ACT: Clio16V
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
En toch.......
Eigenwijze vent he.
Ik lees net dat het redelijk plug and play is....
Ach ja, deze is nog niet stuk.....dus tijd zat om eens goed over na te denken

Eigenwijze vent he.
Ik lees net dat het redelijk plug and play is....
Ach ja, deze is nog niet stuk.....dus tijd zat om eens goed over na te denken

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Naja.. stukje startblokkering, beetje kabelboom wat voor geen meter overeen komt..
Loop de dyno-topics eens na voor de zekerheid, die RS172's doen echt niet veel onder voor een lekker los gereden Willy hoor.
En laat het nou net zo zijn dat je een F7R er zo in batst zonder problemen.
Loop de dyno-topics eens na voor de zekerheid, die RS172's doen echt niet veel onder voor een lekker los gereden Willy hoor.
En laat het nou net zo zijn dat je een F7R er zo in batst zonder problemen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Je ziet tegenwoordig ook best wat f7r's van megane's te koop komen. Kwestie van je 16v kop en wat randmateriaal ombouwen en klaar is kees.
Hey lex,Lex schreef:En toch.......![]()
Eigenwijze vent he.
Ik lees net dat het redelijk plug and play is....
Ach ja, deze is nog niet stuk.....dus tijd zat om eens goed over na te denken
Gewoon lekker doen zou ik zeggen. Is gewoon toch mooi om alleen het bouw en uitpluiswerk al te doen. En daarna ervan te genieten.
Op yuppietubbie zag ik laatst een filmpje van een Clio 1 F4R, zag er behoorlijk rap uit!
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Ik wou graag even navragen of de bak van een F7P en F7R gelijk is.
En of de engelse en de nederlandse bak verschilt van elkaar i.v.m. het stuur aan de andere kant.
En ik hoor vaak dat er 21 turbo injectoren gebruikt worden voor een turbo ombouw. Heeft het zin om deze injectoren op een getuned F7R blok te monteren? Of leverd dit amper extra's op?
En of de engelse en de nederlandse bak verschilt van elkaar i.v.m. het stuur aan de andere kant.
En ik hoor vaak dat er 21 turbo injectoren gebruikt worden voor een turbo ombouw. Heeft het zin om deze injectoren op een getuned F7R blok te monteren? Of leverd dit amper extra's op?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nee jb3 en jc5Cleaned_Clio_16v schreef:Ik wou graag even navragen of de bak van een F7P en F7R gelijk is.
En of de engelse en de nederlandse bak verschilt van elkaar i.v.m. het stuur aan de andere kant.
En ik hoor vaak dat er 21 turbo injectoren gebruikt worden voor een turbo ombouw. Heeft het zin om deze injectoren op een getuned F7R blok te monteren? Of leverd dit amper extra's op?
nee
nee, levert niets op bij een standaard blok.
Project: GTT Blue Sport
bak is identiek,
verschillen starten bij het dashbord (uiteraard), dashbord kabelboom,stoelen (frames),interieurdelen, stuurkolom, stuurhuis-stuurarmen, waterslangen,gaskabel,koppelingskabel,koplampen.
Er zijn ook slimmerds die denken dat ze het stuurhuis gewoon effe kunnen omdraaien...
dat werkt dus niet.
verschillen starten bij het dashbord (uiteraard), dashbord kabelboom,stoelen (frames),interieurdelen, stuurkolom, stuurhuis-stuurarmen, waterslangen,gaskabel,koppelingskabel,koplampen.
Er zijn ook slimmerds die denken dat ze het stuurhuis gewoon effe kunnen omdraaien...
dat werkt dus niet.
getuned als in een open luchtfilter en een blerpijp of getuned zoals in hoge compressie zuigers, balancering, kopbewerking, tb's ?Cleaned_Clio_16v schreef: En ik hoor vaak dat er 21 turbo injectoren gebruikt worden voor een turbo ombouw. Heeft het zin om deze injectoren op een getuned F7R blok te monteren? Of leverd dit amper extra's op?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Oke want ik ben van plan om een short shifter uit engeland te halen.
Dus als iemand zeker weet dat dat gaat dan zou ik dat graag willen weten.
Onder getuned versta ik: K&N inleg,kat-vervanger,middendemper vervanger,remus uitlaat,chipje goed voor 171pk en 204nm snelste ist niet maar tis getuned.
Verder zou ik nog eens het volgende willen doen: spaghetti spuitstuk,group N uitlaatsysteem,magnecor bougiekabels,denso bougie`s (mits dit een goed merk is) en zou ik de trottle body (gasklep ofzo) keer laten polijsten, en dan als het zou helpen 21T injectoren.
Dus als iemand zeker weet dat dat gaat dan zou ik dat graag willen weten.
Onder getuned versta ik: K&N inleg,kat-vervanger,middendemper vervanger,remus uitlaat,chipje goed voor 171pk en 204nm snelste ist niet maar tis getuned.
Verder zou ik nog eens het volgende willen doen: spaghetti spuitstuk,group N uitlaatsysteem,magnecor bougiekabels,denso bougie`s (mits dit een goed merk is) en zou ik de trottle body (gasklep ofzo) keer laten polijsten, en dan als het zou helpen 21T injectoren.
Laatst gewijzigd door Cleaned_Clio_16v op ma 27 sep 2010 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey jo,-jo- schreef:bak is identiek,
verschillen starten bij het dashbord (uiteraard), dashbord kabelboom,stoelen (frames),interieurdelen, stuurkolom, stuurhuis-stuurarmen, waterslangen,gaskabel,koppelingskabel,koplampen.
Er zijn ook slimmerds die denken dat ze het stuurhuis gewoon effe kunnen omdraaien...
dat werkt dus niet.
getuned als in een open luchtfilter en een blerpijp of getuned zoals in hoge compressie zuigers, balancering, kopbewerking, tb's ?Cleaned_Clio_16v schreef: En ik hoor vaak dat er 21 turbo injectoren gebruikt worden voor een turbo ombouw. Heeft het zin om deze injectoren op een getuned F7R blok te monteren? Of leverd dit amper extra's op?
Nu heb ik hier een engelse clio rs staan. Maar is die stuurkolom anders?
grtn jacob
sleutel aan de andere kant of zit die ook rechts? zoja zou ik niet inzien waarom die anders zou moeten zijn 

dat zijn allemaal 1 pk upgrades, zeker het polijsten van de gasklepCleaned_Clio_16v schreef:Oke want ik ben van plan om een short shifter uit engeland te halen.
Dus als iemand zeker weet dat dat gaat dan zou ik dat graag willen weten.
Onder getuned versta ik: K&N inleg,kat-vervanger,middendemper vervanger,remus uitlaat,chipje goed voor 171pk en 204nm snelste ist niet maar tis getuned.
Verder zou ik nog eens het volgende willen doen: spaghetti spuitstuk,group N uitlaatsysteem,magnecor bougiekabels,denso bougie`s (mits dit een goed merk is) en zou ik de trottle body (gasklep ofzo) keer laten polijsten, en dan als het zou helpen 21T injectoren.

Echte stappen maak je met nokkenassen/zuigers/tb's of een turbo natuurlijk

de bevestiging op het stuurhuis is anders. Heb je hem zelf gehaald of is het die schadewagen vanop mp ?jacob schreef:
Hey jo,
Nu heb ik hier een engelse clio rs staan. Maar is die stuurkolom anders?
grtn jacob
@Arthur: sleutel zit ook gewoon rechts
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Hij is door iemand anders gehaald. Maar het is niet die schadewagen.-jo- schreef:de bevestiging op het stuurhuis is anders. Heb je hem zelf gehaald of is het die schadewagen vanop mp ?jacob schreef:
Hey jo,
Nu heb ik hier een engelse clio rs staan. Maar is die stuurkolom anders?
grtn jacob
@Arthur: sleutel zit ook gewoon rechts
Mijn clio heb nu van die 8mm bougie kabels.
Spaghetti spruitstuk.
kat vervanger.
middenpijp vervanger.
Devil einddemper.
Achterberg chipje.
Maar om nou te zeggen dat hij echt sneller is dan een standaard 16v.......
Dus ik moet me gasklep polijsten?
Spaghetti spruitstuk.
kat vervanger.
middenpijp vervanger.
Devil einddemper.
Achterberg chipje.
Maar om nou te zeggen dat hij echt sneller is dan een standaard 16v.......

Dus ik moet me gasklep polijsten?

R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De blauwe verf verwijderen
Maargoed, onder het motto: alle kleine beetjes helpen


Maargoed, onder het motto: alle kleine beetjes helpen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat beloofd wat ....Jean-Paul-S schreef:De blauwe verf verwijderen![]()
![]()
Maargoed, onder het motto: alle kleine beetjes helpen

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Scheelt wel 5 kg aan blauwe verf natuurlijk 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
171 pk? uit een 1.8?Cleaned_Clio_16v schreef:Oke want ik ben van plan om een short shifter uit engeland te halen.
Dus als iemand zeker weet dat dat gaat dan zou ik dat graag willen weten.
Onder getuned versta ik: K&N inleg,kat-vervanger,middendemper vervanger,remus uitlaat,chipje goed voor 171pk en 204nm snelste ist niet maar tis getuned.
Verder zou ik nog eens het volgende willen doen: spaghetti spuitstuk,group N uitlaatsysteem,magnecor bougiekabels,denso bougie`s (mits dit een goed merk is) en zou ik de trottle body (gasklep ofzo) keer laten polijsten, en dan als het zou helpen 21T injectoren.

denk dat de bank in goes je wel even uit je dromen kan halen.
maar goed, ik heb nog wel een spaghetti spruitstuk liggen voor je. pm maar bij interesse.
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op di 28 sep 2010 7:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Ik weet ook wel dat je met andere dingen meer pk krijgt maar dat hoeft allemaal niet voor mij. Het was gewoon een vraag om te weten of dat nut heeft om 21T injectoren te monteren. Niet om vele pk's meer te krijgen maar wel om naar de 180pk te kunnen gaan. Mijn F7R blokje heeft met die aanpassingen anders toch zonder die bougie kabels,en spaghetti spruitstuk en met K&N inlegfilter een 171pk'tjes laten meten. Misschien is dat een kwestie van KM stand is gemeten bij 100.000km bij mij en nu 129.459
Jeff rsi schreef:Mijn clio heb nu van die 8mm bougie kabels.
Spaghetti spruitstuk.
kat vervanger.
middenpijp vervanger.
Devil einddemper.
Achterberg chipje.
Maar om nou te zeggen dat hij echt sneller is dan een standaard 16v.......![]()
Dus ik moet me gasklep polijsten?
Laatst gewijzigd door Cleaned_Clio_16v op di 28 sep 2010 8:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Voor de duidelijkheid ik heb een F7R blok en die is gemeten bij 1 van de laatste franse autosport dagen dus geen praatjes gewoon gemeten! Anders had ik niet precies 171 pk en 204 nm gezegt. En ik wil nog spaghetti spruitstuk,group N en nog wat dingetjes doen om die 180pk te halen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nou vooruit dan.
nog steeds geldt dat ik een spaghetti heb liggen maar heb nog geen pm gezien.
nog steeds geldt dat ik een spaghetti heb liggen maar heb nog geen pm gezien.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Dat hoeft ook nog niet op het korte termijn
Heb nog een Golfje 1 staan. Zodra die weg is ga ik weer geld aan de Clio besteden.
Heb nog een Golfje 1 staan. Zodra die weg is ga ik weer geld aan de Clio besteden.
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Eric botman? Kan dat kloppen? Ik weet in ieder geval dat hij iedere franse autosportdag er was nog op lelystad toen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Nee hoor, verschil merk je echt wel hoor. Het is alleen niet zoals wel eens gepost word dat je van 137 naar 165pk gaatArco schreef:Dat beloofd wat ....Jean-Paul-S schreef:De blauwe verf verwijderen![]()
![]()
Maargoed, onder het motto: alle kleine beetjes helpen![]()

van mij geeft met 12,5% verlies 162 op de krukas, dit echter wel bij 306.000 
