Volgorde en aanhaalmoment kopbouten RSI

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
clioroy
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 8:36
Contacteer:

Hallo Allemaal,

kan iemand misschien een overzichtje posten of mailen over het aanhaalmoment en de volgorde van aandraaien van de kopbouten van een Clio RSI uit 1996.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

heb je een kenteken?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Voor een phase2 en 3

Aanhaalvolgorde Cilinderkopbouten
Aanhaalmoment Kopbout Fase 1 30 NM/° Bouten Inolien
Aanhaalmoment Kopbout Fase 2 70 NM/° Imbusbouten En Asbest Koppakking
Aanhaalmoment Kopbout Fase 2 +50° NM/° Torxbouten Asbestvrije Koppakking
Aanhaalmoment Kopbout Fase 3 3 Minuten Wachten NM/°
Aanhaalmoment Kopbout Fase 4 NM/° Alle Bouten Losdraaien
Aanhaalmoment Kopbout Fase 5 20 NM/° Imbusbouten En Asbest Koppakking
Aanhaalmoment Kopbout Fase 5 25 NM/° Torxbouten Asbestvrije Koppakking
Aanhaalmoment Kopbout Fase 6 +123° NM/°
Aanhaalmoment Kleppendekselbout 5 NM/° Klepdeksel Met 3 Moeren
Aanhaalmoment Kleppendekselbout 12 NM/° Klepdeksel Met 6 Moeren



[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... kopRSI.png[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Is fase 6 nou wel of geen hoekverdraaing in deze instructie?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

123 graden erbij.

vindt het ook vrij veel overigens. Misschien dat iemand nog even in Dialogys kan kijken?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ja lijkt me ook wat veel, maar ook nogal specifiek (123 ipv 120 of 90) :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Tja, ik heb het ook niet bedacht :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

hehe nee, maar wie het wel bedacht heeft :p :lol:
clioroy
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 8:36
Contacteer:

Bedantk voor de reacties maar iemand specifiek de opgave voor een '96 RSI 1.8? Ik heb dialogys maar kom dan via mijn auto en motortype F3P uit op een pdf waarop ik dan op cilinderkop druk en dan kom ik bij de instructie voor motortype E??? Ik snap er niks van.....jullie wel of is dat echt frans?
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik kijk meteen ff in me vraagbaak
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

er staat:

kopbouten in de volgorde aandraaien met 30 Nm.
Daarna met 70 Nm, Dan 3 mins wachten.
Daarna alle kopbouten losdraaien
Dan met 20 Nm vast zetten op volgorde, daarna met 123 Graden aandraaien (Y)

Dus komt aardig overeen met Adinsx :)
clioroy
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 8:36
Contacteer:

Geweldig jongens, ga ze zometeen maar eens aandraaien en kijken of ik de RSI dit weekend weer kan aanslingeren. De auto had compressieverlies op 1 cilinder en bij demontage bleek dat er meerdere kleppen aan vervanging toe waren.
nogmaals bedankt voor de support!
Plaats reactie