ACT: Mobiele telefonie

Plaats reactie
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Hm.. ik heb een hele andere ervaring Martijn.

Ik was aan het kijken met verlengen voor de N96 en bij mij was deze gratis icm Hi25+eindeloosonline+MobielTV (eerste jaar gratis)

Mijn collega (Hi-prepay beller) keek naar dezelfde optie en moest 120 euro bijleggen.
De klantenservice heeft al eens bevestigd dat ze een soort 'sterrenstatus' er op na houden. Maar het kan inderdaad krom werken, vaak positief in mijn geval, maar ook negatief zoals jij aangeeft.

De Iphone staat hoog op de lijst dat zeker. Wél de 16Gb versie overigens, die heb ik bij de N96 ook nooit vol gekregen. (Dat wil je overigens ook niet ivm traagheid)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

iPhone!!
Martijn Kool

als je veel toestelkorting wil moet je niet naar de allround winkels gaan, die je ook nog 18 verzekeringen erbij proberen aant e smeren. goedkoopste is online.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Adinsx schreef:Hm.. ik heb een hele andere ervaring Martijn.

Ik was aan het kijken met verlengen voor de N96 en bij mij was deze gratis icm Hi25+eindeloosonline+MobielTV (eerste jaar gratis)

Mijn collega (Hi-prepay beller) keek naar dezelfde optie en moest 120 euro bijleggen.
De klantenservice heeft al eens bevestigd dat ze een soort 'sterrenstatus' er op na houden. Maar het kan inderdaad krom werken, vaak positief in mijn geval, maar ook negatief zoals jij aangeeft.

De Iphone staat hoog op de lijst dat zeker. Wél de 16Gb versie overigens, die heb ik bij de N96 ook nooit vol gekregen. (Dat wil je overigens ook niet ivm traagheid)
Tegenwoordig zeg ik gewoon na 2 jaar m'n abbo op om gewoon met een nieuwe te beginnen, dan heb je wel een nieuw nummer maar daar kan ik me niet zo'n zorgen om maken, ben je ook weer van die mensen af die je alleen bellen als ze wat van je nodig hebben :p
Tom
Moderator
Car: MB

Heb jij zoveel ontevreden klanten dan? :lol:

gsmweb.nl vind ik altijd wel een leuke site om het een en ander te vergelijken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Adinsx

Ronald1916V schreef:
Tegenwoordig zeg ik gewoon na 2 jaar m'n abbo op om gewoon met een nieuwe te beginnen, dan heb je wel een nieuw nummer maar daar kan ik me niet zo'n zorgen om maken, ben je ook weer van die mensen af die je alleen bellen als ze wat van je nodig hebben :p
Ik moet mijn nummer behouden ivm werk en visitekaartjes. Dus moet nog even kijken hoe ik dat ga aanpakken. The Phonehouse maakt fanatiek reclame met service etc. dus dat zal ik eens gaan bekijken.

Met Hi deed ik het overigens altijd online verlengen etc. Ideaal dat zeker.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Huh? Jij krijgt geen telefoon van de zaak dan??
Adinsx

Merijn schreef:Huh? Jij krijgt geen telefoon van de zaak dan??
Nee, ik bel niet veel, maar wordt gebeld. Meestal op kantoor, ben niet enorm vaak op pad. Heb wel een berg visitekaartjes voor tijdens beurzen, reizen etc, dus moet mijn nummer wel behouden.
Ferdy
Über-Spammer

Nummerbehoud kun je toch overal aanvragen als je overstapt van provider ?
~thijs~
Contacteer:

Ferdy schreef:Ik heb ook tachtig jaar bij KPN gezeten, maar ben daar nu ook vanaf gestapt.
Who cares ? Zij zeker niet hoor !

Vraag Thijs eens naar zijn ervaring met de N96 ;)
Vet toestel ,zou um zo weer nemen :p
Riël
Über-Spammer

Als je echt álles wil doen en ook nog snelheid wil, tegelijk met een prachtig Amoled scherm, stukken betere bouwkwaliteit EN niet teveel betalen blijft echt alleen de Desire over. Oh ja, de samsung Galaxy S is misschien nog wel vetter. Da's ook een dik toestel.

De eerste die mij zegt wat de 200 euro duurdere iPhone voor alternatief is krijgt van mij een pilsje :)

Ik probeer mensen alleen maar van te dure aankoop met beperkingen te behouden, verder niks tegen Apples :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Ik heb van de week effe met de Nexus One zitten spelen... Leuk apparaat!

Wat mij wel opvalt is dat de bewegingen op het scherm absoluut niet zo soepel zijn als op de iPhone en dat de apps er veel minder mooi uitzien. Misschien had ik de verkeerde apps? Het viel me in ieder geval wel op.
tutuur
Clubsponsor

ik hoor iedereen over verschillende smartphones maar een feit blijft dat ze allemaal genept zijn van de iphone....(niet alle maar veel waar mensen het over hebben...)
Riël
Über-Spammer

@tutuur, euh ... ik ken niet veel overeenkomsten tussen android en iphone maargoed, wat de boer niet kent :p Feit .. laat me niet lachen, HTC (en ik) had al de magic en prophet voordat er ook maar iemand ooit van een iPhone had gehoord.
Merijn schreef:Ik heb van de week effe met de Nexus One zitten spelen... Leuk apparaat!

Wat mij wel opvalt is dat de bewegingen op het scherm absoluut niet zo soepel zijn als op de iPhone en dat de apps er veel minder mooi uitzien. Misschien had ik de verkeerde apps? Het viel me in ieder geval wel op.
Dit is op de iPhone wel beter, maar dat komt omdat het anders werkt. Android doet de menu's realtime opbouwen, iPhone heeft daar een ander systeem voor zover ik weet waar enkel een soort van 'afbeelding' scrolt. Dat maakt Android wel flexibeler, denk aan interactieve bewegende of 3d widgets op je homescreen en 'live wallpapers' die zich aanpassen aan diverse omstandigheden, van aanraken tot het huidige weer tot aan je gemoedstoestand :p. Overigens vind ik browsen e.d. op de Desire veel soepeler...

Daarbij is het eigenlijk nauwelijk verschil. Apple heeft kinetic scrolling ofzoiets, dat 'terugstuiteren' en afremmen. Dat maakt het voor het gevoel veel soepeler, terwijl de beweging dat niet persé is. Maar ja dat is gepatenteerd |:

Apps worden niet getest. Bij Apple moeten ze door een contole. Android is opensource. Je kan erop installeren wat je wil. Ook zonder market! Dus er zitten inderdaad minder mooie apps bij. Net zoals je ook hele mooie vindt.

Ah ik moet ophouden met iPhone af te zeiken. Het is het voor mij in elk geval net niet :)
tutuur
Clubsponsor

Met "niet alle" bedoelde ik dus de htc apparaten :p

Maar er zijn echt een hele hoop apparaten waaronder Sony experia x10 bv. Die gewoon vet genept zijn...
Riël
Über-Spammer

Euh... x10 is bruut android toestel.
tutuur
Clubsponsor

die toch bruut genept is van de iphone :lol:
Tom
Moderator

genept? :~ . Dan is iedere telefoon genept van een artikel en iedere auto zeker van de T-ford (S) . Het zijn gewoon allen smartphones.
tutuur
Clubsponsor

met hetzelfde schuifje om te unlocken, zelfde volume knopjes en lock knop aleen allemaal contra, ook de apps zo slepen als een iphone enz.
Riël
Über-Spammer

tutuur schreef:met hetzelfde schuifje om te unlocken, zelfde volume knopjes en lock knop aleen allemaal contra, ook de apps zo slepen als een iphone enz.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: (S)
Martijn Kool

jou 5je is een genept jonge

das geen otc jonge
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer

:-(
Merijn
Über-Spammer

Moet je aan je post-gemiddelde per dag komen, Riel? :)

@Tutuur: Heb je Windows wel eens bekeken? En Linux? Alles wordt van elkaar afgekeken. Iedereen wil zijn graantje meepikken.

Het is inderdaad wel zo dat de iPhone 'the standard' is, dat kan Riel ook niet ontkennen. :P
Martijn Kool

zo dat is weg.

hij heeft een genepte linux versie dan krijg je 5dubbele posts bij 1 klik
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer

:lol:
Riël
Über-Spammer

Ik vind het onzin dat iPhone de standaard is. iPhone is gewoon 'de hype'. Het perfect in de markt gezet apparaat, waarvoor petje af natuurlijk. Maar technisch een standaard? No way. Misschien voor de huis tuin en keuken gebruiker, maar voor mij gewoon totaal niet. Alles was er al, lang daarvoor. Heb het zelf gebruikt. Maarja, geloof ook maar wat je wil geloven dan :)
Merijn
Über-Spammer

Als je er zoveel van verkoopt en iedereen het erover heeft, dan ben je de standaard. Of je technisch nu het meest hoogwaardig bent of niet.

Dat het voor jou niet de standaard is, is niet relevant. Het is de wereldwijde standaard. Iedereen meet zich met de iPhone.
Riël
Über-Spammer

Daar heb je natuurlijk gelijk in maar dat komt door mensen die blijven roepen dat het de standaard is. Ik wil daar graag wat tegenspraak in gooien :D Android is iPhone bovendien al twee kwartalen voorbij wat betreft verkopen.
tutuur
Clubsponsor

Mijn vriendin is wss nog meer anti-iPhone dan jou riel. Die heeft dat ook de x10. Toch moest ze na een dagje iPhone gebruiken toegeven dat ie veel beter werkt...

Kan zijn dat android voorloopt hoor, maar breng het maar aan de man....
Riël
Über-Spammer

Geert
Contacteer:

Collega van me heeft sinds de lancering een htc desire. Moest tot gister bijna dagelijks aanhoren dat deze beter is dan een iphone.

Tot hij gister mijn iphone eens probeerde, nog nooit zo snel iemand van mening zien veranderen.

Android is goed, en de ontwikkeling gaat misschien wel sneller dan ios. Dus verwacht zeker veel van android in de toekomst. Maar op dit moment is ios gewoon het mooist uitgewerkte os. En eenmaal gekraakt (erg simpel) net zo open als android.
Tom
Moderator

merkvoorkeur? Er zijn volgens mij honderdduizenden mensen (wellicht miljoenen) die nooit eerder een Apple product gehad hebben maar wel een Iphone gekocht hebben. Dan is die merkvoorkeur voor hen toch maar door 1 product ontstaan :wink:

Maat wat heeft het voor nut alles af te kraken. Als je als gebruiker tevreden bent is het toch ok :smile:
Riël
Über-Spammer

Eens :)
Ferdy
Über-Spammer

Ik ben dat anti-iPhone geneuzel nu wel een beetje zat... :P
Riël
Über-Spammer

:shame: