Je hebt altijd 2 keuzes bij auto. ik twijfel ook vaak tussen de beide. Wil je een super nette auto of wil je een auto waar je veel rij plezier mee hebt. Ik vind een auto in nieuwstaat ook super mooi maar wil ook af en toe ook alles uit de auto halen wat er in zit. En ik kan je verzekeren dat ze niet samen gaan.
Jacob zal je dan ook nooit op de ring zien rijden met zijn nieuwe clio, en dat is een logische keus als je een auto helemaal nieuw opbouwd. Het zou niet mijn keus zijn maar ik begrijp hem wel.
Heb in de blauwe 5 ook genoeg geld en tijd gestopt en dat zal er ook nog een keer zo veel in gaan maar dat doe ik uiteraard wel om hem te gebruiken waar hij voor gemaakt is!
Stripjes die na 2 jaar weer net zo grijs zijn ga ik echt niet vervangen voor nieuwe! Maar dat is idd ieder zijn manier
Ik denk toch ook dat een mooie auto en goed gebruiken (zo nu en dan) best samen kunnen gaan. Je hem gewoon mooi houden! Hoeveel mensen zijn er niet die veel geld in een auto pompen en vervolgens na 2 jaar ziet dat ding er niet meer uit.
Kan heel goed samen, ja... Ik heb ook zo goed als alles nieuw gekocht voor mijn 5. Ramen, rubbers, lampen, sierlijsten, etc. Je kunt er best gewoon mee rijden, moet niet zeuren dat er wat steenslag of andere gebruiksporen op te zien zijn na een tijdje. Helaas is dat bij mij ook al zichtbaar. Maar van de andere kant boeit het me ook niet.
ik bedoelde meer een auto perfect maken en perfect houden. Een auto heeft enorm te leiden onder circuit gebruik en is (voor mij) te duur om hem dan altijd tip top te houden. En een auto heeft tijdens regelmatig trackday gebruik natuurlijk wel meer te leiden naar een keer op en neer naar frankrijk.
Als je 'm gebruikt, kun je 'm gewoonweg niet in topstaat houden. Dat weet je en daar moet je je bij neerleggen. Track-use is wel iets extremer...
Vroeger vond ik het ook allemaal jammer om te gebruiken, omdat het nieuw is. Maar wat heb ik daar over 20 jaar aan? De auto is gebouwd om te rijden, dan moet ik dat ook doen. En ervan genieten... Een auto wordt niet blij van 360 dagen in een garage staan.
Erik (Schepjes) schreef:Hoe wilde jij oude gescheurde uitgedroogde rubbers opknappen dan?
Het ging toch over dakstrips? Als je die compleet uitgedroogd en gescheurd hebt heb je toch iets fout gedaan!
ik bedoel die strips tussen deur en carosserie bovenin. soort suede look a like. Die kost 140 euro per kant.
Mijn auto zal ook gewoon bereden gaan worden. Maar als je de juiste zorg en middelen aan de onderdelen besteed zal het verouderingsproces wel uitgesteld worden. Neem bijv de parafanplaten net als de daklijsten die ga ik ook vervangen maar die staan niet 24/7 in het zonlicht zoals de afgelopen jaren gebeurd is. Op mijn auto zullen mensen straks ook wel wat aan te merken hebben. Maar ik bouw hem voor mij zelf. En dat het nu veel geld kost allemaal bijmekaar dat wist ik van te voren. Hij hooft ook niet snel af. Ik ben in die zin perfectionist. Ik doe er liever een maand langer over dan dat ik hem afbouw en constant denk: Ik stap nu in die auto maar zie de deurrubbers wel zitten die versleten zijn. Geert heeft de carrosserie gezien in het echt en ik denk dat hij wel kan beamen dat die ook goed opgebouwd dient te worden.
hebt het principe achter een bra ook nooit begrepen, voor het geld van een bra laat je je motorkap toch gewoon een keer spuiten. En je loopt niet zo voor l*l.
Het is de bumper die te grazen is genomen, toen ik achter Tom en Rob aanstoof op een mooie glooiende weg, waar meer kiezels op lagen dan me lief was... Wel mooie herinneringen aan dat ritje, dus dat maakt het wat minder erg.
Erik (Schepjes) schreef:Hoe wilde jij oude gescheurde uitgedroogde rubbers opknappen dan?
Het ging toch over dakstrips? Als je die compleet uitgedroogd en gescheurd hebt heb je toch iets fout gedaan!
ik bedoel die strips tussen deur en carosserie bovenin. soort suede look a like. Die kost 140 euro per kant.
Mijn auto zal ook gewoon bereden gaan worden. Maar als je de juiste zorg en middelen aan de onderdelen besteed zal het verouderingsproces wel uitgesteld worden. Neem bijv de parafanplaten net als de daklijsten die ga ik ook vervangen maar die staan niet 24/7 in het zonlicht zoals de afgelopen jaren gebeurd is. Op mijn auto zullen mensen straks ook wel wat aan te merken hebben. Maar ik bouw hem voor mij zelf. En dat het nu veel geld kost allemaal bijmekaar dat wist ik van te voren. Hij hooft ook niet snel af. Ik ben in die zin perfectionist. Ik doe er liever een maand langer over dan dat ik hem afbouw en constant denk: Ik stap nu in die auto maar zie de deurrubbers wel zitten die versleten zijn. Geert heeft de carrosserie gezien in het echt en ik denk dat hij wel kan beamen dat die ook goed opgebouwd dient te worden.
Zeker, goed werk man
Enige waar ik echt voor zou gaan is een NL Williams ph1 chassisnr
catrinus schreef:Nog eventjes en hij kan een project topic openen op onze nieuwe site van rtg. Kost hem ook nog niets en kan hij dat geld mooi in de clio steken