ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Daar ben ik jaren geleden al mee gestopt, een 19 16V als daily.. zat meer op de fiets dan in de auto richting werk. :D
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Och, mijn 19 heeft toch 4 jaar trouwe dienst gedaan als daily, mischien omdat het geen 16V is? :lol:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

6 jaar lang een 19 16v als daily gehad, was een super auto. (L)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Het is mijn vacantie-auto en ik rijd er 15000 km per jaar mee. Er gaat wel eens iets stuk, maar niets schokkends. Meest vervelende was een koppelingskabel in Zuid-Frankrijk. Dan moet je een dag wachten tot het onderdeel er is. Wel vervang ik alles wat niet deugd om problemen te voorkomen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Rij inmiddels al 2,5 jaar mijn 19 16v ook als daily, maar eigenlijk nooit echt problemen, hij heeft me altijd keurig thuis gebracht.

Mijn 7 jaar jongere Megane liet me minimaal 1x per maand in de steek, nooit spijt van gehad die er uit te hebben gedaan voor de 19 16v :smile:
Anything worth doing is worth doing right!.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ik heb er alleen nu dus dat gezeur emt het water mee gehad...

En eht is net een slagschip met 4 gare dempers eronder :lol:

Morgen komt de KW eronder :worship:
R19 16V '91
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Jeff rsi schreef:Morgen komt de KW eronder :worship:
Van Bart?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

yepyep, dat was de halte voor ik bij jou passeerde jacques
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Klopt!

Zit eronder en stuurd als een beer!!!!!!!!!! :worship:
R19 16V '91
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

mooizo! heb de foto's gezien in jouw eigen topic maar daar kan ik blijkbaar niet antwoorden... je moet em idd laten uitlijnen nu, de bovenste gaten van de veerpoten onderaan zijn gleufjes en je kan die set dus afstellen naargelang welk camber je wil, en idd zoals daar al gezegd, lijkt het of ie niet echt goed staat zo, effe laten uitlijnen dus en dan gaat ie nog veeel beter sturen :-)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Iets anders, ik heb een trilling in het stuur als ik tussen de 110 en 140 rij, bij hogere en lagere snelheden is het weg, voorwielen niet goed gebalanceerd?

van 1 achterwiel is wel een plakloodje afgevallen viel me op
Trust me. I know what I'm doing.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Stel dat het bij 120 zou zijn, moet je het lichtjes voelen bij 60 en kan je het ook nog wel eens terugzien bij 180.

Maar het is wel vermoedelijk wat missend balanceerlood, als voel je de achterkant nooit in je stuur, maar dat wist je zelf ook wel denk ik ;)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

FS1 schreef:mooizo! heb de foto's gezien in jouw eigen topic maar daar kan ik blijkbaar niet antwoorden... je moet em idd laten uitlijnen nu, de bovenste gaten van de veerpoten onderaan zijn gleufjes en je kan die set dus afstellen naargelang welk camber je wil, en idd zoals daar al gezegd, lijkt het of ie niet echt goed staat zo, effe laten uitlijnen dus en dan gaat ie nog veeel beter sturen :-)
Ik laat hem gewoon uitlijnen (Y)
Weet ik zkeer dat het knap staat.
Ken zelf wel gaan gokken emt die sleuven mar dan komt het ook nooit goed :lol:
R19 16V '91
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

heel goed, ben blij dat je er tevreden mee bent!
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Wel jammer van het knikje in het spatbord RV....
3 rondjes om de rotonde om dan weer achter je maatje te rijden waar je eerst voor reed is toch ff te hard als het wiel zo in het spatbord zit :lol:

En volgens hem reed ik ook op 3 wielen :lol:

Dat ik binnenkort een nieuwe rug moet is bijzaak :evil:
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hij heeft ook een goed verlaagde auto hoor :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 249-80.jpg[/img]

Ik heb nooit last van knikken in de schermen, hoe doe je dat toch elke keer.. :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

haha :lol:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ronald1916V schreef:[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 249-80.jpg[/img]

Ik heb nooit last van knikken in de schermen, hoe doe je dat toch elke keer.. :D
Zo ging het ja :lol:

Heb jij de schermen uitgerold ofzo??
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nee hij heeft geen positief camber van +3
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Ik heb nooit last van waterlek langs de luchthapper :D.
En heb zeker ook geen last van wielen die het spatbord raken. :P.

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... Medium.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Daar zit zeker ook air onder? :lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

toch niet...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Is ook wel lastiger met torsie-as maar had gekund :p
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Mijne ken ook nog lager maar ik vind het wel goed zo :lol:

Zit nog bijna 10cm schroefdraad op de schroefset....
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het moet natuurlijk wel rijdbaar blijven hè :)
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

moet naar onder gedraaid he jef, niet naar boven, maar effe hier wat reply geven omdat ik dat niet kan in jouw project topic (geen recht ofzo?) de set heeft wel degelijk 16v topschotels erop zitten dus he, voor de gewone 19 bestaat er helemaal geen KW schroefset voor zover ik weet, én de lagers zitten daarbij onder de veer in de originele poten ipv erboven zoals bij de 16v, los daarvan, camber verstellen doe je idd door de bovenste boute anders te positioneren in die gleuf zoals je zelf al gevonden had :-)

***oja, spacers kunnen wel degelijk nodig zijn als je op deze laagte zakt, anders gaat je band tegen de veer komen (was toch zo bij originele 16v velgen)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@FS1

Je kan niet in zijn project topic reageren omdat je geen volledig lid bent van de de RTC.

En met de originele 16v velgen heb je inderdaad spacers nodig als je echt laag wil, dat klopt :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das ook wel logisch, aangezien je veer voorbij de bovenzijde velg/band zakt... :)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

er komt nu voor 10mm spacer en achter 15mm (Y)

En inderdaad is het gewoon 16V (Y)
R19 16V '91
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Schroefkitjes voor alle R19's zijn hetzelfde, zowel voor een 16v als voor een 1.4 energy... Bij de non-16v's moet je een klein lagertje bijbestellen zodat die bovenaan gezet wordt.
Al die spullen passen trouwens ook onder een megane coupé (pre98), ook voor alle motortypes :).
sterker nog, die van een clio past er ook onder :)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ik heb een soort fluit toon opeens in de auto....

Of een soort gieren is moeilijk te omschrijven...

Hij heeft het alleen in ze 2e, 4e en 5e versnelling.
Zodra ik de koppeling intrap is het weg en het het gaat mee op de toeren.
Hogere toeren hogere gier/fluit zeg maar (N)

Zal het het differentieel zijn ofzo?
Zal in ieder geval de bak olie is ff peilen...
R19 16V '91
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De 2e, 4e en 5e versnelling zitten op dezelfde as, oftewel de bak lagers. Ga maar sparen of op zoek naar een andere bak :wink:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

was ik al bang voor ja (N)


Goede smoes om er de 2.0 in te hangen wat toch al in de planning stond :smile:
R19 16V '91
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Goed excuus inderdaad :smile:
Plaats reactie