ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Een willie heeft niet voor niets een JC5, dat koppel gaat een JB3 niet leuk vinden. (JC5 heeft andere (betere) lagers als een JB3 die meer kunnen hebben, voor de rest geen verschil).
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

maar ze zijn er dus wel met andere overbrenging? dan zal ik even de code's op gaan zoeken en hoop dat iemand mij dan uitsluitsel kan geven....

heb in een 16v gereden met 195/45/15 die liep bij 6700 iets van 210 ofzo terwijl de willie met zelfde bandenmaat dan al in de toerenbegrenzer zit maar de teller ~220 aangeeft....
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Een willie heeft niet voor niets een JC5, dat koppel gaat een JB3 niet leuk vinden. (JC5 heeft andere (betere) lagers als een JB3 die meer kunnen hebben, voor de rest geen verschil).
Dit scheelt inderdaad maar niet dus zoveel dat hij binnen 20.000 km stuk is. maar kwa verhoudingen zou ik me niet zo druk maken, zoveel wijkt het niet af.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

de willie staat nu net over de 3ton, heb nog een bak liggen waar volgens de teller 1.6ton op staat, die houd het toch wel zo lang uit als dat de willie motor nog leeft? :lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zolang je olie in die willie motor gooit gaat die bak eerder stuk :p
Zal allicht niet binnen 20k stuk zijn maar wel eerder als een JC5, verhoudingen zou ik me inderdaad niet al te druk om maken, zolang het maar geen diesel JB3 is :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

lijkt me ook best grappig, 120 met 2500tpm :lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wel lekker zuinig :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:
Maarten-Jan schreef:Een willie heeft niet voor niets een JC5, dat koppel gaat een JB3 niet leuk vinden. (JC5 heeft andere (betere) lagers als een JB3 die meer kunnen hebben, voor de rest geen verschil).
Dit scheelt inderdaad maar niet dus zoveel dat hij binnen 20.000 km stuk is. maar kwa verhoudingen zou ik me niet zo druk maken, zoveel wijkt het niet af.
Tim z'n Willy gaat als een raket met de JB3 bak er achter, lekker kort nu :p hoe lang ie heel blijft weet niemand, maar dat weet je bij een JC5 tegenwoordig ook niet meer.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat laatste is ook weer heel erg waar. Dat zo'n bak wat korter is, maakt dat de belasting ook weer niet lichter of denk ik raar? (even buitenom dat ik echt raar denk :p :wink: )
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Maarten-Jan schreef:Dat laatste is ook weer heel erg waar. Dat zo'n bak wat korter is, maakt dat de belasting ook weer niet lichter of denk ik raar? (even buitenom dat ik echt raar denk :p :wink: )
Geen idee, Tim krijgt alles stuk dus het maakt allemaal niet zo veel uit. :lol: :beer: :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

volgens mij maakt het niet uit, de motor levert een bepaald vermogen en op welk verzet dan ook blijft deze hetzelfde.

alleen de verhouding van kracht vs. rotatie naar de wielen veranderd denk ik.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Om een kromme vergelijking te maken, als je op de fiets in de hoogste versnelling kracht uitoefent en in de laagste versnellings diezelfde kracht?
Dan lijkt mij dat in elk geval de lagers minder te verduren hebben.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

maximale kracht is nogsteeds maximale kracht, verschil is dat je de kracht vermenigvuldigd door een lagere overbrenging toe te passen.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De kracht veranderd niet, maar de belasting wel denk ik zo?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoe kan de belasting veranderen als de kracht niet veranderd dan?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

M=FxL
moment is kracht x arm.

100pk op een lichte vertanding is zwaarder voor de bak dan 100 pk op een hele zware vertanding

Moet zulk soort dingen allemaal op school berekenen
(werktuigbouwkunde)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Werkbouwtuig hehe..

Ja ik ben er ook 1
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Duidelijk (Y)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

jemig! 300 nm @ 5 tpm!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

derbimarcel schreef:M=FxL
moment is kracht x arm.

100pk op een lichte vertanding is zwaarder voor de bak dan 100 pk op een hele zware vertanding

Moet zulk soort dingen allemaal op school berekenen
(werktuigbouwkunde)


Je kan niet zeggen '100pk op lichte vertanding'. Vermogen heeft pas iets met kracht te maken als er Arbeid verricht wordt, werktuigbouwkundigen jullie denken ook ook alleen maar in vectoren :p

Plus je gaat er zomaar vanuit dat de rotatiefrequentie er niet toe doet, die bij een lange overbrenging natuurlijk veel groter is.

Op de prise-as komt overal dezelfde kracht te staan, en die komt van het draaimoment van de motor. Of je nu zwaar of licht schakelt.

Op je dif of aandrijfassen komt meer belasting als je een kortere versnelling hebt.

(pth motorvoertuigen)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

bedankt voor de bevestiging (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Alstu-tuur
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

:lol:
Marc
Berichten: 361
Lid geworden op: di 4 sep 2001 0:00
Locatie: Betuwe

Passen de ph2 spiegelkappen op iedere willekeurige ph2 spiegel?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Nee, de kappen passen enkel op spiegels die daarvoor zijn voorbereid. Je hebt namelijk ook het basis model, hier zitten geen gaatjes in waar de kap inklikt.
Marc
Berichten: 361
Lid geworden op: di 4 sep 2001 0:00
Locatie: Betuwe

:-(

Thanx (Y)
JeffreyGT
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 29 okt 2008 19:45
Locatie: Emmen
Contacteer:

Ik ben een beetje aan het rond neuzen naar een auto en tja de Williams is en blijft mijn nummer 1. Nu wil ik even vragen of jullie bekend zijn met deze auto en of dit wel een goede/betrouwbare auto is.

Ik hoor het graag.

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... q=williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Lijkt mij voor het geld geen gekke keuze. Maar voor een echte nette ben je nog altijd veel geld kwijt.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Volgens het register mei dit jaar te koop voor 3750. Een genummerde Nederlandse phase 1 zie je overigens niet meer zoveel te koop. In die zin wel een leuke dus. Als hij technisch goed is kun je er nog een hoop lol van hebben. Die schermen kost wel wat om net te krijgen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
JeffreyGT
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 29 okt 2008 19:45
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bedankt voor de snelle reacties (Y) Ik zal eens contact opnemen met de verkoper om misschien een keer langs te gaan om eens even te gluren.
Alleen beetje jammer dat ik er 125KM voor moet rijden... Je moet er toch wat voor over hebben, zeg ik dan maar.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Pardon, slechts 125km? Kom jij nooit buiten de grens van je dorp ofzo?

Je moest eens weten hoeveel loze km's ik heb afgelegd voor autos.
Van Beverwijk naar Limburg, Zeeland, etc. allemaal voor autos die het niet waren.
Heb ook diverse autos naar België verkocht en zelf ook 1 uit België gehaald. (eerst alleen kijken en daarna met aanhanger opgehaald)

Gelukkig vaak Ray en Edje mee, dus gewoon een leuk dagje uit van maken, helemaal top :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Wat Steven zegt: gewoon een uitje van maken. Voor mijn Williams heb ik 340km enkele reis gereden bijvoorbeeld :wink: :~
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Maar pas altijd op voor roest

[img]http://farm5.static.flickr.com/4088/504 ... f5a4_z.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jean-Paul-S schreef:Wat Steven zegt: gewoon een uitje van maken. Voor mijn Williams heb ik 340km enkele reis gereden bijvoorbeeld :wink: :~
370 KM heen en weer 370 km terug voor een blok.... :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie