
ACT: Clio16V
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Rijd ook wel eens op de Ring. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Had deze nou een Williams of 16v ophanging? Wielen waren et 0 volgens mij?
De kleine remmen vielen me op 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Geen idee wat voor ophanging, zitten voor en achter onbenullig dikke spoorverbreders tussen. kan nooit veel fatsoenlijk stuurgedrag meer overblijven.Jean-Paul-S schreef:Had deze nou een Williams of 16v ophanging? Wielen waren et 0 volgens mij?
Nee, alleen de dikke ringen die onder het veerringetje komen hebben normaal een afgedraaid randje aan de binnenzijde zodat die ring netjes centreerd.jacob schreef:Nu wil ik deze week de nieuwe topschotels en lagers etc bestellen voor de cup dempers. zit daar nog speciaal spul op bovenop qua maten en diktes etc?
Ik pak daar gewoon ff de dremel voor

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Nu ik er even over nadenk meen ik dat er een 16v ophanging onderzat en Compomotives met et 0. Dan zou je dus toch een eind in de richting moeten komen met een Williams/rs cup ophanging 

Dan zit je er al ruim overheen. Laten we zeggen dat er normaal et35 word toegepast. Dan heb je dus 6cm meer spoorbreedte. Williams is 2cm per kant?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
3cm per kant heb je minimaal nodig met Williams ophanging. Heb het een paar weken terug bij mij eronder gezet maar leek smaller dan deze setup (wel met et37). De Rs cup verbreding win je maar zo'n 2,5cm per kant mee t.o.v. Williams, dat verklaard misschien het verschil.
Wie weet of de stuurstang die aan het stuur vastzit anders is van een clio met stuurbekrachting of zonder?
Tevens rammelt je dash ook als je de isolatie erachter weghaalt?
Deze week de kw set binnen en dan gaat het weer mooi snel met bouwen zo.
Tevens rammelt je dash ook als je de isolatie erachter weghaalt?
Deze week de kw set binnen en dan gaat het weer mooi snel met bouwen zo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Stuurstang past gewoon op je stuurhuis, geen probleem.
Dash zul je zeker horen, normaal zit je isolatie tussen schutbord en dash. je kunt het ook plaatselijk laten zitten om het enigszins te beperken.
Dash zul je zeker horen, normaal zit je isolatie tussen schutbord en dash. je kunt het ook plaatselijk laten zitten om het enigszins te beperken.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik meen dat de stuurkolom van een Clio met stuurbekrachtiging korter is ?Jean-Paul-S schreef:Stuurstang past gewoon op je stuurhuis, geen probleem.
Dash zul je zeker horen, normaal zit je isolatie tussen schutbord en dash. je kunt het ook plaatselijk laten zitten om het enigszins te beperken.

Volgens mij niet, enige verschil met bekrachtiging is de slangen op het stuurhuis. De rest is volgens mij hetzelfde...
Ik zou ook zeggen korter, omdat er veel meer in de ingaande as van het stuurhuis moet zitten bij bekrachtiging, waardoor deze aansluiting hoger komt.
Heb vorige maand exact dit probleem gezien bij de 5 van mij.
Overigens kun je de stuuras gewoon korter meppen
Heb vorige maand exact dit probleem gezien bij de 5 van mij.
Overigens kun je de stuuras gewoon korter meppen

Bekrachtiging zit gewoon op het huis zelf. Waarom zou de stuurse dan korter moeten zijn?
[img]http://lh5.ggpht.com/_sttOeKMpdqI/S-vzD ... .57.22.jpg[/img]
Dat deel waar die twee aansluitingen opzitten is een torsiestaaf die de hydrauliekvloeistof naar links of naar rechts stuurt. Dat zit niet in een normaal stuurhuis.
Dat deel waar die twee aansluitingen opzitten is een torsiestaaf die de hydrauliekvloeistof naar links of naar rechts stuurt. Dat zit niet in een normaal stuurhuis.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Oja klopt, heb niet verder gedacht dan de passing op het stuurhuis zelfRonald1916V schreef:Ik meen dat de stuurkolom van een Clio met stuurbekrachtiging korter is ?Jean-Paul-S schreef:Stuurstang past gewoon op je stuurhuis, geen probleem.
Dash zul je zeker horen, normaal zit je isolatie tussen schutbord en dash. je kunt het ook plaatselijk laten zitten om het enigszins te beperken.

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nou inderdaad 

alleen die kabels lopen wel schijt zwaar.....
laatst in een golf 2 met 1.820vt er in gereden, hij zei: de koppeling is wel zwaar hoor....
was een lachertje vergeleken met de williams

laatst in een golf 2 met 1.820vt er in gereden, hij zei: de koppeling is wel zwaar hoor....
was een lachertje vergeleken met de williams

die koppeling zit er net 50k in.
in me 5 een nieuwe koppeling gemonteerd, nieuwe kabel en trapt ook als een hufter....
in me 5 een nieuwe koppeling gemonteerd, nieuwe kabel en trapt ook als een hufter....
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Vaker naar de fitness studio dus 
Dat denk ik ook wel. Volgens mij heb ik ook wel eens gehoord dat originele kabels beter lopen dan imi...
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
klopt nieuwe originele erin en hij gaat net zo soepel als de meeste auto's had het bij mij en ook bij een maatje met een RSi.
kabeltje is rond de €80 inc
kabeltje is rond de €80 inc
Wat een prijs voor een kabeltje
Iemand enig idee welke fabrikant de kabels aan Renault levert? Dan is het wellicht via een onderdelenboer te bestellen voor een schappelijkere prijs

Iemand enig idee welke fabrikant de kabels aan Renault levert? Dan is het wellicht via een onderdelenboer te bestellen voor een schappelijkere prijs
80 euro pardon?
http://start.mijngrossier.nl/catalog/ar ... TOQOP&ref=
27 bij de grossier, ex korting
http://start.mijngrossier.nl/catalog/ar ... TOQOP&ref=
27 bij de grossier, ex korting
Klinkt al een stuk schappelijker! En dit is dan ook org. Renault?
Kan zijn dat het er staat maar ik heb geen account...
Kan zijn dat het er staat maar ik heb geen account...
Kan zijn dat bij de williams de kabel gewoon op raakt, de 16v die ik heb staan gaat een stuk soepeler..
Alleen bij de gtt vind ik het vreemd...
Wel eens gelezen dat het ook met dat kunststof dopje te maken kan hebben waar de hevel in de bak over schaniert
Alleen bij de gtt vind ik het vreemd...
Wel eens gelezen dat het ook met dat kunststof dopje te maken kan hebben waar de hevel in de bak over schaniert
eerder het druklager zelf hoor, het is me eens gelukt met een vetpistooltje daar weer wat tussen te mikken met gemonteerde bak 

Ach, het went wel, 20km file rijden is wel ff anders.. 

Geert schreef:iemand dit al eens geprobeerd?
PLAATJE



Vraag is of enkel die slave cilinder volstaat ? Meestal moet er een master op het koppelingspedaal zelf ook.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !