ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die moet je ook wel kunnen hebben ja :p :lol:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Was niets mis met dat sprintje :D
Van de week eens op de snelweg proberen Ronald, ben wel benieuwd :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:Was niets mis met dat sprintje :D
Van de week eens op de snelweg proberen Ronald, ben wel benieuwd :)
Prima. :wink: Net voor 't eerst even sinds maanden gekeken of ie nog steeds een beetje snelheid kon maken op de snelweg.. netjes de begrenzer in @7000 RPM bij 220km/h. :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik schat de winkans ook laag in maar ben wel benieuwd naar het verschil :)
Maar op top moet ik je voorbij kunnen dus :P
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:
Tim schreef:Was niets mis met dat sprintje :D
Van de week eens op de snelweg proberen Ronald, ben wel benieuwd :)
Prima. :wink: Net voor 't eerst even sinds maanden gekeken of ie nog steeds een beetje snelheid kon maken op de snelweg.. netjes de begrenzer in @7000 RPM bij 220km/h. :D
was mooi of niet? de automaxx meeting? :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:
Ronald1916V schreef:
Tim schreef:Was niets mis met dat sprintje :D
Van de week eens op de snelweg proberen Ronald, ben wel benieuwd :)
Prima. :wink: Net voor 't eerst even sinds maanden gekeken of ie nog steeds een beetje snelheid kon maken op de snelweg.. netjes de begrenzer in @7000 RPM bij 220km/h. :D
was mooi of niet? de automaxx meeting? :lol:
Ja, lekker ouderwets raggen met dat ding, voel me weer helemaal 18. :p
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Was het 220 op de teller of in het echt?

Mijne ook eens open getrokken, bij de 230 op de teller moest ik gas loslaten omdat er een zootje verkeer aankwam verderop.
Volgens de GPS 217 echte km's (Y)

Helemaal niet gek na bijna 260.000km's op de klok dacht ik :smile:

Nu nog is proberen met de kat eronder weg misschien scheelt het???
R19 16V '91
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

232km/u op de teller was bij mij 224km/u op de GPS. Viel me niet tegen het verschil.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jeff rsi schreef:Was het 220 op de teller of in het echt?

Mijne ook eens open getrokken, bij de 230 op de teller moest ik gas loslaten omdat er een zootje verkeer aankwam verderop.
Volgens de GPS 217 echte km's (Y)

Helemaal niet gek na bijna 260.000km's op de klok dacht ik :smile:

Nu nog is proberen met de kat eronder weg misschien scheelt het???
Op de teller, ik heb er een akelig korte bak achter gezet wat wel lekker is op het circuit. :) hij heeft eerder wel harder gelopen, 235 bij 6500 RPM ofzo.

Topsnelheid boeit me toch niet zo, dat benut ik toch nooit.. de snelheid waarmee ie richting de 200km/h gaat boeit me dan weer wel. :wink:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

watvoor bak heb jij erachter dan???

Ik vind het iritant die lange bak die ik nu heb... hij voelt ook enorm lui aan zo.....
R19 16V '91
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

met een jb3-048 heb je 4000rpm bij 120 en heb je 7000rpm bij 220 op de teller
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Welke bak had jij jeff? Ik wil juist een lange bak :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

een jb3-053 (fase 2 clio en 19)of een jc5-014 (williams) zijn iets langer. Wil je echt een lange bak, pak dan een diesel bak. bijvoorbeeld een jc5-129
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Het is ff off-topic ... ik weet het. (F)
Maar wat ik heb begrepen van o.a Reinier dat dat soort bakken van bv een diesel niet zomaar past in een Clio 16V gezien de montagesteun bovenop.

Is het dan alleen de steun LV (van een 19 16V) op het subframe plaatsen of niet ??

Dit vraag ik omdat ik op zoek ben naar een andere bak voor mijn 16V en nog niet weet wat ik wil. Aan de ene kant een korte bak vanwege de sprint, aan de andere kant mag er best een lange 5 op zitten gezien de lagere toerentallen bij 120/130 km/u.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

megane / clio2 bakken hebben een grote hartafstand van de boutgaten, clio 1 bakken een kleine afstand.

hoe het zit met dieselbakken weet ik niet maar ik denk hetzelfde

koop je er 1 met een grote hartafstand dan kun je altijd nog de baksteun van een megane/clio (rs) monteren (het gedeelte wat aan de bak geschroefd wordt dan)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Geert schreef:een jb3-053 (fase 2 clio en 19)of een jc5-014 (williams) zijn iets langer. Wil je echt een lange bak, pak dan een diesel bak. bijvoorbeeld een jc5-129
JC5-128,129,130 zijn RS bakken bij mijn weten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

-jo- schreef:
Geert schreef:een jb3-053 (fase 2 clio en 19)of een jc5-014 (williams) zijn iets langer. Wil je echt een lange bak, pak dan een diesel bak. bijvoorbeeld een jc5-129
JC5-128,129,130 zijn RS bakken bij mijn weten.
excuus bedoelde een jc5-109. Maar er zijn er zoveel.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nadeel van een diesel bak is dat de 1 en 2 juist weer kort zijn....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Alsof dat iets uitmaakt, met een blazer krijg je in 1,2 en mssn zelfs 3 toch niks aan de grond.

Zoals Pat zegt; van 0 naar 100 in 2 minuten en 2 opgerookte banden .
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Nou ja das wel erg sarcastisch... :D

de GTX haalt zeker wel 0-100 in 12 seconden... :beer:

ben wel blij dat het wat warmer wordt buiten en droger... met 120 in 5 inhalen op de snelweg was niet alles met dat kloteweer...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

sloop dat gaspedaal er uit dan en maak er een schakelaar van

volgas en geen gas

als je toch niet kunt doseren :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Meeste mensen die erin rijden doen (in verband met de leuke koppeling) al 2 minuten over de eerste 10 meter...

maar goed... wel leuk om een audi S5 rijder te zien kijken van 70 tot 200... tenminste, als ie 3 seconde later langskomt... :lol:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

tutuur schreef:Welke bak had jij jeff? Ik wil juist een lange bak :p
Geen id wat erin hangt nu......
Is 40000 terug door de vorige eigenaar samen met de koppeling vervangen.
in ze 4 tikt hij de 220 al aan.

Heb jij voor mij een korte bak dan? :smile:
R19 16V '91
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Tim schreef:Ik schat de winkans ook laag in maar ben wel benieuwd naar het verschil :)
Maar op top moet ik je voorbij kunnen dus :P
vergeet het maar Tim , bij 200/210 op de gps is het ding er wel klaar mee :P
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Vanmorgen ff sprintje tegen een Audi A4 2.6.....oud beestje dat wel maar ging gelijk op.....

Ik hoorde de bestuurder denken......jaja dat valt niet mee he, die Megane heeft best wel moeite met dat oude beestje.... :grin:

Mijn gedachte:

Haha die 2.6 kan het niet winnen van een 1.5 diesel..... :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gisteravond
Clio 182 vs Mégane CC 2.0-16v: 1-0

Vanmorgen:
Clio 182 vs Laguna GT 3.0 V6: 1-0

Daarna vond meneer met de Mondeo het ook nog niet lief dat ik de invoegstrook wat meer gebruikte als de eerste 50m die hij nam.
Hij heeft de rest van de rit achter me aan gereden en het gat weer langzaam dichtgereden als ik het tempo moest laten afzakken.
A12 -> A18. Met 90 de bocht uit en lekker doorknallen. Meneer Mondeo niet meer gezien :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

gelukkig ligt er geen sneeuw meer :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

We zijn onder de invorderingsgrens gebleven :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Van die eerste vind ik het ook niet zo gek, ding is veel zwaarder en heeft 40pk minder
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Tja, ik begon niet met uitdagen hoor. :)
Blijkbaar dacht hij, 'oh hetzelfde blok in een Clio, ik waag een poging.'
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Van die tweede ook niet zo, daar hangt een automaat achter die niet geschikt is voor het wereld record sprinten :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zijn die V6'en alleen met automaat geleverd ja?
Hm.. veel gang vanaf de start zat er niet in nee.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

99% zeker dat de Lag II V6 alleen met automaat is geleverd. De lag I V6 is wel met handbak geleverd en die is dan ook wel serieus snel (0-100 in 7,2 seconden met een top van 235 km/h (Y) )
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:99% zeker dat de Lag II V6 alleen met automaat is geleverd. De lag I V6 is wel met handbak geleverd en die is dan ook wel serieus snel (0-100 in 7,2 seconden met een top van 235 km/h (Y) )
Zou goed kunnen kloppen eerste Safrane v6 was ook met handbak verkrijgbaar en de ph2 alleen nog maar met automaat :-(
Anything worth doing is worth doing right!.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Maarten-Jan schreef:99% zeker dat de Lag II V6 alleen met automaat is geleverd. De lag I V6 is wel met handbak geleverd en die is dan ook wel serieus snel (0-100 in 7,2 seconden met een top van 235 km/h (Y) )
:ja:
Plaats reactie