Hallo,
voor mij nog onbekend, ik vermoed voor jullie makkelijke vragen/antwoorden. Onze Clio RSI sist in de buurt van de stuurkolom als je stuurt, dat is al best lang, de stuurbkrachtiging doet het verder wel goed. Lijkt net of er telkens lucht ontsnapt of lucht in de olie wordt verplaatst. Raar dat dat binnenin ergens lijkt te zitten. verder nog een vraagje; het koppelingspedaal gaat behoorlijk zwaar, de koppeling is verder nog wel goed, pakt ook goed. Moet ik dan de kabel vervangen of is het een hydraulische koppeling? Nieuwe olie erin doen?
Graag lees ik even jullie reacties/ervaringen. Alvast bedankt.
gr Roy
Sissende stuurbekrachtiging en stroeve koppeling RSI 1994
Heb ook een slurpend stuurhuis gehad op me williams. heb deze vervangen door een andere. Ik denk dat het gewoon komt door versleten rubbers in het stuurhuis zelf. Een stuurhuis vervangen is bij een clio een vrij grote klus. Als je je er niet enorm aan ergert had ik er niks aan gedaan, ik heb er zelf 3 jaar mee gereden.
Zware koppeling hebben de meeste "snellere" clio's, maar een abnormaal zwarte koppeling kan duiden op een versleten druk groep.
Zware koppeling hebben de meeste "snellere" clio's, maar een abnormaal zwarte koppeling kan duiden op een versleten druk groep.
Schuren/piepen/sissen kan ook door luchtbellen komen.
Je kunt de boel eens aflaten en opnieuw afvullen met fris spul.
Je kunt de boel eens aflaten en opnieuw afvullen met fris spul.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
kan ook goed de kabel zelf zijn die niet lekker meer is.Geert schreef: Zware koppeling hebben de meeste "snellere" clio's, maar een abnormaal zwarte koppeling kan duiden op een versleten druk groep.
Project: GTT Blue Sport
Helpt niet, ik heb een sterk vermoeden dat clio's hier last van hebben omdat ze nergens een koelelement in de leiding hebben.Riël schreef:Schuren/piepen/sissen kan ook door luchtbellen komen.
Je kunt de boel eens aflaten en opnieuw afvullen met fris spul.
Een 19-16v heeft nog zo'n hele loop voor de radiateur lopen, de megane heeft ook nog wat 3x heen- en weer leiding lopen en de clio heeft gewoon niets.
Volgens mij wordt dat zaakje gewoon veel te warm daar telkens, ik wil straks met een ander stuurhuis toch ook een koelertje gaan monteren
Goeie tip Steven. Ik kan nu nog
.
.
ik heb het ook maar de pomp giert ook redelijk. als ik de auto net pak sist het ook dus de temp zal het denk ik niet aan liggen.
tenzij het een gevolg is van een te hoge temp ooit...
tenzij het een gevolg is van een te hoge temp ooit...
gelukkig heb ik voor de gt een stuurhuis van een 19 met slangen liggen 

slurpen komt van het stuurhuis. De reden dat je het alleen bij clio's ziet komt omdat 1916v's een oliekoeler hebben. Blijkbaar kunnen de stuurhuizen niet tegen de enorme hitte.Steven schreef:Ja dat is een gevolg ja, ik heb iemand met een 19 er nooit over gehoord, zijn altijd clios.
Heb ooit al eens een goeie andere pomp gemonteerd, maar nog steeds sist en slurpt het als de hell.
Goed gelezen Geertruida 

Steven schreef:Helpt niet, ik heb een sterk vermoeden dat clio's hier last van hebben omdat ze nergens een koelelement in de leiding hebben.
Een 19-16v heeft nog zo'n hele loop voor de radiateur lopen, de megane heeft ook nog wat 3x heen- en weer leiding lopen en de clio heeft gewoon niets.
Volgens mij wordt dat zaakje gewoon veel te warm daar telkens, ik wil straks met een ander stuurhuis toch ook een koelertje gaan monteren
Jaja jij was eerst 

word dat onmiddelijk heet dan? Als je net wegrijdt is het vaak al..
Mijn 16v doet t niet, die van cyst was toen een slushpuppie
Mijn 16v doet t niet, die van cyst was toen een slushpuppie
zoals eerder gepost is het een gevolg van te warm geweest zijn en blijft het voorderest altijd....
Oké, als ik je goed begrijp werkt nieuwe olie ook niet meer?tutuur schreef:zoals eerder gepost is het een gevolg van te warm geweest zijn en blijft het voorderest altijd....
verbrand er iets?
lees het topic even door 

ik denk dat de rubbers in het stuurhuis smelten/uitzetten. Als ze slurpen is er geen redden meer. Op ebay staan wel revisie setjes, maar het demonteren is best wat werk
vertel mij wat... heb het stuurhuis van de Clio van paul vervangen, toch echt een complete dag mee bezig geweest... wat een hoerenklus!
ach nu kunnen we er om lachenHaas schreef:vertel mij wat... heb het stuurhuis van de Clio van paul vervangen, toch echt een complete dag mee bezig geweest... wat een hoerenklus!



Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl