Daar gaat het om....DennisT schreef: Mooi is anders ja, maar wel een heerlijk vakantie mee gehad![]()
ik ben vorig jaar zo op vakantie geweest naar Luxemburg
Daar gaat het om....DennisT schreef: Mooi is anders ja, maar wel een heerlijk vakantie mee gehad![]()
ik heb nu draagarmen van een clio rs, die zijn net zo breed als die van een willi/19 16v. zie mijn topic voor breedte, en daar kom jij echt niet mee weg denk ikDennisT schreef:Even een vraagje over mijn aandrijfassen: Door de verlaging zijn ze te lang, dus er moeten kortere in. Helaas kan ik niet 1,2,3 iemand vinden die dat wil doen dus vroeg ik mij af of andere draagarmen (Clio 16v?) het probleem ook oplossen. Hoeveel mm scheelt dit mij in spoorbreedte? Krijg ik niet veel last van negatief camber? Wellicht is deze oplossing makkelijker en goedkoper!
Ik snap het niet. Je hebt een kortere veer, maar je aandrijfas volgt gewoon hetzelfde traject als zonder de verlaging. Alleen is een deel van het traject niet meer aanwezig want je veer is korter. In geval van twijfel zou ik een schokbreker pakken zonder veer en de boel monteren en kijken of je alles kunt bewegen zonder dat de aandrijfas knel komt te zitten (en dat geld voor beide kanten)Martijn Kool schreef:hoezo zijn je assen te lang dan?
Vreemd, goed zoeken dan moet het lukken, vraag eens of ze het adres van de fabrikant van die assen willen geven.DennisT schreef:Allang gesproken, maar die doen hier niks meer meeGerald schreef:Vraag luco eens waar hij op maat gemaakte aandrijsassen vandaan heeft.
Bij het maken van een bocht naar rechts merk je dat de homokineet klem komt te zitten. Veel trillingen en geen goeie wegligging dus. Maar mijn draagarmen staan onder een veel grotere hoek naar boven dan ze normaal naar beneden staan, daarbij zit het scharnierpunt van de aandrijfas aan de bak hoger dan het scharnierpunt van de draagarm. Hoe dan ook zit het niet goed en wil ik ook wat meer plezier qua rijden met de auto beleven, dus 2 nieuwe assen erin en een paar centimeter omhoog met dat ding.Steven schreef:Ik denk toch eerder dat je momenteel al de verkeerde assen erin hebt zitten hoor, wat gebeurt er nu dan?
Foto is van frans forumJean-Paul-S schreef:Of je moet zoals Geert een complete stabistang aanpassen door er gaten in te maken. Maargoed, niet iedereen is daar fan van
Hoeft niet, maar ik weet niet of het verschil maakt om een andere te monteren.Merijn schreef:Waarschijnlijk is je stabistang 21mm. Waarom zou je de stabilisatorstang in z'n geheel willen vervangen? Als je de rubbers hebt liggen, kun je je makkelijk zien en passen of je de goeie hebt.
Jij hebt je stabi toch ook moeten verslijpen om hem in de beugels te krijgen?Martijn Kool schreef:nou een stabistang verslijpen op op die brakke 16v constructie te bouten zie ik hier gelukkig niet gebeuren
alleen wat korter maken ja, omdat ik geen 19 16v breedte heb. das heel wat anders dan wat jij liet zien.Geert schreef:Jij hebt je stabi toch ook moeten verslijpen om hem in de beugels te krijgen?Martijn Kool schreef:nou een stabistang verslijpen op op die brakke 16v constructie te bouten zie ik hier gelukkig niet gebeuren