
ACT: Renault 1916V.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Daar ben ik jaren geleden al mee gestopt, een 19 16V als daily.. zat meer op de fiets dan in de auto richting werk. 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Och, mijn 19 heeft toch 4 jaar trouwe dienst gedaan als daily, mischien omdat het geen 16V is? 

Het is mijn vacantie-auto en ik rijd er 15000 km per jaar mee. Er gaat wel eens iets stuk, maar niets schokkends. Meest vervelende was een koppelingskabel in Zuid-Frankrijk. Dan moet je een dag wachten tot het onderdeel er is. Wel vervang ik alles wat niet deugd om problemen te voorkomen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Rij inmiddels al 2,5 jaar mijn 19 16v ook als daily, maar eigenlijk nooit echt problemen, hij heeft me altijd keurig thuis gebracht.
Mijn 7 jaar jongere Megane liet me minimaal 1x per maand in de steek, nooit spijt van gehad die er uit te hebben gedaan voor de 19 16v
Mijn 7 jaar jongere Megane liet me minimaal 1x per maand in de steek, nooit spijt van gehad die er uit te hebben gedaan voor de 19 16v

Anything worth doing is worth doing right!.
mooizo! heb de foto's gezien in jouw eigen topic maar daar kan ik blijkbaar niet antwoorden... je moet em idd laten uitlijnen nu, de bovenste gaten van de veerpoten onderaan zijn gleufjes en je kan die set dus afstellen naargelang welk camber je wil, en idd zoals daar al gezegd, lijkt het of ie niet echt goed staat zo, effe laten uitlijnen dus en dan gaat ie nog veeel beter sturen 

Iets anders, ik heb een trilling in het stuur als ik tussen de 110 en 140 rij, bij hogere en lagere snelheden is het weg, voorwielen niet goed gebalanceerd?
van 1 achterwiel is wel een plakloodje afgevallen viel me op
van 1 achterwiel is wel een plakloodje afgevallen viel me op
Trust me. I know what I'm doing.
Stel dat het bij 120 zou zijn, moet je het lichtjes voelen bij 60 en kan je het ook nog wel eens terugzien bij 180.
Maar het is wel vermoedelijk wat missend balanceerlood, als voel je de achterkant nooit in je stuur, maar dat wist je zelf ook wel denk ik
Maar het is wel vermoedelijk wat missend balanceerlood, als voel je de achterkant nooit in je stuur, maar dat wist je zelf ook wel denk ik

Ik laat hem gewoon uitlijnenFS1 schreef:mooizo! heb de foto's gezien in jouw eigen topic maar daar kan ik blijkbaar niet antwoorden... je moet em idd laten uitlijnen nu, de bovenste gaten van de veerpoten onderaan zijn gleufjes en je kan die set dus afstellen naargelang welk camber je wil, en idd zoals daar al gezegd, lijkt het of ie niet echt goed staat zo, effe laten uitlijnen dus en dan gaat ie nog veeel beter sturen

Weet ik zkeer dat het knap staat.
Ken zelf wel gaan gokken emt die sleuven mar dan komt het ook nooit goed

R19 16V '91
Wel jammer van het knikje in het spatbord RV....
3 rondjes om de rotonde om dan weer achter je maatje te rijden waar je eerst voor reed is toch ff te hard als het wiel zo in het spatbord zit
En volgens hem reed ik ook op 3 wielen
Dat ik binnenkort een nieuwe rug moet is bijzaak
3 rondjes om de rotonde om dan weer achter je maatje te rijden waar je eerst voor reed is toch ff te hard als het wiel zo in het spatbord zit

En volgens hem reed ik ook op 3 wielen

Dat ik binnenkort een nieuwe rug moet is bijzaak

R19 16V '91
hij heeft ook een goed verlaagde auto hoor 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 249-80.jpg[/img]
Ik heb nooit last van knikken in de schermen, hoe doe je dat toch elke keer..
Ik heb nooit last van knikken in de schermen, hoe doe je dat toch elke keer..

Zo ging het jaRonald1916V schreef:[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 249-80.jpg[/img]
Ik heb nooit last van knikken in de schermen, hoe doe je dat toch elke keer..

Heb jij de schermen uitgerold ofzo??
R19 16V '91
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee hij heeft geen positief camber van +3
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik heb nooit last van waterlek langs de luchthapper
.
En heb zeker ook geen last van wielen die het spatbord raken.
.
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... Medium.jpg[/img]

En heb zeker ook geen last van wielen die het spatbord raken.

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... Medium.jpg[/img]
Daar zit zeker ook air onder? 

Is ook wel lastiger met torsie-as maar had gekund 

Het moet natuurlijk wel rijdbaar blijven hè 

moet naar onder gedraaid he jef, niet naar boven, maar effe hier wat reply geven omdat ik dat niet kan in jouw project topic (geen recht ofzo?) de set heeft wel degelijk 16v topschotels erop zitten dus he, voor de gewone 19 bestaat er helemaal geen KW schroefset voor zover ik weet, én de lagers zitten daarbij onder de veer in de originele poten ipv erboven zoals bij de 16v, los daarvan, camber verstellen doe je idd door de bovenste boute anders te positioneren in die gleuf zoals je zelf al gevonden had 
***oja, spacers kunnen wel degelijk nodig zijn als je op deze laagte zakt, anders gaat je band tegen de veer komen (was toch zo bij originele 16v velgen)

***oja, spacers kunnen wel degelijk nodig zijn als je op deze laagte zakt, anders gaat je band tegen de veer komen (was toch zo bij originele 16v velgen)
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@FS1
Je kan niet in zijn project topic reageren omdat je geen volledig lid bent van de de RTC.
En met de originele 16v velgen heb je inderdaad spacers nodig als je echt laag wil, dat klopt
Je kan niet in zijn project topic reageren omdat je geen volledig lid bent van de de RTC.
En met de originele 16v velgen heb je inderdaad spacers nodig als je echt laag wil, dat klopt

Anything worth doing is worth doing right!.
das ook wel logisch, aangezien je veer voorbij de bovenzijde velg/band zakt... 

Schroefkitjes voor alle R19's zijn hetzelfde, zowel voor een 16v als voor een 1.4 energy... Bij de non-16v's moet je een klein lagertje bijbestellen zodat die bovenaan gezet wordt.
Al die spullen passen trouwens ook onder een megane coupé (pre98), ook voor alle motortypes
.
sterker nog, die van een clio past er ook onder
Al die spullen passen trouwens ook onder een megane coupé (pre98), ook voor alle motortypes

sterker nog, die van een clio past er ook onder

Ik heb een soort fluit toon opeens in de auto....
Of een soort gieren is moeilijk te omschrijven...
Hij heeft het alleen in ze 2e, 4e en 5e versnelling.
Zodra ik de koppeling intrap is het weg en het het gaat mee op de toeren.
Hogere toeren hogere gier/fluit zeg maar
Zal het het differentieel zijn ofzo?
Zal in ieder geval de bak olie is ff peilen...
Of een soort gieren is moeilijk te omschrijven...
Hij heeft het alleen in ze 2e, 4e en 5e versnelling.
Zodra ik de koppeling intrap is het weg en het het gaat mee op de toeren.
Hogere toeren hogere gier/fluit zeg maar

Zal het het differentieel zijn ofzo?
Zal in ieder geval de bak olie is ff peilen...
R19 16V '91
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De 2e, 4e en 5e versnelling zitten op dezelfde as, oftewel de bak lagers. Ga maar sparen of op zoek naar een andere bak 
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Goed excuus inderdaad 
