Even voorstellen, Mario met 5 GT Turbo onderweg naar 5 GTTi

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik snap er geen zak van. Kun je dat eens laten zien m.b.v. foto's?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tuttuur, je bent hier verkeerd, dit is niet de Renault poetser detail 2k3 deluxe fotostaar club

:lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

waarom wil iedereen toch zo'n bamispruitstuk??
zie er echt de meerwaarde niet van in..

bling bling??
pk's??(kan je beter investeren in andere dingen)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

:lol:

kijk maar naar foto 2&4. rechts is de laatste 10cm van de skirt onderdeel van de verbreder en links loopt de skirt door tot het eind...

bij een ph.1 is het wel aan beide kanten aan de verbreder vast....
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

deze ook, foto is gewoon misleiding of het is geplamuurd. waar maak je je toch druk om.

kunnen we nu weer on topic hier?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nu ben ik ook wel benieuwd... Dusseh, effe stil, Kool! :lol:

Ik zie nu pas wat je bedoelt, Tuur. :P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

andere foto's gezocht en het hoort niet bij ph.2 volgens mij.... is dus iets aan bewerkt.

kool, miss is het ook wel interessant voor mario om te weten aangezien het niet hoort...
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Hahahaa! Nu weet ik wat je bedoel! :lol:
En nee, er is nix geplamuurd hoor, dit is puur misleiding door de foto! Zal wel aan de kwaliteit van het fototoestel liggen dan, deze foto's zijn ook al zo'n 5 a 6 jaar oud en er is zeker nix gefotoshopt ofzo! What you see is what you get! (op één misleiding na dan toch) :D

Weer een misverstand uit de wereld?! :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

post even een foto van links en rechts in detail, dan kan tuurtje vanavond lekker slapen ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hahahaha :lol: ja zeker, is wel heel erg misleidend dan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou Kool, wat zei ik je? :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heyhey, jij maakt ook wel eens fouten :D en op de foto ziet het er toch echt zo uit dus ben niet gek :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

fouten...... NOOIT!!! :P
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Andrews (supercinq) schreef:waarom wil iedereen toch zo'n bamispruitstuk??
zie er echt de meerwaarde niet van in..

bling bling??
pk's??(kan je beter investeren in andere dingen)
Ik weet ook nog niet zeker of ik zo'n spruitstuk ga nemen, ik twijfel nog omdat ik verschillende verhalen hoor, zowel positief als negatief. Waar het mij om gaat is vooral de sound die deze spruitstukken eventueel opleveren, ik wil zo'n bruut geluid zoals in dat youtube filmpje welk ik iets terug geplaatst heb, zo'n geluid waar je kippevel van krijg (ik dan toch :p ) zonder dat de auto nog maar één meter gereden heeft!
Verder ook niet geheel onbelangerijk, mocht deze ervoor zorgen dat mn turbo eerder opspoeld dan is dat ook weer een voordeel. Ik ga wel rijden met zo'n MBE pro 300 turbo, ook niet de kleinste in zn soort, welke dus vrij laat opspint. Elke winst is dan mooi meegenomnen! En van die vermogenswinst van 10 a 15% wat sommige beloven geloof ik ook nix hoor. :lol:
En de looks? Neeh, je ziet dat ding amper hangen toch? En als ik m zou aanschaffen zou ik m wrappen! (niet erover rappen, maar inpakken met heatwrap, je snap wat ik bedoel toch? (D) )

Dus, het moraal van het verhaal is; Mocht iedereen er positief over zijn dan kan ik zo'n spruitstuk beter nu aanschaffen, nu mn blok er nog uit ligt en ik overal netjes bij kan! Scheelt een hoop gepruts! (I)

Heb overgens nog maar weinig gehoord van mensen met ervaring hiermee, iemand?

Thnx alvast!

Grtz, Mario!
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

dat spruitstuk in combi met pro300 is (N)
ik ken iemand die het heeft gehad
en rijd nu met origineel spruitstuk.

spoelde veel te laat op.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Andrews (supercinq) schreef:dat spruitstuk in combi met pro300 is (N)
ik ken iemand die het heeft gehad
en rijd nu met origineel spruitstuk.

spoelde veel te laat op.
dat doet die pro3000 in mijn ogen toch al standaard. |:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

denk dat een pro 250 beter is...

heb zelf een gt25 turbo gehad kan er alleen nog niet veel over zeggen, is naar een maat van toe en die gaat tzt op een gt...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

pro 250 bestaat niet meer.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zijn die nu al in rook opgegaan? :lol:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

problemen met de kwaliteit iod, ben ff kwijt van wie ik het gehoord heb. Daarbij is ook de pro250 een T28 uit mn hoofd.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

kan je beter iets meer uitgeven en een echt turbo kopen .
een Garret gt 28 rs daar heb je wat aan .
die pro dingen doen het by de een iets beter dan by de ander .
maarja daar is de prijs dan ook naar .

en voor een dikke sound een dikke downpipe met een 2 1/2 inch side exhaust klinkt en klapt heel erg leuk .
moet je alleen je auto niet 12 cm verlaagd hebben . |:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jahoor een GT28RS op een 1.4 8 kleppertje? Jo come in :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gt2560r (Y)
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

oldskool schreef:kan je beter iets meer uitgeven en een echt turbo kopen .
een Garret gt 28 rs daar heb je wat aan .
die pro dingen doen het by de een iets beter dan by de ander .
maarja daar is de prijs dan ook naar .

en voor een dikke sound een dikke downpipe met een 2 1/2 inch side exhaust klinkt en klapt heel erg leuk .
moet je alleen je auto niet 12 cm verlaagd hebben . |:
Toch reed de vorige eigenaar van mn blok + turbo behoorlijk goede tijden hoor met deze pro 300 turbo, kijk maar eens naar het filmpje welke ik eerder gepost heb! Ben verder ook wel van mening dat er niets boven een Garret gaat, maar das toekomstmuziek, eerst ff alles draaiende krijgen! :p
En die dikke sidepipe, downpipe en elbow liggen al klaar om gemonteerd te worden hoor! Dus kwa sound zal het vast niet tegenvallen :smoke:
Het ziet er dus wel naar uit dat er geen spaghetti komt, vindt het alleen zo vreemd dat dit zo weinig effect geeft. Komt dat doordat we hier over een geblazen motor spreken, want bij b.v. Honda's merk en hoor je het direct als je een spaghetti gemonteerd heb..

Thnx alvast!
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

honda =een hoogtoerige jankbak
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Ik ben er uit.. er komt voorlopig geen spaghetti! Ik heb nu diverse verhalen gehoord en Jo kon me zelfs cijfers geven van verlies in pk's en slecht enkele Nm's koppel winst. Daarnaast blijken div mensen terug op standaard spruitstuk overgestapt te zijn wegens div andere redenen, dus waarom zou ik dan het wiel opnieuw moeten uitvinden.. (I) Het budget voor dit spruitstuk kan ik dan nuttiger aan de 5 besteden denk ik.

Misschien dat ik ooit nog wel eens onder het motto van bezigheidstherapie hier wat mee ga experimenteren, maar hier hoef ik me voorlopig nog niet mee bezig te houden, heb nog werk genoeg! :lol:

Thnx voor alle reacties!

Grtz, Mario
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Mitsubishi turbo's zijn doorgaans toch een stuk beter en degelijker dan die Garrett. Zo zit er op de Megane 3 RS een TD04 turbo die heel wat meer kan leveren dan de Garrett op de Megane 2 RS.
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Soww... dan weet je weer waar je voor gewerkt heb! :(
Heb vandaag nog wat ontbrekende onderdelen besteld welke ik nog nodig heb voor de inbouw van mn blokje, t kost weer genoeg, maar daar krijg je wel wat leuks voor terug! :smoke:
Wat ik trouwens asociaal duur vond is die kleine oliekeering in het beschermkapje van de distibutieketting, bij Brezan durfde ze hier €45,- voor te vragen! De dealer was gelukkig iets malser van prijs, deze vroeg €22,-! Ben dus toch maar voor orgineel Renault gegaan natuurlijk! :smile:

Vandaag besteld;
- 15 delig rood siliconenslangen set 8)
- Nieuw chrome kleppendeksel (oude had wat plekjes en beschadigingen en die irriteerde me)
- div nieuwe pakkingen
- filtertjes
- nieuwe oliepijlstok, oude ding was helemaal verfrommeld en leek net zo'n vuilniszakdichtbindertje!

Verder afgelopen avond de nieuwe koppeling + drukgroep gemonteerd, versnellingsbak van oude blok gedemonteerd. Morgen deze goed schoonmaken en alles terug in elkaar fixen! (D) Hopen dat de koppeling netjes gecentreerd zit, dan past de bak er tenminste in één keer over..

Ik zal van deze week ofzo eens foto's plaatsen van de vorderingen!

Grtz!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Koppeling kan je toch gewoon met je vingers rondom centreren...

Die kering had ik bij een aandrijfboer gehaald: €1,50 :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

wat kostte je die pijlstok? die van mij moet ook nog is nieuw namelijk..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Martijn Kool schreef:wat kostte je die pijlstok? die van mij moet ook nog is nieuw namelijk..
3.80 EURO.

http://www.cougararchery.com/catalog/pr ... ucts_id=90

:wink:

p.s. Het is een peilstok.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Koppeling is ook uitgelijnd met fingerspitzengefuhl! En met behulp van mijn timmermansoog natuurlijk! :lol:

Wel klote van die kering man! dat scheelt nogal! :@ Ik kan vast niet meer terug aangezien deze speciaal besteld is, maar ik ga het zeker ff proberen morgen!

Pijlstok heb ik gelijk mee laten komen bij CGB, ik moest daar toch wat spulletjes van hebben dus heb ik gelijk een chrome besteld, past leuk bij de rest! Koste 9 pond..

Grtzz
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

al dat soort spul haal ik bij de aandrijfboer (Y)

ooit eens voor een watergekoelde minibike een snaartje voor de waterpomp nodig gehad. brommerzaak vroeg er 15 euro voor, daar kreeg ik em zo mee :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

MOD
Beste Mario,

Om je "wie is wie" voorsteltopic niet veel op een projecttopic te laten lijken, verwijs ik je naar onze forummededelingen (zie KLIK )

Wil je daadwerkelijk onze club steunen en alle topics bekijken en daarbij dus ook een eigen projecttopic openen, dan kan je via http://www.renault-tuning.com/lidworden.php jezelf aanmelden als volwaardig lid.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

misschien is het wat dat er op de afsluitmeeting, een mooie actie komt mbt lidmaatschap voor 2011. :grin:
Plaats reactie