ACT: Clio16V
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
eitje ja, je moet ff weten hoe
koplamp eruit, spanner laten zitten gewoon dynamo los draaien, riem eraf en via koplampgat naar buiten knooien.
koplamp eruit, spanner laten zitten gewoon dynamo los draaien, riem eraf en via koplampgat naar buiten knooien.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
lekker van de spanner afblijvenSteven schreef:Nee bedankt!
Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
schrale kutspanners. als je hem vast laat zitten hoef je hem ook niet opnieuw te spannen wat vaak niet meer gaat doordat alle tanden van dat tandwieltje altijd zijn afgebroken!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Daarom bij vervangen distributie & riemen, de spanners meenemen. Kost een paar centen ..Martijn Kool schreef:lekker van de spanner afblijvenSteven schreef:Nee bedankt!
Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
schrale kutspanners. als je hem vast laat zitten hoef je hem ook niet opnieuw te spannen wat vaak niet meer gaat doordat alle tanden van dat tandwieltje altijd zijn afgebroken!

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Die vervang ik dan ook altijd uiteraard
Maarja eigenlijk wil ik toch van dat ding af en hij hoeft niet veel op te brengen....
Als ik het weekend tijd heb zal ik wel ff ernaar kijken.
En als iemand er een 16V bij wilt hoor ik het wel.
Komt namelijk een motor voor de clio in de plaats, de R19 blijft
Maarja eigenlijk wil ik toch van dat ding af en hij hoeft niet veel op te brengen....
Als ik het weekend tijd heb zal ik wel ff ernaar kijken.
En als iemand er een 16V bij wilt hoor ik het wel.
Komt namelijk een motor voor de clio in de plaats, de R19 blijft

R19 16V '91
Arco schreef:Daarom bij vervangen distributie & riemen, de spanners meenemen. Kost een paar centen ..Martijn Kool schreef:lekker van de spanner afblijvenSteven schreef:Nee bedankt!
Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
schrale kutspanners. als je hem vast laat zitten hoef je hem ook niet opnieuw te spannen wat vaak niet meer gaat doordat alle tanden van dat tandwieltje altijd zijn afgebroken!
Bij deze spanners zitten de tandjes aan het blok en zijn vaak stuk (aluminium)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
*schaam*
yeps ... zit op dat losse stuk wat je vastmaakt aan het blok ...
yeps ... zit op dat losse stuk wat je vastmaakt aan het blok ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
arco, dit gaat over de multiriemspanner, die vervang je niet want die heeft de waarde van een halve clio 16v..Arco schreef:Daarom bij vervangen distributie & riemen, de spanners meenemen. Kost een paar centen ..Martijn Kool schreef:lekker van de spanner afblijvenSteven schreef:Nee bedankt!
Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
schrale kutspanners. als je hem vast laat zitten hoef je hem ook niet opnieuw te spannen wat vaak niet meer gaat doordat alle tanden van dat tandwieltje altijd zijn afgebroken!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Met een bandenlepel ofzo kun je dat ding ook prima spannen, ook zonder tandjes. 

Precies, bij mijn Clio was dat stripje ook pleite.
De dynamo heb ik toen ooit eens in een half uur vervangen, koplamp eruit halen en ik kon er zo bij.
Gewoon ook lekker opgespannen laten zitten en de dynamo er weer tussen wurmen gaat prima en scheelt je een hoop tijd en gevloek.
De dynamo heb ik toen ooit eens in een half uur vervangen, koplamp eruit halen en ik kon er zo bij.
Gewoon ook lekker opgespannen laten zitten en de dynamo er weer tussen wurmen gaat prima en scheelt je een hoop tijd en gevloek.

Tom schreef:Waarom zou dat boekje er langs zitten? Koop gewoon een liter en je hebt genoeg. 3 tiende terug brengen zal toch al lastig worden...........
nou, meer dat ik dadelijk fijn 1 liter haal, ga knutselen en vervolgens blijkt dat ik 2 liter nodig heb. Wat op een zondag wel wat lastiger te verkrijgen is en ik er niet zo van houd om een pokke eind te gaan fietsen

Vandaar dat ik het even vraag..
Maar dan weet ik in ieder geval dat ik aan een liter genoeg heb.
(Riel ook thanks:) )
Imbus idd.Steven schreef:Nee bedankt!
Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
nu moet ik liegen of het bij Paul zijn Clio was of onze circuitfrikandel, maar daar zat dat stripje met die tandjes gebout op die steun, maar 2 klein imbusbouten 3 geloof ik. Daar was dat ding ook van staal en niet meer van aluminium.
hmm interresant, was het een fase2 16v?Haas schreef:nu moet ik liegen of het bij Paul zijn Clio was of onze circuitfrikandel, maar daar zat dat stripje met die tandjes gebout op die steun, maar 2 klein imbusbouten 3 geloof ik. Daar was dat ding ook van staal en niet meer van aluminium.
volgens mij wel....
kan er ff niet meer opkomen.... die van Paul was het volgens mij niet, want daar heb ik 4 jaar terug al mee lopen leuren. Het was of dat kapotte blok van onze 16v of de werkende.
Zal eens kijken of het op de foto staat ergens... monument!
kan er ff niet meer opkomen.... die van Paul was het volgens mij niet, want daar heb ik 4 jaar terug al mee lopen leuren. Het was of dat kapotte blok van onze 16v of de werkende.
Zal eens kijken of het op de foto staat ergens... monument!
dat is niet de mijne iig



Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
En een Phase I of niet i.v.m. geen stuurbekrachtiging ... ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
dit is onze werkende motor in de circuitclio. Motor was zonder stuurbekrachtiging en heb er stuurbekrachtiging opgebouwd van het kapotte blok, maar die steun is orig van het blok !
ziet er wel lekker bruin uit allemaal 

smerig....
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
sja, ding staat meer stil dan datie rijd, dan krijg je dat... Ach, en dan nog, een minuutje draaien en t meeste is weg. En wat er dan niet weg is, lekker belangrijk 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
een stabistang van een williams past zeker niet onder een 16v met 16v draagarmen?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nee de stabistang van een willie zit op dezelfde manier vast als een 19 16V. En dat is anders als de clio 16v 
Met wat aanpas werk wel. montage punten zijn totaal andersderbimarcel schreef:een stabistang van een williams past zeker niet onder een 16v met 16v draagarmen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dan wil ik jou dat eens zien doen, op Clio 16v armen 

[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... 07667m.jpg[/img]Jean-Paul-S schreef:Dan wil ik jou dat eens zien doen, op Clio 16v armen
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... 07668m.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
gelukkig wel, de originele beugeltjes zijn wel hetzelfde maar niet gemaakt voor zo een dikke stang.jacques schreef:Ik had alle beugeltjes en klemmetjes van de stabilisatorstang erbij gedaan voor Martijn. Dan wordt het ineens een ander verhaal.
clio 16v heeft een heel andere constructie. als je daarmee toch aan het aanpassen gaat pak dan ook gelijk williams breedte..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat is gewoon beun de haas vind ikGeert schreef:[afbeeldingen]Jean-Paul-S schreef:Dan wil ik jou dat eens zien doen, op Clio 16v armen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
derbimarcel schreef:een stabistang van een williams past zeker niet onder een 16v met 16v draagarmen?
Waarom zou je dat willen? Ik vind een stuggere stabi wel vervelend, ze zijn onderstuurd genoeg. Dan maar wat rollen tegengaan door goede vering, niet?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
op de ring heb ik totaal geen last van onderstuur,
ik vind hem zo veel hellen met gele koni's komend jaar gaat me cup setje eronder misschien dat het dan anders is.
maar anders ga ook ik naar willy breedte. alleen jammer dat de assen zo duur zijn.
ik vind hem zo veel hellen met gele koni's komend jaar gaat me cup setje eronder misschien dat het dan anders is.
maar anders ga ook ik naar willy breedte. alleen jammer dat de assen zo duur zijn.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Echt wel, met hoofdlettersMartijn Kool schreef:dat is gewoon beun de haas vind ikGeert schreef:[afbeeldingen]Jean-Paul-S schreef:Dan wil ik jou dat eens zien doen, op Clio 16v armen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Williams breedte gaat daar heel veel in goedmaken. Op diverse plekken worden ze wel eens gesloopt, en kun je een set scoren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
bijvoorbeeld 
