Thx voor alle reacties
Die onderdelen vervangen stelt echt niets voor.Riël schreef:Kun jij daar eens even een klein verslagje van doen?
Lang niet iedereen heeft WTB gedaan, dus ik ben heel erg benieuwd naar een verslag/stappenplan.R34L schreef:Die onderdelen vervangen stelt echt niets voor.Riël schreef:Kun jij daar eens even een klein verslagje van doen?
Relais openmaken, dan krijg je een printje te zien met daarop een relais en wat electrische componenten.
De zenerdiodes en weerstandjes zijn door te meten.
Als je 12 volt op de contacten van het relais zet, moet deze schakelen.
Bij mij was dat allemaal nog goed.
Dan blijven er 3 transistoren en 2 condensatoren over.
De types opgeschreven en bij de lokale electro-boer gehaald a €0,50 per stuk. De onderdelen stuk voor stuk vervangen, de print even schoonmaken met contactspray en de boel weer in elkaar schuiven.
Relais weer in je auto steken en kijken of hij start.
Zelfs een WTB-er als ik kan het...
Wat wil ik precies voor wat voor geld? Dat maak jij er nu weer van zeg-jo- schreef:we hebben er 5 gekocht bij renaultspares op FCS.
22£ dacht ik. En allemaal getest en werkend.
edit: je vind 30/40€ veel voor een relais maar je wil wel gesoldeerde relais gaan verkopen voor dat geld.
Daarmee kwalificeer je een door mij van nieuwe componenten voorzien relais dus als niet goed?-jo- schreef:ik ga er niet meer op reageren. Jij hebt net een blok opgebouwd, daar ga je dan een gesoldeerd relais op testen. Je moet maar "effe " drooglopen wanneer je voluit aan het gaan bent. Vraag maar aan Joost hoe snel het gebeurd is.
Test dat gesoldeerd ding op een oude 5, op een restauratie zet je gewoon een goeie. Daarmee basta.
ik koop er wel een van een ander merk auto .-jo- schreef:we hebben er 5 gekocht bij renaultspares op FCS.
22£ dacht ik. En allemaal getest en werkend.
edit: je vind 30/40€ veel voor een relais maar je wil wel gesoldeerde relais gaan verkopen voor dat geld.
Andrews (supercinq) schreef:waarom wilde je dat eigenlijk weten??
dat gaat prima met alleen een originele middendemper op een 5gtt.Willeon de Zoete schreef:Andrews (supercinq) schreef:waarom wilde je dat eigenlijk weten??
Ik denk voor het deelnemen aan de CRS rijvaardigheidsdag op Assen?