Interessante meuk op marktplaats - Deel 1

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

mmmm en dan voordat geld ..ik wist dat ik iets ergens had laten liggen. :p :wink: :lol:
voske
Berichten: 729
Lid geworden op: do 24 apr 2003 13:43
Locatie: maastricht

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jean-Paul-S schreef:Voor polyster spul kun je ook contact opnemen met jacks tuning in hamont. Levert alles voor de Renaults, goed materiaal en een goede prijs. op de site is de klep trouwens 40 euro goedkoper.

Wat is het voordeel van Makrolon ruiten? Gezien de prijs is dat kogelvrij :D ?
Idd ik vind die prijzen wel echt absurd, snap best dat ze niet supergoedkoop zijn, maar gezien het qua materiaal echt geen reet kost en de pasvorm ws. ook nog wat te wensen overlaat, zou je bijna zelf beginnen.

Hebben ze soms een winstmarge van 50%, waar jij 45% korting op hebt Geert? :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nee hoor, weet gewoon dat hij een aantal setje gescoort heeft. en zag net dat hij ze op marktplaats heeft gezet. maar ik geloof dat er nog best wat met de prijs te doen is hoor.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

M.i. zou een motorkap en achterklep iets van 150 euro moeten kosten, als je puur kijkt naar de fabricage van dat spul.

Ik heb nog nooit gehoord van een 100% pasvorm met polyestermeuk, dus vind ik prijzen als 325 echt absurd.
Wil niet direct pritech hiermee afvallen, ik weet niet waar zij ze voor hebben ingekocht, maar wie gaat er nu zoveel geld voor een motorkap neerfleppen?

Ik wil best met de tijd motorkap, klep en raampjes hebben, maar bij elkaar moet dat toch echt wel onder de 500 kunnen, niet het dubbele :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Steven schreef:M.i. zou een motorkap en achterklep iets van 150 euro moeten kosten, als je puur kijkt naar de fabricage van dat spul.

Ik heb nog nooit gehoord van een 100% pasvorm met polyestermeuk, dus vind ik prijzen als 325 echt absurd.
Wil niet direct pritech hiermee afvallen, ik weet niet waar zij ze voor hebben ingekocht, maar wie gaat er nu zoveel geld voor een motorkap neerfleppen?

Ik wil best met de tijd motorkap, klep en raampjes hebben, maar bij elkaar moet dat toch echt wel onder de 500 kunnen, niet het dubbele :p
Weet van de motorkap dat ze inkoop al meer dan 150 euro zijn. Ik heb ze zelf nog nooit onder de 250 euro gezien. Maar kan je beloven dat dit zeker goed afgewerkte delen zijn, bijvoorbeeld de zwarte randen om de ruiten.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

ouch de purple haas.......blijft dood en dood zonde, zie je nog staan in je overal en je klompen :-(
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En een onderdeel van die auto leeft nog steeds door bij mij thuis :smile: Heb het hoekstukje onder het achterlicht nog liggen van die auto...gewoon omdat het een mooie kleur is 8)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb ook ooit een polyester motorkap en achterklep gehad, had ik Duitsland besteld bij een hobbyist.
Ik geloof dat dat ook wel in de richting van de €300,- per deel ging als ik het me goed herinner.
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Bij Dcc-motorsportcom in de belgiek betaalde ik 160 ex btw per polyester deel. motorkap past aardig, achterklep geen aanrader. Achterklep levert ook niet bijzonder veel gewichtsbesparing op
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

DCC is hetzelfde als Jacks tuning als ik de onderdeelnrs erop nakijk.

Toevallig heb ik een aantal zaken besteld vorig jaar, zou nu ongeveer klaar moeten zijn. Zal dat tzt in mn topic zetten als er nog eens wat gaat gebeuren :~ .

Siem, volgens mij was dat in de crisistijd?! De prijzen liggen nu Europees gezien wel weer wat hoger.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Siem schreef:Bij Dcc-motorsportcom in de belgiek betaalde ik 160 ex btw per polyester deel. motorkap past aardig, achterklep geen aanrader. Achterklep levert ook niet bijzonder veel gewichtsbesparing op
Achterklep scheelde mij toch zon 13 kilo bij de vijf en past perfect.
En motorkap voor 150 kan je echt vergeten, of je moet Heine heel lief aankijken, maar dan nog, als je kijkt hoeveel uren daarin gaan zitten.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Is een achterklep van een 5 ook niet helemaal recht? (dus misschien makkelijker) en die van een Clio zit een knik in en rond op de hoeken.

of zie ik dat verkeerd?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:Is een achterklep van een 5 ook niet helemaal recht? (dus misschien makkelijker) en die van een Clio zit een knik in en rond op de hoeken.

of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd :lol: :lol: :lol: :lol:
Een goede mal is gewoon belangrijk en die kosten serieus geld en zijn niet onbeperkt bruikbaar.
Goedkoop is vaak slechte pasvorm.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ah oke :)

Tja mijn manager heeft een hele dure management cursus gevolgt, maar zodra hij niet uit een discussie komt krijg je altijd te horen
dat zie je verkeerd....
(0)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Luco/Alpine-racer schreef:
Siem schreef:Bij Dcc-motorsportcom in de belgiek betaalde ik 160 ex btw per polyester deel. motorkap past aardig, achterklep geen aanrader. Achterklep levert ook niet bijzonder veel gewichtsbesparing op
Achterklep scheelde mij toch zon 13 kilo bij de vijf en past perfect.
En motorkap voor 150 kan je echt vergeten, of je moet Heine heel lief aankijken, maar dan nog, als je kijkt hoeveel uren daarin gaan zitten.
Ja ik ben ook te lui om me er zelf in te verdiepen.

Maar als je bijv. ziet wat die carbon kappen voor de diverse jappen soms kosten, gaat er toch ook weer wat mis hier hoor.

En de echt dure mallen gaan wel heel lang mee, maargoed snap best dat die ff te duur zijn voor 'ff' aanschaffen.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MartijnG schreef:En een onderdeel van die auto leeft nog steeds door bij mij thuis :smile: Heb het hoekstukje onder het achterlicht nog liggen van die auto...gewoon omdat het een mooie kleur is 8)
Hoe ben je daar aangekomen? :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Erik (Schepjes) schreef:
MartijnG schreef:En een onderdeel van die auto leeft nog steeds door bij mij thuis :smile: Heb het hoekstukje onder het achterlicht nog liggen van die auto...gewoon omdat het een mooie kleur is 8)
Hoe ben je daar aangekomen? :)
Ik heb hier nog een stuk achterklep staan van die auto. Blijft een mooie kleur... :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

polyesther motorkap voor de vijf kost incl verzenden 240 euro
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

iemand enig idee om welke bak het hier gaat.

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=13_s
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jups, gekende in de bakkenwereld. Geen goedkoop spul.

http://www.boitecompetitionpuppo.com/accueil.html
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik ken ook een 11 turbo die te koop staat maar niet te koop is met een puppo bak in frankrijk :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

En zo te zien moet je hem ook staand monteren, of zit er een steun bij?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

volgensmij past daar een clio2 rs bak steun op. Die heb je ook nodig als je een megane1 of clio2 bak monteerd in een clio1. Die past dan weer gewoon in de accu steun.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kan zo'n bak nog een beetje koppel hebben of springt al uit elkaar als je de turbo probeert te passen in het motorruim?
Tis ergens wel vet, kunnen ze niet voor de helft te koop? (ik heb weer een goedkope bui vandaag :lol: )

Edit: zit wel een lsd in zo te lezen, dan is de prijs al 'iets' logischer.
Morgen maar ff een kraslot kopen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:
MartijnG schreef:En een onderdeel van die auto leeft nog steeds door bij mij thuis :smile: Heb het hoekstukje onder het achterlicht nog liggen van die auto...gewoon omdat het een mooie kleur is 8)
Hoe ben je daar aangekomen? :)
alle shit die je aan mij verkocht had .. daar zijn delen van bij de zwarte gtt meegegaan, die martijn weer van mij kocht
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Steven schreef:Kan zo'n bak nog een beetje koppel hebben of springt al uit elkaar als je de turbo probeert te passen in het motorruim?
Tis ergens wel vet, kunnen ze niet voor de helft te koop? (ik heb weer een goedkope bui vandaag :lol: )

Edit: zit wel een lsd in zo te lezen, dan is de prijs al 'iets' logischer.
Morgen maar ff een kraslot kopen.
hij komt van een turbo af en volgens puppo zijn website tot 45mkg. (fransen gebruiken geen Nm maar metre par kilogram, Mkg)

1 mkg = 9,80 Nm
45 mkg = 441 Nm
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dan is het geen koopje, maar als je ziet wat een goeie revisie + sper kost, de prijs niet eens zo heel vreemd.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

in de veronderstelling dat de bak helemaal goed is. En waar ga je naar toe als deze stuk gaat?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Reinier moet af en toe ook eens een uitdaging hebben :smile:

Maargoed voor een turbo issie niet zo interessant, een atmo met TB's en wilde nokken, nou mjam :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

goedkoper dat een sadev en sterker dan een jc5. de meesten gebruiken een jc5, maar die zijn ook niet echt bestand tegen 300+ nm
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Geert schreef:goedkoper dat een sadev en sterker dan een jc5. de meesten gebruiken een jc5, maar die zijn ook niet echt bestand tegen 300+ nm
tijdelijk lukt het wel. Het is ook de manier waarop je het koppel aanspreekt. Als je hem constant de begrenzer intrapt in eerste en tweede overleeft het niet lang. Als je het met beleid laat inkomen, kan het lange tijd goed gaan.

Trouwens, eigenlijk worden er hier appels met peren vergeleken. De gasten die zulke bak plaatsen rijden meestal met een standalone managment waar een solonoid op zit om de turbodruk te regelen. Die wordt per 500 tpm geregeld en ben er 99% zeker van dat geen enkele van die kerels vol boost rijd in onder de 4000 tpm.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach je rukt een bak pas echt aan stukken met lomp schakelen, sommige mensen zijn daar behoorlijk goed in, niet Rob? :lol:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

O-) O-)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gesloten