ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja alles kan, zal heus niet onhaalbaar zijn.

Maar ik denk dat je sneller en goedkoper uitbent met een F7R(eplica) te nemen/op te frissen.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

En toch....... :~

Eigenwijze vent he.

Ik lees net dat het redelijk plug and play is....

Ach ja, deze is nog niet stuk.....dus tijd zat om eens goed over na te denken :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Naja.. stukje startblokkering, beetje kabelboom wat voor geen meter overeen komt..

Loop de dyno-topics eens na voor de zekerheid, die RS172's doen echt niet veel onder voor een lekker los gereden Willy hoor.

En laat het nou net zo zijn dat je een F7R er zo in batst zonder problemen. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Je ziet tegenwoordig ook best wat f7r's van megane's te koop komen. Kwestie van je 16v kop en wat randmateriaal ombouwen en klaar is kees.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Lex schreef:En toch....... :~

Eigenwijze vent he.

Ik lees net dat het redelijk plug and play is....

Ach ja, deze is nog niet stuk.....dus tijd zat om eens goed over na te denken :lol:
Hey lex,

Gewoon lekker doen zou ik zeggen. Is gewoon toch mooi om alleen het bouw en uitpluiswerk al te doen. En daarna ervan te genieten.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Op yuppietubbie zag ik laatst een filmpje van een Clio 1 F4R, zag er behoorlijk rap uit!
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Ik wou graag even navragen of de bak van een F7P en F7R gelijk is.
En of de engelse en de nederlandse bak verschilt van elkaar i.v.m. het stuur aan de andere kant.

En ik hoor vaak dat er 21 turbo injectoren gebruikt worden voor een turbo ombouw. Heeft het zin om deze injectoren op een getuned F7R blok te monteren? Of leverd dit amper extra's op?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v schreef:Ik wou graag even navragen of de bak van een F7P en F7R gelijk is.
En of de engelse en de nederlandse bak verschilt van elkaar i.v.m. het stuur aan de andere kant.

En ik hoor vaak dat er 21 turbo injectoren gebruikt worden voor een turbo ombouw. Heeft het zin om deze injectoren op een getuned F7R blok te monteren? Of leverd dit amper extra's op?
Nee jb3 en jc5

nee

nee, levert niets op bij een standaard blok.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

bak is identiek,

verschillen starten bij het dashbord (uiteraard), dashbord kabelboom,stoelen (frames),interieurdelen, stuurkolom, stuurhuis-stuurarmen, waterslangen,gaskabel,koppelingskabel,koplampen.

Er zijn ook slimmerds die denken dat ze het stuurhuis gewoon effe kunnen omdraaien...

dat werkt dus niet.
Cleaned_Clio_16v schreef: En ik hoor vaak dat er 21 turbo injectoren gebruikt worden voor een turbo ombouw. Heeft het zin om deze injectoren op een getuned F7R blok te monteren? Of leverd dit amper extra's op?
getuned als in een open luchtfilter en een blerpijp of getuned zoals in hoge compressie zuigers, balancering, kopbewerking, tb's ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Oke want ik ben van plan om een short shifter uit engeland te halen.
Dus als iemand zeker weet dat dat gaat dan zou ik dat graag willen weten.

Onder getuned versta ik: K&N inleg,kat-vervanger,middendemper vervanger,remus uitlaat,chipje goed voor 171pk en 204nm snelste ist niet maar tis getuned.
Verder zou ik nog eens het volgende willen doen: spaghetti spuitstuk,group N uitlaatsysteem,magnecor bougiekabels,denso bougie`s (mits dit een goed merk is) en zou ik de trottle body (gasklep ofzo) keer laten polijsten, en dan als het zou helpen 21T injectoren.
Laatst gewijzigd door Cleaned_Clio_16v op ma 27 sep 2010 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

schrap die injectoren maar (Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

-jo- schreef:bak is identiek,

verschillen starten bij het dashbord (uiteraard), dashbord kabelboom,stoelen (frames),interieurdelen, stuurkolom, stuurhuis-stuurarmen, waterslangen,gaskabel,koppelingskabel,koplampen.

Er zijn ook slimmerds die denken dat ze het stuurhuis gewoon effe kunnen omdraaien...

dat werkt dus niet.
Cleaned_Clio_16v schreef: En ik hoor vaak dat er 21 turbo injectoren gebruikt worden voor een turbo ombouw. Heeft het zin om deze injectoren op een getuned F7R blok te monteren? Of leverd dit amper extra's op?
getuned als in een open luchtfilter en een blerpijp of getuned zoals in hoge compressie zuigers, balancering, kopbewerking, tb's ?
Hey jo,

Nu heb ik hier een engelse clio rs staan. Maar is die stuurkolom anders?

grtn jacob
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

sleutel aan de andere kant of zit die ook rechts? zoja zou ik niet inzien waarom die anders zou moeten zijn :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v schreef:Oke want ik ben van plan om een short shifter uit engeland te halen.
Dus als iemand zeker weet dat dat gaat dan zou ik dat graag willen weten.

Onder getuned versta ik: K&N inleg,kat-vervanger,middendemper vervanger,remus uitlaat,chipje goed voor 171pk en 204nm snelste ist niet maar tis getuned.
Verder zou ik nog eens het volgende willen doen: spaghetti spuitstuk,group N uitlaatsysteem,magnecor bougiekabels,denso bougie`s (mits dit een goed merk is) en zou ik de trottle body (gasklep ofzo) keer laten polijsten, en dan als het zou helpen 21T injectoren.
dat zijn allemaal 1 pk upgrades, zeker het polijsten van de gasklep :lol:

Echte stappen maak je met nokkenassen/zuigers/tb's of een turbo natuurlijk :p
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

tutuur schreef:sleutel aan de andere kant of zit die ook rechts? zoja zou ik niet inzien waarom die anders zou moeten zijn :)
Sleutel zit ook rechts.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jacob schreef:
Hey jo,

Nu heb ik hier een engelse clio rs staan. Maar is die stuurkolom anders?

grtn jacob
de bevestiging op het stuurhuis is anders. Heb je hem zelf gehaald of is het die schadewagen vanop mp ?

@Arthur: sleutel zit ook gewoon rechts
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

-jo- schreef:
jacob schreef:
Hey jo,

Nu heb ik hier een engelse clio rs staan. Maar is die stuurkolom anders?

grtn jacob
de bevestiging op het stuurhuis is anders. Heb je hem zelf gehaald of is het die schadewagen vanop mp ?

@Arthur: sleutel zit ook gewoon rechts
Hij is door iemand anders gehaald. Maar het is niet die schadewagen.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Mijn clio heb nu van die 8mm bougie kabels.
Spaghetti spruitstuk.
kat vervanger.
middenpijp vervanger.
Devil einddemper.
Achterberg chipje.

Maar om nou te zeggen dat hij echt sneller is dan een standaard 16v....... :~

Dus ik moet me gasklep polijsten? :grin:
R19 16V '91
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

De blauwe verf verwijderen (0) :D

Maargoed, onder het motto: alle kleine beetjes helpen :~
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

op de ecu zit ook een stickertje....
Dus de chip zal er waarschijnlijk wel in zitten dan...

:wink:

PS de blauwe verf is al weinig van over :lol:
R19 16V '91
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jean-Paul-S schreef:De blauwe verf verwijderen (0) :D

Maargoed, onder het motto: alle kleine beetjes helpen :~
Dat beloofd wat .... :-(


:wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Scheelt wel 5 kg aan blauwe verf natuurlijk :smile:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Cleaned_Clio_16v schreef:Oke want ik ben van plan om een short shifter uit engeland te halen.
Dus als iemand zeker weet dat dat gaat dan zou ik dat graag willen weten.

Onder getuned versta ik: K&N inleg,kat-vervanger,middendemper vervanger,remus uitlaat,chipje goed voor 171pk en 204nm snelste ist niet maar tis getuned.
Verder zou ik nog eens het volgende willen doen: spaghetti spuitstuk,group N uitlaatsysteem,magnecor bougiekabels,denso bougie`s (mits dit een goed merk is) en zou ik de trottle body (gasklep ofzo) keer laten polijsten, en dan als het zou helpen 21T injectoren.
171 pk? uit een 1.8? :lol:

denk dat de bank in goes je wel even uit je dromen kan halen.

maar goed, ik heb nog wel een spaghetti spruitstuk liggen voor je. pm maar bij interesse.
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op di 28 sep 2010 7:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

lekker zo laten, niks aan veranderen als je al 171 hebt.

Als dit een std 1.8 is mag je blij zijn tussen 120 en 125 adw.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Ik weet ook wel dat je met andere dingen meer pk krijgt maar dat hoeft allemaal niet voor mij. Het was gewoon een vraag om te weten of dat nut heeft om 21T injectoren te monteren. Niet om vele pk's meer te krijgen maar wel om naar de 180pk te kunnen gaan. Mijn F7R blokje heeft met die aanpassingen anders toch zonder die bougie kabels,en spaghetti spruitstuk en met K&N inlegfilter een 171pk'tjes laten meten. Misschien is dat een kwestie van KM stand is gemeten bij 100.000km bij mij en nu 129.459
Jeff rsi schreef:Mijn clio heb nu van die 8mm bougie kabels.
Spaghetti spruitstuk.
kat vervanger.
middenpijp vervanger.
Devil einddemper.
Achterberg chipje.

Maar om nou te zeggen dat hij echt sneller is dan een standaard 16v....... :~

Dus ik moet me gasklep polijsten? :grin:
Laatst gewijzigd door Cleaned_Clio_16v op di 28 sep 2010 8:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dus je wilt er nog 10pk bij toveren zonder echt iets te veranderen? Succes :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tom schreef:dus je wilt er nog 10pk bij toveren zonder echt iets te veranderen? Succes :p
-jo- schreef: blij zijn tussen 120 en 125 adw.
:wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Voor de duidelijkheid ik heb een F7R blok en die is gemeten bij 1 van de laatste franse autosport dagen dus geen praatjes gewoon gemeten! Anders had ik niet precies 171 pk en 204 nm gezegt. En ik wil nog spaghetti spruitstuk,group N en nog wat dingetjes doen om die 180pk te halen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nou vooruit dan.

nog steeds geldt dat ik een spaghetti heb liggen maar heb nog geen pm gezien.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Dat hoeft ook nog niet op het korte termijn :wink:
Heb nog een Golfje 1 staan. Zodra die weg is ga ik weer geld aan de Clio besteden.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

171 = 150 adw (12.5% aandrijfverlies), kan kloppen. Was dat op de bank van botman ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Eric botman? Kan dat kloppen? Ik weet in ieder geval dat hij iedere franse autosportdag er was nog op lelystad toen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Jups, dat is em.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Arco schreef:
Jean-Paul-S schreef:De blauwe verf verwijderen (0) :D

Maargoed, onder het motto: alle kleine beetjes helpen :~
Dat beloofd wat .... :-(


:wink:
Nee hoor, verschil merk je echt wel hoor. Het is alleen niet zoals wel eens gepost word dat je van 137 naar 165pk gaat :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

van mij geeft met 12,5% verlies 162 op de krukas, dit echter wel bij 306.000 :lol:
Plaats reactie