Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Car: E36 M3

Hehe, dat van die foto's zal de meeste fonzies niets verbazen :lol:
Wat het nog wat in de local disco van Sydney? Vrouwen? ;)
Steven schreef:En ik zal de insiders binnenkort ook wel even updaten...
(Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Stevieeeeeeee enjoyyyyyyyyyyyy :)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Tim
Car: E36 M3

Nou pik, kom maar op met de updates. Tijd zat ;)
Steven
Car: M536

Ghehe wilde er eigenlijk niet aan beginnen, maargoed.

Gooday mates!
Na 10 maanden in Australië toch zo stom geweest om terug te komen, dusja enige wat nog fun is, is de Williams :p

Had al gehoord van de jongens dat de klepstoters gigantisch tikten, dus maar ff half litertje ATF erin en de straat maar even op- en neer vlammen.
Netjes lopen weer, goed even op zoek naar verse olie... f*ck vergeten.
Ook de verenklemmen pleite, dus die cuppoten liggen ook achterin.

Dus verder niets meer gedaan vandaag :lol:

Btw Timmes, die achtershocks zijn wel van mij, ik heb geen dubbele set.
Wil trouwens toch nog eens een set cupveren proberen ooit, rijd iemand uberhaupt daarmee op straat?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

welkom back!

inderdaad, waarom ben je nog terug gekomen? ;) :p

Komt er nog een laatste afsluitende update van je blog?
Steven

Er moeten er nog 2 komen, zal proberen de voorlaatste vanaaf eens bij te werken.

En nog de finale, maar die moet ik nog helemaal tikken *zucht*

Kep wel weer een fikse winterupdate voor de Williams in gedachten, es kijken of ik er ook aan toekom. Eerst maar weer eens de boel op orde trekken en weer een fatsoenlijke baan zoeken. Geld is ook op :~
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Denk niet dat je vrolijk word van cupveren. Je hebt die van mij toch gehad, heb je daar geen meter mee gereden?
Steven

Eh nee, had ik eigenlijk wel ff moeten doen.

Hebben ze niet allemaal verschillende cupveren gehad? Misschien toch die Steve nogwattes es bellen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

van der plank? heeft niks, alleen std prut volgens mij.

Voor zover gebruikten ze voor elk circuit dezelfde veren.
~thijs~
Contacteer:

Steven schreef:Ghehe wilde er eigenlijk niet aan beginnen, maargoed.

Gooday mates!
Na 10 maanden in Australië toch zo stom geweest om terug te komen, dusja enige wat nog fun is, is de Williams :p

Had al gehoord van de jongens dat de klepstoters gigantisch tikten, dus maar ff half litertje ATF erin en de straat maar even op- en neer vlammen.
Netjes lopen weer, goed even op zoek naar verse olie... f*ck vergeten.
Ook de verenklemmen pleite, dus die cuppoten liggen ook achterin.

Dus verder niets meer gedaan vandaag :lol:

Btw Timmes, die achtershocks zijn wel van mij, ik heb geen dubbele set.
Wil trouwens toch nog eens een set cupveren proberen ooit, rijd iemand uberhaupt daarmee op straat?
je kan mijn verenklemmen wel effe gebruiken, hoor het wel als je ze nodgi hebt
Geert
Contacteer:

Steven schreef: Wil trouwens toch nog eens een set cupveren proberen ooit, rijd iemand uberhaupt daarmee op straat?
ik rijd er mee op straat. niet voor woonwerk. met -50 apex. ja het stuiterd in de bebouwde kom maar het is te doen.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Geert schreef:
Steven schreef: Wil trouwens toch nog eens een set cupveren proberen ooit, rijd iemand uberhaupt daarmee op straat?
ik rijd er mee op straat. niet voor woonwerk. met -50 apex. ja het stuiterd in de bebouwde kom maar het is te doen.
We hebben het over CupVeren Geert, niet over CupDempers, wel op blijven letten he. :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

Lees net dat meneer Steven weer terug in het kikkerlandje. Mooie tijd gehad neem ik aan en welkom terug (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Te mooi, wat een rukland is Nederland toch.

De vlucht van bangkok naar A'dam met al die (goedkope) Nederlanders was al een begin van de hell :D

@Thijs, thnx dude, maar we hebben ze weer gevonden.

Kijk nog wel even wanneer ik die Williams weer de weg opstuur, kep hier ook een sleutel van een Xantia en een Astra GSi liggen (rara..)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Schiet es op man, kunnen we weer naar de Ring. ;) Welkom terug! :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven(stk)

ach de williams staat nu toch al op prima schokbrekers ? :P
(als je toch bezig bent , schroef mijn clio dan ook ff in elkaar)
Steven

Pfoe genoeg te doen...

De Xantia en Gastra willen ook wat aandacht, de Williams werken we op het gemakje bij. Als alles wat op orde is wil ik best ff langskarren Steve :)
Kep m'n blog ook weer geupdate voor degenen die het willen lezen, het finalestuk moet ik nog schrijven, maar daar was ik de afgelopen dagen nognie echt voor in de stemming...
http://pellepaolo.blogspot.com
Tom
Moderator

nice Steven :worship:. Australish vrouwke?

Die Karijini's zien er idd wel super uit. Denk dat ik mijn route daar ook maar door leg :smile:
Steven

Karijini's is echt de bom, die fotos zijn zelfs nog matig en het was ook niet al te best weer.

Jij komt er in de tijd dat de abseiltours er weer zijn en het wat warmer is, dan kun je helemaal tot het einde lopen van die kloven waar ze samenkomen, tot de watervallen dus. Zeker doen en laat mij de fotos zien van het abseilstukkie, ik zat toevallig net in de winterstop :(
Je kan ze gemakkelijk gezien hebben in 2 dagen, ik kwam dan die gids tegen die alle highlights eruit trok.

En die chick is Duitse Degelijkheid hehe.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

woonachtig in Adenau? ;)
Steven

Bijna... in Keulen :smile:
Tom
Moderator

Nice 8)

We hebben in totaal 3 weken de camper en de tijd om van Darwin naar Perth te komen. Dus 2 dagen moet makkelijk kunnen :smile:
Steven

Oeh, 3 weken is wel aardig doorstampen nog, maargoed niets is onhaalbaar. Naja als je nog es wat wilt weten, kep het meeste wel gezien.
Behalve die Gibb River Road en Kakadu, helaas moest ik het doen met een 2WD.

Volgende keer (komt ws. niet zo snel) dan neem ik lekker een 4 liter Landcruiser :smoke:
Tom
Moderator

tha, ik ga geen maanden he. Eerst effe paar dagen singapoure en ook nog wat dagen in centraal australie. Maar als je een beetje weet waar je wat moois kunt zien kun je daar wat langer over doen en een andere dag lekker doorstampen.
Steven

Je hebt wel een bullbar op die Apollo niet? Dan kun je snachts ook wel delen doorrijden, zonder ist toch best tricky :smile:

Ga je in het midden ook rijden of vlieg je naar Alice en doe je vanaf daar de tour? Moet je savonds even op straat lopen in Alice Springs, das net Resident Evil :lol:
Tom
Moderator

Apollo heeft ze volgens mij met en zonder. Even afwachten dus. We vliegen naar Alice springs. En vanuit daar dan een campeertour idd.
Steven

Hoelang, zak je daarbij nog af richting Adelaide of ist alleen de rooierots, kings canyon (niet zo boeiend als je de karijini's gezien hebt) en die Olgas?

Als het je lukt, probeer er een met bullbar te regelen, rijd een stuk makkelijker met zonsopgang en ondergang (en snachts). Ik hing vaak achter roadtrains aan die al dat wild zo aan flarden kon rijden, maar toch heb je nog van die waaghalzen die ertussendoor sprongen.
Tom
Moderator

Hoe lang......pffff. Ik meen een dag of 3 a 4 maar dat zou ik effe op moeten zoeken :smile: .

Vanuit daar gaan we weer "richting huis" maar dat moet via een andere grotere stad. We vliegen dan naar Cairns (waar ik al geweest ben en effe 2 nachtjes blijven) en vanuit daar via Darwin>Singapoure>Frankfurt>Amsterdam. Dat wordt dus echt een tering terugweg |:
Tom
Moderator

als ik de keus heb zal ik er een met koeienvanger nemen (Y)
tutuur
Clubsponsor

Volgens mij zit je hart dan echt in je keel :worship:
Ronald1916V

Steven schreef:Hoelang, zak je daarbij nog af richting Adelaide of ist alleen de rooierots, kings canyon (niet zo boeiend als je de karijini's gezien hebt) en die Olgas?

Als het je lukt, probeer er een met bullbar te regelen, rijd een stuk makkelijker met zonsopgang en ondergang (en snachts). Ik hing vaak achter roadtrains aan die al dat wild zo aan flarden kon rijden, maar toch heb je nog van die waaghalzen die ertussendoor sprongen.
Ik heb nog wel een Bullbar van 100kg en een halve meter lang te leen, de Dodge staat toch stil. :p
Steven

tutuur schreef:Volgens mij zit je hart dan echt in je keel :worship:
De rit van Wolf Creek terug was echt het zwaarste stuk stuurwerk wat ik ooit heb gedaan.
Door de corrogatie van de weg moet je wel snelheid houden (120 op een dirttrack met een 2WD) en dan met de zon tegen, langs de rand speurend voor overstekend wild, corrigerend de bochten door vanwege het glijden over de hobbeltjes.
Was echt een full adrenalin ride met 180bpm hartrate.

Doet een rondje ring nog niet aan op en dit was nog eens 1,5 uur zo knallen zonder stoppen. Enige afrempunten waren een paar 20cm diepe waterpassages. Man wat een slopende maar geweldige dag was dat 8)
Steven

Zo ondanks dat ik veel vrije tijd heb, gebeurt er weinig de laatste tijd.
Maargoed er staat weer een datum op de agenda dus toch maar weer eens aan de slag.

Dankzij mijn grote vriend mr. Cupclio aka Shampoo (aka Jean-Paul S, voor nitwits). Kon hij het over z'n hart verkrijgen om z'n fase2 Devil Cupkooi aan mij te verkopen...
Gister was het dan eindelijk zover om de grote reis aan te gaan, Shampoo en Chris adviseerden een busje of anders een aanhanger. Busjes is behoorlijk wat moeite (Hoewel toch bedankt voor aanbod Thijs (Y) ) en aanhangers vind ik de beperkend (in snelheid).

Op voor het avontuur met een setje dakdragers dus. Na de kooi even in elkaar geflanst te hebben ook besloten om em maar als 1 geheel op het dak te zetten. Achja waarom ook niet? Qua omvang en gewicht is het bijna hetzelfde als 2 fietsen.

Hoppakee, zo gaat dat dan (met moeite) goedgekeurt voor transport:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... trans1.jpg[/img]

Nog even testen, ja gaat goedkomen:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... trans2.jpg[/img]

Pimpass bootgewei :~ :
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... trans3.jpg[/img]

Goed de reis is prima verlopen, al valt de Aerodynamica behoorlijk tegen whehe. Ook 2 politieagenten stonden me ook nauwkeurig in de gaten te houden dat ik onderweg voor Shampoo nog even checkte of het wel goed vast zat. Mooie reacties ook onderweg als je met 140 iedereen inhaalt :D
Ole, ik heb weer wat te doen, met dank aan Shampoo voor de kooi, dikke toppert (Y)
Timmie voor de gasboot, Kim voor de pizza en de fotos ;)

Nu ff erin wurmen en gelijktijdig de accu ook maar even verhuizen ergens achterin. M'n dixiehorn nog ff inbouwen en nog wat kleine frutsels.
En als er nog tijd over is, dan staat er nog een Astra GSi te wachten met losse kooi en een schuifdak wat eruit moet, hurray \o/

Ronald, wanneer kom je ff helpen? :lol:

En iemand nog interesse bij een volledig en netjes Willy interieur? Dus ook met deurpanelen, gordels etc? Anders gaat het gewoon de opslag in...
Tom
Moderator

goed bezig daar.

Kapot slijpen thuis in elkaar lassen was ook nog een optie :smoke: :lol: :lol:
Ronald1916V

Goed bezig Steve, kan ook maar net zo op het dak he. :p

Wanneer ik even kom helpen, naja.. ik wil je wel komen helpen maar ik kom zelf ook nog om in het werk.. :D
Plaats reactie