ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Rijd ook wel eens op de Ring. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Had deze nou een Williams of 16v ophanging? Wielen waren et 0 volgens mij?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De kleine remmen vielen me op :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jean-Paul-S schreef:Had deze nou een Williams of 16v ophanging? Wielen waren et 0 volgens mij?
Geen idee wat voor ophanging, zitten voor en achter onbenullig dikke spoorverbreders tussen. kan nooit veel fatsoenlijk stuurgedrag meer overblijven.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

jacob schreef:Nu wil ik deze week de nieuwe topschotels en lagers etc bestellen voor de cup dempers. zit daar nog speciaal spul op bovenop qua maten en diktes etc?
Nee, alleen de dikke ringen die onder het veerringetje komen hebben normaal een afgedraaid randje aan de binnenzijde zodat die ring netjes centreerd.

Ik pak daar gewoon ff de dremel voor :smile:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Nu ik er even over nadenk meen ik dat er een 16v ophanging onderzat en Compomotives met et 0. Dan zou je dus toch een eind in de richting moeten komen met een Williams/rs cup ophanging (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan zit je er al ruim overheen. Laten we zeggen dat er normaal et35 word toegepast. Dan heb je dus 6cm meer spoorbreedte. Williams is 2cm per kant?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

3cm per kant heb je minimaal nodig met Williams ophanging. Heb het een paar weken terug bij mij eronder gezet maar leek smaller dan deze setup (wel met et37). De Rs cup verbreding win je maar zo'n 2,5cm per kant mee t.o.v. Williams, dat verklaard misschien het verschil.
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Wie weet of de stuurstang die aan het stuur vastzit anders is van een clio met stuurbekrachting of zonder?

Tevens rammelt je dash ook als je de isolatie erachter weghaalt?

Deze week de kw set binnen en dan gaat het weer mooi snel met bouwen zo.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Stuurstang past gewoon op je stuurhuis, geen probleem.

Dash zul je zeker horen, normaal zit je isolatie tussen schutbord en dash. je kunt het ook plaatselijk laten zitten om het enigszins te beperken.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jean-Paul-S schreef:Stuurstang past gewoon op je stuurhuis, geen probleem.

Dash zul je zeker horen, normaal zit je isolatie tussen schutbord en dash. je kunt het ook plaatselijk laten zitten om het enigszins te beperken.
Ik meen dat de stuurkolom van een Clio met stuurbekrachtiging korter is ? :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Volgens mij niet, enige verschil met bekrachtiging is de slangen op het stuurhuis. De rest is volgens mij hetzelfde...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zou ook zeggen korter, omdat er veel meer in de ingaande as van het stuurhuis moet zitten bij bekrachtiging, waardoor deze aansluiting hoger komt.

Heb vorige maand exact dit probleem gezien bij de 5 van mij.

Overigens kun je de stuuras gewoon korter meppen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bekrachtiging zit gewoon op het huis zelf. Waarom zou de stuurse dan korter moeten zijn?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

[img]http://lh5.ggpht.com/_sttOeKMpdqI/S-vzD ... .57.22.jpg[/img]

Dat deel waar die twee aansluitingen opzitten is een torsiestaaf die de hydrauliekvloeistof naar links of naar rechts stuurt. Dat zit niet in een normaal stuurhuis.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ronald1916V schreef:
Jean-Paul-S schreef:Stuurstang past gewoon op je stuurhuis, geen probleem.

Dash zul je zeker horen, normaal zit je isolatie tussen schutbord en dash. je kunt het ook plaatselijk laten zitten om het enigszins te beperken.
Ik meen dat de stuurkolom van een Clio met stuurbekrachtiging korter is ? :)
Oja klopt, heb niet verder gedacht dan de passing op het stuurhuis zelf (F)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

iemand dit al eens geprobeerd?

[img]http://i237.photobucket.com/albums/ff30 ... lada_3.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom zou je? Ik vind het gevoel van een kabel toch net ff wat fijner dan hydraulisch.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nou inderdaad (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

alleen die kabels lopen wel schijt zwaar..... :(

laatst in een golf 2 met 1.820vt er in gereden, hij zei: de koppeling is wel zwaar hoor....

was een lachertje vergeleken met de williams :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou is het ook zo dat koppelingen vaak zwaar beginnen te trappen voordat ze echt op zijn.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

die koppeling zit er net 50k in.
in me 5 een nieuwe koppeling gemonteerd, nieuwe kabel en trapt ook als een hufter....
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Vaker naar de fitness studio dus :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mijn Valeo in de Williams is echt superlicht, nieuwe kabel scheelt vaak ook nog wel eens wat.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat denk ik ook wel. Volgens mij heb ik ook wel eens gehoord dat originele kabels beter lopen dan imi...
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

klopt nieuwe originele erin en hij gaat net zo soepel als de meeste auto's had het bij mij en ook bij een maatje met een RSi.

kabeltje is rond de €80 inc
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat een prijs voor een kabeltje |:
Iemand enig idee welke fabrikant de kabels aan Renault levert? Dan is het wellicht via een onderdelenboer te bestellen voor een schappelijkere prijs
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

80 euro pardon?

http://start.mijngrossier.nl/catalog/ar ... TOQOP&ref=

27 bij de grossier, ex korting
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Klinkt al een stuk schappelijker! En dit is dan ook org. Renault?
Kan zijn dat het er staat maar ik heb geen account...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, is HiTec.

Je kunt naar http://www.hbase.nl gaan en even een nieuwe sessie doen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik rijd ook met een aftermarket kabel, ook iets van 3 tientjes en doet het prima :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kan zijn dat bij de williams de kabel gewoon op raakt, de 16v die ik heb staan gaat een stuk soepeler..

Alleen bij de gtt vind ik het vreemd...
Wel eens gelezen dat het ook met dat kunststof dopje te maken kan hebben waar de hevel in de bak over schaniert
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

eerder het druklager zelf hoor, het is me eens gelukt met een vetpistooltje daar weer wat tussen te mikken met gemonteerde bak :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Ach, het went wel, 20km file rijden is wel ff anders.. :lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Geert schreef:iemand dit al eens geprobeerd?

PLAATJE
(Y) (Y) (Y) vergeet dat bovenstaande gelul Geert :wink: Zet eens een twinplate tilton in die JC5, dan had je gewenst dat je toch maar voor een hydraulische was gegaan !

Vraag is of enkel die slave cilinder volstaat ? Meestal moet er een master op het koppelingspedaal zelf ook.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie