ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Gisteren alle sugesties nagelopen en de druk blijft nu mooi op pijl :grin: ! Wat het precies is geweest weet ik niet (alles los, vast en schoon gemaakt) maar ik gok op de dumpvalve.
Thx voor alle reacties
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

De blauwe rijdt weer, problemen met het relais van de brandstofpomp zijn opgelost.
Heb het relais open gemaakt, 3 nieuwe transistoren en 2 nieuwe condensatoren gekocht voor €2,50 en de boel gesoldeerd. Daarna reed de GTT weer. Hoogstwaarschijnlijk was er een transistor kapot, maar voor dat geld kun je gelijk net zo goed alles vervangen.
En met een hoop mazzel heb ik nog een splinternieuw relais op de kop getikt, dus reserve is ook geregeld 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kun jij daar eens even een klein verslagje van doen? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Riël schreef:Kun jij daar eens even een klein verslagje van doen? :)
Die onderdelen vervangen stelt echt niets voor.
Relais openmaken, dan krijg je een printje te zien met daarop een relais en wat electrische componenten.

De zenerdiodes en weerstandjes zijn door te meten.
Als je 12 volt op de contacten van het relais zet, moet deze schakelen.
Bij mij was dat allemaal nog goed.
Dan blijven er 3 transistoren en 2 condensatoren over.
De types opgeschreven en bij de lokale electro-boer gehaald a €0,50 per stuk. De onderdelen stuk voor stuk vervangen, de print even schoonmaken met contactspray en de boel weer in elkaar schuiven.
Relais weer in je auto steken en kijken of hij start.
Zelfs een WTB-er als ik kan het... :lol:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

R34L schreef:
Riël schreef:Kun jij daar eens even een klein verslagje van doen? :)
Die onderdelen vervangen stelt echt niets voor.
Relais openmaken, dan krijg je een printje te zien met daarop een relais en wat electrische componenten.

De zenerdiodes en weerstandjes zijn door te meten.
Als je 12 volt op de contacten van het relais zet, moet deze schakelen.
Bij mij was dat allemaal nog goed.
Dan blijven er 3 transistoren en 2 condensatoren over.
De types opgeschreven en bij de lokale electro-boer gehaald a €0,50 per stuk. De onderdelen stuk voor stuk vervangen, de print even schoonmaken met contactspray en de boel weer in elkaar schuiven.
Relais weer in je auto steken en kijken of hij start.
Zelfs een WTB-er als ik kan het... :lol:
Lang niet iedereen heeft WTB gedaan, dus ik ben heel erg benieuwd naar een verslag/stappenplan. :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als ik R34L was zou ik gewoon snel die post editten een hoop kapotte relais opkopen en op ruilbasis die dingen gaan aanbieden.

Gemmidelde GT rijder heeft daar vast een eurootje of 30-40 voor over om ze te laten reviseren ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hou nou je mond, wat dacht je wat ik wilde doen :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hoeveel goeie moet je hebben voor 30/40 € per stuk ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

@ R34L

eindelijk iemand die niet over een probleem blijft klagen, maar er gewoon iets aan doet, geweldig! :worship:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jamaar ... ? Welk probleem ? Ze zijn gewoon te verkrijgen via de juiste kanalen. Feit, je kan ergens een probleem van maken terwijl er geen is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En waar is dat? Niet iedereen weet die 'kanalen' :)
Daarbij is 30/40 euro nog altijd veel geld voor zo'n relaisje, IMHO. Gelukkig vervang je m maar een keer in de 10 jaar maar dan nog...

Het is hetzelfde als die kachelweerstanden. Altijd brandt het hittezekeringetje door in het midden (de weerstanden gaan niet stuk). Een nieuwe kost 40 euro. Een nieuw zekeringetje kost 15 eurocent en een puntje soldeertin.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

we hebben er 5 gekocht bij renaultspares op FCS.

22£ dacht ik. En allemaal getest en werkend.

edit: je vind 30/40€ veel voor een relais maar je wil wel gesoldeerde relais gaan verkopen voor dat geld.

(S)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Daarom, ik hoef er geen geld aan te verdienen, geloof ook niet dat dat de insteek is van fora als dit. We hebben allemaal dezelfde hobby en als je elkaar kunt helpen, waarom niet?

Geloof me, het stelt echt niets voor en in het ergste geval ben je €2,50 kwijt :wink:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Jij niet, Riel die heeft al dollartekens voor zen ogen :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gelukkig stook ik niet verder :smile:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:we hebben er 5 gekocht bij renaultspares op FCS.

22£ dacht ik. En allemaal getest en werkend.

edit: je vind 30/40€ veel voor een relais maar je wil wel gesoldeerde relais gaan verkopen voor dat geld.

(S)
Wat wil ik precies voor wat voor geld? Dat maak jij er nu weer van zeg :D

Dat was ludiek bedoeld Jo ;)

Bovendien kun je tegenwoordig voor een paar cent betere componenten monteren ;)

Bovendien heb ik zelf zo'n ding nodig aangezien ik een GTE heb waar die GT motor nog in moet, dus daar was ook mijn RTC Markt advertentie éigenlijk voor ... :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik ga er niet meer op reageren. Jij hebt net een blok opgebouwd, daar ga je dan een gesoldeerd relais op testen. Je moet maar "effe " drooglopen wanneer je voluit aan het gaan bent. Vraag maar aan Joost hoe snel het gebeurd is.

Test dat gesoldeerd ding op een oude 5, op een restauratie zet je gewoon een goeie. Daarmee basta.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:ik ga er niet meer op reageren. Jij hebt net een blok opgebouwd, daar ga je dan een gesoldeerd relais op testen. Je moet maar "effe " drooglopen wanneer je voluit aan het gaan bent. Vraag maar aan Joost hoe snel het gebeurd is.

Test dat gesoldeerd ding op een oude 5, op een restauratie zet je gewoon een goeie. Daarmee basta.
Daarmee kwalificeer je een door mij van nieuwe componenten voorzien relais dus als niet goed?

Weet je wat? Pak jij je 'getest gebruikte' , die inderdaad ook eerdaags de geest geven, en dan fix ik voor mezelf zoeen. Zijn we allebei blij :) Maar trek dit soort eenvoudige reparaties niet elke keer in twijfel :beer: Wanneer overtuig ik jou nou eens dat het ook gewoon goed kan als je het zelf doet? ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

-jo- schreef:ik ga er niet meer op reageren.
ik vroeg mij enkel af of je het risico wil lopen om een nieuwe motor te verneuken voor een testrelais. Niet meer, niet minder.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oké :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

jij hebt toch geen nieuwe of gereviseerde motor riel??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

[img]http://img638.imageshack.us/img638/3568 ... paacva.jpg[/img]

nog meer info of foto's nodig :p
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-jo- schreef:we hebben er 5 gekocht bij renaultspares op FCS.

22£ dacht ik. En allemaal getest en werkend.

edit: je vind 30/40€ veel voor een relais maar je wil wel gesoldeerde relais gaan verkopen voor dat geld.

(S)
ik koop er wel een van een ander merk auto . (S)
nieuw relais kost 20 euro alleen heel erg moeilyk te verkrijgen .
en binnen 1 minuut gevonden op het internet.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Weet iemand de maat van de in- en uitlaatspruitstuk bouten? Ik wil die vandaag even bij mij laten bezorgen maar ben het vergeten te checken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gewoon dop 13, normale spoed, dus m8

zijn wel speciale borgmoertjes die er op zitten

dus GEEN BOUTEN maar draadeindjes met m8 MOEREN

Moeilijk toch dat verschil tussen een moer en een bout :beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ja ik bedoel ook moeren. Ik heb met twee zaken problemen: links en rechts en bout en moer. Op een of andere manier blijft het niet plakken :)

maar m8x1,5 dan is het goed, ik neem van die speciale borgmoeren voor de uitlaat, geen teflon dingen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zijn meestal die koperen moeren met een zaagsnede voor de borging. Die krijg je altijd wel weer los.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik hadgewoon een doojes gehaald bij de dealert

zijn idd van die moeren met een zaagsnede erin
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik kreeg het hier zo snel niet gevonden, hoeveel decibel een 5gtt mag produceren, dus heb ik het bij de RDW na gevraagd. Voor de geïntereseerden:

Het register van de RDW geeft aan dat uw auto met kenteken pn-nx-52 een geluidsniveau mag hebben van 90dBA bij 4312 omw. stationaire.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dus? ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

waarom wilde je dat eigenlijk weten??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Owee als je 4313 rpm draait hoor!

Volgens mij is dat voor alle autos 90db tot bepaalde jaartallen? Kan me voorstellen dat huidige autos wat stiller moeten zijn.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Andrews (supercinq) schreef:waarom wilde je dat eigenlijk weten??

Ik denk voor het deelnemen aan de CRS rijvaardigheidsdag op Assen?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Willeon de Zoete schreef:
Andrews (supercinq) schreef:waarom wilde je dat eigenlijk weten??

Ik denk voor het deelnemen aan de CRS rijvaardigheidsdag op Assen?
dat gaat prima met alleen een originele middendemper op een 5gtt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

is assen zo streng dan??

op zandvoort reed ik met de matzwarte
met een groepN uitlaat.
was geen probleem hoor
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Plaats reactie