Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
DennisT
Moderator

Luco/Alpine-racer schreef:4 punts vind ik prut, kruipen omhoog en zitten altijd net verkeerd, zeker als je met een kooi gaat rijden, doe het dan gewoon goed.
Waarom zou snelsluiting afkeur zijn?
een normale driepunts heeft ook een snelsluiting :smile:
Zo'n andere sluiting bedoel ik ;) Deze gordels ben ik naar aan het kijken: http://www.pritechautosport.nl/;jsessio ... 39AD613D30
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

L-tec is eigen merk van biesheuvel maar is gewoon een goed merk met L-tec eropgedrukt omdat ze grote aantallen afnemen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geert
Contacteer:

DennisT schreef:Wat raden jullie mij aan qua gordels? Ik twijfel tussen 3 merken, namelijk Sabelt, QSP en L-TEC. Sabelt en L-TEC zijn erg vergelijkbaar, ook qua prijs. QSP is 3" ipv 2" en heeft een snelsluiting, maar is ook weer wat duurder. Iemand ervaring met deze gordels?
Heb de QSP (budget) 4 punts 3" en bevallen goed. veel beter dan de goedkope 2" dingen. Zakken niet uit of af. En zijn technisch exact dezelfde gordels als de 6 punts die wij in onze rally clio hebben.

[img]http://94.100.115.45/934750001-93480000 ... _uGrO.jpeg[/img]

[img]http://94.100.120.213/934750001-9348000 ... _fDgX.jpeg[/img]
Laatst gewijzigd door Geert op di 7 dec 2010 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

welk type? De link is de algemene namelijk. :wink:
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik denk die nascar gordels. :)
DennisT
Moderator

Oh sorry bedoel de budget gordel.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... um_6_punts

6 punts en drie inch voor 150 euro, via mij misschien nog iets goedkoper
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Maar is de plek onder de originele achterbank nu de beste oplossing om je gordels daar te monteren?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator

Wat betekend HANS vriendelijk, ik ken niemand die zo heet :lol:
Steven
Car: M536

Hans zit op je schouder, soort van papegaai :p
Wouter de Wit schreef:Maar is de plek onder de originele achterbank nu de beste oplossing om je gordels daar te monteren?
Nooit op de bodem doen, krijg je veel te stijle hoek mee. Even een dwarsbuis door de achterbak, of nog beter in de rolkooi erbij laten lassen (Y)
Geert
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:Maar is de plek onder de originele achterbank nu de beste oplossing om je gordels daar te monteren?
nee officieel te laag

HANS systeem is een neksteun die in de formule 1 al een tijdje wordt gebruikt. In de rally is hij volgend jaar verplicht.

http://en.wikipedia.org/wiki/HANS_device
Laatst gewijzigd door Geert op di 7 dec 2010 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

DennisT schreef:Wat betekend HANS vriendelijk, ik ken niemand die zo heet :lol:
HANS: Head And Neck Support als ik me niet vergis. dat is tevens dat systeem waar ze in o.a. de F1 mee rijden :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Geert schreef:
nee officieel te laag

HANS systeem is een neksteun die in de formule 1 al een tijdje wordt gebruikt. In de rally is hij volgend jaar verplicht.

Lekker dan, weer een behoorlijke investering, stoel, gordels, systeem zelf en een helm, tel uit je winst :lol:
Wordt bij de DSC nog niet verplicht van de FIA, gaat uiteindelijk ook om je veiligheid, maar ze kan een stuk moeilijker links en rechts kijken.
Geert
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Geert schreef:
nee officieel te laag

Lekker dan, weer een behoorlijke investering, stoel, gordels, systeem zelf en een helm, tel uit je winst :lol:
Wordt bij de DSC nog niet verplicht van de FIA, gaat uiteindelijk ook om je veiligheid, maar ze kan een stuk moeilijker links en rechts kijken.
Gelukkig hadden wij alles al voorbereid. En de steunen zijn ook flink goedkoper geworden. Maar het blijft een flinke investering.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Montage gordels

De banden van de riemen die over je schouders heen gaan moeten bij voorkeur recht naar achteren lopen.

Eem hoek van maximaal 10 graden naar beneden is de limiet.
Schouderbanden zijn nl. bedoelt om het lichaam in de voorwaardse beweging te beperken. Niet om je
omlaag te drukken. Dat is nl. de taak van de heupbanden.

In auto's met een rolkooi is het makkelijker monteren.

Foute autoriem afstelling

Wanneer de schouderbanden
meer dan 10 graden naar beneden lopen, kunnen deze tijdens een ongeluk het lichaam in elkaar drukken.
Edit: te laat.. :-(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Geert schreef:
Geert schreef:
nee officieel te laag

Gelukkig hadden wij alles al voorbereid. En de steunen zijn ook flink goedkoper geworden. Maar het blijft een flinke investering.
Stoel is bij mij voorbereid en de gordels ook, alleen mijn helm niet.
Geert
Contacteer:

Geert schreef:
Geert schreef:
nee officieel te laag

Stoel is bij mij voorbereid en de gordels ook, alleen mijn helm niet.
Heb een helm met hans clips voor je ;) ik ben er mee gestopt dit seizoen. Maar vrees dat je niks hebt aan de intercom :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

lol, ik heb ook een intercom hoor :lol:
DennisT
Moderator

Uche uche.......

Zo, vanavond even de binnenkant klaar gemaakt om de lasplaten vast te lassen. Wat rookt die kit toch zeg! (N) Van het weekend breng ik de auto naar de lasser, dan wordt gelijk een stukje van de bodem LV meegenomen. Echt rot is het niet, maar dan maar gelijk goed doen (Y) Het gaat om de driehoekige plaat achter je voorwiel, bij mijn vorige 5 ook al eens laten doen. Skirt is er uiteraard al af, dorpeltje ziet er nog helemaal gaaf uit, maar die is ook al een keer vervangen :wink:

Als ik de auto terug krijg gaat de kooi er weer in, dan de deurstangen aflassen, gaten boren en kan de kooi richting de spuiter. Ik moet ook nog een vloerplaat erin maken van MDF ofzo en platen voor de achterschemen, heeft iemand een adresje waar je hiervoor stof kan bestellen? Ik wil een deel in de kleur rood hebben (zelfde als het tapijt) en een deel zwart, voor o.a. de wielkasten (dus moet niet te stug zijn).
Lasklus Nederland
Contacteer:

Voor iedereen, rook van (verbrande) nadenkit is zeer giftig! :~
Martijn Kool

mwah ik leef nog :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Car: Megane RS

nóg wel ja.... ;)
Lasklus Nederland
Contacteer:

De verschijnselen komen na 48 uur op en binnen een paar uur wordt je doodziek...
Vanavond dus rustig aan! :evil:

ok, even serieus, het gaat vaak goed uiteraard, maar waarschuwen kun je niet genoeg doen denk ik... :wink:

Zal eens een topic starten of remmenreiniger en lassen (N)
DennisT
Moderator

Net even contact gehad met de lasser, de auto is zo goed als klaar (Y) Het viel toch een beetje tegen qua roest, maar dat is allemaal weer mooi opgelost. De kokerbalk LV bleek toch wat rottigheid te bevatten, samen met een klein stukje dorpel en wielkuip. Allemaal weer als nieuw nu in ieder geval! En natuurlijk de lasplaten afgelast, ik zal nog wel even foto's posten van het weekend.
mark 5t
Contacteer:

weer een gtt gered dus! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
ARNO16V
Contacteer:

Nou kom maar op met die :foto: 's!! :p (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
DennisT
Moderator

Foto's van de lasplaten zoals beloofd, foto's van de bodem ontvang ik als het goed is nog per email.

[img]http://img706.imageshack.us/img706/8407 ... ing255.jpg[/img]

[img]http://img841.imageshack.us/img841/3145 ... ing254.jpg[/img]

[img]http://img88.imageshack.us/img88/6393/afbeelding253.jpg[/img]
Lasklus Nederland
Contacteer:

@ Dennis, ik volg dit topic even maar schrik hier een beetje van, voorheen zei je namelijk "alles weer als nieuw nu in ieder geval"....

Je zegt "de lasser", is dit gedaan door een lasser die er geld aan verdient?
DennisT
Moderator

Lasklus Nederland schreef:@ Dennis, ik volg dit topic even maar schrik hier een beetje van, voorheen zei je namelijk "alles weer als nieuw nu in ieder geval"....

Je zegt "de lasser", is dit gedaan door een lasser die er geld aan verdient?
Het hoeft niet super netjes te zijn, er zit toch tapijt over. Het zit gewoon goed, maar niet mooi en dat hoeft ook niet.

Ik krijg een beetje het idee dat je het allemaal beter weet en daar hou ik niet zo van. Bedankt voor je tips, maar als ik vragen heb hoor je het wel van me.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nou ja, hij is wel iemand met veel ervaring, en kan je in sommige gevallen behoeden voor fouten die je ver van huis kunnen sturen :p

Ben zelf ook geen lasser dus zie het ook niet zo direct :) En ja, het is inderdaad ook maar wat je er zelf van verwacht of eist (Y) :)
DennisT
Moderator

Jean-Paul-S schreef:Nou ja, hij is wel iemand met veel ervaring, en kan je in sommige gevallen behoeden voor fouten die je ver van huis kunnen sturen :p

Ben zelf ook geen lasser dus zie het ook niet zo direct :) En ja, het is inderdaad ook maar wat je er zelf van verwacht of eist (Y) :)
Dat ontken ik ook zeker niet, alleen vind het niet zo tof als iemand achteraf dit soort dingen zegt. Ik ben vaker bij dit bedrijf geweest en heb er goede ervaringen mee, ik heb ze ook duidelijk de opdracht gegeven dat het niet netjes afgewerkt hoefde te worden.
Tom
Moderator
Car: MB

Als lasleek vind ik dit er goed genoeg uitzien voor een kooi. Maar laten we ieder vrij om zijn mening te geven. Als lasklus dit naar zijn maatstaven niet voldoende vind dan lijkt me daar niets mis mee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferdy
Über-Spammer

Tom schreef:Als lasleek vind ik dit er goed genoeg uitzien voor een kooi. Maar laten we ieder vrij om zijn mening te geven. Als lasklus dit naar zijn maatstaven niet voldoende vind dan lijkt me daar niets mis mee.
Very well spoken, Tom !
Lasklus Nederland
Contacteer:

Dennis, ik hou ook niet van betweters, behalve als ze het ook echt beter weten en je zoals Jean paul S zegt willen helpen.

Het is mijn vak, ik doe het dagelijks, tuurlijk weet ik er veel van en misschien wel het meeste als iedereen op het forum, dat is toch logisch? En daarom zit ik hier juist! :smoke:

Je geeft helaas geen antwoord op mijn vragen.

Mijn punt is, er is genoeg concurrentie maar er is gelukkig ook genoeg werk, ik hoef geen werk van collega's af te kraken en geloof me, ik heb passie voor wat ik doe en zie liever een paar goede lassen dan een "lasser" die iemands auto verpest.

Zo erg is het hier niet maar helaas wel dubbel plaatwerk, grote klonten (bakwerk) en rare beslissingen voor wat betreft hoeken e.d.
Ook is e.e.a. niet even netjes afgewerkt en ook al hoefde dit niet, het is een erg kleine moeite....

Prima laswerk als je dit zelf hebt gedaan of door een kennis met een las apparaat in de schuur, dan geef ik je een compliment en moet je je ook snel aanmelden op het lasforum.
Maar als een "Prof" dit heeft gedaan zou ik terug gaan als je daar veel geld voor hebt neergelegd...

Mijn passie voor mijn vak gaat zelfs zo ver dat als die door een "prof" is gedaan het mij zelfs boos maakt, die mensen verpesten namelijk de markt en daarmee het uitstervende lasvak :@

:)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ferdy schreef:
Tom schreef:Als lasleek vind ik dit er goed genoeg uitzien voor een kooi. Maar laten we ieder vrij om zijn mening te geven. Als lasklus dit naar zijn maatstaven niet voldoende vind dan lijkt me daar niets mis mee.
Very well spoken, Tom !
En ik dan :nopom: :D ?
Gesloten