Haas schreef:afgezien van het open en bloot op het forum..... ik zou niet zitten te wachten op een pm/mail van iedereen die toevallig iets moeten weten. Dat soort info zetten ze niet voor niets achter 'slot en grendel'
Volgende vraag. Iemand hier veel ervaring met BMW diesels? Gaan die 118D/220D blokken een tonnetje of 4 mee zonder problemen of vallen ze eerder uit elkaar?
Het enige wat ik weet van die dingen is dat de brandstofpomp er na 2ton nog wel eens zomaar mee ophoud en dat de kettingspanner van de distributie nog wel eens aan de kant springt waardoor de zooi in elkaar loopt, dus ja.. 4 ton kan nog wel eens spannend worden.
Zo betrouwbaar als de Mercedes die je nu rijd zijn ze in ieder geval niet.
Is dat met die spanner hetzelfde probleem als bij de benzineblokken? Daar is een terugroepactie op geweest, bleek (achteraf...) bij de auto van een collega.
mijn broertje was aan het rondkijken en kwam op een BMW uit. Zodoende de vraag of je een beetje betrouwbaar kon rijden met de dingen tussen de 2,5 en de 4 ton. Ik houd die Benz gewoon
Tja, die dingen zijn echt bullitproof zo ongeveer. De W202 is ook nog een benz van de oude stempel (ribbeltjes achterlichten, enkele wisser, interieur) en zeker de facelift modellen (MoPf bij MB) zitten echt heel goed in elkaar.
Heb al verschillende kaartjes onder de wisser gehad van mensen die hem willen kopen
Alleen die C-klasses mogen weer zo weinig sleuren.
320d mag 1600kg hebben, beetje E-klasse mag 1900 hebben.
530d is ook wel een optie, maar dan is het allemaal weer zo zwaar en slurpt ook behoorlijk wat en voor je het weet sta je ook weer aan dat bekende tolpoortje
Voor mijn nieuwe job ook misschien weer een auto nodig, en ik ga toch weer voor een dikke Safrane automaat met 5 pitter. Dingen zijn niet kapot te krijgen.
Uberhaupt vind ik die trekgewichten absurd, m'n Pa's Laguna mag slechts 1300 trekken, maar dat ellendige krot van die Xantia van je me mag 1500kg hebben...
Nou ik heb al eens een 1700kg combinatie achter die Laguna gehad, ging prima, maar dat zou ik never nooit met die Xantia willen doen.
Stomme is als je naar die criteria kijkt slaat dat nergens op
'Koelcapaciteit, motorvermogen, remcapaciteit' wat een bullshit, waar ligt het nu echt aan? Ik zie ook wel eens autos die omgekeurd worden om meer te mogen trekken?
met 250 kan het idd nog jaren mee. Wellicht even een keer de automaat olie en filter verversen. Doe ik om de 120k bij MB. Makkie bij een MB. Als je de koppelomvormer niet af kan tappen 4,5 liter ATF erin en gaan met die banaan.
Steven schreef:Naja zosnel als ik het kan zien is het weer typische RDW vaagheid, tussen de 200 en 1000 euro voor een herkeuring.
Als je nou ergens exacte eisen zou kunnen vinden ist misschien wel leuk, maargoed misschien toch die 530d voor het trekken van 2ton
Trekgewicht blijft altijd een heel raar verhaal, ik ben met m'n Dodge ook een tijdje bezig geweest voor een trekhaak en aangezien die dingen geen fatsoenlijke typegoedkeuring hebben in NL gaat dat allemaal niet zo makkelijk, volgens de RDW mag en kan het gewoon niet.
Maargoed, nu heeft iemand van een Dodge Forum een trekhaak ontwikkeld en heeft daar een nette tekening bij en daar worden ze enkel in bij de RDW in Zwolle (geen idee waarom..) stuk voor stuk goedgekeurd maargoed, daar hebben ze ook niet echt een fatsoenlijk trekgewicht op papier staan aangezien de ene met 2233kg trekgewicht wegkomt en de andere met 2766kg en er ook een paar zijn die een keurmeester hadden die ff een natte vinger in de lucht stak en 3500kg trekgewicht op schreef. En het mooie is dat die dingen in de USA gewoon netjes 6000KG mogen trekken en dat ze er hier zo moeilijk om doen.