
gtt-16v Te koop
Ik ben morgen bij mijn ouders dan zal ik even een foto opzoeken 

Bedoel jij niet een brug die de turbine scheid van de wastegate? Soort dammetje in dat turbinehuis? Das wel leuk, als je dan zelf een downpipe maakt waar je een schot inzet kun je die gassen een beetje gescheiden houden ala screamerpipe.
snap wat je bedoeld maar dat bedoel ik niet.
rondom de turbine is het gat groter uitgefreesd en daar zit een stalen bus in geperst... heb het ook nog nooit eerder gezien maar aangezien gtt's veel last hebben van doorscheuren lijkt het me geen verkeerde.....
rondom de turbine is het gat groter uitgefreesd en daar zit een stalen bus in geperst... heb het ook nog nooit eerder gezien maar aangezien gtt's veel last hebben van doorscheuren lijkt het me geen verkeerde.....
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
leuk speelgoed gerry..
als hij erop zit,en het weer wat fatsoenlijker is
dan kom je maar langsvlammen
als hij erop zit,en het weer wat fatsoenlijker is
dan kom je maar langsvlammen

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Hier een foto ervan. Lijkt ook een stelschroefje in te zitten.-jo- schreef:bedoel je een aansluiting voor de EGT ?
Laat es zien, ik volg effe niet.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /001-9.jpg[/img]
En zoals het nu onder de motorkap zit. Weet iemand waar ik de onderdelen voor het elbowtje kan bestellen?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /002-9.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /002-9.jpg[/img]
is niet te koop.
zelf maken en dan gelijk een grotere diameter downpipe er aan maken is het makkelijkst.
zelf maken en dan gelijk een grotere diameter downpipe er aan maken is het makkelijkst.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Is die 2,5 inch en past het op mijn turbo? Zou wel heel makkelijk zijn.
ok dat is dan weer nieuw voor mij.
wel gaaf dat er nu gewoon downers te leveren zijn voor die 5 bouts flenzen.
voorheen waren die er echt niet.
ik maakte ze altijd zelf.
jeroen kan dat ook wel btw alleen als ik die prijs zie kan je net zo goed eentje bestellen lijkt me.
wel gaaf dat er nu gewoon downers te leveren zijn voor die 5 bouts flenzen.
voorheen waren die er echt niet.
ik maakte ze altijd zelf.
jeroen kan dat ook wel btw alleen als ik die prijs zie kan je net zo goed eentje bestellen lijkt me.
Nadeel is dat ik dan weer met de auto op de aanhanger naar Kuinre moet. Had PM ook gemaild maar die moesten de auto ook daar hebben. Vraag ik vervolgens of ik enkel de onderdelen kan bestellen hoor ik niets meer.mark 5t schreef:ok dat is dan weer nieuw voor mij.
wel gaaf dat er nu gewoon downers te leveren zijn voor die 5 bouts flenzen.
voorheen waren die er echt niet.
ik maakte ze altijd zelf.
jeroen kan dat ook wel btw alleen als ik die prijs zie kan je net zo goed eentje bestellen lijkt me.
bestellen dus maar.
post dan gelijk effe wat fotos ben benieuwd naar de kwaliteit maar aan de fotos te zien zal die wel ok zijn.
post dan gelijk effe wat fotos ben benieuwd naar de kwaliteit maar aan de fotos te zien zal die wel ok zijn.
Heb je eensluidend boost controller? Miss is het kastje daar wel voor.
Of wellicht een mapsensor?
Nu nog maar even snel de boel afmaken he
Of wellicht een mapsensor?
Nu nog maar even snel de boel afmaken he

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Das toch gewoon een turbodrukregelventiel die normaal door de ECU wordt aangestuurd? Een N75 bij VAG motoren. Soort van bleedvalve dus zegmaar aangestuurd door een PWM signaal.
http://wiki.tdiclub.nl/N75
Met andere woorden, die gaat er tussen uit en je actuator sluit je aan 'normaal' aan. (tenminste, neem aan dat de turbodruk nu ook gewoon inlaatdruk-gestuurd wordt)
http://wiki.tdiclub.nl/N75
Met andere woorden, die gaat er tussen uit en je actuator sluit je aan 'normaal' aan. (tenminste, neem aan dat de turbodruk nu ook gewoon inlaatdruk-gestuurd wordt)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ik zou jeroen gewoon effe vragen of de kms dat ding aanstuurt.
niet zomaar 123 verwijderen of zo.
niet zomaar 123 verwijderen of zo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik zeg ook niet dat ie hem weg moet gooien
Weet indd ook niet hoe Jeroen de actuator gaat aansturen.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
De slang van map hoeft daar ook niet heen.
Je turbodruk word dus softwarematig afgesteld ivm handmatig
Je turbodruk word dus softwarematig afgesteld ivm handmatig
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Haha nu was er dus niemand die hem voor je neus wegkochtGerryTT schreef:En ook nog maar een andere uitlaat gekocht. Vind zo'n slash cut toch wel de mooiste voor onder een gt
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /002-8.jpg[/img]

Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik heb de stalen flens nog liggen van mijn t25
die zou het zelfde moeten zijn als jou aansluiting..
of...
je neemt mijn downpipe ff mee als voorbeeld
die zou het zelfde moeten zijn als jou aansluiting..
of...
je neemt mijn downpipe ff mee als voorbeeld

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Downpipe is klaar. Heb hem ook even gestart maar lijkt alsof hij op 3 cilinders loopt. Heb er veel te veel olie in zitten dus die doen we morgen eerst op peil zetten en de bougies ff controleren. Hij gooit er ook olie langs de uitlaat uit als ik gas geef.
En een foto van de downpipe
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /007-3.jpg[/img]
En een foto van de downpipe
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /007-3.jpg[/img]
Jij kent gerry nog niet zo goed zeker 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hij was gewent aan de witte 5 met 16v blok .....daar moest altijd te veel in 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
in de blauwe toch wel andere olie dan in de witte he?? 

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Lach maar, hij doet het. Jeroen gebeld en die adviseerde me om hem ff droog te starten zonder bougies. Dat gedaan en toen maar gaan rijden. Als het dan toch kapot gaat dan beter nu. Maar hij loopt perfect
Hoor het alleen nog wat borrelen in de koelslangen dus die moet ik nog beter ontluchten. Hoop dat hij het nu blijft doen en ik er eindelijk weer eens normaal mee kan gaan rijden 


Op hoeveel druk staat hij nu ook alweer?
Ben wel benieuwd wat ie gaat doen op de bank
En gefeliciteerd he! Kan je eindelijk weer rijden met dat ding!!
Ben wel benieuwd wat ie gaat doen op de bank

En gefeliciteerd he! Kan je eindelijk weer rijden met dat ding!!

Heb de standaard actuator die bij de turbo zat erop gezet omdat ik niets anders had liggen dat past. Deze staat op 0,4bar. Heb de drukslang naar de n75 regelklep wat dicht genepen en nu gaat tie tot 1,4bar. Zometeen maar ff wat bestellen zodat ik hem binnen kan regelen.
als je de druk omhoog zet word dan automatisch het mengsel rijker?
ben ook erg benieuwd narr de results
ben ook erg benieuwd narr de results
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl