Dynodag zaterdag 18 september, Goes

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Mark_RS schreef:Euhm denk iemand van fastchip? Diegene die met het tunen bezig was. en de laptop op schoot had. haha. weet de naam niet.


maar als je er 15 procent bij telt dan kom je idd op 140 pk uit.
Henk Dijkstra :wink:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mark_RS schreef:Euhm denk iemand van fastchip? Diegene die met het tunen bezig was. en de laptop op schoot had. haha. weet de naam niet.


maar als je er 15 procent bij telt dan kom je idd op 140 pk uit.
10% komt beter in de buurt zegt men, anyhow.....de mijne knalde er 123.7 pk uit, dus net ff meer dan de 121.4 van jou Twingootje.

Je koppel is trouwens wel beter, de mijne perste er 153 uit.

En inderdaad degene met laptop is Henk neem ik aan.

Maar je koude loop en beter je kracht verdeeld is iets wat je wel degelijk merkt.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Mark_RS
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 9:40
Locatie: Helden

Ah okay,

trouwens.. moet je bij het koppel ook 10 procent bij optellen? of 15 procent net zoals bij de pk-meting?

Standaard heeft de RS dacht ik 160 Nm.


Mark.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jups, bijtellen. Alles wordt aan de wielen gemeten, dus overal aandrijfverlies.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mark_RS schreef:Ah okay,

trouwens.. moet je bij het koppel ook 10 procent bij optellen? of 15 procent net zoals bij de pk-meting?

Standaard heeft de RS dacht ik 160 Nm.


Mark.
Volgens mij ook daar 10% rekenen.

Dus de som wordt 121.4:90x100=134.88 pk
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ik zie daar toch erg nette resultaten tussen staan! :worship:

Alleen die Golf V5 valt me wel tegen zeg. Die mist toch ergens 50 peekaatjes...
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op za 18 sep 2010 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Volgens mij was het Rinus die aankwam met 15%. Ik ben er bijna zeker van dat Henk 10% rekent voor een twingo rs/225/clio rs. Op de oudere zooi JB3-JC5 (F-types) mag je 12.5% rekenen en voor een transaxiale bak (UN1) zoals Jochem en mezelf zelfs 15%. Maar goed, wat heb je aan cafépeekaas ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Willeon de Zoete schreef:Ik zie daar toch erg nette resultaten tussen staan! :worship:

Alleen die Golf V5 valt me wel tegen zeg. Die mist toch ergens 50 peekaatjes...
dat maakt Glenn wel effe goed met zen Passat. Die heeft "normaal" maar 130 pk (motorvermogen).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Enne Mark, vergeet niet dat 134 echte pk's heus niet verkeerd is voor dit autootje, het betere koppelverloop zal het rijden in de RS nog leuker maken, is de begrenzer ook lekker opgerekt?....tot 7100rpm ofzo?

En dan over de Clio 172 van Ed, waar zijn nu die 190 paardjes onder de motorkap..........zijn er een paar kreupel... :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:Volgens mij was het Rinus die aankwam met 15%. Ik ben er bijna zeker van dat Henk 10% rekent voor een twingo rs/225/clio rs. Op de oudere zooi JB3-JC5 (F-types) mag je 12.5% rekenen en voor een transaxiale bak (UN1) zoals Jochem en mezelf zelfs 15%. Maar goed, wat heb je aan cafépeekaas ?

Lekker voor bij de pinda's.......

En ja Henk heeft mij verteld toen dat je 10% mag rekenen voor de moderne motoren.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Mark_RS
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 9:40
Locatie: Helden

Arno, is het niet gewoon het aantal wielpk's maal 1,10 dan reken je namelijk 10 procent extra erbij.

Volgensmij hoe jij rekent dan klopt het niet. Eerst delen door 90 en dan keer 100; is voor zover mijn rekenkundige kennis reikt, niet correct.
Mark_RS
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 9:40
Locatie: Helden

mmm. als het echt 10 procent is, vraag ik mij af wat de auto dan standaard had? Want eigenlijk had ik dan wel hoger verwacht aangezien de auto standaard 133 pk heeft:(

Maarja. de auto rijdt wel lekkerder. dat is ook wat waard.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mark_RS schreef:Arno, is het niet gewoon het aantal wielpk's maal 1,10 dan reken je namelijk 10 procent extra erbij.

Volgensmij hoe jij rekent dan klopt het niet. Eerst delen door 90 en dan keer 100; is voor zover mijn rekenkundige kennis reikt, niet correct.
hmm, zijn de meningen over verdeeld.......wat je meet is wat aan het einde er uit komt....is 90% toch?....wat de motor doet is immers 100%
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Het was een leuke dag, lekker weer en een goed resultaat gehaald op de bank.

Jo, bedankt voor de organisatie, was zoals altijd goed geregeld. (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Mark,

ik ga hier even je PM beantwoorden om alle misverstanden de wereld uit te helpen en om aan te tonen hoe het precies werkt.

Ik heb inderdaad gezegd dat je voor het betaalde bedrag 2 runs kreeg, meerbepaald een grafiek voor en na de mapping.

Helaas heeft het managment van de Twingo een zodanige eigenschap dat wanneer de auto op bedrijfstemp. is, het programma NIET kan gewijzigd worden. Dit omdat de temp.sensor een direct signaal geeft IN de ecu.

De reden waarom je dus geen run gemaakt hebt zoals je binnenkwam is doodsimpel omdat je dan wederom minstens een uur moest wachten tot de auto afgekoeld was om het managment toegankelijk te maken voor een custom programma.

Je opmerking ivm de betaling voor 2x rollen is dus totaal misplaats. Volgens mij heb je trouwens niet 1x gerold maar diverse keren tijdens de mapping.

Met beleefde groet hoor. :(
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mark_RS schreef:mmm. als het echt 10 procent is, vraag ik mij af wat de auto dan standaard had? Want eigenlijk had ik dan wel hoger verwacht aangezien de auto standaard 133 pk heeft:(

Maarja. de auto rijdt wel lekkerder. dat is ook wat waard.
Standaard had de mijne dus 120.3, nu 123.7

Hebben ze je niet voor de map gerold?..........neen dus, klopt van die beveiliging, ik heb dus in mijn geval toen op de bank gestaan en later de dag ( 1,5 uur later ) weer een keer.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Robke schreef:Het was een leuke dag, lekker weer en een goed resultaat gehaald op de bank.

Jo, bedankt voor de organisatie, was zoals altijd goed geregeld. (Y)
Met plezier gedaan Rob.

@Arno, heb jij toevallig een print van je std Twingo ? Mark heeft niet gerold in de std set up vanwege tijdsgebrek. Afkoeltijd enz.

@Mark, 133 fabriekspk's. Kijk eens even naar de graffieken van een Clio RS 172 !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

lees de post hier boven
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:
Robke schreef:Het was een leuke dag, lekker weer en een goed resultaat gehaald op de bank.

Jo, bedankt voor de organisatie, was zoals altijd goed geregeld. (Y)
Met plezier gedaan Rob.

@Arno, heb jij toevallig een print van je std Twingo ? Mark heeft niet gerold in de std set up vanwege tijdsgebrek. Afkoeltijd enz.

@Mark, 133 fabriekspk's. Kijk eens even naar de graffieken van een Clio RS 172 !
Afbeelding
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Mark_RS
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 9:40
Locatie: Helden

-jo- schreef:Helaas heeft het managment van de Twingo een zodanige eigenschap dat wanneer de auto op bedrijfstemp. is, het programma NIET kan gewijzigd worden. Dit omdat de temp.sensor een direct signaal geeft IN de ecu.
Je opmerking ivm de betaling voor 2x rollen is dus totaal misplaats. Volgens mij heb je trouwens niet 1x gerold maar diverse keren tijdens de mapping.

Met beleefde groet hoor. :(

Ik wil niet vervelend zijn, maar was mijn auto dan niet meer op temperatuur nadat ik net was aangekomen na 2 uur gereden te hebben?
Want de custom map kon toen wel gelijk :~

Wat betreft het rollen was het misschien handig geweest van te voren aan te geven dat mijn auto een dergelijke sensor heeft. :( Ik was namelijk van een voor en nameting uitgegaan. En wat moet ik zien bij de Clio RS?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

2 kleine vraagjes. De Megane 2.0 16V is dat zo'n megane met F7R 710 of 714 blok (1996-1999)

Wat voor blok hed Geert in zijn Clio RS
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Buiten het antwoord op je vraag om, buiten een paar kg gewicht en de anders aangedreven oliepomp zit er toch geen verschil tussen deze motoren?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Mark_RS schreef:Ik wil niet vervelend zijn, maar was mijn auto dan niet meer op temperatuur nadat ik net was aangekomen na 2 uur gereden te hebben?
Want de custom map kon toen wel gelijk :~
Wat betreft het rollen was het misschien handig geweest van te voren aan te geven dat mijn auto een dergelijke sensor heeft. :( Ik was namelijk van een voor en nameting uitgegaan. En wat moet ik zien bij de Clio RS?
-je wagen heeft eerst buiten gestaan terwijl Henk met een andere auto bezig was.

-Toen je op de bank gekomen bent heeft hij eerst nog een kwartier los op de rol gestaan met de kap open en de ventilator (koeling) aan.

-Het was een voorstel van Henk om dadelijk te programmeren van het ogenblik de motor de juiste temperatuur had.

-Ik heb dat ook dadelijk aan je gemeld. Indien we eerst een standaard run hadden gemaakt moest je wagen terug de bank of om dan te laten afkoelen en zodoende kon je nog minstens een uur wachten.

-Ik lees een ontevredenheid ivm het resultaat vandaar mijn verwijzing naar de opgegeven fabrieksvermogen. Dat haal ik aan met een verwijzing naar de clio's. 172 pk en in Goes draaien ze tussen 144 en 152 (standaard wel te verstaan). Dit was louter als voorbeeld.

-Als laatste, wat verwacht je nu eigenlijk van me want ik kan er kop noch staart aan krijgen. Je klaagt over het resultaat maar anderzijds rijd het wel goed.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mark, 3 tot 5 pk winst en meer kan je er niet uitpersen volgens Henk.....RS afd.heeft zijn werk goed gedaan aldus Henk tijdens mijn bezoek aan Goes.

Vermogen beter gespreid en een beter oppakken is je deel, wil je meer pk onder de kap hebben moet je naar ZIP tuning.......

Bedenk dan wel dat ik met de Twingo een door hun gechipte 147 pk Twingo RS bij blijf en op de tussensprint hem versla.........
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

10% komt beter in de buurt zegt men, anyhow.....de mijne knalde er 123.7 pk uit, dus net ff meer dan de 121.4 van jou Twingootje.
Die van jou is nog gemeten met de oude Dynojet software, Arno.
Nu gebruiken ze Software & Hardware van Sander Giessen. [eigen ontwikkeling en wereldwijd verkocht]

Twingo's RS zitten dicht bij elkaar qua vermogen, tot nog toe. Heb er geloof ik 4 gedaan nu. Alhoewel de voorlaatste er 117 HP aan de rol uitgooide, zit de rest dicht bij elkaar.
Tussen de Clio 2/3 RSén zit veel meer verschil, die kun je eigenlijk niet onderling met elkaar vergelijken.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

k ben er bijna zeker van dat Henk 10% rekent voor een twingo rs/225/clio rs
Ik reken Engine HP = Wheel HP * 1.08 + 10 HP. Voorwielaandrijving/dwarsgeplaatst.
Deze formule geeft een ruwe benadering en niet meer dan dat
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Ik wil niet vervelend zijn, maar was mijn auto dan niet meer op temperatuur nadat ik net was aangekomen na 2 uur gereden te hebben?
Want de custom map kon toen wel gelijk
Je auto was nog steeds te warm Mark, heb 10 minuten moeten wachten met de RR koeling erop voordat ik het programma kon schrijven.
Wat betreft het rollen was het misschien handig geweest van te voren aan te geven dat mijn auto een dergelijke sensor heeft. Ik was namelijk van een voor en nameting uitgegaan. En wat moet ik zien bij de Clio RS?
Helemaal gelijk, dit heb ik niet duidelijk doorgegeven aan Jo. Tussen een voor en nameting heb je zeker 1.1/2-2 uur wachttijd nodig om de boel af te laten koelen.

Enne.... hoe rijdt ie ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Florus schreef:
Gerald schreef:Hé steven, hoe zat dat ook al weer met de 150 pk op de bank in goes.... :D
Oja, goed dat je 't zegt Gerald......hoe zat dat ook al weer? :smile:
Moet ik even de kleine lettertjes erop nalezen :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:
Florus schreef:
Gerald schreef:Hé steven, hoe zat dat ook al weer met de 150 pk op de bank in goes.... :D
Oja, goed dat je 't zegt Gerald......hoe zat dat ook al weer? :smile:
Moet ik even de kleine lettertjes erop nalezen :p
JAJA
Smoesjes :smile:
Gewoon dokken vrek :D

Hele mooie waardes Florus, turbogat nu wel minder zodat sprintjes tot de 100 ook (nog) beter gaan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

toch vind ik de curve van zo'n twingo rs er niet uit zien, overal pieken en dalen :(
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Nette waardes voor de Saab Rob! (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:
10% komt beter in de buurt zegt men, anyhow.....de mijne knalde er 123.7 pk uit, dus net ff meer dan de 121.4 van jou Twingootje.
Die van jou is nog gemeten met de oude Dynojet software, Arno.
Nu gebruiken ze Software & Hardware van Sander Giessen. [eigen ontwikkeling en wereldwijd verkocht]
Wat doet dit met het verschil Henk?........zijn de nieuwe metingen zuiverder?
Fastchip schreef:
k ben er bijna zeker van dat Henk 10% rekent voor een twingo rs/225/clio rs
Ik reken Engine HP = Wheel HP * 1.08 + 10 HP. Voorwielaandrijving/dwarsgeplaatst.
Deze formule geeft een ruwe benadering en niet meer dan dat
Wat betekend dit dus voor de meting van de 121.4 pk voor de Twingo van Mark-RS.....rekenen is namelijk niet mijn sterkste kant..... :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Luco/Alpine-racer schreef: Hele mooie waardes Florus, turbogat nu wel minder zodat sprintjes tot de 100 ook (nog) beter gaan?
Turbogat is een aardig stuk kleiner, tis nog geen originele T2(wordt 't ook nooit uiteraard) maar wel veel soepeler nu (Y)
Mark_RS
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 9:40
Locatie: Helden

Nou als ik nu die berekening uitvoer kom ik op 141 pk uit :S :grin:

Nou het is me nu duidelijk hoe het zat met het afkoelen van de auto.
De auto rijdt nu heerlijk! Daar ben ik zeker tevreden over!

Er is ook zeker goed werk afgeleverd. Mijn complimenten.

Echter waar ik me een beetje aan stoor is gewoon zoals ik al vermeld had, dat ik juist een custom map wilde met een voor- en nameting om zodoende het verschil te zien. Dat vind ik persoonlijk belangrijk. Dat ik met eigen ogen kan zien wat de custom tuning met mijn auto gedaan heeft. En nu ik dat niet heb, baal ik er gewoon een beejte van. Maar dit staat los van hoe ik nu het "nieuwe" rijden beleef.

Kijk je verwacht dat je voor de 250 euro hetgeen krijgt wat je beloofd is. Zoals Fastchip al aangeeft, hadden ze het beter effe van te voren kunnen aangeven voordat ik naar Goes kwam. Maar het zij zo.

Gr Mark
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef: Hele mooie waardes Florus, turbogat nu wel minder zodat sprintjes tot de 100 ook (nog) beter gaan?
Turbogat is een aardig stuk kleiner, tis nog geen originele T2(wordt 't ook nooit uiteraard) maar wel veel soepeler nu (Y)
Ja je levert altijd ergens iets in, maar als die nu soepeler is ben ik wel benieuwd naar de 0-100 :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie