ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Deze heb die olie lekkage op 1 schacht.

Dat heb ik bij aankoop al schoongemaakt en was nu nog schoon.
Het gaat om de clio en het blok word daar eigenlijk niet nat zover ik ken zien.

Dus dan verdenk ik toch de rotor+verdelerkap
R19 16V '91
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

alexs schreef:vanaf je kleppendeksel ja, je kan je bougie ff los draaien zodat het erin loopt..

ik heb t zelf met een compressor en een hoop keukentrolletjes eruit gespoten.
Zoeen?

[img]http://newsletter.fantasyshopchimera.co ... 455207.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

:worship:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

morgen schroef ik ff het nieuwe verdelerkapje en rotortje erop....

en dan maar hopen op geen gestotter meer :worship:
R19 16V '91
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

vanmiddag even de prijs opgevraagt voor een oliedruk sensor (die onder het uitlaat spruitstuk). Kreeg ik een prijs te horen van 72 euro. Moet toch niet gekker worden.

Weet iemand welke prijs er wordt genoemt in diagolis?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

druksensoren van vdo zijn ook best duur....
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Prijs klopt denk ik wel...

Heb het eerder zo duur voorbij zien komen.

Ik starte vanmorgen en de hele weg naa rme werk heeft het accu lampje gebrand (N)
Dus is de dynamo aan het overlijden of de accu?
Of ergens geen goed contact misschien.
R19 16V '91
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

meten is weten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Op de spanningsregelaar op je dynamo zit een stekker met 2 draden, het komt nog wel eens voor dat 1 v/d 2 draden los ligt met als gevolgd brandend accu lampje. Als je de stekker losmaakt merk je het meteen, het is een bruine stekker.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maar het kan ook omgekeerd, dat het draadje loshangt, dynamo niet werkt, maar geen lampje ;)

Idd voltmeter erop knallen met draaiende motor, 13,5-14v is goed, alles minder dan 12,5 volt wijst op niet meewerkende dynamo ja
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

De dikke kabel naar de accu. (waar hij dus mee oplaad)
Daarvan is het oogje afgebroken.
Dat zou natuurlijk best wel eens de oorzaak kennen wezen.

Hoe ver zou ik daarmee kennen rijden?
Heb namelijk alleen van die oogjes in de sleutel schuur 15km verderop.
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

daar kom je wel hoor :lol:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

thanks Arthur (Y)
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

inderdaad gered.....

alleen dat ik hem gemaakt had te weinig stroom over om nog te starten :lol:
Dus maar ff aangeduwd....
De startaccu's waren ALLE 3!!! leeg.....

Wel raar dat nu opeens het gestotter echt enorm toegenomen is.
Dat ik heen reed nog niet.
Terugweg kon ik niet boven de 4000 toeren komen.
Dan knalde hij enorm uit de uitlaat alsof hij in ze begrenzer zit.

Geen idee wat het nou zijn ken.
De stekkers bij de injectors zagen er niet verkeerd uit.
Wel waren die rubbers eraan gaar dus de draadjes lagen bloot.
En hoe vast hoort een injector te zitten?
Ik kon ze namelijk gewoon draaien...
Me vader had het erover dat er ook een bougie lek geslagen ken zijn ofzo?
R19 16V '91
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Heb je wel altijd netjes vonk? Dus bougie tegen de carros en kijken of er wat overspringt? Ik weet niet wat je al gedaan hebt maar is het volgende al bekeken: Bougies, rotor, verdelerkap, bougiekabels?

Heb je met vochtig weer meer last dan met droog weer?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

@Steven, hehe, dat kan ook nog ja :smile:

Alle massalinten ook goed vast en in goede staat?
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

die massalint onder aan de bak heb ik nog neit bekeken.

bougie's, kabels, rotor, verdelerkap zijn alemaal net 1 week oud.
Nog als nieuw dus :wink:

ik had het eerst volgens mij met vochtig weer meer.
Maar nu maakt dat opeens niet meer uit.
Heb de verdelerkap daarom ook al met wat sileconen kit vastgezet.
Alleen dat gaatje onderin heb ik open gelaten zodat er nog wat vocht weg ken.
R19 16V '91
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Als ik de distributie + looprollen wil vervangen van een f7r /p
had ik zeker eerst het tandwiel van de oliepomp los moeten halen ?
Of is daar nog een andere truuk voor ?
(riem ligt er nu al vanaf namelijk :P)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat was ik ook vergeten :P

ff de riem terugleggen, blokkeren en losdraaien ;) (Y)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Haas schreef:dat was ik ook vergeten :P

ff de riem terugleggen, blokkeren en losdraaien ;) (Y)

ahzo fijn (0) ,thnx morgen maar ff doen dan :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Haas schreef:dat was ik ook vergeten :P

ff de riem terugleggen, blokkeren en losdraaien ;) (Y)
Een luchtsleutel is toch wel baas bij dit soort dingen. maar die heeft de gemiddelde klusser niet liggen. Ik heb toen ook gewoon de riem terug gezet. zo gebeurd.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven(stk) schreef:Als ik de distributie + looprollen wil vervangen van een f7r /p
had ik zeker eerst het tandwiel van de oliepomp los moeten halen ?
Of is daar nog een andere truuk voor ?
(riem ligt er nu al vanaf namelijk :P)
Met wat gepast geweld wil het ook wel zonder dat oliepomp tandwiel er af te halen, boutjes van de looprol losdraaien, kap aan de kant buigen en looprol er tussenuit pakken. :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

kapje druk je aardig makkelijk aan de kant idd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

check (Y) , nu ff hopen dat het spul op de juiste spanning staat :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven(stk) schreef:check (Y) , nu ff hopen dat het spul op de juiste spanning staat :)
even trekken aan de riem tussen spanrol en oliepomptandwiel, en als je 'm dan tussen 2 vingers 45graden kan draaien zit je aardig goed. :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ronald1916V schreef:
Steven(stk) schreef:check (Y) , nu ff hopen dat het spul op de juiste spanning staat :)
even trekken aan de riem tussen spanrol en oliepomptandwiel, en als je 'm dan tussen 2 vingers 45graden kan draaien zit je aardig goed. :)
Ff onthouden. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

en dan nog, spannen met blok in de auto is op zich redelijk te doen hoor, zeker met dat boutje achterin :)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Als de riem zoals bij mijn eerste 16V lekker gaat gillen staat hij te strak :lol:
R19 16V '91
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Ronald1916V schreef: even trekken aan de riem tussen spanrol en oliepomptandwiel, en als je 'm dan tussen 2 vingers 45graden kan draaien zit je aardig goed. :)
Haas schreef:en dan nog, spannen met blok in de auto is op zich redelijk te doen hoor, zeker met dat boutje achterin :)
Thnx :) , eens kijken of komende week het blok er weer in kan :)
Egbertbrinks
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
Locatie: Rijssen

Weet iemand toevallig de specs van een jc5-109 ? qwa ratio e.d. ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Cannonballman zal dat wel weten...
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Rare vraag misschien maar waarom zijn er in NL/BE geen F4R powered Clio 16v's?

Heeft iemand al eens uitgezocht wat daar voor nodig is?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

(0)
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 21 sep 2010 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat het teveel aanpaswerk is voor een minimale winst?

Goeie F7R doet niet heel veel onder voor een F4R, maar je moet wel flink aanpassen aan de motorsteunen. Uitlaat is ook nog wat frommelwerk dacht ik. F4R heeft wel wat beter koppelverloop, maar is dat alles wel waard?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Toch maken een hoop Engelsen de overstap naar een Clio RS172 motor in hun Clio 16v. Vandaar mijn vraag?

Het was ook een vraag met oog op mijn toekomst plannen met de Clio, aangezien de huidige motor al 329000km heeft gedraait (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Plaats reactie