ACT: Clio16V
Deze heb die olie lekkage op 1 schacht.
Dat heb ik bij aankoop al schoongemaakt en was nu nog schoon.
Het gaat om de clio en het blok word daar eigenlijk niet nat zover ik ken zien.
Dus dan verdenk ik toch de rotor+verdelerkap
Dat heb ik bij aankoop al schoongemaakt en was nu nog schoon.
Het gaat om de clio en het blok word daar eigenlijk niet nat zover ik ken zien.
Dus dan verdenk ik toch de rotor+verdelerkap
R19 16V '91
Zoeen?alexs schreef:vanaf je kleppendeksel ja, je kan je bougie ff los draaien zodat het erin loopt..
ik heb t zelf met een compressor en een hoop keukentrolletjes eruit gespoten.
[img]http://newsletter.fantasyshopchimera.co ... 455207.jpg[/img]

vanmiddag even de prijs opgevraagt voor een oliedruk sensor (die onder het uitlaat spruitstuk). Kreeg ik een prijs te horen van 72 euro. Moet toch niet gekker worden.
Weet iemand welke prijs er wordt genoemt in diagolis?
Weet iemand welke prijs er wordt genoemt in diagolis?
druksensoren van vdo zijn ook best duur....
Prijs klopt denk ik wel...
Heb het eerder zo duur voorbij zien komen.
Ik starte vanmorgen en de hele weg naa rme werk heeft het accu lampje gebrand
Dus is de dynamo aan het overlijden of de accu?
Of ergens geen goed contact misschien.
Heb het eerder zo duur voorbij zien komen.
Ik starte vanmorgen en de hele weg naa rme werk heeft het accu lampje gebrand

Dus is de dynamo aan het overlijden of de accu?
Of ergens geen goed contact misschien.
R19 16V '91
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Op de spanningsregelaar op je dynamo zit een stekker met 2 draden, het komt nog wel eens voor dat 1 v/d 2 draden los ligt met als gevolgd brandend accu lampje. Als je de stekker losmaakt merk je het meteen, het is een bruine stekker.
Maar het kan ook omgekeerd, dat het draadje loshangt, dynamo niet werkt, maar geen lampje 
Idd voltmeter erop knallen met draaiende motor, 13,5-14v is goed, alles minder dan 12,5 volt wijst op niet meewerkende dynamo ja

Idd voltmeter erop knallen met draaiende motor, 13,5-14v is goed, alles minder dan 12,5 volt wijst op niet meewerkende dynamo ja
De dikke kabel naar de accu. (waar hij dus mee oplaad)
Daarvan is het oogje afgebroken.
Dat zou natuurlijk best wel eens de oorzaak kennen wezen.
Hoe ver zou ik daarmee kennen rijden?
Heb namelijk alleen van die oogjes in de sleutel schuur 15km verderop.
Daarvan is het oogje afgebroken.
Dat zou natuurlijk best wel eens de oorzaak kennen wezen.
Hoe ver zou ik daarmee kennen rijden?
Heb namelijk alleen van die oogjes in de sleutel schuur 15km verderop.
R19 16V '91
daar kom je wel hoor 

inderdaad gered.....
alleen dat ik hem gemaakt had te weinig stroom over om nog te starten
Dus maar ff aangeduwd....
De startaccu's waren ALLE 3!!! leeg.....
Wel raar dat nu opeens het gestotter echt enorm toegenomen is.
Dat ik heen reed nog niet.
Terugweg kon ik niet boven de 4000 toeren komen.
Dan knalde hij enorm uit de uitlaat alsof hij in ze begrenzer zit.
Geen idee wat het nou zijn ken.
De stekkers bij de injectors zagen er niet verkeerd uit.
Wel waren die rubbers eraan gaar dus de draadjes lagen bloot.
En hoe vast hoort een injector te zitten?
Ik kon ze namelijk gewoon draaien...
Me vader had het erover dat er ook een bougie lek geslagen ken zijn ofzo?
alleen dat ik hem gemaakt had te weinig stroom over om nog te starten

Dus maar ff aangeduwd....
De startaccu's waren ALLE 3!!! leeg.....
Wel raar dat nu opeens het gestotter echt enorm toegenomen is.
Dat ik heen reed nog niet.
Terugweg kon ik niet boven de 4000 toeren komen.
Dan knalde hij enorm uit de uitlaat alsof hij in ze begrenzer zit.
Geen idee wat het nou zijn ken.
De stekkers bij de injectors zagen er niet verkeerd uit.
Wel waren die rubbers eraan gaar dus de draadjes lagen bloot.
En hoe vast hoort een injector te zitten?
Ik kon ze namelijk gewoon draaien...
Me vader had het erover dat er ook een bougie lek geslagen ken zijn ofzo?
R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb je wel altijd netjes vonk? Dus bougie tegen de carros en kijken of er wat overspringt? Ik weet niet wat je al gedaan hebt maar is het volgende al bekeken: Bougies, rotor, verdelerkap, bougiekabels?
Heb je met vochtig weer meer last dan met droog weer?
Heb je met vochtig weer meer last dan met droog weer?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Steven, hehe, dat kan ook nog ja
Alle massalinten ook goed vast en in goede staat?

Alle massalinten ook goed vast en in goede staat?
die massalint onder aan de bak heb ik nog neit bekeken.
bougie's, kabels, rotor, verdelerkap zijn alemaal net 1 week oud.
Nog als nieuw dus
ik had het eerst volgens mij met vochtig weer meer.
Maar nu maakt dat opeens niet meer uit.
Heb de verdelerkap daarom ook al met wat sileconen kit vastgezet.
Alleen dat gaatje onderin heb ik open gelaten zodat er nog wat vocht weg ken.
bougie's, kabels, rotor, verdelerkap zijn alemaal net 1 week oud.
Nog als nieuw dus
ik had het eerst volgens mij met vochtig weer meer.
Maar nu maakt dat opeens niet meer uit.
Heb de verdelerkap daarom ook al met wat sileconen kit vastgezet.
Alleen dat gaatje onderin heb ik open gelaten zodat er nog wat vocht weg ken.
R19 16V '91
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Als ik de distributie + looprollen wil vervangen van een f7r /p
had ik zeker eerst het tandwiel van de oliepomp los moeten halen ?
Of is daar nog een andere truuk voor ?
(riem ligt er nu al vanaf namelijk
)
had ik zeker eerst het tandwiel van de oliepomp los moeten halen ?
Of is daar nog een andere truuk voor ?
(riem ligt er nu al vanaf namelijk

dat was ik ook vergeten 
ff de riem terugleggen, blokkeren en losdraaien


ff de riem terugleggen, blokkeren en losdraaien


-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Haas schreef:dat was ik ook vergeten
ff de riem terugleggen, blokkeren en losdraaien![]()
ahzo fijn


Een luchtsleutel is toch wel baas bij dit soort dingen. maar die heeft de gemiddelde klusser niet liggen. Ik heb toen ook gewoon de riem terug gezet. zo gebeurd.Haas schreef:dat was ik ook vergeten
ff de riem terugleggen, blokkeren en losdraaien![]()
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Met wat gepast geweld wil het ook wel zonder dat oliepomp tandwiel er af te halen, boutjes van de looprol losdraaien, kap aan de kant buigen en looprol er tussenuit pakken.Steven(stk) schreef:Als ik de distributie + looprollen wil vervangen van een f7r /p
had ik zeker eerst het tandwiel van de oliepomp los moeten halen ?
Of is daar nog een andere truuk voor ?
(riem ligt er nu al vanaf namelijk)

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
kapje druk je aardig makkelijk aan de kant idd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
check
, nu ff hopen dat het spul op de juiste spanning staat 


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
even trekken aan de riem tussen spanrol en oliepomptandwiel, en als je 'm dan tussen 2 vingers 45graden kan draaien zit je aardig goed.Steven(stk) schreef:check, nu ff hopen dat het spul op de juiste spanning staat

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ff onthouden.Ronald1916V schreef:even trekken aan de riem tussen spanrol en oliepomptandwiel, en als je 'm dan tussen 2 vingers 45graden kan draaien zit je aardig goed.Steven(stk) schreef:check, nu ff hopen dat het spul op de juiste spanning staat

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
en dan nog, spannen met blok in de auto is op zich redelijk te doen hoor, zeker met dat boutje achterin 

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ronald1916V schreef: even trekken aan de riem tussen spanrol en oliepomptandwiel, en als je 'm dan tussen 2 vingers 45graden kan draaien zit je aardig goed.
ThnxHaas schreef:en dan nog, spannen met blok in de auto is op zich redelijk te doen hoor, zeker met dat boutje achterin


-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
Weet iemand toevallig de specs van een jc5-109 ? qwa ratio e.d. ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf

Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 21 sep 2010 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat het teveel aanpaswerk is voor een minimale winst?
Goeie F7R doet niet heel veel onder voor een F4R, maar je moet wel flink aanpassen aan de motorsteunen. Uitlaat is ook nog wat frommelwerk dacht ik. F4R heeft wel wat beter koppelverloop, maar is dat alles wel waard?
Goeie F7R doet niet heel veel onder voor een F4R, maar je moet wel flink aanpassen aan de motorsteunen. Uitlaat is ook nog wat frommelwerk dacht ik. F4R heeft wel wat beter koppelverloop, maar is dat alles wel waard?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Toch maken een hoop Engelsen de overstap naar een Clio RS172 motor in hun Clio 16v. Vandaar mijn vraag?
Het was ook een vraag met oog op mijn toekomst plannen met de Clio, aangezien de huidige motor al 329000km heeft gedraait
Het was ook een vraag met oog op mijn toekomst plannen met de Clio, aangezien de huidige motor al 329000km heeft gedraait

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92