Positief. Over het algemeen goede garantie regeling. (gezien ervaringen uit het verleden)Gerald schreef:positief of negatief?Arco schreef:Sonic, Mannesmann, KS Tools
ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
Tja .. ik ben Facom-man ...Gerald schreef:Kom ik rond 6en even bij je langs dat ding ophalen als je het niet erg vind.Adinsx schreef:Sonic is goed spul(En nee, dat zeg ik niet omdat ze hier adverteren
)
Voro de hobby'ist in ieder geval meer dan voldoende. Heb thuis nog wel een brochure van ze liggen, kun je daar eens doorheen neuzen.
gedore, facom, en snapon vallen idd. wat uit prijscatogorie. Moet wel hobby blijven, al ben ik niet te beroerd om iets meer te betalen voor betere spullen.

Maar o.a. Kraftwerk is wel aardig voor de hobby om te sleutelen, maar in vergelijk met Mannesmann duurder, terwijl over het algemeen Mannesmann niet slecht is. Bitjes breken overigens bij de meeste merken snel ook Facom ...

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Eh.. dan ben ik nog niet thuis.Gerald schreef:Kom ik rond 6en even bij je langs dat ding ophalen als je het niet erg vind.Adinsx schreef:Sonic is goed spul(En nee, dat zeg ik niet omdat ze hier adverteren
)
Voro de hobby'ist in ieder geval meer dan voldoende. Heb thuis nog wel een brochure van ze liggen, kun je daar eens doorheen neuzen.
gedore, facom, en snapon vallen idd. wat uit prijscatogorie. Moet wel hobby blijven, al ben ik niet te beroerd om iets meer te betalen voor betere spullen.
Na het werk ff happen bij schoonouders.
Zal hier op het werk ff kijken of er hier nog 1 ligt, want thuis weet ik het ding ook zo 1,2,3, niet te vinden.
Heb je er veel haast bij?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Ik heb hier liggen:
Gedore brochure
Tool Special
Tool&Machine Journal 2010/2011
Aldoc brochure
Alleen de sonicbrochure moet ik nog even opsporen.
PS: abonnement op de AMT nemen, krijg je al die *uch* meuk in je brievenbus
Gedore brochure
Tool Special
Aldoc brochure
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Je mag hem van de week ook wel bij ons door de bus gooien als je hem gevonden hebt.Adinsx schreef: Eh.. dan ben ik nog niet thuis.
Na het werk ff happen bij schoonouders.
Zal hier op het werk ff kijken of er hier nog 1 ligt, want thuis weet ik het ding ook zo 1,2,3, niet te vinden.
Heb je er veel haast bij?
Gooi maar door de bus, dan komen ze daarna wel terug.Adinsx schreef:Ik heb hier liggen:
Gedore brochure
Tool Special
Aldoc brochure

Project: GTT Blue Sport
Arco, Facom is zooi. Die levenslange garantie is tegenwoordig eerder een garantie tot aan de deur. Hun ringratel sleutels zijn absoluut gelijk aan een 10€ aldi/lidll set en zoals je zelf al aanhaalt...de bits zijn van chocolade.Arco schreef:Tja .. ik ben Facom-man ...Wil niets liever. Kost een paar centen ja.
Als je een klus-amateur set wil die toch wat mishandeling kan ondergaan, vergelijk prijs-kwaliteit, dan raad ik Proxxon aan. Voor het betere spul verkies ik gedore,elora en snap-on.
Advies, koop torx die op een 1/2 of 1/2" past en niet die inschuifzooi.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
Ik heb een hoop van Facom (=gelijk aan een leuk kist gevuld met 8 laden-jo- schreef:Arco, Facom is zooi. Die levenslange garantie is tegenwoordig eerder een garantie tot aan de deur. Hun ringratel sleutels zijn absoluut gelijk aan een 10€ aldi/lidll set en zoals je zelf al aanhaalt...de bits zijn van chocolade.Arco schreef:Tja .. ik ben Facom-man ...Wil niets liever. Kost een paar centen ja.
Als je een klus-amateur set wil die toch wat mishandeling kan ondergaan, vergelijk prijs-kwaliteit, dan raad ik Proxxon aan. Voor het betere spul verkies ik gedore,elora en snap-on.
Advies, koop torx die op een 1/2 of 1/2" past en niet die inschuifzooi.

1/4"is leuk voor het kleine spul, maar serieus met Torx te werk gaan, gaat pas bij 3/8" en 1/2' ja. Helemaal mee eens.
Welke ringratelserie bedoel je ?? Ik heb de 46-serie (ringratel + steek) en die bevalt goed. Geen problemen ermee. Oke, ze zijn niet bedoeld zoals een volledige ring-steeksleutel, dus minder kracht kan erop worden gezet.
Je hebt ook nog een andere serie van Facom, en dat is ringratel aan beide kanten. Zijn volgens mij ook geklonken en dat is gewoon bagger...

-
huh..
ik heb zelf ook 1 en ander van facom
en ben er dik tevreden over..
word heus wel gebruikt waarvoor het gemaakt is.
zo vind ik mijn facom momentsleutel 10x beter in gebruik dan een
gedore maar ja ieder zn ding
ik heb zelf ook 1 en ander van facom
en ben er dik tevreden over..
word heus wel gebruikt waarvoor het gemaakt is.
zo vind ik mijn facom momentsleutel 10x beter in gebruik dan een
gedore maar ja ieder zn ding

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Wij hebben het proffesioneel gebruikt (werk) alsook in men schuur. Op het werk zijn we over gestapt naar snap-on omdat we enorm gezeik hadden met die zogenaamde "garantie". Bij mij in de schuur wordt het gereedschap ook wel eens "te" zwaar op de proeg gesteld zoals bijvoorbeeld een 2m lange buis op een gewone half duimse ratelsleutel. Bij een Gedore red je dat, bij een facom niet. Meermaals getest.
De Facom moment sleutels geven ook een veel te snelle "out-range". Die dingen zijn binnen de korste keren niet meer nauwkeurig en moeten 2 maandelijks getest, gesteld en ge-eikt worden. Met snap-on heb je dit ook helemaal niet en met de elora's ook niet.
Het zijn allemaal maar voorbeelden en veel zal van het individu afhangen maar als je het aan mij vraagt is facom zwaar overbetaald voor hetgeen je in de plaats krijgt. Laten we wel wezen, goed gereedschap kost gewoon geld.
De Facom moment sleutels geven ook een veel te snelle "out-range". Die dingen zijn binnen de korste keren niet meer nauwkeurig en moeten 2 maandelijks getest, gesteld en ge-eikt worden. Met snap-on heb je dit ook helemaal niet en met de elora's ook niet.
Het zijn allemaal maar voorbeelden en veel zal van het individu afhangen maar als je het aan mij vraagt is facom zwaar overbetaald voor hetgeen je in de plaats krijgt. Laten we wel wezen, goed gereedschap kost gewoon geld.
Het verhaal klot zeker! Maar wie zet er nou een 2m lange pijp op een ratel 
Daar heb je toch van die kniestukjes voor waar al een pijp aan zit...

-
- Über-Spammer
Dat de ratel eerder "dol" draait bij Facom dan bij Gedore / Hazet klopt. De vertanding bij facom is fijner dan bij de anderen waardoor er bij kracht (lees : brute) eerder het e.e.a. doorslipt.
Heb ik hier ook, een kraftwerk karretje.antoine schreef:Is Kraftwerk misschien een goede optie voor je. Ik neem aan dat je geen gedore gaat aanschaffen.
prima spul voor hobby hoor

Deze heb ik gekocht omdat dit jaar AL MIJNGEREEDSCHAP IS GESTOLEN UIT DE GARAGE!!! spul was nog geen 2 jaar oud, vooral stahlwille Sonic en Tengtools

Alle bonnen erbij gehad, was intotaal voor zn €2250,- aan gereedschap

maargoed ik heb weer gereedschap

Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
probeer eens een krukaspouliebout (wat een woord!) bij een transaxiaal te lossen waarbij je maar 4-5 cm hebt tussen blok en koets. Ik kan je vertellen dat dop en knietje te lang zijn.tutuur schreef:Het verhaal klot zeker! Maar wie zet er nou een 2m lange pijp op een ratel
Nood breekt wet...
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
Arthur; Jacco en ik hebben op deze manier ook al vanalles los gekregen van 5jes.....ben het helemaal met Jo eens nood breekt wet!-jo- schreef:probeer eens een krukaspouliebout (wat een woord!) bij een transaxiaal te lossen waarbij je maar 4-5 cm hebt tussen blok en koets. Ik kan je vertellen dat dop en knietje te lang zijn.tutuur schreef:Het verhaal klot zeker! Maar wie zet er nou een 2m lange pijp op een ratel
Nood breekt wet...
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
en met een 2 meter lange pijp krijg je alles los (of stukHessel schreef:Arthur; Jacco en ik hebben op deze manier ook al vanalles los gekregen van 5jes.....ben het helemaal met Jo eens nood breekt wet!-jo- schreef:probeer eens een krukaspouliebout (wat een woord!) bij een transaxiaal te lossen waarbij je maar 4-5 cm hebt tussen blok en koets. Ik kan je vertellen dat dop en knietje te lang zijn.tutuur schreef:Het verhaal klot zeker! Maar wie zet er nou een 2m lange pijp op een ratel
Nood breekt wet...

dat klopt ook wel, maar waar het kan gebruik ik zeker een knietje om mijn tools te sparen....
heb overigens al een paar jaar een merkloze doppenset die tot op heden nogsteeds prima werkt. en daar is ook al een hoop rots mee los gemaakt
heb overigens al een paar jaar een merkloze doppenset die tot op heden nogsteeds prima werkt. en daar is ook al een hoop rots mee los gemaakt

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
die kniestukjes met pijp breken ook gewoon af hoor, spreek uit ervaring 

Ik heb een compleet doppenset in mijn kar, 1/4 3/8 en 1/2 die gebruik ik normaal, en de ratel uit mijn goedkope sonic doppenset gebruik ik voor het eventuele lompe werk 1 m steigerpijp erop 

Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
-
tsja, he zal allemaal wel, tegenwoordig heb ik een sonic setje, bevalt wel goed, eerder dit ik het echt low budget met een aldi ratelset, toch wel respect voor, daar ging gewoon een 2 meter pijp op de ratel, ding bleef het maar doen
. doet het zelfs nog steeds voor dit soort doeleinden 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Als je de dingen recht en gelijkmatig belast, en er is niet al te veel speling in het binnenwerk, kun je vrij veel billige ratels behoorlijk ver doordrijven 
Meeste goedkope gaan kapot doordat binnenwerk gewoon scheef belast wordt omdat ze wat minder nauwkeurig in elkaar zitten. Je kan natuurlijk een goedkope hebben die toevalligerwijs wel binnen normen valt
Materiaaltechnisch scheelt het niet heel veel meer.

Meeste goedkope gaan kapot doordat binnenwerk gewoon scheef belast wordt omdat ze wat minder nauwkeurig in elkaar zitten. Je kan natuurlijk een goedkope hebben die toevalligerwijs wel binnen normen valt

Materiaaltechnisch scheelt het niet heel veel meer.
-
- Über-Spammer
Heb zelf een jaar of 3 geleden een kar van Kraftwerk gekocht, kostte toen ongeveer 500 euro meen ik.
Buiten de schroevendraaiers, doppenset en ring/steek set is alles al op het einde. Tangen zijn minder, doorslagen zijn nieuw al krom, beitels zijn zwak, bitjes breken snel af, hamers vallen uitelkaar etc.
Het is opzich geen probleem, alles wat stukgaat is meteen te vervangen voor wat beters
Buiten de schroevendraaiers, doppenset en ring/steek set is alles al op het einde. Tangen zijn minder, doorslagen zijn nieuw al krom, beitels zijn zwak, bitjes breken snel af, hamers vallen uitelkaar etc.
Het is opzich geen probleem, alles wat stukgaat is meteen te vervangen voor wat beters

Dat wou ik ook al zeggen japaulvanrooij schreef:die kniestukjes met pijp breken ook gewoon af hoor, spreek uit ervaring

Heb 2 sets staan van Kraftwerk... Doen eht perfect allebei

1 ligt altijd in de auto, is zo'n klein rateltje met allerlei bitjes erbij

R19 16V '91
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
schaamnaam 2010:
Con Domen won nipt van Piet Saman, Justin Case, Klaartje Komen en Metje Hol.

sommige ouders snappen het echt niet

Con Domen won nipt van Piet Saman, Justin Case, Klaartje Komen en Metje Hol.

sommige ouders snappen het echt niet

hahahahaha geweldig 

zo heet de vriendin van een maatje van mij fokje, en hij heet bakker van z'n achternaam..... ook leuk 

iemand bekend met merk RODAC voor een garagekrik? goed spul?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Niet echt een mooi model, lijnen kloppen niet echt.. lijkt meer op een Ford GT40 ofzoGeert schreef:kijk een echte renault alpine modelletje![]()
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10244

-
- Contacteer:
Over het gereedschap ik heb zelf Rahsol en ben er erg tevreden over. ik kreeg alleen gister een flyer binnen van fabory een complete kar met bahco voor 500 euro of zoiets.
heb zelf geen ervaring mer de kwaliteit van bahco maar ik dacht dat die altijd goed was.
heb zelf geen ervaring mer de kwaliteit van bahco maar ik dacht dat die altijd goed was.
Verkochten we bij de Brezan redelijk veel, ook aan garages. Zover ik weet degelijk spul, in ieder geval niet te vergelijken met Kraftwerk of een of ander Sjabibabi merk.PaulM schreef:iemand bekend met merk RODAC voor een garagekrik? goed spul?