Interessante meuk op marktplaats - Deel 1
snap niet helemaal wat daar zo geil aan is. De Matter kooien in de fabrieks rally clio's hadden het ook niet.
Stijfheid he, wel eens erover nagedacht dat de C-stijlen in dit soort standaard kooien altijd op de veertorens achter rusten bij een normale auto?
De clio heeft helemaal geen veertorens, daar sta je koud op die wielkast te drukken, die niet echt heel stijf is.
Daarom hebben ze bij de Devil kooi die uitbreiding er wel inzitten en bij de diverse echte kooien voor torsieverende achterassen zit dat er ook in. Stond toevallig gister op Essen Motorshow nog in een Clio2 rallycarros te kijken waar ze ook zo de kooi in hebben zitten.
Direct afsteunen op de achteras is de hoek tov de B-stijl te klein, dus daarom doen ze het zo. In de Devilkooi zou eigenlijk nog een verbinding van wielkast naar onderin B-stijl moeten om de vliegervorm te delen in 2 3 hoeken te delen, maar dat is lastig uitleggen zonder voorbeeld.
Misschien eens solliciteren bij Wiechers
De clio heeft helemaal geen veertorens, daar sta je koud op die wielkast te drukken, die niet echt heel stijf is.
Daarom hebben ze bij de Devil kooi die uitbreiding er wel inzitten en bij de diverse echte kooien voor torsieverende achterassen zit dat er ook in. Stond toevallig gister op Essen Motorshow nog in een Clio2 rallycarros te kijken waar ze ook zo de kooi in hebben zitten.
Direct afsteunen op de achteras is de hoek tov de B-stijl te klein, dus daarom doen ze het zo. In de Devilkooi zou eigenlijk nog een verbinding van wielkast naar onderin B-stijl moeten om de vliegervorm te delen in 2 3 hoeken te delen, maar dat is lastig uitleggen zonder voorbeeld.
Misschien eens solliciteren bij Wiechers

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
OMP kooi kopen, dan heb je daar ook geen last meer vanSteven schreef:Stijfheid he, wel eens erover nagedacht dat de C-stijlen in dit soort standaard kooien altijd op de veertorens achter rusten bij een normale auto?
De clio heeft helemaal geen veertorens, daar sta je koud op die wielkast te drukken, die niet echt heel stijf is.

[img]http://94.100.114.75/1008300001-1008350 ... _Ckxn.jpeg[/img]
De matter kooien destijds en de huidige OMP kooien steunen ook niet op de wielkuipen maar op achterste chassie balken.
Sparco en Wiechers leunen inderdaad op de wielkuipen, betwijfel idd of dat wel de beste optie is.
Sparco en Wiechers leunen inderdaad op de wielkuipen, betwijfel idd of dat wel de beste optie is.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
die kooi van jou zit niet op de achterasbevestiging anders antoine, dus ik zie het verschil niet zo..antoine schreef:OMP kooi kopen, dan heb je daar ook geen last meer vanSteven schreef:Stijfheid he, wel eens erover nagedacht dat de C-stijlen in dit soort standaard kooien altijd op de veertorens achter rusten bij een normale auto?
De clio heeft helemaal geen veertorens, daar sta je koud op die wielkast te drukken, die niet echt heel stijf is.![]()
[img]http://94.100.114.75/1008300001-1008350 ... _Ckxn.jpeg[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Waarom zou dat geheim zijn?Martijn Kool schreef:blablabla
wat is het verschil dan jongens? of is dat geheim?


Er zijn 2 wezenlijke verschillen tussen de ph1 en ph2 Devil kooi.
1: De a-stijl van de kooi loopt voor het dash langs bij een ph1.
2: Een ph1. heeft geen bevestigingspunten waarmee je hem aan de achteras kunt vastmaken.
Verder zitten er nog wat kleine details in, maar dat heeft meer met montage te maken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Een Matter kooi is ook mooi, dan heb je ineens een uitbreiding naar de voorste veertorensGeert schreef:De matter kooien destijds en de huidige OMP kooien steunen ook niet op de wielkuipen maar op achterste chassie balken.
Sparco en Wiechers leunen inderdaad op de wielkuipen, betwijfel idd of dat wel de beste optie is.

Die montagedetails zijn voor de stijfheid nog behoorlijk interessant hoor, die mooie komverbindingen kunnen beter momenten overbrengen dan een boutverbinding, wat gewoon een scharnier is.
Ik had m'n zinnen niet zomaar op zo'n type2 gezet
Ik had m'n zinnen niet zomaar op zo'n type2 gezet

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Van Kesteren durft ook een mooie prijs te vragen:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2z1opd4qzya
Zelfde bouwmaand als mijn RS, 5.000km minder gelopen.
Dan moet die van mij toch wel te slijten zijn voor 10,5-11k?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2z1opd4qzya
Zelfde bouwmaand als mijn RS, 5.000km minder gelopen.
Dan moet die van mij toch wel te slijten zijn voor 10,5-11k?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ah die type 2 is door het dash heen en dus met die achterasmontagepunt.Steven schreef:Die montagedetails zijn voor de stijfheid nog behoorlijk interessant hoor, die mooie komverbindingen kunnen beter momenten overbrengen dan een boutverbinding, wat gewoon een scharnier is.
Ik had m'n zinnen niet zomaar op zo'n type2 gezet
pak je dan je achterasbouten eruit en pleur je de kooi erin en dan die bouten er weer in?
want dat kan ik zo ff na maken van t winter denk ik.
details graag

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Juist.Martijn Kool schreef:ah die type 2 is door het dash heen en dus met die achterasmontagepunt.Steven schreef:Die montagedetails zijn voor de stijfheid nog behoorlijk interessant hoor, die mooie komverbindingen kunnen beter momenten overbrengen dan een boutverbinding, wat gewoon een scharnier is.
Ik had m'n zinnen niet zomaar op zo'n type2 gezet
pak je dan je achterasbouten eruit en pleur je de kooi erin en dan die bouten er weer in?
want dat kan ik zo ff na maken van t winter denk ik.
details graag
Bouten steek je van onder door je as/carros, bovenop komt de moer.
exact andersom dus tov origineel? Is daar een reden voor?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Van bovenaf krijg je die bouten er niet meer in... de V van de buizen zit in de weg.Haas schreef:exact andersom dus tov origineel? Is daar een reden voor?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
voor dat bedrag zou ik voor de clio III RS kopen.Adinsx schreef:Van Kesteren durft ook een mooie prijs te vragen:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2z1opd4qzya
Zelfde bouwmaand als mijn RS, 5.000km minder gelopen.
Dan moet die van mij toch wel te slijten zijn voor 10,5-11k?
Echter deze rs staat ook al ff te koop.
Ik denk dat als je hem snel kwijt wilt dat je moet denken aan een vraagprijs van 9000.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Inderdaad, staat al een half jaar te koop wat ook niet raar is met de hoofdprijs 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De kennis van je mag hem voor 10 ophalen incl winterbanden, beurtje etc.Patrick.B schreef:voor dat bedrag zou ik voor de clio III RS kopen.Adinsx schreef:Van Kesteren durft ook een mooie prijs te vragen:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2z1opd4qzya
Zelfde bouwmaand als mijn RS, 5.000km minder gelopen.
Dan moet die van mij toch wel te slijten zijn voor 10,5-11k?
Echter deze rs staat ook al ff te koop.
Ik denk dat als je hem snel kwijt wilt dat je moet denken aan een vraagprijs van 9000.


Op een RS225 wil ik max 8 tot 10k bijleggen, dus toch een liefhebber zoeken voor de 182

Laatst gewijzigd door Adinsx op di 30 nov 2010 8:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
[Ferdy-modus on]Hmmzz. Zwart. I like.
[/Ferdy-modus off]

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
dat ..... had ik zelf kunnen bedenkencanonballman schreef:Van bovenaf krijg je die bouten er niet meer in... de V van de buizen zit in de weg.Haas schreef:exact andersom dus tov origineel? Is daar een reden voor?

Zat al te wachten tot iemand die vraag ging stellen 

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ach, kan gebeuren. Tis ook niet dat je er voor gestudeerd hebt....Haas schreef:dat ..... had ik zelf kunnen bedenkencanonballman schreef:Van bovenaf krijg je die bouten er niet meer in... de V van de buizen zit in de weg.Haas schreef:exact andersom dus tov origineel? Is daar een reden voor?

iemand nog een net setje speedline velgen voor auto met lange wielbouten?
http://link.marktplaats.nl/389223569
http://link.marktplaats.nl/389223569

Wist niet dat er ook speedline wielen bestaan voor vrachtwagens en bussen...
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
megane rs diesel:
http://link.marktplaats.nl/400775672
gepimpte twingo:
http://link.marktplaats.nl/396799737
dikke megane rs:
http://link.marktplaats.nl/394827685
Megane CC cabrio (rs)
http://link.marktplaats.nl/389141630
http://link.marktplaats.nl/400775672
gepimpte twingo:
http://link.marktplaats.nl/396799737
dikke megane rs:
http://link.marktplaats.nl/394827685
Megane CC cabrio (rs)
http://link.marktplaats.nl/389141630
Die cabrio is van rs50jochem, blijft een super vet ding!
En wat betreft die Megane RS: ADINS!!!!!
En wat betreft die Megane RS: ADINS!!!!!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
megane rs diesel? das geen echte volgens mij?Clio1985 schreef:megane rs diesel:
http://link.marktplaats.nl/400775672
gepimpte twingo:
http://link.marktplaats.nl/396799737
dikke megane rs:
http://link.marktplaats.nl/394827685
Megane CC cabrio (rs)
http://link.marktplaats.nl/389141630
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nope, RS Diesel is een 2.0. Dit is een 1.9.
Ziet er verder ook aaridg afgestierd uit van binnen
Ziet er verder ook aaridg afgestierd uit van binnen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
studeren heb ik alleen maar gedaan om een papiertje in de lucht te kunnen steken als ik solliciteercanonballman schreef: Ach, kan gebeuren. Tis ook niet dat je er voor gestudeerd hebt....

Zoals ik al zei... ik zat nog op mijn werk ook

een megane RS diesel... jammie


(indien echt

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
85-er gtd
dat schrijft bij
dat schrijft bij

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl