk waarom ik geen connectortjes kan vinden, de carb/injectie is nog niet geplaatst natuurlijk... dit ga ik maar eens ff uitzoeken!

Maar van wat zijn dan die samengedraaide aders geweest?

Thnx alvast voor de hulp mannen! :beer:
I love it when a plan comes together!
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Tutuur zei eerder dat ik de recirculatie klep op het schutbord beter weg kan halen, maar wat dan te doen met de fan? Moet ik de klep + slang dan gewoon weghalen en afdoppen?
Deze fan is toch eigenlijk sowieso overbodig als ik mijn injectie straks gemonteerd heb? Dit was toch voornamelijk voor extra brandstofkoeling bij een warme start met carb?

Or am I wrong? :p
I love it when a plan comes together!
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

gewoon helemaal weghalen
als je de complete slangenset monteert
dan valt hij netjes weg

bij mijn rode zit die zooi er ook niet meer tussen (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Gewoon allemaal eruit halen die troep! ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat er niet in zit .....
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

tutuur schreef:Wat er niet in zit .....
.....Komt er ook niet uit!? :p :lol:
I love it when a plan comes together!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kan ook niet kapot (0)
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Om terug te komen op mijn koppeling..
Wie heeft er nog tips and tricks! Brand maar los! :smile:
I love it when a plan comes together!
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

-jo- schreef:het gaat niet om het vermogen maar om het koppel. Bij geblazen motoren is het meestal de drukgroep die niet sterk genoeg is waardoor de koppeling erdoor vliegt. Als de "search" knop nu eens zou gebruikt worden dan zie je dat diverse mensen zijn overgestapt naar een sinter.

btw, dat blok van Seger was dastijds wel heel snel. Ik weet niet wat eraan veranderd is sindsdien.
Sorry Jo, heb het even naar hier verplaatst, omdat we anders in Sieger zijn topic blijven hangen..

Het blok, de turbo en injectie heb ik zo in zijn geheel van Seger over genomen, zonder enige wijzigingen. Alles wat hier rond zit ben ik wel zelf aan het samenstellen, voorbeeld hiervan is bv de gehele uitlaat, intercooler enz..
I love it when a plan comes together!
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

@Jo, hoe zou jij het aanpakken in mijn geval? Aleen de drukgroep aanpassen, de gehele koppeling of nog anders?

Thnx alvast! :beer:
I love it when a plan comes together!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Een geveerde sinterplaat met 3/4 paddles en iig een sterkere drukgroep dan origineel (Y)
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Andrews bedankt voor de schakelstang én de oplossing van het mysterie!
Het was echt gezellig eens bij te kletsen met zo'n vijfofiel! Maar wat was het koud zeg!! Damn! :(

Het mysterie van de kabeltjes is dus opgelost! :lol: ff met Andrews onder de kap van zijn rode 5 gedoken en de draadboom gevolgd.
Riël en GerryTT zaten goed! (Y) De connectortjes zijn van de aansluiting onder op je carb om de antperculatiefan aan te sturen en de bij elkaar gedraaide kabeltjes zijn van de klep!
Hehe, dat lucht op! :smile:

Bedankt mannen! :beer:
I love it when a plan comes together!
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ja was gezellig
hopelijk heb ik je weer genoeg gemotiveerd..
om er nog extra tegenaan te gaan met de 5 :lol:

je weet nu i.i.g zeker waar de stekkers horen
is dat ook weer opgelost.

koud??
ik weet niet waar je het over hebt :smoke:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Vraagje! :smile:

Weet iemand hoeveel olie er in mijn versnellingsbak moet? Ik ga de olie geheel verversen maar de bak is al zo goed al leeg vanwege de werkzaamheden, dus heb geen idee hoeveel er in moet.. Ik heb het al geprobeerd op te zoeken via de "zoek" functie maar heb niets gevonden...

Wie kan mij helpen!?

Bedankt alvast! :beer:

Grtz, Mario
I love it when a plan comes together!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

vullen tot het eruit loopt (auto moet vlak staan)

3,6liter normaal gesproken. 75w80
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Edit, Martijn was me voor.
Al dacht ik 3,4 liter maar je moet gewoon een kannetje kopen van 5 liter en dan merk je het vanzelf.
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Gewoon vullen tot het eruit loopt!? Via dat slangentje?
Dat moet me wel lukken denk ik! :p

Thnx alvast!
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie