probleem met aanzetten verlichting

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
robimoon
Contacteer:

hallo allemaal,

ik zit met een mega probleem.
ik kan mijn verlichting niet aanzetten. normaal krijg je in het dashbord een lampje te zien en dan werkt de verlichting. nu krijg ik dat niet meer en mijn verlichting staat dan ook enkel maar op stadslicht. groot licht werkt wel als ik deze gebruik. Nu is het zo dat dit al langer speelt en als ik dan met mijn stuur wat bewoog ging het wel werken, dit is nu niet langer meer het geval. heeft iemand dit ook al eens mee gemaakt en wat kan ik er aan doen zodat ik zonder problemen in het donker kan gaan rijden. ik heb al horen zeggen dat het hele dashbord los zou moeten en dit bakken met geld gaat kosten, ben dit eigenlijk niet van plan aangezien de wagen niet zoveel meer waard is, maar nog wel prima rijdt hoor.
graag jullie advies/ oplossing?

groetjes monique
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Hallo Monique,

om wat voor type Renault gaat het? En als ik het zo zie lijkt het een massaprobleem ergens bij de schakelaar. In dat geval zouden alleen de kappen bij het stuur eraf moeten.
Maar er zullen vast genoeg mensen hier zijn met een idee wat het kan zijn.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

En anders de hendel zelf vervangen. Komt ook nog wel eens voor. Ff op de sloop scoren en erin schroeven. Niet te lang mee wachten in elk geval...is een beetje lastig in het donker zo :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Probeer eens een paar keer aan de hendel te draaien, waarmee je normaalgesproken de verlichting aanzet. Doet ie het dan uiteindelijk wel?

Dikke kans dat het in die schakelaar zit. Had ik met mijn 5je ook. 21 had er ook last van en volgens mij alle andere Renaults met dit soort schakelaars.
jacques

Bij een Megane (zelfs een megane 1) gaan alle signalen via een PLC, die onder het stuur zit. In de PLC wordt een poortje geactiveert, die wat aanzet. Dit is met een Clip (Renault-testcomputer) te controleren. Handige electronica-jongens zijn instaat om zo'n poortje te reparen
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
robimoon
Contacteer:

dank je voor jullie reacties alvast. ga morgen eens kijken of ik de kappen los krijg.

heb ook al aan de hendel zitten porren, maar niets. denk dat mijn ventje iets te hardhandig is geweest.

ik hou jullie op de hoogte over het verloop

groetjes
Plaats reactie