ACT: Mégane III RS Coupe

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Fastchip schreef:
GJ schreef:290?? Das niet niks, goed werk (Y)
Toevallig niet een uitdraaitje?
Nog niet. Maar er zit genoeg reserve in de nieuwe RS250.
Rode lijn is een standaard RS 250, groen na de remap.
~ 320 HP is zo'n beetje de max met alles verder standaard.
http://www.fastchip.nl/images/stories/f ... %20bhp.png

Voor de koppel omrekening 1 ftlb = 1.35491 Nm :D
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Dat is een beste vermogenswinst zeg :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

(Y)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

AnthonyR schreef:Dat is een beste vermogenswinst zeg :p
Ik vond het ook behoorlijk ja.... :wink:
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

:D :foto: :wink:
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Waarom moet daar nou zoveel uitkomen? :(
Dat wil ik ook :P
Megane R26 -> Megane 4 RS
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

GJ schreef:Waarom moet daar nou zoveel uitkomen? :(
Door de nokkenasverstelling en grote twin scroll turbo is het mogelijk om ruwweg 30% meer lucht te verpompen in het hogere toerengebied t.o.v. de Megane 2 RS.

GJ schreef:Dat wil ik ook :P
Dan moeten jij en Ivo toch even gaan babbelen....
Laatst gewijzigd door Fastchip op zo 22 aug 2010 8:45, 1 keer totaal gewijzigd.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ze hebben tekort aan Mégane II RS'jes dus GJ ;)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

AnthonyR schreef:Ze hebben tekort aan Mégane II RS'jes dus GJ ;)
hoe kan je nou een tekort hebben aan megane II rsen ?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

te weinig aanbod van occassions :D
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

paulvanrooij schreef:te weinig aanbod van occassions :D
Er zijn er ook niet zo veel in NL. En ja als mensen er tevreden over zijn doen ze hem ook niet weg he :D 8)
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Ivo van Achthoven schreef:Hier even een foto van een heel uniek stukje vakwerk.....(slechte kwaliteit foto)



[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 58-170.jpg[/img]

Meer info volgt
Op de site van Henk volgens mij staat ook al een kleine foto van deze auto :P
Megane R26 -> Megane 4 RS
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kan de Ford RS dan nu echt inpakken met deze configuratie ?? :smile:

312 pk .... (~) Valt het nog wel te handelen kwa stuurgedrag met gasgeven ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

GJ schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Hier even een foto van een heel uniek stukje vakwerk.....(slechte kwaliteit foto)



[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 58-170.jpg[/img]

Meer info volgt
Op de site van Henk volgens mij staat ook al een kleine foto van deze auto :P
Dat kan goed kloppen... (0)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Arco schreef:Kan de Ford RS dan nu echt inpakken met deze configuratie ?? :smile:

312 pk .... (~) Valt het nog wel te handelen kwa stuurgedrag met gasgeven ?
Focus RS haalt de 305pk niet eens :D
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Is die grafiek overigens van de 'witte' van vkv of ergens anders van Henk?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik denk van de witte....
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Arco schreef: Valt het nog wel te handelen kwa stuurgedrag met gasgeven ?
Dat is tegenwoordig geen probleem meer [2nd gen Independent steering axis front suspension (R.S. Performance Hub)] , echter het Cup chassis met
limited slip diff is dan wel een aanrader.
Laatst gewijzigd door Fastchip op ma 23 aug 2010 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

AnthonyR schreef:Is die grafiek overigens van de 'witte' van vkv of ergens anders van Henk?
Nee die is van een andere RS 250. Was maar om aan te geven wat er mogelijk is.
De cijfers kloppen i.e.g.
Andy
Berichten: 68
Lid geworden op: do 17 jan 2008 21:25
Contacteer:

Gister in een RS250 gereden,

Erg gave bak :smile: en zeer zeker snel :lol: :grin:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:
Arco schreef: Valt het nog wel te handelen kwa stuurgedrag met gasgeven ?
Dat is tegenwoordig geen probleem meer [2nd gen Independent steering axis front suspension (R.S. Performance Hub)] , echter het Cup chassis met
limited slip diff is dan wel een aanrader.
Is nu ook de veel gehoorde "klacht" verdwenen dat hij erg snel in de limiter schiet, dacht zoiets van 6500 rpm.

Als je dit al een klacht kan noemen....... :lol:



Henk, mag de diesel eerdaags ook aan de laptop :P
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

AnthonyR schreef:Focus RS haalt de 305pk niet eens :D
Ach Ford is altijd aardig goed geweest in bullitproof motoren bouwen, dus denk niet dat dat zo'n probleem is... :p


Watvoor LSD gebruikt zo'n cuppakket eigenlijk. Zal vast geeen Quaife zijn, ofwel?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:
AnthonyR schreef:Focus RS haalt de 305pk niet eens :D
Ach Ford is altijd aardig goed geweest in bullitproof motoren bouwen, dus denk niet dat dat zo'n probleem is... :p


Watvoor LSD gebruikt zo'n cuppakket eigenlijk. Zal vast geeen Quaife zijn, ofwel?
Daarbij is het ook nog een ouderwetse Volvo T5 motor waar nog veeeel meer in zit dan 305 PK :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Typische Reno-oogkleppen weer, jammer :p
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Is nu ook de veel gehoorde "klacht" verdwenen dat hij erg snel in de limiter schiet, dacht zoiets van 6500 rpm.
Ja de toerenbegrenzer staat nogal laag standaard.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:
Is nu ook de veel gehoorde "klacht" verdwenen dat hij erg snel in de limiter schiet, dacht zoiets van 6500 rpm.
Ja de toerenbegrenzer staat nogal laag standaard.
Kan je er dus ook ( nog )plezieriger mee rijden lijkt mij?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Lekkere combinatie met deze ELIA Star IV 8,5x19-velgen. Alhoewel een kleine verlaging nog beter staat.

[img]http://gateway.selltec.com/go/elia/_ws/ ... zoll-3.jpg[/img]
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

vind die velgen er niet uit zien!
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Zijn de standaard stoelen in de RS 250 ook kantelbaar ? dit in tegenstelling tot de Recaro's.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Straks na het Mégane III RS-Rallykanon (N4) een 'kale' straatversie:

http://www.renault-sport.com/fr/rallye/ ... 37380.html

Moet niet moeilijk zijn om er een Radicale van te maken 8) .
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

De straat versie zal nog wel ff op zich laten wachten.
Alle die gewone versie's moeten ook nog aan de man gebracht worden.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Tipje-van-de-sluier-filmpje Mégane RS N4:

http://www.dailymotion.com/video/xf08io ... -s-n4_auto
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
lesmoutas
Berichten: 83
Lid geworden op: di 1 nov 2005 10:17
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Ondanks al bovenstaande jubelverhalen over de nieuwe RS, vraag ik me af of die net zo goed is (of beter), net zoveel presteert (of meer), net zoveel rijplezier geeft (of meer) dan zijn oudere broer de R26.R?
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Je kan beide auto's niet helemaal zo met elkaar vergelijken.

Sloop dan uit die RS alle isolatiemateriaal haal de achterbank eruit, gooi er lichtere achterruiten in.
Freubel nog iets met de software, een heleboel van die elektronische hulpmiddelen en accessoires eruit en je kan ze eerlijk tegen over elkaar zetten.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Wat ik me onthouden heb van de ritjes in beide auto's is dat de R26.R veel aggresiever aanvoelt. Rijeigenschappen heb ik persoonlijk niet ondervonden van de R26.R.
Plaats reactie