
5 TR-T [400K!!!]
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Eindelijk. De eerste gereden meters zitten erop!
Wat een heerlijk gevoel. Geen onderdelen die er af vallen. Geen motor die halverwege uitvalt. Geen lekkages door de hele straat.
Alles lijkt het gewoon te doen!
hoera! [klein schouderklopje op mezelf]
ALLEEN...de ruitenwissers nogsteeds niet.
Kan ik die op een of andere manier nog testen ofzo?
Misschien de motor rechtstreeks op de accu???
Motor zou nog goed moeten zijn maar eventueel heb ik nog een reserve.
Zekering heb ik al vervangen.
Ideeën zijn welkom!
ps.
De CGB bestelling moet nog heel even wachten.
Ik stuur binnenkort even een pm-etje naar de mensen die wilden bestellen.
Wat een heerlijk gevoel. Geen onderdelen die er af vallen. Geen motor die halverwege uitvalt. Geen lekkages door de hele straat.
Alles lijkt het gewoon te doen!
hoera! [klein schouderklopje op mezelf]

ALLEEN...de ruitenwissers nogsteeds niet.
Kan ik die op een of andere manier nog testen ofzo?
Misschien de motor rechtstreeks op de accu???
Motor zou nog goed moeten zijn maar eventueel heb ik nog een reserve.
Zekering heb ik al vervangen.
Ideeën zijn welkom!
ps.
De CGB bestelling moet nog heel even wachten.
Ik stuur binnenkort even een pm-etje naar de mensen die wilden bestellen.
gefeliciteerd! altijd lekker als er niks vanaf dondert inderdaad
, maar je komt vast nog wat tegen
ruitenwissermotor inderdaad gewoon even testen op de accu, dan kan je dat in ieder geval uitsluiten

ruitenwissermotor inderdaad gewoon even testen op de accu, dan kan je dat in ieder geval uitsluiten
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Goed gedaan Krijn
Geniet er nu maar van apk erop ( o ruitenwissers) en vlammen

Geniet er nu maar van apk erop ( o ruitenwissers) en vlammen
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
tja...
Ik vond het ook allemaal al veeeel te voorspoedig gaan de laatste tijd. (zelfs de ruitenwissers aan de praat gekregen!)
Baarde me al enigszins zorgen.
Zat toch een beetje te wachten op het eerste probleem dat zich aanbood.
En jawel hoor.
Vermogen stottert ineens weg....motor uit. Niet meer te starten. Motor slaat gewoon niet aan.
Zelf gechecked wat ik kon.
Dacht zelf aan brandstof of ontsteking.
Alles vonkte nog goed dus ontstekingsbende moet nog goed zitten.
brandstof dus...
Geen idee hoe ik dat kan controleren.
Toch maar even een anwb-mannetje erbij gehaald.
Samen alles nagelopen.
Geen peut bij de drukregelaar.
Filter en pomp bekijken dan maar.
Ik had al gehoord dat de pomp nog wel geluid maakte.
Maar hij trekt nul benzine uit mn tank. (ja er zit nog benzine in
)
Filter doorgeblazen dus die is ok.
Anwb kon me ook niet verder dan dit helpen.
Of de pomp is toch kapot (maakt wel geluid maar pompt niet) OF er zit iets bij mn vlotter niet ok waardoor hij geen benzine trekt.
Ik ga later zelf de vlotter er nog eens uittrekken. Misschien dat ik iets zie.
Maar ik zou niet weten wat daar mis kan zitten.
Kapotte benzinepomp is natuurlijk een veel voorkomend probleem.
Maar zoals ik al zei, hij maakt nog wel geluid. Maar misschien zegt dat ook niet alles.
Doet dit bij jullie misschien nog een belletje rinkelen/lampje branden?
Alle hulp is natuurlijk weer van harte welkom.
aaaahhhhh...the joys of driving gt turbo....
Wel gemist hoor dit.

Ik vond het ook allemaal al veeeel te voorspoedig gaan de laatste tijd. (zelfs de ruitenwissers aan de praat gekregen!)
Baarde me al enigszins zorgen.

Zat toch een beetje te wachten op het eerste probleem dat zich aanbood.
En jawel hoor.
Vermogen stottert ineens weg....motor uit. Niet meer te starten. Motor slaat gewoon niet aan.
Zelf gechecked wat ik kon.
Dacht zelf aan brandstof of ontsteking.
Alles vonkte nog goed dus ontstekingsbende moet nog goed zitten.
brandstof dus...
Geen idee hoe ik dat kan controleren.
Toch maar even een anwb-mannetje erbij gehaald.
Samen alles nagelopen.
Geen peut bij de drukregelaar.
Filter en pomp bekijken dan maar.
Ik had al gehoord dat de pomp nog wel geluid maakte.
Maar hij trekt nul benzine uit mn tank. (ja er zit nog benzine in

Filter doorgeblazen dus die is ok.
Anwb kon me ook niet verder dan dit helpen.
Of de pomp is toch kapot (maakt wel geluid maar pompt niet) OF er zit iets bij mn vlotter niet ok waardoor hij geen benzine trekt.
Ik ga later zelf de vlotter er nog eens uittrekken. Misschien dat ik iets zie.
Maar ik zou niet weten wat daar mis kan zitten.
Kapotte benzinepomp is natuurlijk een veel voorkomend probleem.
Maar zoals ik al zei, hij maakt nog wel geluid. Maar misschien zegt dat ook niet alles.
Doet dit bij jullie misschien nog een belletje rinkelen/lampje branden?
Alle hulp is natuurlijk weer van harte welkom.
aaaahhhhh...the joys of driving gt turbo....
Wel gemist hoor dit.


Komt er wel benzine uit de toevoer naar de pomp? Moet te vinden zijn. Gek genoeg belde patrick me van de week met precies dit probleem. Check idd vlotter maar eens, daar pakt ie benzine he?
regelaars gaan ook regelmatig stuk van die oude gtt`s
Ik had vorige maand na het aansluiten van het blok ook een vrolijk zoemende pomp, maar bij zoemen bleef het dan ook
Na het filter/pomp even de slang eraf halen en kijken of ie benzine doordrukt

Na het filter/pomp even de slang eraf halen en kijken of ie benzine doordrukt

Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hmmm...hier nog één met een falende brandstofpomp.
Maar je kunt indd eens een slang van je pomp of bij je drukregelaar aftrekken en dan starten. Als er peut op de grond ligt weet je in elk geval nog of de pomp nog wat uitspuugd...
Maar je kunt indd eens een slang van je pomp of bij je drukregelaar aftrekken en dan starten. Als er peut op de grond ligt weet je in elk geval nog of de pomp nog wat uitspuugd...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Pomp spuugt dus niks uit. Samen met de anwb van voor naar achter steeds slangen losgetrokken om te kijken of er sap uit kwam tijdens het starten.
Niks nada noppes dus. Geen druppel.
Hij trekt dus niks uit de tank.
Vandaag niet meer naar gekeken.
Morgen weer een dag.
Niks nada noppes dus. Geen druppel.
Hij trekt dus niks uit de tank.
Vandaag niet meer naar gekeken.
Morgen weer een dag.
Heb zelf gister een gtt blok in de winter5 gelepeld. Die loopt zonder problemen op tr spul, alleen de stekker bij de rechter voorstijl moest ik ompolen omdat de br.pomp geen stroom kreeg...
is de retourleiding niet te dun??
Dat had ik dus telkens aan de hand.
Dat had ik dus telkens aan de hand.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
dank je Tutuur.
Dacht dat de pomp van de TR misschien minder sterk was ofzo.
Ik heb de pomp van de TR namelijk nog liggen.
Kan ik die mooi er tussen hangen om te kijken wat dat doet.
Riel: zie een paar pagina's terug. Retourleiding van de TR bleek (na demontage....
) zo goed als exact hetzelfde te zijn.
Dacht dat de pomp van de TR misschien minder sterk was ofzo.
Ik heb de pomp van de TR namelijk nog liggen.
Kan ik die mooi er tussen hangen om te kijken wat dat doet.
Riel: zie een paar pagina's terug. Retourleiding van de TR bleek (na demontage....

Naja als je de toevoerslang náár de pomp los neemt moet de benzine eruit stromen. Als dat niet gebeurt dan kun je die pomp nog wel even laten hangen :/
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
mijn god wat een gedoe....
hele middag bezig geweest.
Eerst de vlotter eruit getrokken.
Bleek dat die metalen cilinder los in de tank lag...
Hierdoor zuigt-ie dus geen brandstof aan.
Hoera! dacht ik. Simpel op te lossen en ik hoef niks onder de auto te doen.
Vlotter gemonteerd en alles weer aangesloten.
Starten.
Niks.
slang na het filter weer losgemaakt.
Starten...niks. geen druppel.
shit. Dus toch de pomp stuk?! (raar aangezien ik echt dacht dat de vlotter de boosdoener was geweest...)
Maar goed.
Dan toch maar onder de auto kruipen.
pomp/filter los. Komt niks uit de slang lopen....
Dan toch maar even de TR pomp eronder gehangen (deze is trouwens aanzienlijk kleiner dan die van de gtt!!!)
Nogmaals starten. NIKS! komt geen peut uit de leidingen.
hmmm....
Nu wordt het wel weer heel vreemd.
Uiteindelijk toch de vlotter nog maar een keer gaan bekijken...
HANGT DAT DING WEER LOS!!!!!
Vlotter weer vastgezet.
starten...benzine spuit uit de pomp! hoera.
Nogmaals de gtt pomp eronder gehangen.
zelfde verhaal! pomp doet het prima.
Het is dus echt de vlotter die steeds losraakt.
Dacht uiteindelijk de vlotter echt goed in elkaar gezet te hebben.
Alles gemonteerd. Pomp/filter weer op zn plek.
starten...lopen!
....pruttel pruttel...uit.
godver de godver...
bleek de vlotter dus weer losgeraakt te zijn.
Ben het nu heel even zat en ben ook helemaal gaar van de benzinedampen en de hitte...
En van die kolere vlotter!
iemand een idee hoe dat normaal gesproken aan elkaar blijft zitten?
Het gaat dus om de metalen cilinder waar de brandstof door aangezogen wordt. Deze zit vast aan het bovenste plastic gedeelte van de vlotter.
Maar bij mij blijft het geheel dus niet aan elkaar zitten...
Zit even hardop te denken.
Iets van lijm/kit of iets dergelijks gaat zeker niet werken ivm de benzine waar het allemaal inhangt?
hmmm...kom op internet wel allerlei discussies tegen over benzinebestendige lijmen/kit...
PVC-lijm schijnt te werken.
Ik hoef echt alleen die twee delen van de vlotter maar aan elkaar te lijmen zodat het niet meer uit elkaar flikkert.
Is het een idee? Of kan ik dat lijmen vergeten?
hele middag bezig geweest.
Eerst de vlotter eruit getrokken.
Bleek dat die metalen cilinder los in de tank lag...
Hierdoor zuigt-ie dus geen brandstof aan.
Hoera! dacht ik. Simpel op te lossen en ik hoef niks onder de auto te doen.
Vlotter gemonteerd en alles weer aangesloten.
Starten.
Niks.
slang na het filter weer losgemaakt.
Starten...niks. geen druppel.
shit. Dus toch de pomp stuk?! (raar aangezien ik echt dacht dat de vlotter de boosdoener was geweest...)
Maar goed.
Dan toch maar onder de auto kruipen.
pomp/filter los. Komt niks uit de slang lopen....
Dan toch maar even de TR pomp eronder gehangen (deze is trouwens aanzienlijk kleiner dan die van de gtt!!!)
Nogmaals starten. NIKS! komt geen peut uit de leidingen.
hmmm....
Nu wordt het wel weer heel vreemd.
Uiteindelijk toch de vlotter nog maar een keer gaan bekijken...
HANGT DAT DING WEER LOS!!!!!




Vlotter weer vastgezet.
starten...benzine spuit uit de pomp! hoera.
Nogmaals de gtt pomp eronder gehangen.
zelfde verhaal! pomp doet het prima.
Het is dus echt de vlotter die steeds losraakt.
Dacht uiteindelijk de vlotter echt goed in elkaar gezet te hebben.
Alles gemonteerd. Pomp/filter weer op zn plek.
starten...lopen!

....pruttel pruttel...uit.

godver de godver...
bleek de vlotter dus weer losgeraakt te zijn.
Ben het nu heel even zat en ben ook helemaal gaar van de benzinedampen en de hitte...
En van die kolere vlotter!

iemand een idee hoe dat normaal gesproken aan elkaar blijft zitten?
Het gaat dus om de metalen cilinder waar de brandstof door aangezogen wordt. Deze zit vast aan het bovenste plastic gedeelte van de vlotter.
Maar bij mij blijft het geheel dus niet aan elkaar zitten...
Zit even hardop te denken.
Iets van lijm/kit of iets dergelijks gaat zeker niet werken ivm de benzine waar het allemaal inhangt?
hmmm...kom op internet wel allerlei discussies tegen over benzinebestendige lijmen/kit...
PVC-lijm schijnt te werken.
Ik hoef echt alleen die twee delen van de vlotter maar aan elkaar te lijmen zodat het niet meer uit elkaar flikkert.
Is het een idee? Of kan ik dat lijmen vergeten?
Laatst gewijzigd door spir@l op di 20 jul 2010 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Haal lekker een nieuwe ergens, of fix eht gewoon vast, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Lijmen is lastig in benzine, beter iets met klemmen doen als dat kan, heb het zo niet echt voor de geest.
Zit dat ding niet met een veersysteem geklemd? Ik had al zo'n vermoeden, en bij Patrick was hetzelfde. DOor het hete weer gaat dat ding los waarschijnlijk, de tank zet dan nog wat uit/in.
Zit dat ding niet met een veersysteem geklemd? Ik had al zo'n vermoeden, en bij Patrick was hetzelfde. DOor het hete weer gaat dat ding los waarschijnlijk, de tank zet dan nog wat uit/in.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
De aanvoerbuis klemt zich vast in het bovenste plastic gedeelte.
En de "meetstrook" klemt zich ook vast.
Lijkt dan best goed vast te zitten, maar komt dus toch telkens weer los.
Nieuwe vlotter gaat er sowieso in komen.
Maar wil het liefst even een tijdelijke oplossing hebben zodat ik weer mobiel ben.
Bestaat er niet iets van kit/lijm dat benzinebestendig is?
Hmm...of misschien een grote slangenklem ofzo.....
En de "meetstrook" klemt zich ook vast.
Lijkt dan best goed vast te zitten, maar komt dus toch telkens weer los.
Nieuwe vlotter gaat er sowieso in komen.
Maar wil het liefst even een tijdelijke oplossing hebben zodat ik weer mobiel ben.
Bestaat er niet iets van kit/lijm dat benzinebestendig is?
Hmm...of misschien een grote slangenklem ofzo.....
zwarte sikaflex kit word volgens mij gebryuikt om lekkende tanken dicht te smukken...
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Een stap vooruit, twee stappen terug....
Heb de vlotter (tijdelijk) gefixt met een tweecomponenten goedje dat bestand tegen chemicaliën is. (we zullen zien)
Bleef nu in ieder geval op zn plek zitten.
Maar helaas. Het is vandaag echt weer zo'n dag...
Nu doet mn pomp het dus niet meer.
Geen gezoem. Geen brandstof.
TR pomp nog los aangesloten...ook niks...(?!?!?!?!?!?)
Nu weet ik het echt effe niet meer hoor.
Iets elektrisch nu dan?
Zit toch geen aparte zekering voor de brandstofpomp?
???????????????
Heb de vlotter (tijdelijk) gefixt met een tweecomponenten goedje dat bestand tegen chemicaliën is. (we zullen zien)
Bleef nu in ieder geval op zn plek zitten.
Maar helaas. Het is vandaag echt weer zo'n dag...
Nu doet mn pomp het dus niet meer.
Geen gezoem. Geen brandstof.
TR pomp nog los aangesloten...ook niks...(?!?!?!?!?!?)
Nu weet ik het echt effe niet meer hoor.
Iets elektrisch nu dan?
Zit toch geen aparte zekering voor de brandstofpomp?
???????????????
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Heb nog wel gekeken in mn zekeringenkastje, maar zag geen icoontje wat in mijn ogen met brandstof te maken kon hebben.
Welk icoontje(zekering) moet ik hebben voor de brandstofpomp?
Kan het dan namelijk best wel es zijn.
Misschien per ongeluk sluiting gemaakt tijdens het sleutelen....
Welk icoontje(zekering) moet ik hebben voor de brandstofpomp?
Kan het dan namelijk best wel es zijn.
Misschien per ongeluk sluiting gemaakt tijdens het sleutelen....
Is dat niet een relais achter je rechter zijpaneel?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
duidelijk. die heb ik tijdens de verbouwing zien zitten.
Bedankt Wouter.
Wel klote want die heb ik natuurlijk weer niet een twee drie klaarliggen....
Maar is het nou een zekering of een relais?
Weet ik tenminste waar ik naar moet zoeken.
Bedankt Wouter.
Wel klote want die heb ik natuurlijk weer niet een twee drie klaarliggen....
Maar is het nou een zekering of een relais?
Weet ik tenminste waar ik naar moet zoeken.
Zal toch vast een zekering aan vooraf gaan. Kijk toch al die zekeringen na of zet de multimeter er stuk voor stuk op met de piepstand.