ACT: Clio RS
Oke bedankt, denkt dat ik met deze punten een heel eind ga komen.
Heb uiterlijk en interieur al bekeken. Dit zag er allemaal wel goed tot redelijk uit. Leer zag er nog wel goed uit, alleen deurgrepen verliezen hun kleur. Dit alles is voor mij dus goed.
Na de vakantie zal ik een proefrit maken en kijken na de overige dingen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Heb uiterlijk en interieur al bekeken. Dit zag er allemaal wel goed tot redelijk uit. Leer zag er nog wel goed uit, alleen deurgrepen verliezen hun kleur. Dit alles is voor mij dus goed.
Na de vakantie zal ik een proefrit maken en kijken na de overige dingen.
Ik houd jullie op de hoogte.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Grappig trouwens. Keuze voor RS mede versterkt door dit:?

Wat is de kilometerstand van de auto. Sowieso is een linkje van de advertentie wel handig
(of is het gewoon particulier ergens?)
Onderhoud is het prijzigst aan de RS, dat moet je wel in je kosten meenemen dus
Overigens van een phase2 naar een phase1 is lekker terug in de tijd naar mijn idee. Is er voor jouw budget geen phase2 RS haalbaar?
Bakkums schreef:Haha oke duidelijk. Mensen hier hebben dit nog niet gereden.
Ik heb 220 op de teller gehaald, dit was op de navigatie 196km/u. Mijn banden zijn iets kleiner dan orgineel en daarom is dit ook een redelijk grote afwijking met de teller.
Verder moet ik er bij vermelden dat dit onderweg van Denemarken naar Nederland was en dus op de Duitse autobahn. Ik reed misschien iets heuvel afwaarts, maar 210 haal ik wel op een vlak stuk op de teller.
Ook is de auto voorzien van een K-tec uitlaat met een Green inleg filter.
Ik heb helaas geen filmpje gemaakt dat ik die snelheid heb gehaald, maar ik heb wel 2 ooggetuigen die er bij in zaten en de navigatie die de top snelheid vasthoud.
Auto is dus niet gek van mij

Wat is de kilometerstand van de auto. Sowieso is een linkje van de advertentie wel handig

Onderhoud is het prijzigst aan de RS, dat moet je wel in je kosten meenemen dus

Overigens van een phase2 naar een phase1 is lekker terug in de tijd naar mijn idee. Is er voor jouw budget geen phase2 RS haalbaar?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Is particulier, km stand is wel bekend. Dit is 140.000 en bouwjaar 2001.
Mijn huidige auto is ook van 2001. Dus ga niet echt terug in de tijd.
Verder heb ik qua onderhoud kosten ook met deze auto hoge kosten gehad de laatste 6 maanden. Al met al heeft mijn huidige auto zoveel gekost dat ik zeker wel een Clio RS phase 2 had kunnen rijden in perfecte staat.
Nu ga ik dus terug naar een phase 1 RS, maar kan waarschijnlijk mijn auto er op inruilen en hopelijk met zo min mogelijk bij betaling.
Maargoed, jullie horen nog van me wat het geworden is. Word pas over 2 weken, want morgen rijd ik met de clio naar Oostenrijk en maandag door naar Kroatie. Woensdag de 14de rijd ik weer van kroatie terug en dan zal ik de 15de de auto gaan inspecteren. (mocht die dan nog niet verkocht zijn)
Mijn huidige auto is ook van 2001. Dus ga niet echt terug in de tijd.
Verder heb ik qua onderhoud kosten ook met deze auto hoge kosten gehad de laatste 6 maanden. Al met al heeft mijn huidige auto zoveel gekost dat ik zeker wel een Clio RS phase 2 had kunnen rijden in perfecte staat.
Nu ga ik dus terug naar een phase 1 RS, maar kan waarschijnlijk mijn auto er op inruilen en hopelijk met zo min mogelijk bij betaling.
Maargoed, jullie horen nog van me wat het geworden is. Word pas over 2 weken, want morgen rijd ik met de clio naar Oostenrijk en maandag door naar Kroatie. Woensdag de 14de rijd ik weer van kroatie terug en dan zal ik de 15de de auto gaan inspecteren. (mocht die dan nog niet verkocht zijn)
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ah ok 
Ik bedoelde terug in de tijd qua design. Het interieur en de neus van de phase2 zijn naar mijn idee stukken mooier.
Naar kroatië, dat is een mooie rit. Waar precies?
Ik heb vorig jaar met de RS diezelfde rit gemaakt.
Heenreis 16,5 uur ivm veel file. Terugweg 11 uurtjes
Fijne vakantie. Ik moet nog wachten tot 17 september voor ik naar Schiphol kan rijden

Ik bedoelde terug in de tijd qua design. Het interieur en de neus van de phase2 zijn naar mijn idee stukken mooier.
Naar kroatië, dat is een mooie rit. Waar precies?
Ik heb vorig jaar met de RS diezelfde rit gemaakt.
Heenreis 16,5 uur ivm veel file. Terugweg 11 uurtjes

Fijne vakantie. Ik moet nog wachten tot 17 september voor ik naar Schiphol kan rijden

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9775.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9770.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9750.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9724.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9712.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9706.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9691.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9681.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9677.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9770.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9750.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9724.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9712.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9706.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9691.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9681.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9677.jpg[/img]
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
wow, dat is kikkuh!
Mooi interieur, zeker dat dashboard
Mooi interieur, zeker dat dashboard

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
gaaf 
ik zou de streepjes doortrekken over de achterklepspoiler en voorbumper

ik zou de streepjes doortrekken over de achterklepspoiler en voorbumper
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Wat Paul aangeeft: het streepje doortrekken over de bumper spoiler en de buitenkant is af.
Waarom ze het zo doen qua striping is mij een raadsel, het oogt zo "onafgemaakt" op deze manier.
Waarom ze het zo doen qua striping is mij een raadsel, het oogt zo "onafgemaakt" op deze manier.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Kleurverschil, niet mooi doorlopen van motorkap/bumper, kosten blablabla.....
Vroeger liep het toch ook niet door tot en met de bumper
Vroeger liep het toch ook niet door tot en met de bumper

Ik vind het zo ook beter, zo over die lip ziet het helemaal niet uit.
Lekker zo laten, spannend!
Lekker zo laten, spannend!
idd, vind die van de eerste fase aggresiever ogen. dit is weer zon teletubbie sweet voorkant 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Nou ben weer terug van vakantie en heb de auto nog eens bekeken. Helaas deed de airco het niet en de km teller viel soms uit. Verder vroeg de meneer voor inruil op mijn auto nog veel te veel om bij te betalen.Adinsx schreef:Grappig trouwens. Keuze voor RS mede versterkt door dit:?
Wat is de kilometerstand van de auto. Sowieso is een linkje van de advertentie wel handig(of is het gewoon particulier ergens?)
Onderhoud is het prijzigst aan de RS, dat moet je wel in je kosten meenemen dus
Overigens van een phase2 naar een phase1 is lekker terug in de tijd naar mijn idee. Is er voor jouw budget geen phase2 RS haalbaar?
Helaas heb ik dus geen RS nu in mijn bezit. Moet ik volgende week zondag maar met mijn huidige clio de RING op.

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
De gele RS van Sander is nog steeds te koop voor een hele mooie prijs...
Een licht verbouwde RS ph 2 gespot, import, 60-HGH-9.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
- Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport
Ik heb een probleem met m'n Clio ll Phase 1 RS.
Als de auto koud is, bokt/houd hij in voor zo'n minuut. Hij komt dan niet boven de 3000 rpm. Als ik de koppeling intrap en dan gas geef is er niks aan de had.
Zodra hij warmer is rijd ie als een zonnetje. Dit is alleen als de auto zo'n 5u stil heeft gestaan. Iemand een idee? Ik tank altijd RON 98, 5w40 olie zit erin. pipercross open air filter en verder niks bijzonders.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Als de auto koud is, bokt/houd hij in voor zo'n minuut. Hij komt dan niet boven de 3000 rpm. Als ik de koppeling intrap en dan gas geef is er niks aan de had.
Zodra hij warmer is rijd ie als een zonnetje. Dit is alleen als de auto zo'n 5u stil heeft gestaan. Iemand een idee? Ik tank altijd RON 98, 5w40 olie zit erin. pipercross open air filter en verder niks bijzonders.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met al die regen kan hij wat water gehapt hebben misschien?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Je zal er mee moeten leren leven, is een kwaal van die dingen vooral als hij koud is heb je er last van.
Een bezoek aan de garage zal het voor een deel verminderen maar verdwijnen zal het niet.
Je kan via fastchip iets aan je motormanagement laten aanpassen en dan is het wel weg.
Alleen als het is zo als jij voor doet komen is het wel iets meer of lang geleden dat hij is afgesteld in de garage.
Schoon laten maken van smoorhuis (dacht dat het zo heet ) wil ook nog weleens soelaas bieden!
Kijk ook even in Clio RS mankementen topic.
Een bezoek aan de garage zal het voor een deel verminderen maar verdwijnen zal het niet.
Je kan via fastchip iets aan je motormanagement laten aanpassen en dan is het wel weg.
Alleen als het is zo als jij voor doet komen is het wel iets meer of lang geleden dat hij is afgesteld in de garage.
Schoon laten maken van smoorhuis (dacht dat het zo heet ) wil ook nog weleens soelaas bieden!
Kijk ook even in Clio RS mankementen topic.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Kijk even in het augustusnummer van TopGearMagazineNL. De hete hatchback test.
Eén grote winnaar: de Clio RS cup. Niet de allersnelste, wel de leukste.
Filmpjes:
http://www.topgear.com/uk/videos/stig-h ... t-clio-cup
http://www.topgear.com/uk/videos/stig-h ... megane-cup
Eén grote winnaar: de Clio RS cup. Niet de allersnelste, wel de leukste.
Filmpjes:
http://www.topgear.com/uk/videos/stig-h ... t-clio-cup
http://www.topgear.com/uk/videos/stig-h ... megane-cup
Mannen ik heb een probleempje. Ik ben cruise control aan het inbouwen in mijn RS phase 1, en ik moet de snelheid signaal draad zien te vinden. Ik heb de draden achter op de radio al geprobeerd..helaas zonder succes. Heeft iemand een idee hoe of waar ik die snelheid signaal kan vinden?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Zit die er wel voor een ph1? Ik heb nog nooit gehoord dat er cruise controle op een ph1 zat.
Ik kan het mis hebben hoor.
Ik kan het mis hebben hoor.
Zijn er hier mensen met een schroefset onder de rs? ben waarschijnlijk van plan om een "Fk highsport" schroefset over te nemen van iemand. En ben wel benieuwd of er mensen zijn die met deze set rijden..
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heeft de phase1 niet een tellerkabel aan de bak zitten voor de snelheid?Petertje5 schreef:nee een phase 1 heeft geen cruise control, maar ik hoop wel een snelheids signaal. Ik neem aan dat die ook achterin het display gaat voor de snelheid, maar kan hem alleen nergens vinden....
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
netjes
we missen alleen de ophangpunt van die haak van het 2e pijpje.. iemand een idee? We zouden er iets bij hebben moeten krijgen volgens mij.
Vanmiddag gaat de zaag er in.. spannend
Vanmiddag gaat de zaag er in.. spannend

[img]http://infiltrate.nl/clio/IMAG0036.jpg[/img]
182 ½
[img]http://infiltrate.nl/clio/IMAG0038.jpg[/img]

Tijdens het test vlammen begon de WD40 te branden, dat geeft ook een mooie witte rookscherm op zeg..
182 ½
[img]http://infiltrate.nl/clio/IMAG0038.jpg[/img]

Tijdens het test vlammen begon de WD40 te branden, dat geeft ook een mooie witte rookscherm op zeg..

Ook netjes gedaan met de rubber/plasic randjes in de bumper 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ja, dat goed uitzagen is nog best een klote werkje! In de omschrijving stellen ze een hand-ijzerzaagje voor... Uiteindelijk een hout-decoupeerzaag geworden.. Ging super makkelijk!
Die afronding werd gewoon meegeleverd, orgineel renault!
Die afronding werd gewoon meegeleverd, orgineel renault!

thank god wel ja, we waren allebei als de dood dat onze uitsnede niet goed uit zou komen! 
