Geert schreef:Gister avond bezig geweest met Mike zijn stationair probleem.
De eerste 2 minuten na het starten van de motor zakt het toerental enorm laag, hij valt net niet uit. Dit duurt dan een seconde of 10 en dan geeft de motor automatisch een dot gas en loopt bij weer 10 seconde probleemloos. Daarna begint het weer opnieuw. En na een aantal minuten is het probleem opgelost en loopt hij netjes 900rpm.
Dit doet hij ongeacht temperatuur van de motor (dus ook als hij warm is), het komt dus alleen voor bij de eerste 2 minuten na het starten.
Wat hebben wij allemaal al geprobeerd:
brandstof pomp vervangen
accu vervangen door volledig opgeladen variant
stappen motor schoon gemaakt
aarde van de brandstof pomp
lambda sonde van me williams gemonteerd.
Wat mij gister wel op viel. Accu voltage is 13.80 volt. Brandstof pomp krijgt 11.6 volt. Tot hij dus begint in te houden dan zakt dit tot 11.30 volt.
Ook komt dit probleem niet altijd voor. Soms gaat het een aantal dagen goed.
o,ja het is begonnen na dat mike zijn tank een keer volledig heeft leeg gereden.
Om hier op terug te komen, Het probleem lijkt bij mij eindelijk opgelost!!
2 weken geleden sloeg mijn auto (100m van mn oprit) af. Wat een geluk dat hij dat niet in ergens in the middle of nowhere deed. (ik ontwijk graag drukke wegen). in met een vies brandluchtje kreeg ik hem met het laatste beetje snelheid achter mijn huis stil. Achteraf bleek dat de kabelboom sluiting maakte of kreeg.
Het gevolg was o.a. dat de de brandstofpomp continu liep zodra de accu aangesloten was, en op 1 of andere manier werd er 1 of meerdere injector en opgengegooid. Het resultaat is dat de het de halve kop + inlaatspruitstuk helemaal vol zat met benzine. plus het oliepeil stond 3 cm hoger door de benzine

. Het was meteen duidelijk hoe luchtdicht een gesloten gasklephuis is.
Back to the point. Bij Geert hebben we dus de motorboom vervangen en de 4 injectoren tevens de TPS afgesteld. Hij loopt inmiddels weer als een titje. Maar blijkbaar is sindsdien het gebok ook weer weg.
Ronald en Tim zitten volgens mij ook nog met dit probleem met de Clio van Tim. Ik zal het ze nog even doorgeven.
oja. Hij knalt opeens als de ziekte bij een tikkie gas na het remmen op de motor.