Henk DijkstraMark_RS schreef:Euhm denk iemand van fastchip? Diegene die met het tunen bezig was. en de laptop op schoot had. haha. weet de naam niet.
maar als je er 15 procent bij telt dan kom je idd op 140 pk uit.
Dynodag zaterdag 18 september, Goes
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
10% komt beter in de buurt zegt men, anyhow.....de mijne knalde er 123.7 pk uit, dus net ff meer dan de 121.4 van jou Twingootje.Mark_RS schreef:Euhm denk iemand van fastchip? Diegene die met het tunen bezig was. en de laptop op schoot had. haha. weet de naam niet.
maar als je er 15 procent bij telt dan kom je idd op 140 pk uit.
Je koppel is trouwens wel beter, de mijne perste er 153 uit.
En inderdaad degene met laptop is Henk neem ik aan.
Maar je koude loop en beter je kracht verdeeld is iets wat je wel degelijk merkt.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Volgens mij ook daar 10% rekenen.Mark_RS schreef:Ah okay,
trouwens.. moet je bij het koppel ook 10 procent bij optellen? of 15 procent net zoals bij de pk-meting?
Standaard heeft de RS dacht ik 160 Nm.
Mark.
Dus de som wordt 121.4:90x100=134.88 pk
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ik zie daar toch erg nette resultaten tussen staan!
Alleen die Golf V5 valt me wel tegen zeg. Die mist toch ergens 50 peekaatjes...

Alleen die Golf V5 valt me wel tegen zeg. Die mist toch ergens 50 peekaatjes...
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op za 18 sep 2010 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij was het Rinus die aankwam met 15%. Ik ben er bijna zeker van dat Henk 10% rekent voor een twingo rs/225/clio rs. Op de oudere zooi JB3-JC5 (F-types) mag je 12.5% rekenen en voor een transaxiale bak (UN1) zoals Jochem en mezelf zelfs 15%. Maar goed, wat heb je aan cafépeekaas ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
dat maakt Glenn wel effe goed met zen Passat. Die heeft "normaal" maar 130 pk (motorvermogen).Willeon de Zoete schreef:Ik zie daar toch erg nette resultaten tussen staan!![]()
Alleen die Golf V5 valt me wel tegen zeg. Die mist toch ergens 50 peekaatjes...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Enne Mark, vergeet niet dat 134 echte pk's heus niet verkeerd is voor dit autootje, het betere koppelverloop zal het rijden in de RS nog leuker maken, is de begrenzer ook lekker opgerekt?....tot 7100rpm ofzo?
En dan over de Clio 172 van Ed, waar zijn nu die 190 paardjes onder de motorkap..........zijn er een paar kreupel...
En dan over de Clio 172 van Ed, waar zijn nu die 190 paardjes onder de motorkap..........zijn er een paar kreupel...

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
-jo- schreef:Volgens mij was het Rinus die aankwam met 15%. Ik ben er bijna zeker van dat Henk 10% rekent voor een twingo rs/225/clio rs. Op de oudere zooi JB3-JC5 (F-types) mag je 12.5% rekenen en voor een transaxiale bak (UN1) zoals Jochem en mezelf zelfs 15%. Maar goed, wat heb je aan cafépeekaas ?
Lekker voor bij de pinda's.......
En ja Henk heeft mij verteld toen dat je 10% mag rekenen voor de moderne motoren.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno, is het niet gewoon het aantal wielpk's maal 1,10 dan reken je namelijk 10 procent extra erbij.
Volgensmij hoe jij rekent dan klopt het niet. Eerst delen door 90 en dan keer 100; is voor zover mijn rekenkundige kennis reikt, niet correct.
Volgensmij hoe jij rekent dan klopt het niet. Eerst delen door 90 en dan keer 100; is voor zover mijn rekenkundige kennis reikt, niet correct.
mmm. als het echt 10 procent is, vraag ik mij af wat de auto dan standaard had? Want eigenlijk had ik dan wel hoger verwacht aangezien de auto standaard 133 pk heeft:(
Maarja. de auto rijdt wel lekkerder. dat is ook wat waard.
Maarja. de auto rijdt wel lekkerder. dat is ook wat waard.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
hmm, zijn de meningen over verdeeld.......wat je meet is wat aan het einde er uit komt....is 90% toch?....wat de motor doet is immers 100%Mark_RS schreef:Arno, is het niet gewoon het aantal wielpk's maal 1,10 dan reken je namelijk 10 procent extra erbij.
Volgensmij hoe jij rekent dan klopt het niet. Eerst delen door 90 en dan keer 100; is voor zover mijn rekenkundige kennis reikt, niet correct.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Mark,
ik ga hier even je PM beantwoorden om alle misverstanden de wereld uit te helpen en om aan te tonen hoe het precies werkt.
Ik heb inderdaad gezegd dat je voor het betaalde bedrag 2 runs kreeg, meerbepaald een grafiek voor en na de mapping.
Helaas heeft het managment van de Twingo een zodanige eigenschap dat wanneer de auto op bedrijfstemp. is, het programma NIET kan gewijzigd worden. Dit omdat de temp.sensor een direct signaal geeft IN de ecu.
De reden waarom je dus geen run gemaakt hebt zoals je binnenkwam is doodsimpel omdat je dan wederom minstens een uur moest wachten tot de auto afgekoeld was om het managment toegankelijk te maken voor een custom programma.
Je opmerking ivm de betaling voor 2x rollen is dus totaal misplaats. Volgens mij heb je trouwens niet 1x gerold maar diverse keren tijdens de mapping.
Met beleefde groet hoor.
ik ga hier even je PM beantwoorden om alle misverstanden de wereld uit te helpen en om aan te tonen hoe het precies werkt.
Ik heb inderdaad gezegd dat je voor het betaalde bedrag 2 runs kreeg, meerbepaald een grafiek voor en na de mapping.
Helaas heeft het managment van de Twingo een zodanige eigenschap dat wanneer de auto op bedrijfstemp. is, het programma NIET kan gewijzigd worden. Dit omdat de temp.sensor een direct signaal geeft IN de ecu.
De reden waarom je dus geen run gemaakt hebt zoals je binnenkwam is doodsimpel omdat je dan wederom minstens een uur moest wachten tot de auto afgekoeld was om het managment toegankelijk te maken voor een custom programma.
Je opmerking ivm de betaling voor 2x rollen is dus totaal misplaats. Volgens mij heb je trouwens niet 1x gerold maar diverse keren tijdens de mapping.
Met beleefde groet hoor.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Standaard had de mijne dus 120.3, nu 123.7Mark_RS schreef:mmm. als het echt 10 procent is, vraag ik mij af wat de auto dan standaard had? Want eigenlijk had ik dan wel hoger verwacht aangezien de auto standaard 133 pk heeft:(
Maarja. de auto rijdt wel lekkerder. dat is ook wat waard.
Hebben ze je niet voor de map gerold?..........neen dus, klopt van die beveiliging, ik heb dus in mijn geval toen op de bank gestaan en later de dag ( 1,5 uur later ) weer een keer.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Met plezier gedaan Rob.Robke schreef:Het was een leuke dag, lekker weer en een goed resultaat gehaald op de bank.
Jo, bedankt voor de organisatie, was zoals altijd goed geregeld.
@Arno, heb jij toevallig een print van je std Twingo ? Mark heeft niet gerold in de std set up vanwege tijdsgebrek. Afkoeltijd enz.
@Mark, 133 fabriekspk's. Kijk eens even naar de graffieken van een Clio RS 172 !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
lees de post hier boven
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
-jo- schreef:Met plezier gedaan Rob.Robke schreef:Het was een leuke dag, lekker weer en een goed resultaat gehaald op de bank.
Jo, bedankt voor de organisatie, was zoals altijd goed geregeld.
@Arno, heb jij toevallig een print van je std Twingo ? Mark heeft niet gerold in de std set up vanwege tijdsgebrek. Afkoeltijd enz.
@Mark, 133 fabriekspk's. Kijk eens even naar de graffieken van een Clio RS 172 !
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo- schreef:Helaas heeft het managment van de Twingo een zodanige eigenschap dat wanneer de auto op bedrijfstemp. is, het programma NIET kan gewijzigd worden. Dit omdat de temp.sensor een direct signaal geeft IN de ecu.
Je opmerking ivm de betaling voor 2x rollen is dus totaal misplaats. Volgens mij heb je trouwens niet 1x gerold maar diverse keren tijdens de mapping.
Met beleefde groet hoor.
Ik wil niet vervelend zijn, maar was mijn auto dan niet meer op temperatuur nadat ik net was aangekomen na 2 uur gereden te hebben?
Want de custom map kon toen wel gelijk

Wat betreft het rollen was het misschien handig geweest van te voren aan te geven dat mijn auto een dergelijke sensor heeft.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Buiten het antwoord op je vraag om, buiten een paar kg gewicht en de anders aangedreven oliepomp zit er toch geen verschil tussen deze motoren?
-je wagen heeft eerst buiten gestaan terwijl Henk met een andere auto bezig was.Mark_RS schreef:Ik wil niet vervelend zijn, maar was mijn auto dan niet meer op temperatuur nadat ik net was aangekomen na 2 uur gereden te hebben?
Want de custom map kon toen wel gelijk![]()
Wat betreft het rollen was het misschien handig geweest van te voren aan te geven dat mijn auto een dergelijke sensor heeft.Ik was namelijk van een voor en nameting uitgegaan. En wat moet ik zien bij de Clio RS?
-Toen je op de bank gekomen bent heeft hij eerst nog een kwartier los op de rol gestaan met de kap open en de ventilator (koeling) aan.
-Het was een voorstel van Henk om dadelijk te programmeren van het ogenblik de motor de juiste temperatuur had.
-Ik heb dat ook dadelijk aan je gemeld. Indien we eerst een standaard run hadden gemaakt moest je wagen terug de bank of om dan te laten afkoelen en zodoende kon je nog minstens een uur wachten.
-Ik lees een ontevredenheid ivm het resultaat vandaar mijn verwijzing naar de opgegeven fabrieksvermogen. Dat haal ik aan met een verwijzing naar de clio's. 172 pk en in Goes draaien ze tussen 144 en 152 (standaard wel te verstaan). Dit was louter als voorbeeld.
-Als laatste, wat verwacht je nu eigenlijk van me want ik kan er kop noch staart aan krijgen. Je klaagt over het resultaat maar anderzijds rijd het wel goed.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mark, 3 tot 5 pk winst en meer kan je er niet uitpersen volgens Henk.....RS afd.heeft zijn werk goed gedaan aldus Henk tijdens mijn bezoek aan Goes.
Vermogen beter gespreid en een beter oppakken is je deel, wil je meer pk onder de kap hebben moet je naar ZIP tuning.......
Bedenk dan wel dat ik met de Twingo een door hun gechipte 147 pk Twingo RS bij blijf en op de tussensprint hem versla.........
Vermogen beter gespreid en een beter oppakken is je deel, wil je meer pk onder de kap hebben moet je naar ZIP tuning.......
Bedenk dan wel dat ik met de Twingo een door hun gechipte 147 pk Twingo RS bij blijf en op de tussensprint hem versla.........
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Die van jou is nog gemeten met de oude Dynojet software, Arno.10% komt beter in de buurt zegt men, anyhow.....de mijne knalde er 123.7 pk uit, dus net ff meer dan de 121.4 van jou Twingootje.
Nu gebruiken ze Software & Hardware van Sander Giessen. [eigen ontwikkeling en wereldwijd verkocht]
Twingo's RS zitten dicht bij elkaar qua vermogen, tot nog toe. Heb er geloof ik 4 gedaan nu. Alhoewel de voorlaatste er 117 HP aan de rol uitgooide, zit de rest dicht bij elkaar.
Tussen de Clio 2/3 RSén zit veel meer verschil, die kun je eigenlijk niet onderling met elkaar vergelijken.
Ik reken Engine HP = Wheel HP * 1.08 + 10 HP. Voorwielaandrijving/dwarsgeplaatst.k ben er bijna zeker van dat Henk 10% rekent voor een twingo rs/225/clio rs
Deze formule geeft een ruwe benadering en niet meer dan dat
Je auto was nog steeds te warm Mark, heb 10 minuten moeten wachten met de RR koeling erop voordat ik het programma kon schrijven.Ik wil niet vervelend zijn, maar was mijn auto dan niet meer op temperatuur nadat ik net was aangekomen na 2 uur gereden te hebben?
Want de custom map kon toen wel gelijk
Helemaal gelijk, dit heb ik niet duidelijk doorgegeven aan Jo. Tussen een voor en nameting heb je zeker 1.1/2-2 uur wachttijd nodig om de boel af te laten koelen.Wat betreft het rollen was het misschien handig geweest van te voren aan te geven dat mijn auto een dergelijke sensor heeft. Ik was namelijk van een voor en nameting uitgegaan. En wat moet ik zien bij de Clio RS?
Enne.... hoe rijdt ie ?
Moet ik even de kleine lettertjes erop nalezenFlorus schreef:Oja, goed dat je 't zegt Gerald......hoe zat dat ook al weer?Gerald schreef:Hé steven, hoe zat dat ook al weer met de 150 pk op de bank in goes....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
JAJASteven schreef:Moet ik even de kleine lettertjes erop nalezenFlorus schreef:Oja, goed dat je 't zegt Gerald......hoe zat dat ook al weer?Gerald schreef:Hé steven, hoe zat dat ook al weer met de 150 pk op de bank in goes....
Smoesjes

Gewoon dokken vrek

Hele mooie waardes Florus, turbogat nu wel minder zodat sprintjes tot de 100 ook (nog) beter gaan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
toch vind ik de curve van zo'n twingo rs er niet uit zien, overal pieken en dalen 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Nette waardes voor de Saab Rob! 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wat doet dit met het verschil Henk?........zijn de nieuwe metingen zuiverder?Fastchip schreef:Die van jou is nog gemeten met de oude Dynojet software, Arno.10% komt beter in de buurt zegt men, anyhow.....de mijne knalde er 123.7 pk uit, dus net ff meer dan de 121.4 van jou Twingootje.
Nu gebruiken ze Software & Hardware van Sander Giessen. [eigen ontwikkeling en wereldwijd verkocht]
Wat betekend dit dus voor de meting van de 121.4 pk voor de Twingo van Mark-RS.....rekenen is namelijk niet mijn sterkste kant.....Fastchip schreef:Ik reken Engine HP = Wheel HP * 1.08 + 10 HP. Voorwielaandrijving/dwarsgeplaatst.k ben er bijna zeker van dat Henk 10% rekent voor een twingo rs/225/clio rs
Deze formule geeft een ruwe benadering en niet meer dan dat

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Turbogat is een aardig stuk kleiner, tis nog geen originele T2(wordt 't ook nooit uiteraard) maar wel veel soepeler nuLuco/Alpine-racer schreef: Hele mooie waardes Florus, turbogat nu wel minder zodat sprintjes tot de 100 ook (nog) beter gaan?

Nou als ik nu die berekening uitvoer kom ik op 141 pk uit
Nou het is me nu duidelijk hoe het zat met het afkoelen van de auto.
De auto rijdt nu heerlijk! Daar ben ik zeker tevreden over!
Er is ook zeker goed werk afgeleverd. Mijn complimenten.
Echter waar ik me een beetje aan stoor is gewoon zoals ik al vermeld had, dat ik juist een custom map wilde met een voor- en nameting om zodoende het verschil te zien. Dat vind ik persoonlijk belangrijk. Dat ik met eigen ogen kan zien wat de custom tuning met mijn auto gedaan heeft. En nu ik dat niet heb, baal ik er gewoon een beejte van. Maar dit staat los van hoe ik nu het "nieuwe" rijden beleef.
Kijk je verwacht dat je voor de 250 euro hetgeen krijgt wat je beloofd is. Zoals Fastchip al aangeeft, hadden ze het beter effe van te voren kunnen aangeven voordat ik naar Goes kwam. Maar het zij zo.
Gr Mark


Nou het is me nu duidelijk hoe het zat met het afkoelen van de auto.
De auto rijdt nu heerlijk! Daar ben ik zeker tevreden over!
Er is ook zeker goed werk afgeleverd. Mijn complimenten.
Echter waar ik me een beetje aan stoor is gewoon zoals ik al vermeld had, dat ik juist een custom map wilde met een voor- en nameting om zodoende het verschil te zien. Dat vind ik persoonlijk belangrijk. Dat ik met eigen ogen kan zien wat de custom tuning met mijn auto gedaan heeft. En nu ik dat niet heb, baal ik er gewoon een beejte van. Maar dit staat los van hoe ik nu het "nieuwe" rijden beleef.
Kijk je verwacht dat je voor de 250 euro hetgeen krijgt wat je beloofd is. Zoals Fastchip al aangeeft, hadden ze het beter effe van te voren kunnen aangeven voordat ik naar Goes kwam. Maar het zij zo.
Gr Mark
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja je levert altijd ergens iets in, maar als die nu soepeler is ben ik wel benieuwd naar de 0-100Florus schreef:Turbogat is een aardig stuk kleiner, tis nog geen originele T2(wordt 't ook nooit uiteraard) maar wel veel soepeler nuLuco/Alpine-racer schreef: Hele mooie waardes Florus, turbogat nu wel minder zodat sprintjes tot de 100 ook (nog) beter gaan?

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.