Interessante meuk op marktplaats - Deel 1

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

snap niet helemaal wat daar zo geil aan is. De Matter kooien in de fabrieks rally clio's hadden het ook niet.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Stijfheid he, wel eens erover nagedacht dat de C-stijlen in dit soort standaard kooien altijd op de veertorens achter rusten bij een normale auto?

De clio heeft helemaal geen veertorens, daar sta je koud op die wielkast te drukken, die niet echt heel stijf is.
Daarom hebben ze bij de Devil kooi die uitbreiding er wel inzitten en bij de diverse echte kooien voor torsieverende achterassen zit dat er ook in. Stond toevallig gister op Essen Motorshow nog in een Clio2 rallycarros te kijken waar ze ook zo de kooi in hebben zitten.
Direct afsteunen op de achteras is de hoek tov de B-stijl te klein, dus daarom doen ze het zo. In de Devilkooi zou eigenlijk nog een verbinding van wielkast naar onderin B-stijl moeten om de vliegervorm te delen in 2 3 hoeken te delen, maar dat is lastig uitleggen zonder voorbeeld.

Misschien eens solliciteren bij Wiechers ;)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Steven schreef:Stijfheid he, wel eens erover nagedacht dat de C-stijlen in dit soort standaard kooien altijd op de veertorens achter rusten bij een normale auto?

De clio heeft helemaal geen veertorens, daar sta je koud op die wielkast te drukken, die niet echt heel stijf is.
OMP kooi kopen, dan heb je daar ook geen last meer van :grin:

[img]http://94.100.114.75/1008300001-1008350 ... _Ckxn.jpeg[/img]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

De matter kooien destijds en de huidige OMP kooien steunen ook niet op de wielkuipen maar op achterste chassie balken.

Sparco en Wiechers leunen inderdaad op de wielkuipen, betwijfel idd of dat wel de beste optie is.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

antoine schreef:
Steven schreef:Stijfheid he, wel eens erover nagedacht dat de C-stijlen in dit soort standaard kooien altijd op de veertorens achter rusten bij een normale auto?

De clio heeft helemaal geen veertorens, daar sta je koud op die wielkast te drukken, die niet echt heel stijf is.
OMP kooi kopen, dan heb je daar ook geen last meer van :grin:

[img]http://94.100.114.75/1008300001-1008350 ... _Ckxn.jpeg[/img]
die kooi van jou zit niet op de achterasbevestiging anders antoine, dus ik zie het verschil niet zo..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Martijn Kool schreef:blablabla

wat is het verschil dan jongens? of is dat geheim?
Waarom zou dat geheim zijn? :~ :p

Er zijn 2 wezenlijke verschillen tussen de ph1 en ph2 Devil kooi.

1: De a-stijl van de kooi loopt voor het dash langs bij een ph1.

2: Een ph1. heeft geen bevestigingspunten waarmee je hem aan de achteras kunt vastmaken.

Verder zitten er nog wat kleine details in, maar dat heeft meer met montage te maken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Geert schreef:De matter kooien destijds en de huidige OMP kooien steunen ook niet op de wielkuipen maar op achterste chassie balken.

Sparco en Wiechers leunen inderdaad op de wielkuipen, betwijfel idd of dat wel de beste optie is.
Een Matter kooi is ook mooi, dan heb je ineens een uitbreiding naar de voorste veertorens (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die montagedetails zijn voor de stijfheid nog behoorlijk interessant hoor, die mooie komverbindingen kunnen beter momenten overbrengen dan een boutverbinding, wat gewoon een scharnier is.

Ik had m'n zinnen niet zomaar op zo'n type2 gezet ;)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Van Kesteren durft ook een mooie prijs te vragen:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2z1opd4qzya

Zelfde bouwmaand als mijn RS, 5.000km minder gelopen.
Dan moet die van mij toch wel te slijten zijn voor 10,5-11k? :~
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Die montagedetails zijn voor de stijfheid nog behoorlijk interessant hoor, die mooie komverbindingen kunnen beter momenten overbrengen dan een boutverbinding, wat gewoon een scharnier is.

Ik had m'n zinnen niet zomaar op zo'n type2 gezet ;)
ah die type 2 is door het dash heen en dus met die achterasmontagepunt.

pak je dan je achterasbouten eruit en pleur je de kooi erin en dan die bouten er weer in?

want dat kan ik zo ff na maken van t winter denk ik.

details graag :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik denk dat "vragen" altijd vrij staat, maar is geen makkelijke auto voor deze prijs...
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Martijn Kool schreef:
Steven schreef:Die montagedetails zijn voor de stijfheid nog behoorlijk interessant hoor, die mooie komverbindingen kunnen beter momenten overbrengen dan een boutverbinding, wat gewoon een scharnier is.

Ik had m'n zinnen niet zomaar op zo'n type2 gezet ;)
ah die type 2 is door het dash heen en dus met die achterasmontagepunt.

pak je dan je achterasbouten eruit en pleur je de kooi erin en dan die bouten er weer in?

want dat kan ik zo ff na maken van t winter denk ik.

details graag :smile:
Juist.

Bouten steek je van onder door je as/carros, bovenop komt de moer.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

exact andersom dus tov origineel? Is daar een reden voor?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Haas schreef:exact andersom dus tov origineel? Is daar een reden voor?
Van bovenaf krijg je die bouten er niet meer in... de V van de buizen zit in de weg.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Adinsx schreef:Van Kesteren durft ook een mooie prijs te vragen:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2z1opd4qzya

Zelfde bouwmaand als mijn RS, 5.000km minder gelopen.
Dan moet die van mij toch wel te slijten zijn voor 10,5-11k? :~
voor dat bedrag zou ik voor de clio III RS kopen.
Echter deze rs staat ook al ff te koop.

Ik denk dat als je hem snel kwijt wilt dat je moet denken aan een vraagprijs van 9000.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Inderdaad, staat al een half jaar te koop wat ook niet raar is met de hoofdprijs :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Weer zo'n schrale atser die als autobedrijf geen extra eurootjes overheeft voor fatsoenlijke advertenties. (N)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Patrick.B schreef:
Adinsx schreef:Van Kesteren durft ook een mooie prijs te vragen:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2z1opd4qzya

Zelfde bouwmaand als mijn RS, 5.000km minder gelopen.
Dan moet die van mij toch wel te slijten zijn voor 10,5-11k? :~
voor dat bedrag zou ik voor de clio III RS kopen.
Echter deze rs staat ook al ff te koop.

Ik denk dat als je hem snel kwijt wilt dat je moet denken aan een vraagprijs van 9000.
De kennis van je mag hem voor 10 ophalen incl winterbanden, beurtje etc. (0) Hij mag zelfs het complete overzicht met tankbonnetjes + bijbehorende Excel hebben ;)


Op een RS225 wil ik max 8 tot 10k bijleggen, dus toch een liefhebber zoeken voor de 182 :)
Laatst gewijzigd door Adinsx op di 30 nov 2010 8:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

[Ferdy-modus on]Hmmzz. Zwart. I like. (L) [/Ferdy-modus off]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Arco schreef:[Ferdy-modus on]Hmmzz. Zwart. I like. (L) [/Ferdy-modus off]
Ik wilde reageren, maar heb me kunnen inhouden... ;)

Oh shit, nu reageer ik toch :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

canonballman schreef:
Haas schreef:exact andersom dus tov origineel? Is daar een reden voor?
Van bovenaf krijg je die bouten er niet meer in... de V van de buizen zit in de weg.
dat ..... had ik zelf kunnen bedenken :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zat al te wachten tot iemand die vraag ging stellen :lol:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Haas schreef:
canonballman schreef:
Haas schreef:exact andersom dus tov origineel? Is daar een reden voor?
Van bovenaf krijg je die bouten er niet meer in... de V van de buizen zit in de weg.
dat ..... had ik zelf kunnen bedenken :lol:
Ach, kan gebeuren. Tis ook niet dat je er voor gestudeerd hebt.... :p
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

iemand nog een net setje speedline velgen voor auto met lange wielbouten?
http://link.marktplaats.nl/389223569 :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wist niet dat er ook speedline wielen bestaan voor vrachtwagens en bussen...
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die cabrio is van rs50jochem, blijft een super vet ding!

En wat betreft die Megane RS: ADINS!!!!!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

megane rs diesel? das geen echte volgens mij?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nope, RS Diesel is een 2.0. Dit is een 1.9.

Ziet er verder ook aaridg afgestierd uit van binnen :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Mooie foto's bij die cc... de eerste 3 heb ik gemaakt tijdens de meeting in Gorinchem.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

MartijnG schreef:Nope, RS Diesel is een 2.0. Dit is een 1.9.

Ziet er verder ook aaridg afgestierd uit van binnen :p
Die auto staat hier: klik!

:P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

canonballman schreef: Ach, kan gebeuren. Tis ook niet dat je er voor gestudeerd hebt.... :p
studeren heb ik alleen maar gedaan om een papiertje in de lucht te kunnen steken als ik solliciteer :P
Zoals ik al zei... ik zat nog op mijn werk ook :lol:

een megane RS diesel... jammie (L) (0)
(indien echt ;) )
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Welnee, dat schrijft veel te hard af man. :p

Golf2 powerrr!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

85-er gtd

dat schrijft bij :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gesloten