gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik ben morgen bij mijn ouders dan zal ik even een foto opzoeken (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bedoel jij niet een brug die de turbine scheid van de wastegate? Soort dammetje in dat turbinehuis? Das wel leuk, als je dan zelf een downpipe maakt waar je een schot inzet kun je die gassen een beetje gescheiden houden ala screamerpipe.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

snap wat je bedoeld maar dat bedoel ik niet.

rondom de turbine is het gat groter uitgefreesd en daar zit een stalen bus in geperst... heb het ook nog nooit eerder gezien maar aangezien gtt's veel last hebben van doorscheuren lijkt het me geen verkeerde.....
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

leuk speelgoed gerry..
als hij erop zit,en het weer wat fatsoenlijker is
dan kom je maar langsvlammen (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:bedoel je een aansluiting voor de EGT ?

Laat es zien, ik volg effe niet.
Hier een foto ervan. Lijkt ook een stelschroefje in te zitten.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /001-9.jpg[/img]
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

En zoals het nu onder de motorkap zit. Weet iemand waar ik de onderdelen voor het elbowtje kan bestellen?


[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /002-9.jpg[/img]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ATP

of Jeroen een flens + bocht laten maken.

Ikzelf ben Vband voorstander.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is niet te koop.
zelf maken en dan gelijk een grotere diameter downpipe er aan maken is het makkelijkst.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Is die 2,5 inch en past het op mijn turbo? Zou wel heel makkelijk zijn.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok dat is dan weer nieuw voor mij.
wel gaaf dat er nu gewoon downers te leveren zijn voor die 5 bouts flenzen.

voorheen waren die er echt niet.
ik maakte ze altijd zelf.

jeroen kan dat ook wel btw alleen als ik die prijs zie kan je net zo goed eentje bestellen lijkt me.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:ok dat is dan weer nieuw voor mij.
wel gaaf dat er nu gewoon downers te leveren zijn voor die 5 bouts flenzen.

voorheen waren die er echt niet.
ik maakte ze altijd zelf.

jeroen kan dat ook wel btw alleen als ik die prijs zie kan je net zo goed eentje bestellen lijkt me.
Nadeel is dat ik dan weer met de auto op de aanhanger naar Kuinre moet. Had PM ook gemaild maar die moesten de auto ook daar hebben. Vraag ik vervolgens of ik enkel de onderdelen kan bestellen hoor ik niets meer.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bestellen dus maar.

post dan gelijk effe wat fotos ben benieuwd naar de kwaliteit maar aan de fotos te zien zal die wel ok zijn.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb je eensluidend boost controller? Miss is het kastje daar wel voor.
Of wellicht een mapsensor?

Nu nog maar even snel de boel afmaken he (Y)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Heb je eensluidend boost controller? Miss is het kastje daar wel voor.
Of wellicht een mapsensor?

Nu nog maar even snel de boel afmaken he (Y)
eensluidend?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Das toch gewoon een turbodrukregelventiel die normaal door de ECU wordt aangestuurd? Een N75 bij VAG motoren. Soort van bleedvalve dus zegmaar aangestuurd door een PWM signaal.

http://wiki.tdiclub.nl/N75

Met andere woorden, die gaat er tussen uit en je actuator sluit je aan 'normaal' aan. (tenminste, neem aan dat de turbodruk nu ook gewoon inlaatdruk-gestuurd wordt)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik zou jeroen gewoon effe vragen of de kms dat ding aanstuurt.
niet zomaar 123 verwijderen of zo.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik zeg ook niet dat ie hem weg moet gooien :p Weet indd ook niet hoe Jeroen de actuator gaat aansturen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Het is idd de N75 van VAG. Dit is dus een bleedvalve waarmee ik de druk kan regelen? Bij mij is de slang van de MAP sensor niet op de N75 aangesloten. Wat zou daar de reden van kunnen zijn?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De slang van map hoeft daar ook niet heen.
Je turbodruk word dus softwarematig afgesteld ivm handmatig
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

GerryTT schreef:En ook nog maar een andere uitlaat gekocht. Vind zo'n slash cut toch wel de mooiste voor onder een gt

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /002-8.jpg[/img]
Haha nu was er dus niemand die hem voor je neus wegkocht :smile:
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

:D Nee gelukkig niet. Heb deze keer ook niet te lang gewacht.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ik wil dr ook nog steeds eentje, toch maar eens MP in de gaten houden :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Wouter de Wit schreef:Ik wil dr ook nog steeds eentje, toch maar eens MP in de gaten houden :p
Heb deze van de Engelse E-Bay. Ben er hier op MP nog geen tegengekomen.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb de stalen flens nog liggen van mijn t25
die zou het zelfde moeten zijn als jou aansluiting..

of...
je neemt mijn downpipe ff mee als voorbeeld (I)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Iedereen de beste wensen voor 2011!!! Veel rij en sleutel plezier aan de renaultjes, hopelijk eindelijk meer rijden :(
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Downpipe is klaar. Heb hem ook even gestart maar lijkt alsof hij op 3 cilinders loopt. Heb er veel te veel olie in zitten dus die doen we morgen eerst op peil zetten en de bougies ff controleren. Hij gooit er ook olie langs de uitlaat uit als ik gas geef.

En een foto van de downpipe

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... /007-3.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Waarom starten als er veel te veel olie in zit............
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jij kent gerry nog niet zo goed zeker :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hij was gewent aan de witte 5 met 16v blok .....daar moest altijd te veel in :lol:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

in de blauwe toch wel andere olie dan in de witte he?? :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Lach maar, hij doet het. Jeroen gebeld en die adviseerde me om hem ff droog te starten zonder bougies. Dat gedaan en toen maar gaan rijden. Als het dan toch kapot gaat dan beter nu. Maar hij loopt perfect :D Hoor het alleen nog wat borrelen in de koelslangen dus die moet ik nog beter ontluchten. Hoop dat hij het nu blijft doen en ik er eindelijk weer eens normaal mee kan gaan rijden (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Op hoeveel druk staat hij nu ook alweer?

Ben wel benieuwd wat ie gaat doen op de bank :)

En gefeliciteerd he! Kan je eindelijk weer rijden met dat ding!! :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Heb de standaard actuator die bij de turbo zat erop gezet omdat ik niets anders had liggen dat past. Deze staat op 0,4bar. Heb de drukslang naar de n75 regelklep wat dicht genepen en nu gaat tie tot 1,4bar. Zometeen maar ff wat bestellen zodat ik hem binnen kan regelen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als je de druk omhoog zet word dan automatisch het mengsel rijker?

ben ook erg benieuwd narr de results
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Plaats reactie