ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

uurtje in de thinner en ze zijn weer als nieuw :smile: :smile:

Olie door de zeef en verkopen

PS iemand nog 5 w 50 kopen (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor

Erik (Schepjes) schreef:Hoe wilde jij oude gescheurde uitgedroogde rubbers opknappen dan?
Het ging toch over dakstrips? Als je die compleet uitgedroogd en gescheurd hebt heb je toch iets fout gedaan!
Geert
Contacteer:

Je hebt altijd 2 keuzes bij auto. ik twijfel ook vaak tussen de beide. Wil je een super nette auto of wil je een auto waar je veel rij plezier mee hebt. Ik vind een auto in nieuwstaat ook super mooi maar wil ook af en toe ook alles uit de auto halen wat er in zit. En ik kan je verzekeren dat ze niet samen gaan.

Jacob zal je dan ook nooit op de ring zien rijden met zijn nieuwe clio, en dat is een logische keus als je een auto helemaal nieuw opbouwd. Het zou niet mijn keus zijn maar ik begrijp hem wel.
tutuur
Clubsponsor

Heb in de blauwe 5 ook genoeg geld en tijd gestopt en dat zal er ook nog een keer zo veel in gaan maar dat doe ik uiteraard wel om hem te gebruiken waar hij voor gemaakt is!

Stripjes die na 2 jaar weer net zo grijs zijn ga ik echt niet vervangen voor nieuwe! Maar dat is idd ieder zijn manier (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

Ik denk toch ook dat een mooie auto en goed gebruiken (zo nu en dan) best samen kunnen gaan. Je hem gewoon mooi houden! Hoeveel mensen zijn er niet die veel geld in een auto pompen en vervolgens na 2 jaar ziet dat ding er niet meer uit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

Dat is helemaal waar! hangt zeker van jezelf af :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kan heel goed samen, ja... Ik heb ook zo goed als alles nieuw gekocht voor mijn 5. Ramen, rubbers, lampen, sierlijsten, etc. Je kunt er best gewoon mee rijden, moet niet zeuren dat er wat steenslag of andere gebruiksporen op te zien zijn na een tijdje. Helaas is dat bij mij ook al zichtbaar. Maar van de andere kant boeit het me ook niet.

Auto's zijn er om mee te rijden! :)
Florus

Hier het zelfde!

Ga er gewoon mee naar Frankrijk,waar ie zich prima thuis voelt :D

2 jaar geleden ook een steenschade gehad in Fr.,resultaat......nieuwe voorbumper+voorruit.... (Y)
Geert
Contacteer:

ik bedoelde meer een auto perfect maken en perfect houden. Een auto heeft enorm te leiden onder circuit gebruik en is (voor mij) te duur om hem dan altijd tip top te houden. En een auto heeft tijdens regelmatig trackday gebruik natuurlijk wel meer te leiden naar een keer op en neer naar frankrijk.
Merijn
Über-Spammer

Als je 'm gebruikt, kun je 'm gewoonweg niet in topstaat houden. Dat weet je en daar moet je je bij neerleggen. Track-use is wel iets extremer... :)

Vroeger vond ik het ook allemaal jammer om te gebruiken, omdat het nieuw is. Maar wat heb ik daar over 20 jaar aan? De auto is gebouwd om te rijden, dan moet ik dat ook doen. En ervan genieten... Een auto wordt niet blij van 360 dagen in een garage staan. :P
Florus

Daar heb je inderdaad gelijk in Geert, daar heb ik destijds de 2de zwarte gt voor gekocht, voor 't betere rag en circuit werk (Y)
jacob

tutuur schreef:
Erik (Schepjes) schreef:Hoe wilde jij oude gescheurde uitgedroogde rubbers opknappen dan?
Het ging toch over dakstrips? Als je die compleet uitgedroogd en gescheurd hebt heb je toch iets fout gedaan!
ik bedoel die strips tussen deur en carosserie bovenin. soort suede look a like. Die kost 140 euro per kant.

Mijn auto zal ook gewoon bereden gaan worden. Maar als je de juiste zorg en middelen aan de onderdelen besteed zal het verouderingsproces wel uitgesteld worden. Neem bijv de parafanplaten net als de daklijsten die ga ik ook vervangen maar die staan niet 24/7 in het zonlicht zoals de afgelopen jaren gebeurd is. Op mijn auto zullen mensen straks ook wel wat aan te merken hebben. Maar ik bouw hem voor mij zelf. En dat het nu veel geld kost allemaal bijmekaar dat wist ik van te voren. Hij hooft ook niet snel af. Ik ben in die zin perfectionist. Ik doe er liever een maand langer over dan dat ik hem afbouw en constant denk: Ik stap nu in die auto maar zie de deurrubbers wel zitten die versleten zijn. Geert heeft de carrosserie gezien in het echt en ik denk dat hij wel kan beamen dat die ook goed opgebouwd dient te worden.
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Jacob, je hebt gelijk.

Die kas verdient het gewoon om helemaal als nieuw opgebouwd te worden.

En Merijn wel eens gedacht aan steenslag folie?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tom
Moderator

tja, dan kun je heel je front wel inpakken. Net zo nutteloos als een car-bra :~
Geert
Contacteer:

hebt het principe achter een bra ook nooit begrepen, voor het geld van een bra laat je je motorkap toch gewoon een keer spuiten. En je loopt niet zo voor l*l.
Merijn
Über-Spammer

Het is de bumper die te grazen is genomen, toen ik achter Tom en Rob aanstoof op een mooie glooiende weg, waar meer kiezels op lagen dan me lief was... :) Wel mooie herinneringen aan dat ritje, dus dat maakt het wat minder erg. :P
Tom
Moderator

ah, dus ik ben feitelijk de schuldige. Sorry Merijn (F) :beer:
De wegen ook altijd in Belgie.....
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Tom, ik heb het een keer gezien bij een 911.

Ze doen inderdaad het hele front en net achter de wielen waar het op kan spatten. Die folie is heel dun en je moet echt goed kijken wil je het zien.

Tis geloof ik wel een kostbare aangelegenheid
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Car: M536

Oftewel, een respray eens in de 2-3 jaar is best te overzien.
Dat folie beschermt niet tegen de dikke putten die steenslag kan achterlaten bijv.
Tom
Moderator

En folie verkleurt door de zon en laat de lak verschillend verkleuren. Kortom, allemaal net niet oplossingen in mijn ogen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jacob schreef:
tutuur schreef:
ik bedoel die strips tussen deur en carosserie bovenin. soort suede look a like. Die kost 140 euro per kant.

Mijn auto zal ook gewoon bereden gaan worden. Maar als je de juiste zorg en middelen aan de onderdelen besteed zal het verouderingsproces wel uitgesteld worden. Neem bijv de parafanplaten net als de daklijsten die ga ik ook vervangen maar die staan niet 24/7 in het zonlicht zoals de afgelopen jaren gebeurd is. Op mijn auto zullen mensen straks ook wel wat aan te merken hebben. Maar ik bouw hem voor mij zelf. En dat het nu veel geld kost allemaal bijmekaar dat wist ik van te voren. Hij hooft ook niet snel af. Ik ben in die zin perfectionist. Ik doe er liever een maand langer over dan dat ik hem afbouw en constant denk: Ik stap nu in die auto maar zie de deurrubbers wel zitten die versleten zijn. Geert heeft de carrosserie gezien in het echt en ik denk dat hij wel kan beamen dat die ook goed opgebouwd dient te worden.
Zeker, goed werk man (Y)

Enige waar ik echt voor zou gaan is een NL Williams ph1 chassisnr :wink: :D

Tijd voor lidmaatschap, project topic en foto's (Y) :)
catrinus

Nog eventjes en hij kan een project topic openen op onze nieuwe site van rtg. Kost hem ook nog niets en kan hij dat geld mooi in de clio steken (Y) :D
edwin19
Contacteer:

catrinus schreef:Nog eventjes en hij kan een project topic openen op onze nieuwe site van rtg. Kost hem ook nog niets en kan hij dat geld mooi in de clio steken (Y) :D

(Y) (Y)
Martijn Kool

stelletje knieperds.

renault team groningen bedoel je daar mee, zijn dat die 19's met 18 halve laklagen? :lol:

is het nog ooit gelukt met het stuurhuis jacob? ik heb die dingen nog steeds op mijn werkbank liggen om op te sturen naar je :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
edwin19
Contacteer:

Martijn Kool schreef:stelletje knieperds.

renault team groningen bedoel je daar mee, zijn dat die 19's met 18 halve laklagen? :lol:
Waar doel jij op?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

:popcorn: O-)
edwin19
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef::popcorn: O-)

Heb je ook een bakje voor mij? ik heb de cola al :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

*geeft een bak :popcorn: aan Edwin*
edwin19
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:*geeft een bak :popcorn: aan Edwin*

very danke :lol:
-jo-

zou er geen "edit" komen ? :X
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:zou er geen "edit" komen ? :X
Hoezo Jo, solliciteer je naar de functie van Moderator :lol:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

:dj: :dj:
:pomskirt: pompomhappy :pompomangry: :pompomcrazy: :pompomcrazy: :pomskirt: pompomhappy :pompomangry: :pompom: :pompom2: :pompom2: pompomhappy :pomskirt: :pompomcrazy: pompomhappy :pompomangry: pompomhappy :pomskirt: :pompomcrazy: pompomhappy pompomhappy :pomskirt: :pompomcrazy:

even een feestje ik heb de 10 000e post gehaald in 9 jaar tijd :lol: :lol:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

uh? :p
Riël
Über-Spammer

Ik hoop gewoon dat die popcorn op tijd op is :p
Anticlimax :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
AnthonyR
Moderator