ACT: Clio Williams
-
- Car: R19.R
Een willie heeft niet voor niets een JC5, dat koppel gaat een JB3 niet leuk vinden. (JC5 heeft andere (betere) lagers als een JB3 die meer kunnen hebben, voor de rest geen verschil).
maar ze zijn er dus wel met andere overbrenging? dan zal ik even de code's op gaan zoeken en hoop dat iemand mij dan uitsluitsel kan geven....
heb in een 16v gereden met 195/45/15 die liep bij 6700 iets van 210 ofzo terwijl de willie met zelfde bandenmaat dan al in de toerenbegrenzer zit maar de teller ~220 aangeeft....
heb in een 16v gereden met 195/45/15 die liep bij 6700 iets van 210 ofzo terwijl de willie met zelfde bandenmaat dan al in de toerenbegrenzer zit maar de teller ~220 aangeeft....
Dit scheelt inderdaad maar niet dus zoveel dat hij binnen 20.000 km stuk is. maar kwa verhoudingen zou ik me niet zo druk maken, zoveel wijkt het niet af.Maarten-Jan schreef:Een willie heeft niet voor niets een JC5, dat koppel gaat een JB3 niet leuk vinden. (JC5 heeft andere (betere) lagers als een JB3 die meer kunnen hebben, voor de rest geen verschil).
de willie staat nu net over de 3ton, heb nog een bak liggen waar volgens de teller 1.6ton op staat, die houd het toch wel zo lang uit als dat de willie motor nog leeft? 

-
Zolang je olie in die willie motor gooit gaat die bak eerder stuk
Zal allicht niet binnen 20k stuk zijn maar wel eerder als een JC5, verhoudingen zou ik me inderdaad niet al te druk om maken, zolang het maar geen diesel JB3 is

Zal allicht niet binnen 20k stuk zijn maar wel eerder als een JC5, verhoudingen zou ik me inderdaad niet al te druk om maken, zolang het maar geen diesel JB3 is
lijkt me ook best grappig, 120 met 2500tpm 

-
Wel lekker zuinig 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Tim z'n Willy gaat als een raket met de JB3 bak er achter, lekker kort nuGeert schreef:Dit scheelt inderdaad maar niet dus zoveel dat hij binnen 20.000 km stuk is. maar kwa verhoudingen zou ik me niet zo druk maken, zoveel wijkt het niet af.Maarten-Jan schreef:Een willie heeft niet voor niets een JC5, dat koppel gaat een JB3 niet leuk vinden. (JC5 heeft andere (betere) lagers als een JB3 die meer kunnen hebben, voor de rest geen verschil).

-
Dat laatste is ook weer heel erg waar. Dat zo'n bak wat korter is, maakt dat de belasting ook weer niet lichter of denk ik raar? (even buitenom dat ik echt raar denk
)

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Geen idee, Tim krijgt alles stuk dus het maakt allemaal niet zo veel uit.Maarten-Jan schreef:Dat laatste is ook weer heel erg waar. Dat zo'n bak wat korter is, maakt dat de belasting ook weer niet lichter of denk ik raar? (even buitenom dat ik echt raar denk![]()
)

volgens mij maakt het niet uit, de motor levert een bepaald vermogen en op welk verzet dan ook blijft deze hetzelfde.
alleen de verhouding van kracht vs. rotatie naar de wielen veranderd denk ik.
alleen de verhouding van kracht vs. rotatie naar de wielen veranderd denk ik.
-
Om een kromme vergelijking te maken, als je op de fiets in de hoogste versnelling kracht uitoefent en in de laagste versnellings diezelfde kracht?
Dan lijkt mij dat in elk geval de lagers minder te verduren hebben.
Dan lijkt mij dat in elk geval de lagers minder te verduren hebben.
maximale kracht is nogsteeds maximale kracht, verschil is dat je de kracht vermenigvuldigd door een lagere overbrenging toe te passen.
-
De kracht veranderd niet, maar de belasting wel denk ik zo?
hoe kan de belasting veranderen als de kracht niet veranderd dan?
-
- Car: Clio 16V 2.0
M=FxL
moment is kracht x arm.
100pk op een lichte vertanding is zwaarder voor de bak dan 100 pk op een hele zware vertanding
Moet zulk soort dingen allemaal op school berekenen
(werktuigbouwkunde)
moment is kracht x arm.
100pk op een lichte vertanding is zwaarder voor de bak dan 100 pk op een hele zware vertanding
(werktuigbouwkunde)
-
Duidelijk 

-
- Moderator
- Car: Megane
-
jemig! 300 nm @ 5 tpm!
derbimarcel schreef:M=FxL
moment is kracht x arm.
(werktuigbouwkunde)
Je kan niet zeggen '100pk op lichte vertanding'. Vermogen heeft pas iets met kracht te maken als er Arbeid verricht wordt, werktuigbouwkundigen jullie denken ook ook alleen maar in vectoren

Plus je gaat er zomaar vanuit dat de rotatiefrequentie er niet toe doet, die bij een lange overbrenging natuurlijk veel groter is.
Op de prise-as komt overal dezelfde kracht te staan, en die komt van het draaimoment van de motor. Of je nu zwaar of licht schakelt.
Op je dif of aandrijfassen komt meer belasting als je een kortere versnelling hebt.
(pth motorvoertuigen)
bedankt voor de bevestiging 

Alstu-tuur
-
- Über-Spammer
Nee, de kappen passen enkel op spiegels die daarvoor zijn voorbereid. Je hebt namelijk ook het basis model, hier zitten geen gaatjes in waar de kap inklikt.
Ik ben een beetje aan het rond neuzen naar een auto en tja de Williams is en blijft mijn nummer 1. Nu wil ik even vragen of jullie bekend zijn met deze auto en of dit wel een goede/betrouwbare auto is.
Ik hoor het graag.
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... q=williams
Ik hoor het graag.
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... q=williams
Lijkt mij voor het geld geen gekke keuze. Maar voor een echte nette ben je nog altijd veel geld kwijt.
-
- Moderator
- Car: MB
Volgens het register mei dit jaar te koop voor 3750. Een genummerde Nederlandse phase 1 zie je overigens niet meer zoveel te koop. In die zin wel een leuke dus. Als hij technisch goed is kun je er nog een hoop lol van hebben. Die schermen kost wel wat om net te krijgen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bedankt voor de snelle reacties
Ik zal eens contact opnemen met de verkoper om misschien een keer langs te gaan om eens even te gluren.
Alleen beetje jammer dat ik er 125KM voor moet rijden... Je moet er toch wat voor over hebben, zeg ik dan maar.

Alleen beetje jammer dat ik er 125KM voor moet rijden... Je moet er toch wat voor over hebben, zeg ik dan maar.
Pardon, slechts 125km? Kom jij nooit buiten de grens van je dorp ofzo?
Je moest eens weten hoeveel loze km's ik heb afgelegd voor autos.
Van Beverwijk naar Limburg, Zeeland, etc. allemaal voor autos die het niet waren.
Heb ook diverse autos naar België verkocht en zelf ook 1 uit België gehaald. (eerst alleen kijken en daarna met aanhanger opgehaald)
Gelukkig vaak Ray en Edje mee, dus gewoon een leuk dagje uit van maken, helemaal top
Je moest eens weten hoeveel loze km's ik heb afgelegd voor autos.
Van Beverwijk naar Limburg, Zeeland, etc. allemaal voor autos die het niet waren.
Heb ook diverse autos naar België verkocht en zelf ook 1 uit België gehaald. (eerst alleen kijken en daarna met aanhanger opgehaald)
Gelukkig vaak Ray en Edje mee, dus gewoon een leuk dagje uit van maken, helemaal top

-
- Über-Spammer
Wat Steven zegt: gewoon een uitje van maken. Voor mijn Williams heb ik 340km enkele reis gereden bijvoorbeeld

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
370 KM heen en weer 370 km terug voor een blok....Jean-Paul-S schreef:Wat Steven zegt: gewoon een uitje van maken. Voor mijn Williams heb ik 340km enkele reis gereden bijvoorbeeld![]()

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"