Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Mark van Nierop
Contacteer:

DennisT schreef: Mooi is anders ja, maar wel een heerlijk vakantie mee gehad :beer:
Daar gaat het om....

ik ben vorig jaar zo op vakantie geweest naar Luxemburg
Afbeelding
Renault 19 1.8 16V Cabrio
DennisT
Moderator

Even een vraagje over mijn aandrijfassen: Door de verlaging zijn ze te lang, dus er moeten kortere in. Helaas kan ik niet 1,2,3 iemand vinden die dat wil doen dus vroeg ik mij af of andere draagarmen (Clio 16v?) het probleem ook oplossen. Hoeveel mm scheelt dit mij in spoorbreedte? Krijg ik niet veel last van negatief camber? Wellicht is deze oplossing makkelijker en goedkoper!
jacques

Ik heb wel een draagarm van een 19 16V Die schijnt identiek te zijn aan een williams. Welke maat wil je hebben? Ik stel voor van het binnenste gat van de lastdrager tot bv hart van een van de bouten waar de draagarm mee vastzit aan het subframe.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Vraag luco eens waar hij op maat gemaakte aandrijsassen vandaan heeft. :D
Tim
Car: E36 M3

Eurocat ;)
Martijn Kool

DennisT schreef:Even een vraagje over mijn aandrijfassen: Door de verlaging zijn ze te lang, dus er moeten kortere in. Helaas kan ik niet 1,2,3 iemand vinden die dat wil doen dus vroeg ik mij af of andere draagarmen (Clio 16v?) het probleem ook oplossen. Hoeveel mm scheelt dit mij in spoorbreedte? Krijg ik niet veel last van negatief camber? Wellicht is deze oplossing makkelijker en goedkoper!
ik heb nu draagarmen van een clio rs, die zijn net zo breed als die van een willi/19 16v. zie mijn topic voor breedte, en daar kom jij echt niet mee weg denk ik

met draagarmen van een clio 16v schiet je niets op en kom je ook nog te zitten met een heel ander soort stabilisatorstang.

hoezo zijn je assen te lang dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
DennisT
Moderator

Gerald schreef:Vraag luco eens waar hij op maat gemaakte aandrijsassen vandaan heeft. :D
Allang gesproken, maar die doen hier niks meer mee :(
jacques

Martijn Kool schreef:hoezo zijn je assen te lang dan?
Ik snap het niet. Je hebt een kortere veer, maar je aandrijfas volgt gewoon hetzelfde traject als zonder de verlaging. Alleen is een deel van het traject niet meer aanwezig want je veer is korter. In geval van twijfel zou ik een schokbreker pakken zonder veer en de boel monteren en kijken of je alles kunt bewegen zonder dat de aandrijfas knel komt te zitten (en dat geld voor beide kanten)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Tom
Moderator
Car: MB

Doordat de draagarmen omhoog komen te staan bij extreme verlaging kan het idd zijn dat de assen wat "lang" zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Ik denk toch eerder dat je momenteel al de verkeerde assen erin hebt zitten hoor, wat gebeurt er nu dan?

Jij bent namelijk ook weer niet de enigste die zo laag is, vraag bijvoorbeeld Catrinus of Sieger eens, die hadden volgens mij ook de assen al tegen de chassisbalken lopen ivm de extreme verlaging.

Die verkorting door de hoekverdraaiiig van de draagarm is nihil, bovendien onverlaagd is de draagarm ongeveer dezelfde hoek naar beneden. Enige verschil is dat de rechteras langer is dan de draagarm dus die kan iets naar binnen komen, maar het is allemaal niet eens heel extreem.

Wij dachten met dat Starslet project destijds ook problemen met de assen te hebben (corolla fusees en assen), ding op de brug gezet, aandrijfasmoer los en kijken hoeveel je de as nog naar binnen kon duwen, was aan 1 kant nog iets van 2-3mm, de andere kant meer. Nooit problemen mee gehad verder.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

DennisT schreef:
Gerald schreef:Vraag luco eens waar hij op maat gemaakte aandrijsassen vandaan heeft. :D
Allang gesproken, maar die doen hier niks meer mee :(
Vreemd, goed zoeken dan moet het lukken, vraag eens of ze het adres van de fabrikant van die assen willen geven.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
DennisT
Moderator

De auto staat nu op mijn werk op de brug ivm de APK, gelijk maar de schade opgenomen ivm de verlaging... Niks ernstigs opzich, maar ik ga de boel toch maar een paar centimeter omhoog schroeven. Ik ben het rijden met samengeknepen billen als je over een klinkerweg rijdt wel zat namelijk :lol:

[img]http://img704.imageshack.us/img704/4865/dsc00002ha.jpg[/img]

[img]http://img690.imageshack.us/img690/2002/dsc00004id.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
[img]http://img830.imageshack.us/img830/2470/dsc00005qg.jpg[/img]

Morgen eerst de auto maar eens afmelden, dan binnekort de boel op een wat rijdbaardere hoogte zetten en neiuwe aandrijfassen monteren.
DennisT
Moderator

Steven schreef:Ik denk toch eerder dat je momenteel al de verkeerde assen erin hebt zitten hoor, wat gebeurt er nu dan?
Bij het maken van een bocht naar rechts merk je dat de homokineet klem komt te zitten. Veel trillingen en geen goeie wegligging dus. Maar mijn draagarmen staan onder een veel grotere hoek naar boven dan ze normaal naar beneden staan, daarbij zit het scharnierpunt van de aandrijfas aan de bak hoger dan het scharnierpunt van de draagarm. Hoe dan ook zit het niet goed en wil ik ook wat meer plezier qua rijden met de auto beleven, dus 2 nieuwe assen erin en een paar centimeter omhoog met dat ding.

Verder wil ik ook wat dingen gaan wijzigen, maar tot nu toe nog geen bedrijf gevonden die mij hiermee kan helpen. Zodra er meer bekend is horen jullie dat wel ;)
Steven
Car: M536

Volgens mij is je homokineet gewoon verrot, ik heb namelijk exact hetzelfde momenteel met m'n Williams en dies niet extreem laag ofzo.

Hoor het ook alleen als ik hard een bocht naar links induik, klinkt een beetje alsof je het rubber van je banden aan het afrollen bent, right? (Echt zo'n rubbend geluid).

Dus gewoon originele homokineet erop (of nieuwe as) zetten en desnoods even op de brug controleren of je nog genoeg speling in die binnenste homokineet hebt zitten door de aandrijfasmoer los te draaien.
DennisT
Moderator

Daar lijkt het wel op ja, het voelt alsof je wiel helemaal los zit. Ik ga gewoon voor 2 nieuwe assen, die kosten de wereld toch niet en ik denk dat ze wel aardig op hun kloten hebben gehad als je de binnenschermen ziet :beer:
Martijn Kool

ik heb nog 2 goede assen liggen waarvan 1 nieuw aangeschaft nog geen jaar geleden.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
DennisT
Moderator

Trouwens weer een jaartje APK erbij :beer:
Haas
Car: Megane RS

gewoon een paar ordinaire 'skid'plates eronder vlammen en gassen met dat ding! :D
tutuur
Clubsponsor

zou wel zonde zijn als ie weer omhoog gaat maar kan het wel begrijpen :p
DennisT
Moderator

Welke bakolie heb ik nodig en zijn er nog meer dingen die ik moet vervangen icm de aandrijfassen (keerringen ofzo)?
Martijn Kool

75w80.

verder hoef je niets te vervangen.

splitpen kan er lastig uit komen, maar das gewoon kwestie van voorzichtig eruit tikken. als je vanavond komt heb ik nog wel een splitpennetje denk ik, heb je 1 reserve mocht ie er niet in 1 geheel uitkomen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Car: MB

Beste deuk ook in je chassisbalk :smile:

Oem veerpennetje kun je idd voor een splitpen verruilen. Andere optie is nog boutje/borgmoertje of een flinke tyrap.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator

2 nieuwe asjes zitten er weer onder, zat allemaal wel mee gelukkig. De rechter as miste een klem om de binnenste hoes, alles was daaronder dus kurkdroog |: Zonder vet gaat het natuurlijk wel kapot :wink: Verder dus ook de auto verhoogd met ongeveer 2,5 cm en dat rijdt wel een heel stuk beter zeg! Das was ook wel te verwachten natuurlijk, ben blij dat ik het gedaan heb 8) Zal wel weer een foto posten, want hij blijft natuurlijk vrij laag (L)
DennisT
Moderator

Ik wil het e.e.a. gaan vervangen wat de ophanging betreft, alleen komen er toch een paar vragen naar boven. Ik wil 2 nieuwe draagarmen monteren, nieuwe fuseekogels en nieuwe rubbers van o.a. de stabilisatiestang. Alleen hier zijn verschillende maten in heb ik al vaker gehoord. Is het verstandig om gelijk de stabilisatiestang te vervangen? Dan heb ik in ieder geval de juiste maat te pakken. De rubbers zijn iig 21mm.
DennisT
Moderator

Wie o wie?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ik neem aan dat je niet breder wilt gaan?

Dan blijft er eigenlijk weinig over om naar een dikkere stabi te gaan. Of je moet zoals Geert een complete stabistang aanpassen door er gaten in te maken. Maargoed, niet iedereen is daar fan van :beer:

De gtt had volgens mij 2 maten stabi, 19 en 21. Iemand anders zal daar wat meer in thuis zijn dan mij :p De stang hoef je niet door dezelfde nieuw te vervangen hoor.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 19 okt 2010 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waarschijnlijk is je stabistang 21mm. Waarom zou je de stabilisatorstang in z'n geheel willen vervangen? Als je de rubbers hebt liggen, kun je je makkelijk zien en passen of je de goeie hebt.
Geert
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Of je moet zoals Geert een complete stabistang aanpassen door er gaten in te maken. Maargoed, niet iedereen is daar fan van :beer:
Foto is van frans forum :wink: Zou het zelf ook niet doen maar zie wel slechter beunwerk hier.
Martijn Kool

nou een stabistang verslijpen op op die brakke 16v constructie te bouten zie ik hier gelukkig niet gebeuren :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
DennisT
Moderator

Merijn schreef:Waarschijnlijk is je stabistang 21mm. Waarom zou je de stabilisatorstang in z'n geheel willen vervangen? Als je de rubbers hebt liggen, kun je je makkelijk zien en passen of je de goeie hebt.
Hoeft niet, maar ik weet niet of het verschil maakt om een andere te monteren.
Martijn Kool

als ik jou was zou ik een schuifmaat pakken, de dikte van je stang checken en die rubbers bestellen.

wat moet jij met een andere stabi?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Contacteer:

Martijn Kool schreef:nou een stabistang verslijpen op op die brakke 16v constructie te bouten zie ik hier gelukkig niet gebeuren :smile:
Jij hebt je stabi toch ook moeten verslijpen om hem in de beugels te krijgen? :lol:
Martijn Kool

Geert schreef:
Martijn Kool schreef:nou een stabistang verslijpen op op die brakke 16v constructie te bouten zie ik hier gelukkig niet gebeuren :smile:
Jij hebt je stabi toch ook moeten verslijpen om hem in de beugels te krijgen? :lol:
alleen wat korter maken ja, omdat ik geen 19 16v breedte heb. das heel wat anders dan wat jij liet zien.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Mag dat ? :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"