Twingo JK

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

(0)
Laatst gewijzigd door jankees op do 3 mei 2012 6:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gewoon weer netjes.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

serieus de bruutste twingo die ik ken :worship:

je kan die bumper strips ook matzwart spuiten, dan blijven ze altijd mooi donker (Y)
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Ziet er gelikt uit!
Cleaned Style
Projecttopic
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ziet er goed uit man! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wil niet vervelend worden, maar hijs nu echt klaar voor die motorswap ;)

Weegt een K4M trouwens niet veel minder dan een F7 of F4-R? Weet niet waarom, maar die motorkarakteristiek lijkt me perfect in een Twingo passen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Wil niet vervelend worden, maar hijs nu echt klaar voor die motorswap ;)

Weegt een K4M trouwens niet veel minder dan een F7 of F4-R? Weet niet waarom, maar die motorkarakteristiek lijkt me perfect in een Twingo passen.
Qua gewicht zullen ze niet zo veel schelen, tis beiden een gietijzeren onderblok met ALU kop. :) Ik zou er gewoon een dikke F7R in hangen met ITB's ofzo :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Is d'r niets iets 16v-erigs met alu onderblok? Die neus wil je ook weer niet al te zwaar maken.

*oeps, begin ik weer die discussie, excuus :D*
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Misschien is de de foto, maar het lijkt erop alsof je positief camber hebt op je voorwielen... :S

Ben wel benieuwd hoe dat ding rijdt! Lijkt me wel lachen om je over de Ring te zien gummen. :P
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Steven schreef:Wil niet vervelend worden, maar hijs nu echt klaar voor die motorswap ;)

Weegt een K4M trouwens niet veel minder dan een F7 of F4-R? Weet niet waarom, maar die motorkarakteristiek lijkt me perfect in een Twingo passen.
Klopt inderdaad waarschijnlijk komt er eerst een BS-autotune vrij programmeerbare ECU in KDFI
gevolgd door een Rotrex compressor

Maar een ander blok zoeft ook door mijn gedachten
Ik moet nog even een en ander op een rijtje zetten, kan ik nog even bijsparen :smile:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

(0)
Laatst gewijzigd door jankees op do 3 mei 2012 6:20, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het begin van het einde :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Het begin van het einde :p
Maar wel een goed begin en een gaaf einde :D
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

(0)
Laatst gewijzigd door jankees op do 3 mei 2012 6:20, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mooie velgjes voor winterbanden (Y)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

tutuur schreef:Mooie velgjes voor winterbanden (Y)
Ja ik dacht laat ik eens wat anders doen
ik vind ze ook echt veel mooier als de zomerversie
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Dat staat inderdaad leuk zeg!! Hoeveel is je auto eigenlijk verlaagd? :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

ARNO16V schreef:Dat staat inderdaad leuk zeg!! Hoeveel is je auto eigenlijk verlaagd? :p
goeie vraag maar ik heb werkelijk geen idee
ik heb met het monteren van de schroefset
eigenlijk gewoon gekeken wat ik mooi vond!
Ik heb wel het verschil in hoogte tussen voor en
achter gehandhaafd
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

(0)
Laatst gewijzigd door jankees op do 3 mei 2012 6:21, 1 keer totaal gewijzigd.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ten eerste: grote klasse wat je met die Twingo gedaan hebt. Eén van de vetste Twingo's om te zien wat mij betreft.

Maarrrr....
Ik weet dat er al een aantal keer opmerkingen over gedaan zijn, maar ik kan het antwoord nog steeds niet echt terug vinden in je reacties.
Ben je nou gewoon heel erg gek van Twingo's? Krijg die indruk gewoon niet heel erg (je noemt het zelfs een damesauto...).
Snap daarom gewoon nog niet helemaal waarom je zoveel geld in een Twingo steekt om hem circuit-klaar te krijgen. Voor het geld dat er nu al inzit (zonder echte motorische verbeteringen) had je waarschijnlijk al een track-ready Clio/GTT kunnen hebben.

Even voor de duidelijkheid...ik zit hier niks af te zeiken of belachelijk te maken. Probeer het alleen te begrijpen.
Als je nu zegt dat je Twingo's gewoon de gaafste vind en je graag een snelle trackday-Twingo wil hebben dan is dat duidelijk. Onbegrijpelijk voor velen misschien, maar dat is auto-gekte nou eenmaal vaak. :D

Aan de andere kant ben je mij ook helemaal geen uitleg verschuldigd en moet je lekker doen wat je wil. Dat zou iedereen moeten doen.
Vroeg het me gewoon af. That's all.

Nogmaals, mooi werk verder (Y)
Succes met je project!
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

(0)
Laatst gewijzigd door jankees op do 3 mei 2012 6:22, 1 keer totaal gewijzigd.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Prima verhaal. Duidelijk.

Kan je verder niet helpen met je uitlaat vragen....
Maar is er niet een "standaard" sportieve uitlaat die je eronder kan hangen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

JK, die hebben o.a. de uitlaat op maat gemaakt voor Gabri z'n Laguna en zijn eigenaar van de rode GTT die op de brug stond tijdens de openingsmeeting.

Willeon kan je wellicht meer info geven ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

De eigenaresse van de rode 5GTT heet Miranda. Auto is voorzien van een KMS motormangementsysteem en in de motorruimte is het super clean. Tevens kan ik vermelden dat Miranda alle ins en outs van het autovak verstaat. Ze kan je alle details vertellen.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6525.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Woei, dat is wel een erg net ding. Die onderkant was ook spik en span. Wordt er wel eens met dat ding gereden?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Weet iemand hoeveel dat ding draait? Zit een forse blower op zo te zien en nog genoeg andere pretspulletjes :D
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Okay Pm performance staat op de nominatie

maar heeft er iemand ervaring met NMparts

Als ik reviews op MP en internet lees is hij erg okay

En op mn aanvraag heeft hij ook snel gereageerd

Zn prijzen zijn concurerend en zijn werk ziet er ook netjes uit
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

jankees schreef:JKJ[/b]
:smile:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Afspraak voor mn nieuwe uitlaat staat

Er komt vanaf het spruitstuk een nieuw systeem onder
inclusief HJS sportcat

:smile:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Heb ik het goed gezien? Heb je nu geen lasplaten onder de poten van je kooi gemaakt?
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

antoine schreef:Heb ik het goed gezien? Heb je nu geen lasplaten onder de poten van je kooi gemaakt?
Echt wel die zitten erin
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TSKEWZIK.jpg[/img]

Op mn werk gelaserd :smile:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

(Y) Niet gezien
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat ben je nu precies van plan met die 1.2 dat je er een grotere gasklep op hebt gezet en nu voor een andere 'performance' uitlaat gaat?

Setje nokkenstokken en een remap? :smile:

Edit: ah ik lees weer half, compressor erop zie ik, hmm hmm ik zou denk ik voor een K4M gaan met nokkenstokken en remap :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

i'm with steven!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

daar heeft jeroen ook wel eraring mee met die blokken.
vraag hem maar eens naar zijn alpine van destijds.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gesloten