ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jean-Paul-S schreef:
Arco schreef:
Jean-Paul-S schreef:De blauwe verf verwijderen (0) :D

Maargoed, onder het motto: alle kleine beetjes helpen :~
Dat beloofd wat .... :-(


:wink:
Nee hoor, verschil merk je echt wel hoor. Het is alleen niet zoals wel eens gepost word dat je van 137 naar 165pk gaat :p
Niet ???? :-(

:wink:

Eerst maar eens inbouwen en dan maar eens naar Goes tzt.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ik ga van het weekend het kleppendeksel maar weer goed blauw verven...

Dan heb die weer 165pk (Y) :smile:

Owh wacht.....

Ik heb ook nog spaghetti enz enz....
Ik kom dus al bij die 180pk??? :worship:

Zo'n Achterberg chip word die btw op topvermogen gechipt ofzo?
Deze 16V is veel luier onderin als mijn andere waren.
Maar wel weer wat feller bovenin :wink:
R19 16V '91
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Luier onderin kan ook aan je TPS liggen. Ik had bijna geen bottompower in mijnR19 16V. Nadat id de defecte TPS had vervangen liep, die een stuk stbielen en trok die onderin ook beter. (Als je hem wilt vervangen 0,12 Volt bij gasklep dicht en 4,7 volt bij gasklep open)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jacques schreef:Luier onderin kan ook aan je TPS liggen. Ik had bijna geen bottompower in mijnR19 16V. Nadat id de defecte TPS had vervangen liep, die een stuk stbielen en trok die onderin ook beter. (Als je hem wilt vervangen 0,12 Volt bij gasklep dicht en 4,7 volt bij gasklep open)
35 pk adw en bijna 100 Nm was de laatste dyno spoorloos verdwenen. Tp sensor effe afgesteld en ze waren er weer.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gaskleppositie sensor ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

yes, trottle position sensor :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tsja, als die verkeerde waarden doorgeeft klopt er geen zak meer van natuurlijk.... miss is dat ook wel het antwoord op je stotter verhaal jeff....

heb een 16v staan die goed loopt, mag je hem wel even van lenen om te testen (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bij Jo was vol gas geen vol gas meer toch? Als je overigens nooit aan die dingen komt blijft hij gewoon goed staan :smile: (origineel gemerkt met een verfje).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Tom schreef:Bij Jo was vol gas geen vol gas meer toch? Als je overigens nooit aan die dingen komt blijft hij gewoon goed staan :smile: (origineel gemerkt met een verfje).
Nee, een TPS verslijt gewoon en op een gegeven moment valt in het gebied waar je vaak zit het contact gewoon weg. Dat heeft niets te maken met er niet aankomen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hmmz ok, dus ze slijten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

tutuur schreef:tsja, als die verkeerde waarden doorgeeft klopt er geen zak meer van natuurlijk.... miss is dat ook wel het antwoord op je stotter verhaal jeff....

heb een 16v staan die goed loopt, mag je hem wel even van lenen om te testen (Y)
Dat slechte vermogen wil ik nog geloven.
Maar zal hij er echt van kunnen gaan stotteren???
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als de ecu denkt dat jij de klep vol open hebt staan en hij gaat daarom veel inspuiten???

ik heb geen idee maar 2 schroefjes en 1 stekker is het proberen waard toch?
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

hij stotterd juist als ik volgas heb dus dan staat hij vol open :lol:

Zou het wel is kunnen proberen ja :wink:

Wat moet je hebben voor dat sensortje?
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik hou hem :p maar je mag het best even proberen....
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Thanks!!

Ik ga eerst is tegen dat armpje duwen en meten :wink:
R19 16V '91
juulvr
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 10:41
Contacteer:

Interessant die TP sensor! Morgen is na gaan meten..

Even een vraagje.. Hoeveel Motorolie gaat er in een F7P?
Volgens het boekje 3.8L Maar het lijkt alsof er veel meer in moet aangezien het onder aan de peilstok blijft staan. Of komt de olie ergens waar ie niet moet zijn |:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zo ver ik weet een goede 5 liter.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hangt het blok er al in? :smile:
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

6,2 met filter toch?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tom schreef:hmmz ok, dus ze slijten.
Niet alleen dat. Bij de safrane is er een relatief lange draadboom. De weerstand in de bekabeling en stekkers neemt toe waardoor de waarden ook niet meer juist zijn.

De gaten opboren naar m8 en de tpssensor wat verdraaien maakte daar weer een hoop goed ;) Dat is niet de mooiste optie maar het is een alternatief voor nieuwe bekabeling.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
anti
Berichten: 141
Lid geworden op: za 8 jan 2005 17:28
Locatie: Turbo land

uit hoeveel delen bestaat de clio 16v kabelboom die in de motorruimte zit?
bestaat hij uit 1 of 2 delen?

als het idd uit meerdere delen bestaat welke deel bediend wat?>
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

1 complete kabelboom om de motorheen.
Stekkerverbinding LV. Die kabelboom gaat richting zekeringkast.
Vandaaruit naar dashboard o.a.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
anti
Berichten: 141
Lid geworden op: za 8 jan 2005 17:28
Locatie: Turbo land

ok ik zal met het gedeelte LV.
dus het is maar 1 geheel.

bedankt
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Mijn 16V staat alweer emt een lege accu.
De accu is nog geen eens een week oud....

De dynamo zal wel overleden zijn denk ik...
Ff de starthulp die ik vandaag gehaald heb opladen en dan gaan we ff testen en meten (Y)
Heb de subwoofer enzo al losgekoppeld zodat dat het niet ken zijn.....
R19 16V '91
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

heel slim om dan een nieuwe accu te kopen :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Geert schreef:Gister avond bezig geweest met Mike zijn stationair probleem.

De eerste 2 minuten na het starten van de motor zakt het toerental enorm laag, hij valt net niet uit. Dit duurt dan een seconde of 10 en dan geeft de motor automatisch een dot gas en loopt bij weer 10 seconde probleemloos. Daarna begint het weer opnieuw. En na een aantal minuten is het probleem opgelost en loopt hij netjes 900rpm.

Dit doet hij ongeacht temperatuur van de motor (dus ook als hij warm is), het komt dus alleen voor bij de eerste 2 minuten na het starten.

Wat hebben wij allemaal al geprobeerd:

brandstof pomp vervangen
accu vervangen door volledig opgeladen variant
stappen motor schoon gemaakt
aarde van de brandstof pomp
lambda sonde van me williams gemonteerd.

Wat mij gister wel op viel. Accu voltage is 13.80 volt. Brandstof pomp krijgt 11.6 volt. Tot hij dus begint in te houden dan zakt dit tot 11.30 volt.

Ook komt dit probleem niet altijd voor. Soms gaat het een aantal dagen goed.

o,ja het is begonnen na dat mike zijn tank een keer volledig heeft leeg gereden.

Om hier op terug te komen, Het probleem lijkt bij mij eindelijk opgelost!!

2 weken geleden sloeg mijn auto (100m van mn oprit) af. Wat een geluk dat hij dat niet in ergens in the middle of nowhere deed. (ik ontwijk graag drukke wegen). in met een vies brandluchtje kreeg ik hem met het laatste beetje snelheid achter mijn huis stil. Achteraf bleek dat de kabelboom sluiting maakte of kreeg.

Het gevolg was o.a. dat de de brandstofpomp continu liep zodra de accu aangesloten was, en op 1 of andere manier werd er 1 of meerdere injector en opgengegooid. Het resultaat is dat de het de halve kop + inlaatspruitstuk helemaal vol zat met benzine. plus het oliepeil stond 3 cm hoger door de benzine :s. Het was meteen duidelijk hoe luchtdicht een gesloten gasklephuis is.

Back to the point. Bij Geert hebben we dus de motorboom vervangen en de 4 injectoren tevens de TPS afgesteld. Hij loopt inmiddels weer als een titje. Maar blijkbaar is sindsdien het gebok ook weer weg.


Ronald en Tim zitten volgens mij ook nog met dit probleem met de Clio van Tim. Ik zal het ze nog even doorgeven.


oja. Hij knalt opeens als de ziekte bij een tikkie gas na het remmen op de motor. (Y)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

achterlijke starthulp krijgt geen eens de motor rond :@

maar wat verwacht je dan voor €20,- :lol:
R19 16V '91
juulvr
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 10:41
Contacteer:

Hoeveel remvloeistof gaat er in het hele remsysteem van een 1.8 16v mét abs? Volgens het boekje 0.7L maar?! Geloof er eigenlijk niets van?

En de versnellingsbak, hoeveel olie gaat daar in? 3.4L volgens het boekje, opzich vrij reëel. Maar omdat het boekje er wel vaker langs zit vraag ik het toch maar even :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Waarom zou dat boekje er langs zitten? Koop gewoon een liter en je hebt genoeg. 3 tiende terug brengen zal toch al lastig worden...........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Waardes kloppen wel redelijk.
Versnallingsbak : auto vlak en vullen tot aan vulgat

Remvloeistof ja spreekt voor zich, ontluchten en afvullen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

De accu heb vannacht lekker opgeladen.....

In de auto als hij stationair draait krijg ik er maar 12 volt op..... af en toe 12,1 maar dan houdt het op....

Zal toch maar is de dynamo pakken die ik nog liggen heb (Y)

Misschien is dan het gestotter ook over :worship:
Hij valt trouwens gewoon uit als ik het hendeltje aan de gaskleppos. sensor al half in duw...

Heb alleen nog nooit een dynamo van een 16V vervangen met het blok er nog in.....
Is denk ik een K*T werkje....
Ken er slecht bij (N)

Iemand met een 16V kopen voor €500,-?????
R19 16V '91
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Koplamp eruit, kap eraf en ff uurtje klooien, suc6 (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee bedankt! :p

Regel iig ff een korte torx 7mm (of was het nou een imbus?) voor de spanrol van de multiriem.
Ik deed het vaak met een bitje klemmen in de baco, dan ist goed te doen verder.
Plaats reactie