ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

eitje ja, je moet ff weten hoe

koplamp eruit, spanner laten zitten gewoon dynamo los draaien, riem eraf en via koplampgat naar buiten knooien.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Nee bedankt! :p

Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
lekker van de spanner afblijven

schrale kutspanners. als je hem vast laat zitten hoef je hem ook niet opnieuw te spannen wat vaak niet meer gaat doordat alle tanden van dat tandwieltje altijd zijn afgebroken!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Martijn Kool schreef:
Steven schreef:Nee bedankt! :p

Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
lekker van de spanner afblijven

schrale kutspanners. als je hem vast laat zitten hoef je hem ook niet opnieuw te spannen wat vaak niet meer gaat doordat alle tanden van dat tandwieltje altijd zijn afgebroken!
Daarom bij vervangen distributie & riemen, de spanners meenemen. Kost een paar centen .. 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Die vervang ik dan ook altijd uiteraard :wink:

Maarja eigenlijk wil ik toch van dat ding af en hij hoeft niet veel op te brengen....
Als ik het weekend tijd heb zal ik wel ff ernaar kijken.
En als iemand er een 16V bij wilt hoor ik het wel.

Komt namelijk een motor voor de clio in de plaats, de R19 blijft (Y)
R19 16V '91
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Arco schreef:
Martijn Kool schreef:
Steven schreef:Nee bedankt! :p

Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
lekker van de spanner afblijven

schrale kutspanners. als je hem vast laat zitten hoef je hem ook niet opnieuw te spannen wat vaak niet meer gaat doordat alle tanden van dat tandwieltje altijd zijn afgebroken!
Daarom bij vervangen distributie & riemen, de spanners meenemen. Kost een paar centen .. 8)

Bij deze spanners zitten de tandjes aan het blok en zijn vaak stuk (aluminium)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

*schaam*

yeps ... zit op dat losse stuk wat je vastmaakt aan het blok ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arco schreef:
Martijn Kool schreef:
Steven schreef:Nee bedankt! :p

Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
lekker van de spanner afblijven

schrale kutspanners. als je hem vast laat zitten hoef je hem ook niet opnieuw te spannen wat vaak niet meer gaat doordat alle tanden van dat tandwieltje altijd zijn afgebroken!
Daarom bij vervangen distributie & riemen, de spanners meenemen. Kost een paar centen .. 8)
arco, dit gaat over de multiriemspanner, die vervang je niet want die heeft de waarde van een halve clio 16v..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Met een bandenlepel ofzo kun je dat ding ook prima spannen, ook zonder tandjes. :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Precies, bij mijn Clio was dat stripje ook pleite.
De dynamo heb ik toen ooit eens in een half uur vervangen, koplamp eruit halen en ik kon er zo bij.
Gewoon ook lekker opgespannen laten zitten en de dynamo er weer tussen wurmen gaat prima en scheelt je een hoop tijd en gevloek. :D
juulvr
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 10:41
Contacteer:

Tom schreef:Waarom zou dat boekje er langs zitten? Koop gewoon een liter en je hebt genoeg. 3 tiende terug brengen zal toch al lastig worden...........

nou, meer dat ik dadelijk fijn 1 liter haal, ga knutselen en vervolgens blijkt dat ik 2 liter nodig heb. Wat op een zondag wel wat lastiger te verkrijgen is en ik er niet zo van houd om een pokke eind te gaan fietsen :lol:

Vandaar dat ik het even vraag..

Maar dan weet ik in ieder geval dat ik aan een liter genoeg heb.
(Riel ook thanks:) )
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:Nee bedankt! :p

Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
Imbus idd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nu moet ik liegen of het bij Paul zijn Clio was of onze circuitfrikandel, maar daar zat dat stripje met die tandjes gebout op die steun, maar 2 klein imbusbouten 3 geloof ik. Daar was dat ding ook van staal en niet meer van aluminium.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Haas schreef:nu moet ik liegen of het bij Paul zijn Clio was of onze circuitfrikandel, maar daar zat dat stripje met die tandjes gebout op die steun, maar 2 klein imbusbouten 3 geloof ik. Daar was dat ding ook van staal en niet meer van aluminium.
hmm interresant, was het een fase2 16v?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

volgens mij wel....
kan er ff niet meer opkomen.... die van Paul was het volgens mij niet, want daar heb ik 4 jaar terug al mee lopen leuren. Het was of dat kapotte blok van onze 16v of de werkende.
Zal eens kijken of het op de foto staat ergens... monument!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

dat is niet de mijne iig :P ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En een Phase I of niet i.v.m. geen stuurbekrachtiging ... ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dit is onze werkende motor in de circuitclio. Motor was zonder stuurbekrachtiging en heb er stuurbekrachtiging opgebouwd van het kapotte blok, maar die steun is orig van het blok !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er wel lekker bruin uit allemaal :lol:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

smerig....
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

sja, ding staat meer stil dan datie rijd, dan krijg je dat... Ach, en dan nog, een minuutje draaien en t meeste is weg. En wat er dan niet weg is, lekker belangrijk (B)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

een stabistang van een williams past zeker niet onder een 16v met 16v draagarmen?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nee de stabistang van een willie zit op dezelfde manier vast als een 19 16V. En dat is anders als de clio 16v :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

derbimarcel schreef:een stabistang van een williams past zeker niet onder een 16v met 16v draagarmen?
Met wat aanpas werk wel. montage punten zijn totaal anders
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Dan wil ik jou dat eens zien doen, op Clio 16v armen :D
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik had alle beugeltjes en klemmetjes van de stabilisatorstang erbij gedaan voor Martijn. Dan wordt het ineens een ander verhaal.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Dan wil ik jou dat eens zien doen, op Clio 16v armen :D
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... 07667m.jpg[/img]

[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... 07668m.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

jacques schreef:Ik had alle beugeltjes en klemmetjes van de stabilisatorstang erbij gedaan voor Martijn. Dan wordt het ineens een ander verhaal.
gelukkig wel, de originele beugeltjes zijn wel hetzelfde maar niet gemaakt voor zo een dikke stang.

clio 16v heeft een heel andere constructie. als je daarmee toch aan het aanpassen gaat pak dan ook gelijk williams breedte..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Geert schreef:
Jean-Paul-S schreef:Dan wil ik jou dat eens zien doen, op Clio 16v armen :D
[afbeeldingen]
dat is gewoon beun de haas vind ik
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

derbimarcel schreef:een stabistang van een williams past zeker niet onder een 16v met 16v draagarmen?

Waarom zou je dat willen? Ik vind een stuggere stabi wel vervelend, ze zijn onderstuurd genoeg. Dan maar wat rollen tegengaan door goede vering, niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

op de ring heb ik totaal geen last van onderstuur,
ik vind hem zo veel hellen met gele koni's komend jaar gaat me cup setje eronder misschien dat het dan anders is.
maar anders ga ook ik naar willy breedte. alleen jammer dat de assen zo duur zijn.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Martijn Kool schreef:
Geert schreef:
Jean-Paul-S schreef:Dan wil ik jou dat eens zien doen, op Clio 16v armen :D
[afbeeldingen]
dat is gewoon beun de haas vind ik
Echt wel, met hoofdletters :~
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Williams breedte gaat daar heel veel in goedmaken. Op diverse plekken worden ze wel eens gesloopt, en kun je een set scoren.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Jean-Paul-S schreef:Op diverse plekken worden ze wel eens gesloopt
een boom.....een vangrail......een belabberde bestuurder......... :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

bijvoorbeeld (0)
Plaats reactie