Arthur's R5-R turbo: toch doorzetten!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor

zo staat de gtt nu opgeborgen :)

Afbeelding

het is wel een beetje krap maar hij staat in ieder geval warm en droog :smile:
tutuur
Clubsponsor

ik wilde het nog even stil houden maar nu toch maar posten:

de gtt staat al een tijdje binnen en blijft dit jaar ook binnen staan, dit in verband met een ombouw van het motorblok.

ik heb een volledig gereviceerd f7r motorblok besteld met wösnner lage compressie zuigers en PEC stalen drijfstangen gemonteerd.
hier wil ik een garret gt2871r op hangen.
bosch 363 injectoren zijn ook besteld, deze zouden 480cc/min moeten leveren bij 3 bar brandstof druk. miijn streven is een max van 350pk op de krukas en hopen dat het allemaal heel en bestuurbaar blijft :lol:

nu heb ik onder de williams een gereviceerde bak waarvan uiterraard de bakhelft en het diff. verstevigd gaan worden die ik dus in de gtt wil gaan gebruiken.

kunnen mensen die al ervaring hebben met willie breedte+conversie mij miss vertellen hoe ze dit netjes passend hebben gekregen?

ik wil de 16inch wielen blijven gebruiken dus ben bang dat dit niet erg laag op de weg zal kunnen.....
voor andere tips&trics sta ik altijd open natuurlijk!

tevens gaat de williams(die dan wss al een 16v is) terug naar 16v breedte, dit omdat de wielen nu gewoon al associaal breed staan en ik eigenlijk de voorkant nog 2 cm naar beneden wil hebben :p ook heb ik nu al spoorverbreders gemonteerd ivm de klauwen(smoor velgen) en wanneer ik nieuwe blokken steek ben ik bang dat de spoorverbreder dikker moet.

zodra er vorderingen zijn zal ik ze natuurlijk posten.
Geert
Contacteer:

zeker dat blokje uit made? ben benieuwd 8)
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Interessant. 2L Turbo in een 5.
Dat is wel lachen.
Denk wel dat je verschrikkelijke tractieproblemen gaat krijgen...
Maar dat mag de pret niet drukken!

Succes met je project!
tutuur
Clubsponsor

niet het blok uit made(ptrgte), had wel gekund maar dan mis ik nogsteeds een kop :p

tractie problemen ben ik niet bang voor, dat is dan ook waarom ik dit leuk vind.... teveel vermogen om het eigenlijk op de weg te krijgen, moet je tenminste moeite doen om snel te zijn :lol:
spir@l
Contacteer:

:lol:

Hopelijk is het straks wel een beetje rijdbaar. Is echt geen lol aan als je niet wegkomt met het ding en dus langzamere auto's voor je moet laten...
Of dat het ding geen bocht door te krijgen is zonder absurd onderstuur...

Maar goed, zoals ik al zei, dat mag de pret inderdaad niet drukken!
Om Geert te citeren: "Ben benieuwd!"
mark 5t
Contacteer:

dus verplicht een sper kopen.

verder is 350 pk wel erg veel hoor.

met 250 zou ik al zeer tevreden zijn en heb je al een redelijk onbestuurbare auto.

wel een top project ik blijf dit zeker volgen (Y)
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Klinkt goed, zal inderdaad een zeer zenuwachtig bakkie worden met 350 pk aan de krukas, zal ook dit project zeker blijven volgen :worship:
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor

sper zit inderdaad in gedachten maar dan ook direct een quaiffe. en aangezien dit nogal prijzig is :(

350pk is inderdaad ook te gek en daarom zeg ik ook max. de gedachten er achter is om de auto op max vermogen te laten mappen, dan dmv boostcontroller de druk terug te schroeven naar 0.6(als dit zomaar kan?)

gekeken naar andere setups verwacht ik dan alsnog iets van 240pk te hebben...
en in sommige gevallen zal de druk dan wat omhoog geschroefd worden :lol:
-jo-

240 adw bij 10 psi (0.7 bar)

edit: er rijd een gtx rond in de buurt van MADE met 243 adw bij 1 bar. Let wel: F7P
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor

is die van patrick? en stel dat ie goed gemapt is op 1 bar, kan ik dan zomaar terugschroeven naar 0,6? lijkt mij dat ie dan eerder te rijk loopt dan te arm omdat je lucht weg neemt?
-jo-

wat is dan de reden van het mappen vraag ik me af ? Als hij optimaal gemapped wordt bij 1 bar is het wel logisch dat je teveel gaat hebben bij 0.6 bar.

Jups, Pat zen kanon.
tutuur
Clubsponsor

om het maximale vermogen te halen :p en ik kan natuurlijk ook half gas geven dus eigenlijk is terugschroeven naar 0,6 onzin...

wat ik wel altijd al in gedachten heb gehad is een boost controller die waar kan nemen in welke versnelling je zit, zo kan ik dus wel in de 1ste en 2de gear op 0.6 laten draaien waardoor doseren makkelijker is...
Ferdy
Über-Spammer

Klinkt goed !!!
Ben benieuwd wat het wordt, maar je zult er vast veel fun van hebben :D

Ter vergelijk zou je eens naar Menno's projectje kunnen kijken.
Heeft dacht ik ook een 2.0 16v uit een RS, maar dan met 2 turbo's erop.
-jo-

Menno heeft een F7R, geen F4R.
GerryTT

Williams breedte is niet zo moeilijk. Achteras van een 16v en dan de achterbumper iets naar achteren. Subframe van een Williams(of 16v), draagarmen,aandrijfassen en stab stang van een Williams of 19 16v. Heb zelf clio-cup assen. Dan nog een manier om je negatief camber te kunnen regelen(camber bouten, schokdemper gat vergroten of adjustable topmounts) Bestel niet de adjustable topmounts van ebay, heb paypal al ingeschakeld om mijn geld terug te krijgen :~ Het camber verstel gedeelte ben ik nog niet aan toe gekomen dus weet ook nog niet waar het aan gaat lopen. Zal ook wel aan je velgen liggen.

Zal het zeker gaan volgen. De lage compressie zuigers en injectoren zijn onderweg voor mijn f7p blokje, enkel wil ik het blok zelf op gaan bouwen, puur om het te leren.
tutuur
Clubsponsor

daar ben ik ook wel benieuwd naar wat dat gaat worden :p

hoeveel breder is de achteras dan, en de voortrein van een willie tov een 5?

ik denk dat ik dan maar gewoon ph.2 topschotels neem, dan zit je al meteen een stuk naar buiten...

het probleem zal indd. de wielen worden, nu sluit het wel mooi aan maar ben echt bang dat er niet mee te rijden valt op gtt breedte :p
Merijn
Über-Spammer

-jo- schreef:240 adw bij 10 psi (0.7 bar)

edit: er rijd een gtx rond in de buurt van MADE met 243 adw bij 1 bar. Let wel: F7P
Is te koop, geloof ik... :)
GerryTT

Je gaat wel merken dat er een zwaarder blok in ligt, vooral in bochten. En met zo'n blazer erop komt er alleen nog maar gewicht bij. Ben er bij mij inmiddels wel aan gewend maar het is geen wagen om eens lekker mee te hoeken net als met de gt. Aan de andere kant, als je dit niet zoekt in een auto. Je zal genoeg vermogen hebben om de meeste auto's in een rechte lijn voor te blijven :p
Merijn
Über-Spammer

Rechte lijn snelheid/accelleratie is saai... :)
tutuur
Clubsponsor

daarom wil ik ook de will breedte toepassen om toch nog te kunnen hoeken :)

de will hoekt ook prima dus dat moet dan met de 5 ook mogelijk zijn.
Steven(stk)

GerryTT schreef:Williams breedte is niet zo moeilijk. Achteras van een 16v en dan de achterbumper iets naar achteren. Subframe van een Williams(of 16v), draagarmen,aandrijfassen en stab stang van een Williams of 19 16v. Heb zelf clio-cup assen. Dan nog een manier om je negatief camber te kunnen regelen(camber bouten, schokdemper gat vergroten of adjustable topmounts) Bestel niet de adjustable topmounts van ebay, heb paypal al ingeschakeld om mijn geld terug te krijgen :~ Het camber verstel gedeelte ben ik nog niet aan toe gekomen dus weet ook nog niet waar het aan gaat lopen. Zal ook wel aan je velgen liggen.

Zal het zeker gaan volgen. De lage compressie zuigers en injectoren zijn onderweg voor mijn f7p blokje, enkel wil ik het blok zelf op gaan bouwen, puur om het te leren.
Toevoeging, inmiddels gezien dat je niet perse je subframe hoeft te wisselen, iets bijslijpen van je draagarmen gaat ook net aan.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Steven(stk) schreef:
GerryTT schreef:Williams breedte is niet zo moeilijk. Achteras van een 16v en dan de achterbumper iets naar achteren. Subframe van een Williams(of 16v), draagarmen,aandrijfassen en stab stang van een Williams of 19 16v. Heb zelf clio-cup assen. Dan nog een manier om je negatief camber te kunnen regelen(camber bouten, schokdemper gat vergroten of adjustable topmounts) Bestel niet de adjustable topmounts van ebay, heb paypal al ingeschakeld om mijn geld terug te krijgen :~ Het camber verstel gedeelte ben ik nog niet aan toe gekomen dus weet ook nog niet waar het aan gaat lopen. Zal ook wel aan je velgen liggen.

Toevoeging, inmiddels gezien dat je niet perse je subframe hoeft te wisselen, iets bijslijpen van je draagarmen gaat ook net aan.
een Willy heeft wel een doorgelast subframe. :)
tutuur
Clubsponsor

bijslijpen? :lol: okey, maar wil toch het oude blokje met sub en bak compleet houden, dan kan het er altijd nog weer in als het spulletje terug gebouwd moet worden.

subframe heb ik liggen dus dat is geen probleem. alleen het gat rechts voor moet iets verboord worden toch?

en steven hoe heeft 2.0 breedte bij jou gereageerd? je reed eerst nog met gtt breedte toch?
Merijn
Über-Spammer

Hoe breder je 'm maakt, des te tail-happier hij wordt... hou daar wel rekening mee.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mwah, ik neem aan dat je bij zo'n ombouw als dit ook je achteras aangepakt word?
Haas
Car: Megane RS

het eerste wat ik er van heb gezien is dat ik m tegenkwam tegen de vangrai op de ring.... (B)

(F) Steven :)
Steven(stk)

tutuur schreef: en steven hoe heeft 2.0 breedte bij jou gereageerd? je reed eerst nog met gtt breedte toch?
Ik reed achter nog met standaard gt breedte dus hij was vrij tailhappy.
Op standaard koni geel wilde het ding ook echt de bocht niet meer om met de f7p erin. Pas toen ik een fatsoenlijk schroefsetje van een clio erop had zitten ging ie weer fatsoenlijk de bocht om.

Je kunt overigens niet zomaar het hele subframe overzetten van een clio.
Je moet de motorsteunen van je gt gebruiken , en een extra gat boren en een gat verplaatsen ;). Staat vast wel een foto van in mijn gte topic.
Zomaar terug schroeven onder een clio wordt wat moeilijk :P
-jo-

ik blijf erbij, dit hoort niet in een gtt. Waarom niet in je clio droppen ? Ikzelf ben ook van het idee afgestapt om het in een 5 te leggen. De koets kan het ook helemaal niet aan, vraag maar aan Menno. Volgens mij is de ideale (ouwe renault) een 19 om een blok met zoveel vermogen in te lepelen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ik ben aan het wachten tot iedereen aan de Megane gaat, heeft ook voldoende potentie voor veel aanpassingen :)
-jo-

hoef je niet lang op te wachten, David (be) gaat het blok van Glen in zijn megane 1 (16v) leggen.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

-jo- schreef:hoef je niet lang op te wachten, David (be) gaat het blok van Glen in zijn megane 1 (16v) leggen.
Denk dat JP meer op circuitgebruik doelt. :)
tutuur
Clubsponsor

Een gt achteras is net zo breed als die van een 16v
Sowieso wil ik shims bij de achtertappen en er komt een functionele spoiler op.
Tail happiness op lage snelheid is wel te corrigeren.

Ik heb een gas set voor de gtt liggen. Hier zal ik dan wel veren voor moeten regelen met een hogere spring rate denk ik....

Edit: jo, ik weet dat dit beter werkt in een Clio, ook kwa ruimte. Mrja het idee is juist om een ziek speelautotje er bij te hebben...
Steven(stk)

tutuur schreef:Een gt achteras is net zo breed als die van een 16v
Sowieso wil ik shims bij de achtertappen en er komt een functionele spoiler op.
Tail happiness op lage snelheid is wel te corrigeren.

Ik heb een gas set voor de gtt liggen. Hier zal ik dan wel veren voor moeten regelen met een hogere spring rate denk ik....

Edit: jo, ik weet dat dit beter werkt in een Clio, ook kwa ruimte. Mrja het idee is juist om een ziek speelautotje er bij te hebben...
een gtt as is echt smaller als een 16v as .. , beide moet je sowieso verbouwen als je losse astappen wilt ;)
Steven
Car: M536

Whehe...

Klinkt goed, maar ik weet wel waarom de clio veel beter geschikt is.
Een speelautootje moet ook wel speelbaar blijven en dat los je niet op met een spoilertje :D
Plaats reactie