Clio 1.8 16v mist vermogen

Post hier al je vragen over de Clio
juulvr
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 10:41
Contacteer:

Hmm die remmenreiniger is proberen dan.

Heeft even geduurt, maar de katvervanger zit er onder!
De 16v klinkt alvast wel een stuk beter :)

De kat die er onderuit kwam was nog gewoon doorheen te kijken dus verstopt zat die ook niet..

Verder lijkt de 16v in de 2 en 3 beter door te trekken in de hogere toeren.
In 4 en 5 is het nog hetzelfde en de top nog rond de 195.

De zoektocht gaat verder :p
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ondertussen al wel eens compressiegemeten ? :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

wat voor wielen zitten er op? als jij trasctor banden hebt kan het zo zijn dat je teller 195 zegt en je eigenlijk 205 rijd...
juulvr
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 10:41
Contacteer:

Compressie moet ik nog (laten) doen..

Zitten de originele Speedline Turbine wieltjes onder met 195/50/15 banden.
Verder heb ik rond de 120 eens een gps langs de teller gehouden.
Op die snelheid wijkt te teller zo'n 6km af. (120 teller = 114 op gps)

Verder heb ik ook is een verhaal gelezen dat bij iemand de dynamo was vervangen en de snaar daarvan er te strak oplag. Kan iemand even kijken hoever hij die vsnaar van de dynamo in kan drukken bij zijn F7P? (ter indicatie..)
Bij mijn clio is de dynamo namelijk vrij recentelijk vervangen door de vorige eigenaar..
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

Multiriem moet niet verder dan een kwartslag kunnen draaien op het langste stuk, als dat niet eens lukt staat hij te strak.
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Van een te strakke multi-riem gaatb je auto toch niet langzamer?
R19 16V '91
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Als die riem echt te strak zit dan hoor je 'm wel joelen, heb 'm ooit eens met een riemspanningsmeter op de waarde gezet die Renault voorschrijft, dan kun je er echt gitaar op spelen, leek nergens op en dan jankte ie het uit.

Gewoon inderdaad tussen 2 vingers een kwartslag kunnen draaien, dan staat ie wel goed.

Brandstoffilter al wel vervangen ?
juulvr
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 10:41
Contacteer:

Ah ok, die kwartslag kan ik draaien dus te strak zal het niet zijn lijkt me.
Kan er verder nog iets aan die dynamo liggen dat voor verlies kan zorgen?(bekabeling? ik roep maar wat)

Brandstoffilter is al vervangen.

Allemaal die (olie?) slangetjes op en rond het blok.. Kan ik ergens vinden wat die in godsnaam allemaal doen? Weet wel dat het het eea voor carterventilatie is maar verder..
Zo gaat er ook bijvoorbeeld een slangetje van de passagierskant van het spruitstuk naar een zwart doosje (grootte van luciferdoosje) (0) wat net onder raam bij de krik zit en waar ook electronica op aangesloten zit... waar het voor dient...en wat het doet? |:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Das een map sensor die de druk in je inlaatspruitstuk meet en dit doorgeeft aan je ecu. Loopt opvallend beroerd zonder en is dus niet stuk :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
juulvr
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 10:41
Contacteer:

Nou het is even stil geweest vanwege wat drukte.. maar ik ben weer vrolijk verder gaan knutselen(0)

Gisteren een compressiemeter gekocht en vandaag is gemeten.
cil1234 14 14.5 14 14 bar. Alleen nou durf ik niet te zeggen hoe vaak het blok rond heeft gedraaid.. Weet niet of dit erg van belang is? Heb ergens gelezen dat je gewoon door kunt gaan tot de meter niet hoger gaat?
Wat zijn normale waardes?

Verder op de terugweg van de Nordschleife wat meer stukken op top gereden en met het gas gespeeld. Daarbij gelet op de kleine en grote gasklep.
Het lijkt alsof het blok een soortvan beetje verzuipt (in lucht? in benzine?) bij vol gas. Ook rijdt ie ongeveer net zo hard met alleen de kleine klep open.

Wat kleine dingen nog getest zoals slangen en die map sensor, loopt idd zwaar beroerd zonder en valt uit :~ Vorige eigenaar had gaten aan de voorkant luchtfilter geboord. Dichtgemaakt zodat er minder hete motorwarmte wordt aangezogen.
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

he Juulvr

heeft jou clio een EGR-klep zo ja dan kan dat 1 van jou problemen zijn.
als de klep niet goed afsluit kan er constant uitlaat gassen bij je inlaat lucht en dan verminderd de motor prestatie van je auto ;)


(ik ben nieuw hier op de forum :P)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een clio 16v met EGR klep? :(
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Eerder slechte waarde van tps sensor en eventuele temperatuursensoren,.
Gewoon stuk voor stuk nameten.

De waardes weet ik zo 1,2,3 niet maar vind je hier vast.
Gaskleppositiesensor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cinqidriver
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
Locatie: oude pekela

in de link hieronder staan de waardes, succes ermee. :D


http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=214
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

origneel luchtfilter monteren dus.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat ook :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wanneer kon je eens langs met dat ding?
Plaats reactie